Hop til indhold
Jernsvinet

Pattaya back to normal

Recommended Posts

https://pattayamail.us4.list-manage.com/track/click?u=0bce3e0515d0797a73c960211&id=55dc1c3a01&e=499b62d9c6

Jeg kan nok kun delvis sige det er rigtigt - en af de første ting, jeg bemærkede, var at det var svært at finde et sted med ledige motobikes til udlejning - på Pratamnak kørte en local mig lidt rundt på sin motobike, men der var ikke rigtig noget og uden nummeplade, turde han ikke rigtig køre uden for Pratamnak og jeg måtte derfor selv tage en Batmobil ned til Dee Rent - men de havde slet ingen - deres udstillingsplads var helt ryddet - WTF - men google is Your friend og jeg fandt en gammel kone med kun 2 motobikes Mai Pang motorbike & scooter rental, som jeg frit kunne vælge imellem - den første havde dårlige lejer i kronrøret, så den blev hurtigt valgt fra - den anden havde blot et slidt bagdæk, som hun har lovet, jeg kan komme og få skiftet en af dagene, når hendes mekaniker er der - men nu er jeg endelig mobil og kan derfor bedre komme rundt og så at de på Bun Kanchana lige før Jomtien 2nd road https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=bun+kanchana+road  havde en del klar til udlejning - så man skal blot lidt længere ud af vejen - og det er selvfølgelig nemmest på motobike - når man altså har en ;-)

Pigerne vil helst kun ST (shorttime) - og det må være fordi, de på den måde kan tjene flere penge - eller de er bare ikke så interesseret i at være sammen med mig - kysse vil de heller ikke og en havde det røde - men nu har jeg tilkaldt en pige, jeg kender fra Ban Chang - hun vil gerne både kysse, uden kondom og 3 gange om dagen ;-)

https://tahitianqueen.com/

Havde ellers læst dette sted ville lukke for good - men der så nu ud til igen at være gang i den - håber at kunne give en inside beretning senere på min tour ;-)

Nogen har snakket om stigende priser - men ikke noget jeg rigtig har bemærket - øl og piger koster ca. det samme: 65 bath for en øl og 1000 bath for ST med en pige - og på Pratamnak Mountain kan man stadig få pandekager med 2 slags toppings til kun 20 Bath - det er faktisk altsammen blevet lidt billigere, da kursen på THB er faldet lidt fra for 3 år siden, hvor man kun fik ca. 4 bath for en krone, hvor man nu får næsten 5 ;-)

Kun flypriserne er fløjet noget i vejret - til gengæld var både, en stor kuffert, mad, kaffe, vand og whiskey mm. inkluderet i prisen hos Oman Air ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Strandløven skrev, for 47 minutter siden:

Fin opdatering keep them comming. Tak for det. Et enkelt spørgsmål. Hvordan tilkaldte du tøzen fra Ban Chang? Kendte du hende i forvejen? Brugte du en App?

Line - et must have i Asien:

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=line

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gode gamle TQ, var ikke klar over at den stadig eksisterede, kome der meget fra 1986 og nogle aar frem - fedt sted med dejlige piger og god musik.

Tak for dit indlaeg

Mvh

G

Del dette indlæg


Link til indlæg
Strandløven skrev, for 19 timer siden:

Tusinde tak.

LINE APP uundværlig i LOS, bliver også brugt i DK, så kan du stadigvæk kan holde kontakten ved lige, med sidste <3 fra PTT :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Utilregnlig

Måske ikke lige den rigtige tråd at skrive i men ku dog ej finde en anden, men er det ikke blot at forlade Danmark i tide og tænker blot de nye energi priser som kun GP i Danmark har råd til at betatale pga deres fantastiske indkomst på over 100 kg om måneden, men er det så ikke bare med at komme afsted imens tid er, uanset Flypris :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Utilregnlig skrev, for 55 minutter siden:

Måske ikke lige den rigtige tråd at skrive i men ku dog ej finde en anden, men er det ikke blot at forlade Danmark i tide og tænker blot de nye energi priser som kun GP i Danmark har råd til at betatale pga deres fantastiske indkomst på over 100 kg om måneden, men er det så ikke bare med at komme afsted imens tid er, uanset Flypris :rolleyes:

I Thailand skal du stadig bruge strøm - det er bare til nedkøling istedetfor ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kørte forleden en tur på Phratamnak soi 5 og så det jeg troede var nogle pæne "piger" i en bar, men først da jeg fik parkeret min nylejede motobike, så og hørte jeg at "pigerne" ligesom var lidt for meget piger og jeg ville til at køre igen, da jeg spottede et par kendte slanke lange ben i baren ved siden af fra Jade House Gentlemens Club (se foto -    hun er med på billedet, men jeg siger ikke hvem af dem det er - andet end at hun har de flotteste ben) 12932723_542880582551749_3487857650834110150_n.jpg

og jeg måtte bare over og invitere på en ladydrink - og snart kunne hun ikke styre fingrene og vi aftalte at hun skulle med mig hjem til LT (LongTime) selvom hun mest kun havde lyst til ST - og de havde også rooms til det - men jeg synes nu det er mest Cozy at få pigerne med hjem, så jeg bedre kan slappe af og da man ikke altid ved, hvordan rummene og badefaciliteterne ser ud.

Desværre viste hun sig at være lidt af en skuffelse, ville ikke rigtig nyde noget - andet end at få det hurtigt overstået og hurtigt tilbage igen, da hun mente jeg var for stor.

I aften var jeg igen på Phratamnak soi 5 og kom tilfældigt til at køre bag hende, da hun kom kørende på sin motobike - kunne ligesom kende hende på figuren - og ikke mindst kunne jeg kende hende på rygtattoveringen - men jeg havde ikke lyst til videre kontakt - jeg havde også en ny pige i pigekammeret - og hun vil gerne have den helt op ;-) 

Vi var lidt på jagt efter et sted med live-musik - men gaden var da godt nok fyldt med motobikes i begge sider - no wonder det var så svært af leje en - men vi fandt da et sted, hvor de spillede live musik. Mange af stederne hvor de spiller live musik, er det de samme orkestre, som spiller der dag efter dag, år efter år - så man ved næsten hvad man kan forvente, men af og til inviterer de gæster med op at spille eller synge - og pludselig fik vi "Stairway to heaven" på russisk, blandt mange gode gamle beatles numre og andet godt fra gemmerne. Desværre var deres "gyngestole" ret elendige at sidde i - så da de holdt pause valgte vi at køre videre og kom så til:

Three Roses på Thraphaya Road, nær Jomtien  https://restaurantguru.com/Three-Roses-Bar-Pattaya - også her var det det samme gamle band, som spillede og de er virkelig gode - dog med lidt ny besætning og en fuld englænder blev inviteret med op at synge med mindre held - jeg stak derfor lidt til min thailandske veninde om ikke hun lyst til at synge lidt, da jeg ved hun er rigtig god til at synge - dog kun på thailandsk - men det var hun dog ikke rigtig interesseret i og jeg tænkte at det måske bare var pga. generthed. Pludselig tog fanden alligevel ved hende og hun stormede op og gav et par numre med stort bifald, mens jeg kneb et par tårer - og en af værtinderne opfordrede hende til at komme der og arbejde - da hun godt kunne lide hendes stil :-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

:D kan forstå at grisebassen er tilbage i Thailand :P 

Kom selv hjem for 3 uger siden, tager revanche 3 januar på en 45 dages tur, arbejdet kaldte i DK :unsure:

Men dejligt at hører du nyder livet i Pattaya :rolleyes:

Forsat god tur i LOS :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var en tur til Ban Chang, hvor der var nok af piger i barerne - dvs. nogle barer var lukkede og tjente nu andet formål - f.eks. havde Big C https://www.bangkokpost.com/business/1808854/big-c-spreading-hypermarkets-around   åbnet en nyt mini Big C filial i en eller 2 barer, som var lagt sammen - kunder kneb det mere med - tror jeg så 2 - men piger var der nok ialt ca. 40. (se evt. denne You-tube fra for 2 år siden og få lidt indtryk af mulighederne - men man kan sagtens selv køre dertil på moto-bike - og evt. se den store Budda og andre seværdigheder på vejen - hvis man tager rute 1003).

I Pattaya i Soi 6, som jeg senere på dagen kørte igennem, vil jeg anslå der var mindst omkring 350 piger, men jeg havde lovet at skrive en inside beretning fra:

https://www.tahitianqueen.com/

hvor jeg må sige at jeg blev lidt overvældet, da jeg aldrig før har set så mange piger stå så tæt på et poledancegulv - tror der var 35 - 40 stykker og enkelte med kunstige patter gav den med barm i fri dressur, hvor de måske netop skulle have valgt at dække dem til.

Da de steg ned af podiet øjnede jeg en sød lille pige - og hun havde måske også set jeg havde et godt øje til hende - ihvertfald komme hun snart over til mig - desværre kunne hun næsten ingen engelsk (og den alt for høje musik gjorde det ikke bedre - tror de ville tiltrække flere ældre velspækkede kunder og tjene mere ved et mere romantisk lydniveau) - og var også kun begyndt at arbejde for 2 dage siden. Jeg kom til at nævne, jeg havde lidt ondt i skulderbladet - og straks begyndte hun at massere mig og var god til at finde de rigtige steder. Desværre er drinksene sådanne steder med poledance lidt dyre - 145 for en øl - og en ladydrink tror jeg sneg sig op på 220. Jeg ville så høre hvad det kostede at invitere sådan en sød lille sag med hjem til long-time: 1000 bar barfine og 3000 til pigen - det ville jeg så lige tænke over - og jeg havde måske heller ikke penge nok i pungen - straks røg prisen via en mellemhandler/oversætter/en tjenerinde ned til kun 2500 Thb til pigen - eller ialt kun 3500, hvilket lød lidt mere rimeligt - og jeg valgte at slå til, selvom det var udenfor mit budget.

Udenfor regnede det desværre og vi måtte lige gå en tur rundt i Mikes Shopping Mall  http://www.mikeshoppingmall.com/   før vi kunne køre hjem til Condoen - her gik det sådan set fint det første stykke tid, men så kom hun med en historie om at hendes søster havde mavepine og hun derfor gerne ville have lov at gå før tid og vi begyndte så via google translate at forhandle om hvornår hun måtte gå og hvormeget hun så skulle have i betaling - og jeg blev efterhånden mere og mere træt af historien og havde mest lyst til at slippe af med hende med det samme - så jeg tilbød hende 1000 Thb og det måtte hun så affinde sig med - det syntes jeg var fair, da jeg havde betalt 1000 bath barfine under forudsætning at hun blev hele natten! - og jeg kørte hende så ind til byen igen, hvor hun kunne finde en motobiketaxiservice, der hedder Vim (men der er flere andre - f.eks. Bolt https://bolt.eu/ ) og komme helt hjem til søsteren, som hun delte værelse med.

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Var forbi Soi Whitehouse og ville egentlig bare have en omgang Thaimassage, så jeg var sådan set ligeglad med pigens udseende og en lille, lidt kraftig men fit, sød og køn pige viste mig ind til briksene - og hun var god til at tage fat, men jeg kunne nok ikke helt skjule at der var mere liv i jernet, end jeg lige havde regnet med og da hun fik mig vendt om, ville hun altså have rigtig syn for sagen og fiskede jernet frem - men 1500 for Bum-Bum med det hele, syntes jeg var lidt i overkanten og hurtigt faldt prisen til kun Thb 1000 (Dkr. 200,-)

Sjovt nok var hun ikke fed omkring skamlæberne, som man ofte ser lidt kraftige piger er  - derimod var hun helt glatbarberet og dejlig stram, gav en virkelig god service, slikkede kuglerne det bedste hun kunne og tog afslutningen i munden, mens hun blev ved at sutte, så jeg til sidst måtte bede hende stoppe - så hun fik ialt 1300 Thb incl. massagen til 200

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Jernsvin,

Fedt at læse dine historier og tak fordi du "deler".

Jeg synes,  det lyder som om der er en del "nitter"blandt pigerne i pattaya ??

Altså at de hellere vil løbe fra aftaler og hurtigt  tilbage på baren igen til en ny ST.

Jeg er helt ny i det thailandske men tager derned i 14 dage i januar på en hygge tur med 

Piger, øl og pool.

Jeg er på udkig efter "lækre" tøser i alderen 25-35. Har du et godt råd eller tip med hensyn til hvilken bar som kunne være interessant.

Jeg har okay med penge med, da jeg går efter ordentlig kvalitet.

Og så skal jeg altså  også lige prøve en TS :D:D

Håber du eller andre kan bidrage med et godt råd eller to.

Hilsen Mikkel

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej JS,

Anbefaler du Jomtien, syntes at jeg kan huske at det er mest her du slaar dine folder. Kan du anbefale et godt hotel i Jomtien omraadet, det maa gerne vaerer af hoej standard, da jeg holder af at komme "hjem" til et godt vaerelse.

Mvh

G

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
mikkel15 skrev, for 10 timer siden:

Jeg er på udkig efter "lækre" tøser i alderen 25-35. Har du et godt råd eller tip med hensyn til hvilken bar som kunne være interessant.

Jeg ville egentlig have gemt den lidt til jeg havde haft lejlighed til at besøge de 2 andre gentlemens clubs, som ligger i gåafstand fra min condo:

Besøgte forleden:

https://web.facebook.com/heaven.club.pattaya/?_rdc=1&_rdr

samme sted, nu med nyt navn, som jeg også kort besøgte i 2018:

Nu var musikken heldigvis ikke så enerverende og jeg satte mig ved baren - jeg ved ikke det om det går lidt på rundgang, hvem af pigernes tur, det er til at byde nye gæster velkomne, men en sød slank ung pige kom ihvertfald hurtigt over og bød velkommen - og vil man holde på (på både den ene og anden måde) en "working girl" i Thailand, må man som regel spendere en ladydrink eller to. Hun hed "Bee" og var 28 år gammel og havde 2 børn - det havde jeg ikke lige regnet med, da jeg skød hende til nærmere de 18 - men hun var også stadig slank og med de fineste små bryster, der kan gøre enhver mand forfalden til at drikke modermælk fra kilden.

Der var kun en anden kunde - og han sad udenfor ved  bassinet med en pige - jeg spurgte derfor Bee om ikke vi skulle gå udenfor, da jeg tænkte at jeg så bedre kunne snakke og holde lidt mere om hende, end når vi sad inde i baren og alle de andre 5 - 6 piger kunne følge med i alt - og jeg kunne også bedre høre hende om priserne: 1500 for shorttime og 600 i barfine og vi kunne gå ovenpå til et lidt vel mørkt lokale og en sofa, der var lavet om til seng - men der var også en mindre bar - og så heldigvis et toilet med bad, så vi lige kunne blive frisket lidt op.

Hun gav en virkelig god service og jeg stak hende 2000 bath og sagde at det var fordi hun havde 2 børn - men det var også for at hun skulle huske mig "next time" - heller ikke hver dag man finder en så sød og lækker pige med så flot en lille numse, som jeg rigeligt benyttede lejligheden til at holde på, da vi kom tilbage til baren - og en ny ladydrink gav også mange ekstra kys.

Gentlemensklubberne, som der nok findes ca. 10 eller flere af i Pattaya skal pga. en eller anden mærkelig lov lukke tidligt - det er vist noget med at pga. det er en lukket klub, hvor der kan foregå lidt snusk i krogene - så skal de lukke kl. 21 eller 22 - hvorimod en Beer Bar, som er en åben klub, politiet kan kigge ind i fra flere sider - den må gerne have åbnet til kl. 0200

 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Koh Larn: https://www.pattayamail.com/latestnews/news/over-20000-tourists-visit-koh-larn-off-pattaya-coast-over-the-weekend-416044

Det er godt at de har tilladt fri parkering på havnen, men da jeg og min veninde lørdag ankom på motobike til Bali Hai Pier, stod de alle og henviste os til en  motobikeparkeringplads, som allerede var fyldt op og vi måtte finde en alternativ, der vist ikke var helt lovlig og en fyr kom og advarede mod at politiet kom og checkede, hvis vi parkerede for længe - jamen så måtte de jo indrette noget mere plads til motobikes.

Vi gik så tur på Bali Hai Pier, bare lige for at nyde gåturen og ud at se bådene komme ind. Jeg blev noget overrasket over hvor hurtigt den ene færge efter den anden blev fyldt op med turister på vej til Koh Larn + der afgik en evig strøm af speedbåde - men jeg kunne også se at der stadig lå mange ledige, og jeg har før oplevet en strøm af kinesiske turister på vej ud ad broen og busparkeringen fyldt op - så der er kapacitet til igen også at modtage de kinesiske turister.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det var tidligt på dagen og det så allerede ud til at blive regnvejr - og hvad er så bedre end at besøge en gentlemans club:

http://www.kinnareeplace.com/index.html

som jeg også tidligere har besøgt i Pattaya:

Da jeg ankom lige efter åbningstid, var der ikke så mange piger eller kunder til stede, men Cat en sød ung pige ca. 25 år ville gerne gøre mig selvskab og opdatere mig lidt omkring klubben, selvom hun lige var startet for kun 2 mdr. siden og heller ikke selv var helt opdateret - men room koster 300 bath, pigen 1500 og laver man en "bin" på over 800 Thb er der onsdage gratis pølser, hamburgers mv. Lørdag og søndag skal man spendere for over 1000 Thb for at få "gratis mad" - men så er der barbecue.

Det var rigtig hyggeligt at snakke med Cat - og hun så heller ikke ueffen ud og da hun begyndte mere og mere at gøre tilnærmelser, tænkte jeg at det vist var på tide at gå på room. Tidligere har jeg kun prøvet rummene ude foran, men dette her inde bagved havde et stort spejl og et flot badeværelse. Belysningen måtte godt have været lidt bedre, men det lykkedes mig lig at dreje lidt op for lysdæmperen, så jeg bedre kunne nyde Cats flotte figur, selvom hun klagede over at hun var lidt bumbuey, efter at hun havde haft sin egen restaurant med Sea-food - bagefter viste hun mig nogle billeder af de utrolig flotte anretninger hun havde lavet - hun er en ren kunstner og jeg var virkelig imponeret over de mange fine detalger og jeg tænkte at kunne man lave så flotte kunstværker ud af mad, behøvede man ikke arbejde som "working girl", men kunne nemt få arbejde på de fineste restauranter - men hun regnede nu også kun med at arbejde på Kinnaree i kortere tid.

Jeg fik hendes Line og hun iviterede mig på LongTime en dag hun holdt fri - må se om jeg kan snige mig til at benytte mig af tilbudet ;-)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

The Huntsman Gentlemens´s Lounge:

https://web.facebook.com/thehuntsmanlounge/?_rdc=1&_rdr

Hvis man ikke lige ved det, finder man næppe stedet, da facaden er meget mørk og security-manden sidder i mørke og jeg kørte da også forbi et par gange og troede at stedet var lukket, siden jeg ikke lige kunne finde det.

Indenfor ved den megalange bar, sad der 2 piger, som gik lidt på begge sider af disken - så de var både servitricer og værtinder. Den ene var i meget almindeligt tøj, da jeg ankom, men skiftede så til noget lidt smartere, men jeg havde set hun havde mindre topmave, så jeg var ikke så interesseret i hende. Den anden som var mindre og mere lignede en thai-pige, havde store rande under øjnene, som om hun havde festet hele ugen - men der var ikke andre kunder - kun alt for høj musik, jeg fik dem til at dæmpe lidt, men jeg tror nu nok den blev skruet lidt igen senere - ihvertfald ikke noget, der indbød til romantik.

Men jeg fandt ihvertfald ud af at stedet var åbnet lige før Coronaen af et indisk par, som også drev et tilstødende hotel af samme navn. De 2 piger var også startet før Coronaen, hvor der vist skulle have været rimelig gang i den med mange kunder og de var nu som de eneste vendt tilbage. At stedet ikke havde så mange kunder, kunne nu også skyldes de lidt urimelige priser på barfine, rooms, short- og longtime, som de vist ikke engang selv havde helt styr på - men de lød ihvertfald ikke særlig konkurrencedygtige i forhold til hverken Heavens eller Kinnaree (se omtaler ovenfor) - jeg vil helst ikke skrive priserne her, da jeg fik flere tal, jeg ikke helt forstod og pigerne havde også lidt svært ved at stykke dem sammen - men øllen var billig - kun 59 Thb - så jeg betalte gladeligt 100, som jeg netop havde betalt et andet sted for en øl og pigerne fik hver 20 Bath, så de ikke helt havde spildt deres tid.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja, heldigvis ser Pattaya ud til så småt at være på vej tilbage mod det normale (hvis man på nogen måde kan snakke om noget normalt i Pattaya :D). Nogle piger forsøger sig med en højere pris, men er også ret hurtige til at gå ned på 'normal' pris hvis man ikke viser den store interesse, men går den så går den. Min erfaring er at pigernes præference mht. long time (LT) vs short time (ST) afhænger meget af sted og tidspunkt. Efter midnat synes jeg generelt de fleste gerne vil have LT, men de vil dog forsøge at presse afgangen fra baren så længe som muligt for lige at få de sidste par lady drinks med. Det er også nemmere at få pigerne fra de små beer bars med på LT end det er med pigerne på go go barerne. På nogle af go go barerne tjener de pæneste piger (som jo også er dem man vil have med hjem) mere i drikkepenge ved at danse end det de får for at forlade stedet tidligt for LT. Selv plejer jeg at nøjes med at samle appetit på go go barerne hvis jeg endelig forvilder mig ind på en af dem. Det gør jeg oftest når vi er nogle stykker afsted sammen. 
Efter flere ture herned har jeg dog også fået lidt bekendtskaber som jeg altid kan trække på. De er som regel også villige til at komme hjem til en når de har fri så man sparer barfine. Deres priser plejer også at være yderst fornuftige. 
 

Mht. transport så er Bolt helt klart en app man skal have installeret. Chaufføren er der oftest indenfor få minutter og man har en helt nøjagtig pris på forhånd. Appen er simpel at bruge. Man har et kort hvor man så enten kan skrive hvor man vil hen eller man kan vælge at placere en markør på kortet. Den regner så distancen ud i forhold til hvor man er og så får man en liste med priser alt efter hvilken type køretøj man ønsker at blive transporteret med. Priserne er langt billigere end de regulære taxier og for den sags skyld også motorcykeltaxierne. For en tur hvor jeg normalt skulle gå 500 meter, tage en bahtbus til 10 baht (med risiko for at skulle skifte halvvejs fordi den første kører en anden rute end ønsket) og så det sidste tykke med en motorcykeltaxi til 30-40 baht for resten af turen der kom jeg af med 46 baht via Bolt. Havde jeg skullet tage hele turen med motorcykeltaxi havde jeg nok skullet slippe 100-140 baht for den tur. En anden fordel ved Bolt er at chaufføren har et kort over ruten og man derfor ikke skal stå og forklare dem hvor man skal hen. Det er forbavsende så dårligt stedkendt nogle af dem er med selv de større gader når de kommer lidt væk fra deres eget område. 
Er man ikke vant til at komme i Pattaya/Thailand så vil jeg være meget påpasselig med at leje motorcykel og selv køre rundt hernede. Udover venstrekørsel så er trafikken meget hård og kaotisk hernede og der er mange faldgruber i forhold til leje. Der kan være spørgsmål i forhold til forsikringen og der er også flere scammere blandt udlejerne (du kommer til at hæfte for alt muligt der er galt motorcyklen når du afleverer den - den stod jo vel at mærke som fabriksny da du hentede den). Men vil du endelig køre selv hernede så husk det internationale kørekort - og tidsbegrænsningen på det. 

Line er en anden app som er et must have. Det er deres primære kommunikationskilde herude. Bevares, der er da flere piger der er begyndt at have og bruge Messenger, men Line er nu deres foretrukne. 

Mht. telefoni, har I ikke roaming hjemmefra men ønsker et thailandsk simkort så gå efter AIS. Det er klart det der virker bedst og de har med flere længder den suverænt bedste dækning. 

Mht. penge, lad være med at tage danske kontanter med. Som nogle af jer sikkert har set på medierne så er der problemer med at få dem vekslet hernede. Mange steder tager slet ikke imod dem og de få steder jeg har set der har gjort det der har kursen været på 2 baht pr krone. Den normale vekselkurs ligger meget tæt på 5 baht pr krone. 
Jeg vil også anbefale at have et visakort hvor man kan hæve store beløb og ikke bare 2.000 ad gangen. Når man hæver på visakort i en automat er der altid et håndteringsgebyr på 220 baht uanset om du hæver 5, 10, 20 eller 30.000 baht. Har man nu en hævegrænse på sit visa på 2.000 kr. så skal man til at finde en automat hvor man selv kan vælge beløb og så kan man kun hæve 9.000 baht ad gangen. Dermed betaler man jo over dobbelt så meget i hævegebyr som man ville gøre hvis man hæver 20.000 baht ad gangen. Men her kan man yderligere spare lidt ved at kigge efter de gule hæveautomater (Krungsri) som giver mulighed for at hæve 30.000 baht ad gangen. 

Hvor man vælger at slå sine folder er jo selvfølgelig meget en smagssag, men området omkring Soi Buakhao, LK Metro og Treetown med tilstødende gader er den nye smeltedigel i byen. Det emmer af liv og priserne er generelt langt mere fornuftige end hvis man render ned på Walking Street på de dyre diskoteker og go go barer. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Alle

Møgsvinet skriver:

"Mht. penge, lad være med at tage danske kontanter med. Som nogle af jer sikkert har set på medierne så er der problemer med at få dem vekslet hernede. Mange steder tager slet ikke imod dem og de få steder jeg har set der har gjort det der har kursen været på 2 baht pr krone. Den normale vekselkurs ligger meget tæt på 5 baht pr krone. 
Jeg vil også anbefale at have et visakort hvor man kan hæve store beløb og ikke bare 2.000 ad gangen. Når man hæver på visakort i en automat er der altid et håndteringsgebyr på 220 baht uanset om du hæver 5, 10, 20 eller 30.000 baht. Har man nu en hævegrænse på sit visa på 2.000 kr. så skal man til at finde en automat hvor man selv kan vælge beløb og så kan man kun hæve 9.000 baht ad gangen. Dermed betaler man jo over dobbelt så meget i hævegebyr som man ville gøre hvis man hæver 20.000 baht ad gangen. Men her kan man yderligere spare lidt ved at kigge efter de gule hæveautomater (Krungsri) som giver mulighed for at hæve 30.000 baht ad gangen."

Jeg (Gentle) var Pattaya i Juni i år, og har altid praktiseret at have DK kontanter med. Det virkede fint i Juni. Hvad er der sket siden da ?. Jeg skal til Thailand igen i Januar, men

er nu i tvivl om hvordan jeg skal gebærde mig mht. veksling af kroner til Bath. 1 kr. for 2,5 Bath er sku for lidt, og en halvering af købekraft ift. Juni md.

Jeg håber på gode råd

PF Tak ... Gentle

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Der er sket en opstramning fra danske bankers side pga 'hvidvask reglerne' Dette betyder at de danske banker ikke vil købe danske kroner fra udenlandske banker med mindre de kan redegøre for hvor de stammer fra.

Dette gælder en række lande verden over og de bliver formentlig flere og flere.

Det gælder jo også herhjemme at hvis du skal hæve eller indsætte store DKK beløb skal du kunne redegøre for hvor du har dem fra. Med store har jeg i en bank fået at vide at beløbet 15.000 kr eller derover.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tak "Moden Libertiner"

Hvis jeg så skal hæve f.eks. 30.000 THB i en "Kungsri" automat, kan jeg så benytte et Visa/Dankort, eller skal jeg have et anden form for kort med ?

og er prisen pr. THB ca 0,20 kr. 

Er der andre valutaer som vekselboderne modtager til en rimelig vekselkurs f.eks. Euro/Dollar

Mvh Gentle

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest moden libertiner

Gentle det ved jeg ikke. Tal med din bank om max hævebeløb pr dag og måned med din bank.

Formentlig både EUR og USD, men dette kan være begyndelsen til en epidemi pga globale hvidvask regler.

Vekselkurserne kan ses på youtube hvor youtubere ofte lige viser de for tiden værende kurser hos vekslebureauer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Seahorse Gentlemens Lounge

https://web.facebook.com/seahorseEntertainment/?_rdc=1&_rdr

Ligger et stykke nede ad Soi 3 i Jomtien, men er rimelig nem at finde og ikke længere fra Jomtien Beach Road end man kan gå, hvis man har taget en 2 rækkers taxi og det er bare at holde øje med de blå skilte med gadenavne: 1, 2, 3. Indenfor er der dog rimelig mørkt - til gengæld er alle pigerne i hvidt og er de ikke lige optaget, sidder de pænt på en bænk og venter - og så ved jeg ikke om de efterhånden rykker frem, så den som sidder yderst får lov til at hjælpe en på plads - jeg var ihvertfald ikke så interesseret i hende, som kom og viste mig på plads og skaffede mig en øl og hun fortrak så heldigvis hurtigt igen, uden at jeg blev nødet til at betale ladydrink.

Til gengæld sad der en sød lille, omend lidt overvægtig sag, med et rigtig sødt ansigt a la Jomfru Maria, jeg et par gange fik øjenkontakt med - og wupti kom Pom over til mit bord og jeg inviterede på ladydrink, inden hun forsvand igen - jeg kunne se at pigerne ikke blev ved med at sidde hos mænd, som ikke sponserede dem - og vi fik lidt en snak om det sædvanlige: hvor kommer du fra, what´s Your name, how old are You, how long time do You stay in Pattaya, where do You stay in Pattaya a.s.o., indtil jeg begyndte at fiske efter priserne på rooms og pigerne - 300 for room og 1000 for pigen lød ikke helt urimeligt - næste gang tager jeg måske 2 ;-)

Værelserne ovenpå virkede rimelig store, rene og pæne med bad - omen de ikke rigtig har fået indført det med rigtige brusetermostater endnu - men man kunne instille temperaturen direkte på gennemløbselvandvarmeren, hvilket hjalp en del.

Pigen var rigtig dygtig og gav en god service uden tidspres så jeg var helt øm i pikken bagefter - og med bad før og efter - alt sammen til UG, hvis blot ikke rummet havde været så dunkel!

Nedenunder gav jeg endnu en ladydrink og lidt ekstra drikkepenge, da jeg skulle betale for min bin (bæger med bonner - eller som regel en enkelt, som hele tiden fornyes med et højere beløb, hver gang man køber noget, så man nemt og diskret kan følge med i hvor hurtigt det løber op). Vi fik lidt en snak om stedet, som drives af en englænder og de fleste af kunderne var vist også englændere. Der var 13 eller 14 piger til stede/på arbejde - ikke alle lige kønne, men flere var virkelig interessante - så jeg må se om jeg kan få lejlighed til at besøge stedet snart igen ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Bamboo

https://www.google.com/search?q=bamboo+entertainment+pattaya&client=firefox-b-d&tbm=lcl&sxsrf=ALiCzsYN126hn5RYABQ2b133nZDnsI9GiQ%3A1668735535828&ei=L-J2Y5iMMoSimgft-o7ABw&ved=0ahUKEwjY39imzLb7AhUEkeYKHW29A3gQ4dUDCAg&uact=5&oq=bamboo+entertainment+pattaya&gs_lcp=Cg1nd3Mtd2l6LWxvY2FsEAMyBggAEBYQHjoECCMQJzoICAAQFhAeEBM6CAgAEIAEEMsBOggIABAWEB4QDzoGCAAQHhANOgUIIRCgAVDhCVi5bGCWcmgBcAB4AIABxwaIAcJDkgENMC41LjIuOC4zLjQuMZgBAKABAcABAQ&sclient=gws-wiz-local#rlfi=hd:;si:2615860700078511568;mv:[[12.927249077319031,100.87498395734647],[12.92688912268097,100.87461464265355]]

Ligger i gaden, hvor den nordlige ende af Walking Street begynder og ikke ret langt fra 10 bath taxaerne har holdeplads.

Jeg har flere gange hørt og læst om dette sted + kørt forbi utallige gange - og måske også lige kigget ind en gang eller 2

Nu havde jeg så fået lyst til at aflægge stedet et rigtigt besøg uden at have de store forventninger - og jeg var også stadig lidt øm i pikken efter mit besøg i Seahorse (se ovenfor). Der så ud til at være rimelig gang i den med masser af mennensker - hovedsagelig ældre mænd og mere eller mindre modne damer - så jeg følte mig egentlig ikke udenfor, men det var stadig overvældende, men efter at have gået lidt rundt, fandt jeg endelig en siddeplads ved et af de lange smalle borde og hilste lidt på de 2 - 3 piger ved bordet, som åbenbart fulgtes ad. En af dem begyndte straks at flirte, selvom jeg ikke var særlig interesseret i hende, da hun var rimelig godt lakket til og jeg kunne se at hun ikke gjorde så meget ud af sig selv - men hun blev ved og så ville hun også kysse og jeg måtte spendere et par øl til 115 bath stykket på dem  - men det blev meget værre, da hun tog læbestift på - for det havde hun slet ikke styr på og det sad helt forkert - for at slippe af med hende, begyndte jeg istedet at snakke og kysse på hendes rimelig søde, men lidt uanselige veninde, som sad overfor, da hun havde nogle naturlig rigtig flotte læber, om end hun ikke var en jeg normalt ville løbe efter, da hun var lidt bumbuy - men faktisk ikke så meget, som først antaget og slet ikke noget, der væltede ud over det hele - og jeg blev mere og mere interesseret i hende, selv om der også var andre interessante piger rundt omkring i udvalg - men jernet var vagt til live og bestemte.

Musikken på Bamboo er desværre alt for høj til egentlig kommunikation - og om de synger på russisk, engelsk eller thai - det kan man ikke høre forskel på - selv Hotel California og Rivers of Babylon lykkedes det dem at massakrere - så jeg var lykkelig, da jeg efter meget lidt overtalelse slap afsted med veninden med de smukke læber - så let har jeg aldrig scoret i Danmark eller andre steder og sjældent har jeg kneppet så meget, desværre uden gummi, men da var hun hoppet på og så sov vi til kl. 0700, hvor hun var oppe og klar til at tage afsted. Hurtigt fik jeg lidt tøj på, selvom jeg var godt øm i hele kroppen og kørte hende ned til i nærheden af Bamboo, da hun boede lige der ved klosteret og skolen, hvor de stod med flere politibetjente og skolepatruler med røde flag for at lede børnene over vejen. Først da hun steg af motobiken, spurgte hun efter penge: "You dont give me any money?". Men hun havde jo heller ikke spurgt - hurtigt stak jeg hende 2000 bath og så fik jeg hendes QR til Line - eller "Lie", som de udtaler det ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...