Hop til indhold
Mindset

Sex uden gummi

Recommended Posts

Selvfølgelig skal du være her. Det har jeg da aldrig bestridt.

Nu synes jeg imidlertid, at det er at skyde langt over målet at kalde et enkelt kritisk modindlæg fra min hånd samt en forespørgsel for en hetz.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige for ordens skyld, det at blive testet for sygdomme foregår i dag ved at tisse i et bære, ikke længere noget med at man skal have en vatpind op vel?

Skulle bare lige høre, at den nye måde at teste på er lige så sandfærdig som den gamle metode.

Blev selv testet for omkring et halvt år siden, men et par glædes piger senere. Det foregik i et bære.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Jeg fik sex uden, jeg spurgte bare I spøg: Skal vi prøve uden? med et glimt I øjet.

Hun sagde først: CRAZY!! men jeg fik lov, hun var sgu en dejlig pige, ved ikke hvor hun er nu.

Hvem er "hun"?

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem er "hun"?

En pige fra de baltiske lande, det er nogle år siden hun arbejdede, Hed hun Lina eller lia, kan ikke huske hvad hun kaldte sig.

Men jeg er sydoms fri nu, så var hun vel også sund og rask da jeg fik besøg af hende.

Det er frusterend at man ikke kan score en pige I byen, det er bare noget der plager mig lige nu.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lige for ordens skyld, det at blive testet for sygdomme foregår i dag ved at tisse i et bære, ikke længere noget med at man skal have en vatpind op vel?

Skulle bare lige høre, at den nye måde at teste på er lige så sandfærdig som den gamle metode.

Blev selv testet for omkring et halvt år siden, men et par glædes piger senere. Det foregik i et bære.

På Venera klinikken på Bispebjerg er det ved podning ... Håndtering af tusinder af bøtter med urin er alt for besværlig! 

Del dette indlæg

Link til indlæg

De kunne lave en lyntest med en strimle til urinprøven hvis de ville... så får man svar med det samme.

Nu er det jo i offentlig regi, så det skal åbenbart IKKE være nemt eller hurtigt det skal foregå.

Venligst Landsbytossen - nu med smart-phone.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Gæst

De kunne lave en lyntest med en strimle til urinprøven hvis de ville... så får man svar med det samme.

Er du gal mand. Tænk på alle de sygeplejesker og læger, som så så skulle til at lave noget andet, for ikke at tale om laboranter, som ikke længere skal håndter prøverne.

Måske er det en kandidat til DR's nye satsning på offentligt spild. :-D

Del dette indlæg

Link til indlæg

Måske det ikke er fagligt forsvarligt?

Altså 'bullit proof'...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Lyntester er sikre nok, hvis man har tilstrækkelige antistoffer.

har du et link. Jeg kan ikke finde nogen undersøgelser der bekræfter din oplysning

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Nå ok. 

Naturligvis findes der noget om en så revolutionerende ting som en kvik test for alle kønssygdomme, på Google og andre søgemaskiner.  

Der er nødvendigvis et firma der producerer dem. Sådan et firma har en hjemmeside, hvor produktet omtales. En sådan hjemmeside findes af Google. 

Kan du huske firmanavnet - du har vel anvendt dem på de tyske horehuse? :) 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hos den praktiserende læge er det vel bare urinprøve og blodprøve til de slemme ting. Jeg har det fint med min praktiserende læge, men er også single, så risikerer ikke sladder.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nå ok. 

Naturligvis findes der noget om en så revolutionerende ting som en kvik test for alle kønssygdomme, på Google og andre søgemaskiner.  

Der er nødvendigvis et firma der producerer dem. Sådan et firma har en hjemmeside, hvor produktet omtales. En sådan hjemmeside findes af Google. 

ÅE- skal jeg virkelig skære det ud i pap før du tror på mig ????

Der findes allerede forskellige produkter på markedet. Fx.

https://www.stdrapidtestkits.com/

Vores sygehusvæsenet er håbløst bagud mht. at tage nye produkter og metoder i brug. Man kan bare se diskussionen om HPV-vaccinen.

Nogle mener det ikke har nogen effekt. Jeg har taget HPV-vaccinen, det er en slags forsikring.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg

Lyntester er sikre nok, hvis man har tilstrækkelige antistoffer.

Du siger det jo selv:

"tilstrækkelige" ...og derfor netop risiko for "falsk negative" ...

Der findes bedre metoder, der kan identificere med langt mindre værdier i antistoffer ...

Del dette indlæg

Link til indlæg

Du siger det jo selv:

"tilstrækkelige" ...og derfor netop risiko for "falsk negative" ...

Der findes bedre metoder, der kan identificere med langt mindre værdier i antistoffer ...

Hey ingen siger at kviktester er 100% nøjagtig. Det står der også på pakken. Selv prøver på Bispbjerg kan vise fejl og man tager en ny test ugen efter.

Man skal følge proceduren/vejledningen slavisk for at testen viser et korrekt resultat, fumler man med prøven kan det give et forkert resultat. Derfor bør man gå til lægen - det skal man alligevel hvis prøven er positiv, man har symptomer er man ikke i tvivl.

Jeg mener man kunne anvende kviktest i mange tilfælde fx. hos egen læge, i stedet den nuværende procedure, hvor man skal venter 1 uge for svar.

Samt undgår man at vente i timevis på Bisp. det er spildt af samfundets ressourcer.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hey ingen siger at kviktester er 100% nøjagtig. Det står der også på pakken. Selv prøver på Bispbjerg kan vise fejl og man tager en ny test ugen efter.

Man skal følge proceduren/vejledningen slavisk for at testen viser et korrekt resultat, fumler man med prøven kan det give et forkert resultat. Derfor bør man gå til lægen - det skal man alligevel hvis prøven er positiv, man har symptomer er man ikke i tvivl.

Jeg mener man kunne anvende kviktest i mange tilfælde fx. hos egen læge, i stedet den nuværende procedure, hvor man skal venter 1 uge for svar.

Det giver meget lidt mening at gå igennem alt det besvær det er at tage til lægen/klinikken blot for at tage en test der er usikker i stedet for at tage en sikker test.

Nu har du ikke specificeret, hvilke sygdomme, men fx klamydia-/gonnorétest tager ikke en uge hos egen læge - afhængigt af setup kan det klares fra dag til dag (hvis du møder op med morgenurin). Jeg er helt enig i at Venereaklinikken er overflødig for den alm. borger - den er beregnet til folk der vil være anonyme/ikke vil tale med egen læge/kommer fra udlandet eller af anden grund ikke har egen læge.

Tricket er, at det ikke bare er "en strip-test". Hvis du fx tjekker klamydiatesten på det site du linker til, så er der en længere instruktion i brug med buffere, der skal mikses med prøven osv.. Man kan let lave fejl, og pointen er at laboranter er uddannet til den slags procedurer, så derfor bliver resultatet sikrere, når testen gennemføres "rigtigt". 

Redigeret af Bebop

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

ÅE- skal jeg virkelig skære det ud i pap før du tror på mig ????

Der findes allerede forskellige produkter på markedet. Fx.

https://www.stdrapidtestkits.com/

Vores sygehusvæsenet er håbløst bagud mht. at tage nye produkter og metoder i brug. Man kan bare se diskussionen om HPV-vaccinen.

Nogle mener det ikke har nogen effekt. Jeg har taget HPV-vaccinen, det er en slags forsikring.

Nille, jeg kan fornemme af dit svar at du er irriteret over min vedholdenhed. Det er jeg ked af, men jeg mener det er vigtigt at få dette ført til dørs. 

Tak for linket til den flotte side. 

Det er jo blot en side, hvor man kan købe nogle test sæt, der påstås at kunne vise om man er smittet eller ej. 

Der er en fin doktor med et "det hedder alle" navn, og ingen angivelse af hvor han arbejder. Der er ikke en eneste henvisning til undersøgelser der viser at produktet fungerer. Jeg har ikke kunnet finde nogen, i al fald. 

Der bruges standarden" Benyttes af mange klinikker" Det er den der også tit bruges her på forum ofte " Jeg kender en der arbejder med det og hun sige...." når man skal sandsynliggøre en påstand man ikke kan dokumentere. 

Jeg tror virkelig på at sygehusvæsenet er meget langt fremme i alle processer der kan reducere omkostninger, men ikke ved at give køb på sikkerheden. 

Selvfølgelig kan en test på sygehuset fejle, men, men, men det opdager personalet, og tager testen om. Hvem opdager såfremt disse mirakel strips fejler, indikerer "rask" men i virkeligheden blev testen ikke udført korrekt, eller der var en fejl på strippen? 

Jeg finder det kritisabelt at du påstår at at testene virker - hvor ved du det fra? 

Det var egentlig det der var mit oprindelige spørgsmål. Du virker så sikker i din tro på produktet, at du må vide mere? 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Hvem opdager såfremt disse mirakel strips fejler,

Jf min kommentar er der ikke tale om simple strip-test.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Det giver meget lidt mening at gå igennem alt det besvær det er at tage til lægen/klinikken blot for at tage en test der er usikker i stedet for at tage en sikker test.

Nu har du ikke specificeret, hvilke sygdomme, men fx klamydia-/gonnorétest tager ikke en uge hos egen læge - afhængigt af setup kan det klares fra dag til dag (hvis du møder op med morgenurin). Jeg er helt enig i at Venereaklinikken er overflødig for den alm. borger - den er beregnet til folk der vil være anonyme/ikke vil tale med egen læge/kommer fra udlandet eller af anden grund ikke har egen læge.

Tricket er, at det ikke bare er "en strip-test". Hvis du fx tjekker klamydiatesten på det site du linker til, så er der en længere instruktion i brug med buffere, der skal mikses med prøven osv.. Man kan let lave fejl, og pointen er at laboranter er uddannet til den slags procedurer, så derfor bliver resultatet sikrere, når testen gennemføres "rigtigt". 

Det er spørgsmål om at lære folk at bruge dem. Ligesom folk som måler egen insulintal mv.

Jeg forudsiger om  10-20 år findes der apps+HW som kan teste folk for sygdomme derhjemme. Lægen kan lave online konsultation ved af resultaterne fra apps. Velkommen til fagre ny verden.

Det er håbløse forældet procedurer vi anvender i dag i sygehusvæsnet, man har gjort som man plejer i 30+ år. Der er plads til forbedringer og optimeringer.

Jeg mener kviktester er 1. trin, lægen 2. trin - vi mangler læger herhjemme, lægerne kunne bruge deres tid til andre vigtige opgaver/patienter end at sidde og tjekke folk for kønssygdomme, fordi folk har været på sjov og kondomet sprang og vil testes. Langt de fleste test er negative - det er spild af ressource at involvere læger, hvis prøven er negativ.

Hvis man ikke har nogen symptomer og vil bare have en status, kan man anvende en kviktest - du kan lavede alle de kviktest du har lyst til, hvis du ikke er sikkert på den første, laver du en ny.

Del dette indlæg

Link til indlæg

Nille, jeg kan fornemme af dit svar at du er irriteret over min vedholdenhed. Det er jeg ked af, men jeg mener det er vigtigt at få dette ført til dørs. 

Tak for linket til den flotte side. 

Det er jo blot en side, hvor man kan købe nogle test sæt, der påstås at kunne vise om man er smittet eller ej. 

Der er en fin doktor med et "det hedder alle" navn, og ingen angivelse af hvor han arbejder. Der er ikke en eneste henvisning til undersøgelser der viser at produktet fungerer. Jeg har ikke kunnet finde nogen, i al fald. 

Der bruges standarden" Benyttes af mange klinikker" Det er den der også tit bruges her på forum ofte " Jeg kender en der arbejder med det og hun sige...." når man skal sandsynliggøre en påstand man ikke kan dokumentere. 

Jeg tror virkelig på at sygehusvæsenet er meget langt fremme i alle processer der kan reducere omkostninger, men ikke ved at give køb på sikkerheden. 

Selvfølgelig kan en test på sygehuset fejle, men, men, men det opdager personalet, og tager testen om. Hvem opdager såfremt disse mirakel strips fejler, indikerer "rask" men i virkeligheden blev testen ikke udført korrekt, eller der var en fejl på strippen? 

Jeg finder det kritisabelt at du påstår at at testene virker - hvor ved du det fra? 

Det var egentlig det der var mit oprindelige spørgsmål. Du virker så sikker i din tro på produktet, at du må vide mere? 

Jeg kan ikke finde ud af om du oprigtig er interesseret i emnet eller bare troller. For så vil jeg ikke spilde min tid - jeg lukker ikke bare noget ud, uden at have en vis viden om det.

Du siger du ikke kan finde noget på nette, prøv at søg igen der er et hav af STD-test-produkter. Du kan også finde reviews og fora diskussioner om produkterne. Alt tyder på de virker.

Man skal passe på kopiprodukter som alt andet medicin.

Anvender man disse test skal proceduren følges, hvis man fumler så gå til lægen eller Louis Nielsen. Pointen med kviktesten er du kan tage en ny næste dag/næste uge/når som helst, hvis du ikke stoler på 1. test, så tag en ny. Har du symptomer er det stjerneklar at du har noget - her kan du teste om du har det ene eller det andet. Derefter gå til lægen og vis resultaterne.

En graviditetstest er anerkendt i dag så hvor skulle en STD-test ikke anerkendes, I er alt for gammeldags og skeptiske. Tro mig i fremtiden ville man kunne købe kvivtest i apotekerne og supermarkederne.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jeg kan ikke finde ud af om du oprigtig er interesseret i emnet eller bare troller. For så vil jeg ikke spilde min tid - jeg lukker ikke bare noget ud, uden at have en vis viden om det.

Du siger du ikke kan finde noget på nette, prøv at søg igen der er et hav af STD-test-produkter. Du kan også finde reviews og fora diskussioner om produkterne. Alt tyder på de virker.

Man skal passe på kopiprodukter som alt andet medicin.

Anvender man disse test skal proceduren følges, hvis man fumler så gå til lægen eller Louis Nielsen. Pointen med kviktesten er du kan tage en ny næste dag/næste uge/når som helst, hvis du ikke stoler på 1. test, så tag en ny. Har du symptomer er det stjerneklar at du har noget - her kan du teste om du har det ene eller det andet. Derefter gå til lægen og vis resultaterne.

En graviditetstest er anerkendt i dag så hvor skulle en STD-test ikke anerkendes, I er alt for gammeldags og skeptiske. Tro mig i fremtiden ville man kunne købe kvivtest i apotekerne og supermarkederne.

selvfølgelig troller jeg ikke- hva i alverden osv. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Jf min kommentar er der ikke tale om simple strip-test.

Nej nemlig, og derfor er det heller ikke forsvarligt at lade en sådan test være den der evt frikender dig selv, for smitte. 

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...