Hop til indhold

Fordomme om glædespiger

Featured Replies

Skrevet
sneræven skrev, for 2 minutter siden:

Ja, og så en meget hårdnakket fordom indenfor (social)politiske kredse, især på venstrefløjen ... 
Nemlig at alle prostituerede uden undtagelse er svage piger der er lokket ind i prostitution af en voldelig kæreste og er styret af rocker-og andre bander ... 

Endelig er jeg så uenig med dig. Kan ikke se at det er en venstrefløjstandpunkt. I Sverige var højrefløjen faktiskt værre, når loven skulle komme. USA er temmelig højrefløjsagtig og synen på prostitution der er lidt som her.

Kuba er nogenlunde venstrefløjagtigt, og der betragter man ikke prostituerede som narkoluder uden værdi.

Tror snarer at det handler om et middelklassperspektiv. "Vi er i hvert fald ordentlige, men se på dem (alle dem som er anderledes)"

Krydret med lidt af din tankekonstruktion.

• Svar 51
  • Visninger 5.8k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• De eneste danskere jeg ikke har fordomme om, er glædespigerne. De virker jo generelt meget søde.

• Før jeg fandt EG, så troede jeg faktisk salg af sex var ulovligt, indtil jeg læste lidt op om det. Og jeg havde da os fordomme, dem har jeg måtte pakke væk (indtil noget giver mig anledning til at t

• Ja, det har vi noteret efterhånden. Men den her gang er den ikke så tosset - din tankekonstruktion. Der er noget i det-

Skrevet
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Endelig er jeg så uenig med dig. Kan ikke se at det er en venstrefløjstandpunkt. I Sverige var højrefløjen faktiskt værre, når loven skulle komme. USA er temmelig højrefløjsagtig og synen på prostitution der er lidt som her.

Kuba er nogenlunde venstrefløjagtigt, og der betragter man ikke prostituerede som narkoluder uden værdi.

Tror snarer at det handler om et middelklassperspektiv. "Vi er i hvert fald ordentlige, men se på dem (alle dem som er anderledes)"

Krydret med lidt af din tankekonstruktion.

Vi er såmænd ikke uenige ... 
Tror bare de moralske brudflader, så at sige, ligger forskelligt i forskellige lande ... 

Vi har ikke rigtig en moralsk / religiøs højrefløj i Danmark .. på samme måde som i USA ... 

Tror det kræver længere overvejelser ... 

Men tror du har helt ret i det med middelklasseperspektivet ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 9 timer siden:

Jowjow ...

Men jeg er en gammel mand, så jeg ka' ikke finde ud af at bruge smartphone ... 
Jeg hænger fast i Computeralderen.
Og der skal jo være noget, man ikke ka' finde ud af, i min alder ...b 

Du er lovligt undskyldt så :razz:

Skrevet
sneræven skrev, for 9 timer siden:

Vi er såmænd ikke uenige ... 
Tror bare de moralske brudflader, så at sige, ligger forskelligt i forskellige lande ... 

Vi har ikke rigtig en moralsk / religiøs højrefløj i Danmark .. på samme måde som i USA ... 

Tror det kræver længere overvejelser ... 

Men tror du har helt ret i det med middelklasseperspektivet ... 

Jeg ved nu ikke.  

Jeg tror -  og uden at snakke politik,  for det mås man ikke -  at det handler om de ulykkelige  konsekvenser købesex verdenen kan føre til

At købesex skaber mulighed  for menneskehandel og en objektivisering af mennesker som kun den man kunne se i fuldt flor da slavehandel var tilladt.  

At kvinden bliver set på  som en vare der kan bedømmes som om hun var en ko eller en hest på et dyrskue.  Se bare hvordan der i visse anmeldelser herinde beskrives kvinder med point.  Fuldstændig koldt og kynisk.  

Der er rigtig mange velfungerende gp'er i Dannark.  Men jeg er bange for at der er lige så mange der ikke er det.  Og på  verdensplan.  Hvor mange velfungerende gp er er der her?  

Man kan så argumentere  for at nogle gp i de fattige lande vil  kunne redde familier  og sig selv ved at udbyde sex.  

Men min holdning er købesex  kun bør finde sted hvis det er 100 procent frivillighed fra begge sider.  Og det må aldrig være fattigdom der driver  kvinden ud i noget hun ikke har lyst til.  

Det er i virkeligheden fattigdom der skal bekæmpes.  Købesex må aldrig være motiveret af fattigdom og nød.  Fordi så vil uligheden mellem mennesker styrkes og dyrkes endnu mere.  Og hvordan bekæmper man ulighed imellem mennesker ?  Imellem køn?  ( hvis man altså vil det)  

For hvis man ikke kan bekæmpe  fattigdom.  Hvad er så det næstbedste?

Redigeret af Den lille frøken

Skrevet

@Den lille frøken

Tro mig ... jeg kan sagtens se dilemmaet ... 
Det er derfor jeg nævner "Sådan er Kapitalismen" perspektivet.
Og det perspektiv er blevet sørgerligt aktuelt igen, som tingene har udviklet sig ... 
Men, som du også siger, vi må ikke diskutere p*****k ... ;)
Jeg tror begge perspektiver er inde over ... 

Jeg selv er landet i dette univers på grund af en dum personlig situation ... lidt 'den klassiske', ingen ægtefælle, ingen partner, og dermed stort set ingen fysisk kontakt ... - kombineret med, at jeg af væsen ér et erotisk menneske (bredere forstået end lige kontant sex) ... 
Og hér har jeg mødt god kontakt og god forståelse hos pigerne, men som jeg også skriver andre steder, så er jeg ret selektiv omkring hvem jeg besøger ...
Men er selvfølgelig opmærksom på at dét ikke er nogen garanti for noget som helst ... 
Som sagt, jeg er u-d-e-mærket bevidst om det moralske dilemma .... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
Gabbana skrev, for 15 timer siden:

og bare generelt asiatere, at de kun spiste klamme ting som rotter, flagermusse osv

Alle kan have en fordom - og det er oftest stærkt negative følelser!

— Og jeg synes, at dømme folk er en meget dårlig vane ! Især når man ikke kender det mennesker. Nogle folk er måske for hurtigt til at dømme mennesker ud fra hvad de gør ! Ifht.asiaterne har jeg ofte lagt mærk til at folk kiggede ned på mig. Også selvom jeg var dengang ikke arbejdede som GP’en og jeg nu idag kan forstå, hvorfor. — og det gør stadig ondt på  mig for den følelse er der stadigvæk .....

Jeg vil generelt acceptere (har accepteret) hvorfor vi gør det vi gør — også selvom vores kultur og tradition er modsætning ! Hertil er jeg virkelig stolt af dem, der vil gøre alt for at overleve pga fattigdom. 
Så mit budskab er : Our prime purpose in this life to help others -/ and if you can’t help them, as least don’t hurt them -/ love yourself and leave ! 
Ps. Jeg føler stadigvæk at folk kigger ned på mig, også selvom jeg er i uniform og har jakkesæt på :?

Skrevet
sneræven skrev, for 2 timer siden:

@Den lille frøken

Tro mig ... jeg kan sagtens se dilemmaet ... 
Det er derfor jeg nævner "Sådan er Kapitalismen" perspektivet.
Og det perspektiv er blevet sørgerligt aktuelt igen, som tingene har udviklet sig ... 
Men, som du også siger, vi må ikke diskutere p*****k ... ;)
Jeg tror begge perspektiver er inde over ... 

Jeg selv er landet i dette univers på grund af en dum personlig situation ... lidt 'den klassiske', ingen ægtefælle, ingen partner, og dermed stort set ingen fysisk kontakt ... - kombineret med, at jeg af væsen ér et erotisk menneske (bredere forstået end lige kontant sex) ... 
Og hér har jeg mødt god kontakt og god forståelse hos pigerne, men som jeg også skriver andre steder, så er jeg ret selektiv omkring hvem jeg besøger ...
Men er selvfølgelig opmærksom på at dét ikke er nogen garanti for noget som helst ... 
Som sagt, jeg er u-d-e-mærket bevidst om det moralske dilemma .... 

Jeg ved at der er rigtig mange gode mennesker i denne verden.  Oplyste og reflekterende.  Og du er en af dem.  

Men købesex er jo også en bageovn for mennesker  med onde hensigter eller bare mennesker der er i nød på den ene eller anden måde og som vælger prostitution som det mindst modbydelige ud af de modbydeligheder der er at vælge imellem.  Og onde mennesker -  eller jeg vil måske nok snarere kalde dem grådige -  og ondskab og grådighed er brødre -  de vil udnytte mennesker i nød og fattigdom og sådan vil det desværre nok altid være.  

Men det betyder jo ikke at der ikke også er godt ved købesex.  Sådan som du og din historie er et eksempel på  :)

Skrevet
Gabbana skrev, for 17 timer siden:

Han fortalte hvordan hans synspunkt omkring prostituerede var. Hans ord lød sådan her og de skar sgu i nerverne som en rusten kniv “ludere er bare nogle klamme kvinder der ikke har en uddannelse og som kun kan tjene penge på at kneppe med 100 forskellige mænd og deres fisser er urene og stinker af lort og de er de klammeste mennesker på jorden og jeg hader dem ”.

Gad vide hvor han har det syn fra?

De piger jeg har mødt i denne verden har bestemt ikke været klamme men har været meget tjekkede og flere af dem har haft en højere uddannelse eller en næsten universitetsgrad. Jeg har aldrig oplevet stinkende fisser, så gp'ere er mindst lige så påpasselige hygiejnisk som lillemor derhjemme. Desuden har jeg unnervejs  truffet nogle med store menneskelige værdier.

Det skal så også være sagt at jeg aldrig har gået efter det billigste segment a la 30 min. for 400 kr.

Skrevet
Mook skrev, for 3 timer siden:

Alle kan have en fordom - og det er oftest stærkt negative følelser!

Ja desværre. Men fordomme er latterlige, det er jo fordi man er uvidende i sidste ende.

Mook skrev, for 3 timer siden:

Ifht.asiaterne har jeg ofte lagt mærk til at folk kiggede ned på mig. Også selvom jeg var dengang ikke arbejdede som GP’en

Det er jeg virkelig ked af at høre Mook, det mener jeg oprigtigt. Du er et menneske ligesom alle andre og hvor er det forfærdeligt at du er blevet set ned på. Men jeg ser ikke ned på hverken dig, asiatere eller gp’er. Jeg er slet ikke enig i min tidligere kollegas syge fordomme og holdninger, han er en kæmpe nar med nogle syge holdninger.

men du skal jo vide at der er mennesker som mig for eksempel der ser dig som et helt normalt menneske.

Skrevet
jensen jr. skrev, 1 time siden:

Gad vide hvor han har det syn fra?

Det gad jeg også godt at vide. Men jeg arbejdede kun sammen med ham en dag, jeg magtede ikke at høre hans syge holdninger og syn på kvinder.

jensen jr. skrev, 1 time siden:

De piger jeg har mødt i denne verden har bestemt ikke været klamme men har været meget tjekkede og flere af dem har haft en højere uddannelse eller en næsten universitetsgrad. Jeg har aldrig oplevet stinkende fisser, så gp'ere er mindst lige så påpasselige hygiejnisk som lillemor derhjemme

Jeg er helt enig med dig, jeg har heller ikke oplevet det. Jeg ser dem jo som helt normale mennesker. Og de gp’er jeg har været sammen med har hygiejnen været i top. Det er min tidligere kollega der er en nar og har et fuldstændig sygt synspunkt på kvinder.

Skrevet
jensen jr. skrev, for 2 timer siden:

De piger jeg har mødt i denne verden har bestemt ikke været klamme men har været meget tjekkede og flere af dem har haft en højere uddannelse eller en næsten universitetsgrad. Jeg har aldrig oplevet stinkende fisser, så gp'ere er mindst lige så påpasselige hygiejnisk som lillemor derhjemme. Desuden har jeg unnervejs  truffet nogle med store menneskelige værdier.

Det skal så også være sagt at jeg aldrig har gået efter det billigste segment a la 30 min. for 400 kr.

Helt præcis min oplevelse ... 
Det får mig til at tænke på en anden, meget udbredt fordom .. 
Nemlig at et besøg hos en glædespige er koldt og upersonligt ... 
Den holder absolut ikke - jeg har kun oplevet det en enkelt gang, ud af måske et halvt hundrede besøg ...

Vedrørende det med de menneskelige værdier.
Det har jeg også oplevet, især hos de stærke og engagerede glædespiger, de piger een eller anden i en anden tråd kalder "Toppen af poppen".
Hos mange af de piger, er der helt klart andet 'på spil' end bare salg af sex.
De har menneskeligt engagement og nærvær i deres gæster,  en enkelt jeg kender prøver endda at sætte det i system. 
Som hun siger, så har hun mange gæster der slet ikke ønsker sex, men bare en snak og en trøster.
Og engagementet går begge veje, jeg har også to-tre gange oplevet at pigen 'læsser af' over for mig - ikke noget dramatisk, men måske netop forebyggende, så hun får sat ord på og tænkt tingene igennem ... (véd selv hvor god en effekt dét kan have)

Det er tit de mere voksne p/d piger, der har den vinkling ... 

Men også flere af de unge har omsorgs-aspektet med ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
sneræven skrev, 1 time siden:

De har menneskeligt engagement og nærvær i deres gæster

Så længe man behandler dem ordentligt og er en gentleman så er de jo villige til at give en god oplevelse, og de får jo også selv en god oplevelse med deres gæst. Altså som nævnt er de mennesker ligesom alle andre, og har man repsekt for dem så vil de jo også give en god oplevelse.

ham min tidligere kollega er jo bare et lille menneske. Han er virkelig bollet oppe i hovedet, det kan man jo høre når han har sådan nogle fucked up holdninger.

Skrevet
Gabbana skrev, for 9 minutter siden:

Så længe man behandler dem ordentligt og er en gentleman så er de jo villige til at give en god oplevelse, og de får jo også selv en god oplevelse med deres gæst. Altså som nævnt er de mennesker ligesom alle andre, og har man repsekt for dem så vil de jo også give en god oplevelse.

ham min tidligere kollega er jo bare et lille menneske. Han er virkelig bollet oppe i hovedet, det kan man jo høre når han har sådan nogle fucked up holdninger.

Kunne ikke være bedre skrevet Gabbana

Skrevet
Mister12 skrev, for 27 minutter siden:

Kunne ikke være bedre skrevet Gabbana

Tak for det ^_^

Skrevet
Gabbana skrev, for 5 timer siden:

Ja desværre. Men fordomme er latterlige, det er jo fordi man er uvidende i sidste ende.

Ja, nogle folk er bare uden relationskompetence og respekt. 

Skrevet
Mook skrev, Lige nu:

Ja, nogle folk er bare uden relationskompetence og respekt. 

Enig

Skrevet
Gabbana skrev, for 5 timer siden:

Jeg er slet ikke enig i min tidligere kollegas syge fordomme og holdninger, han er en kæmpe nar med nogle syge holdninger.

Det ville ikke være nyttige, når han forsøger at dømme andre uden at kende dem - og det får han ikke en bedre livstil af B)

Skrevet
Mook skrev, for 24 minutter siden:

Det ville ikke være nyttige, når han forsøger at dømme andre uden at kende dem - og det får han ikke en bedre livstil af B)

Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv :) det er derfor jeg skriver at det er uvisheden, det man faktisk ikke aner en skid om. Nu har jeg for eksempel været i Kina/Beijing. Og jeg kan sige at jeg slet ikke deler samme synspunkter som han. Tværtimod var jeg dybt  uenig med ham.

Redigeret af Gabbana

Skrevet

Der findes kugleskøre glædespiger.

Men generelt og helt uden subjektive påvirkninger, så er de nogle af de sejeste, stærkeste og mest empatiske mennesker. B)

Og så må alle udenforstående jo bare leve i evig uvidenhed (emoji med glorie). 

Skrevet

Der vil altid findes mennesker som mere eller mindre uforskyldt er fordomsfulde og ikke formår at være reflekterede og respektere andre mennesker. 

For mig handler det om gensidig respekt og frihed - og som skrevet i et andet indlæg engang, så er jeg tilhænger af John Stuart Mills definition “frihed i vort valg af livsstilling og anden beskæftigelse, ret til at indrette vort liv, således som det passer for vor egen karakter, frihed til at handle efter vor tilbøjelighed under forudsætning af, at vi tager de mulige konsekvenser, og så længe vi ved vore handlinger ikke tilføjer vore medmennesker noget ondt”

Skrevet
Nikita Darling skrev, for 44 minutter siden:

Der findes kugleskøre glædespiger.

Men generelt og helt uden subjektive påvirkninger, så er de nogle af de sejeste, stærkeste og mest empatiske mennesker. B)

Og så må alle udenforstående jo bare leve i evig uvidenhed (emoji med glorie). 

Hejjj - go'e gamle Nikita ... !!!
For pokker da - herligt at se at du lige kigger forbi .. :D<3
Long time no seeing ... 

Og ja, jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver - i hvert fald hvad angår de piger jeg har besøgt ... 
Det gr næsten fysisk ondt på mig, når jeg hører venner og bekendte omtale glædespiger som 'det laveste af det laveste' ... 
Og man står uden mulighed for indsigelse ... 

Redigeret af sneræven

Skrevet
sneræven skrev, for 3 minutter siden:

Hejjj - go'e gamle Nikita ... !!!
For pokker da - herligt at se at du lige kigger forbi .. :D<3
Long time no seeing ... 

Og ja, jeg giver dig fuldstændig ret i det du skriver - i hvert fald hvad angår de piger jeg har besøgt ... 
Det gr næsten fysisk ondt på mig, når jeg hører venner og bekendte omtale glædespiger som 'det laveste af det laveste' ... 

Ja! Det er længe siden! Men dine indlæg kan jeg altid godt lide at læse, at du ved det :)

Jeg kender det godt.. Altså det med, at der er masser der ikke kender til “hvad man er for en slemmer én”. Heldigvis kan jeg ikke huske at “sådan nogle som mig” har været samtaleemnet så tit i andre sammenhænge. Måske jeg mænger mig med de forkerte :)

Skrevet
sneræven skrev, for 11 minutter siden:

Jeg plejer at mumle noget med at generaliseringer peger tilbage på afsenderen. Det medfører som regel lidt tavshed mens sætning bearbejdes 

Skrevet
Nikita Darling skrev, for 15 minutter siden:

Heldigvis kan jeg ikke huske at “sådan nogle som mig” har været samtaleemnet så tit i andre sammenhænge

Det er heller ikke så tit jeg hører det som 'samtaleemne'.
Men en sjælden gang - når nogle af mine jævnaldrende (gamle) ungkarlevenner omtaler pigerne som nogle sølle stakler de lige har været kort forbi da de var unge og tankeløse (mændene altså) .. og så lidt 'Tø-Hø' ... 
Derudover er sex og kvinder et absolut no-go som samtaleemne ...

Og så den anden version, jeg møder noget oftere - hvor l***r bruges som skældsord . det mest nedgørende, man kan forestille sig - om een eller anden kvinde, der har gjort sig ud til bens i det lokale liv ... 

Skrevet
sneræven skrev, for 9 minutter siden:

Og så den anden version, jeg møder noget oftere - hvor l***r bruges som skældsord . det mest nedgørende, man kan forestille sig - om een eller anden kvinde, der har gjort sig ud til bens i det lokale liv ... 

Ja, l****e er nogle værre nogle. 

Ej, man blander nogle ting sammen i den sammenhæng. Sådan uden at lyde alt for feministisk, så må kvinder jo helst ikke være “løse på tråden” vel. Hvis man “er om sig” som kvinde, så kan man blive omtalt, som du beskriver, men det er jo en misforståelse.

Jeg selv f.eks… Jeg er ikke løs på tråden… 

Medmindre du betaler :D Så de ting bliver virkelig blandet sammen B)

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.