Hop til indhold

Fordomme om glædespiger

Featured Replies

Skrevet

Fordomme er sgu egentlig noget dumt noget synes jeg. Vi har vel alle sammen nogle fordomme om nogle på et eller andet punkt.eller på den ene eller anden måde.

men jeg sad sådan og tænkte på alle de fordomme der kunne være om glædespiger.

Lad mig starte ud med at sige jeg arbejdede sammen med en kollega engang . Han fortalte hvordan hans synspunkt omkring prostituerede var. Hans ord lød sådan her og de skar sgu i nerverne som en rusten kniv “ludere er bare nogle klamme kvinder der ikke har en uddannelse og som kun kan tjene penge på at kneppe med 100 forskellige mænd og deres fisser er urene og stinker af lort og de er de klammeste mennesker på jorden og jeg hader dem ” og han havde sgu også nogle ret syge holdninger om F.eks thailændere, vietnamesere og bare generelt asiatere, at de kun spiste klamme ting som rotter, flagermusse osv. ja beklager sidesporet men det er jo fordomme omkring et helt folkefær.

men selvom han havde de stærke holdninger, og fordomme om blandt andet glædespiger, så havde han sgu besøgt nogle alligevel i Holland vist nok, og et par her i Danmark. Og her tænker jeg bare hvis du har sådan et synspunkt på glædespiger, hvorfor fanden besøger du dem så ? Og hvor fuck har du de fordomme om asiatere fra ? 

Jeg tror for eksempel medier, og film har været med til at skabe de fordomme der nu kan være omkring prostituerede.og for glædespiger til at fremstå som værende nogle følelseskolde, pengegriske sexmaskiner, eller at de ikke har nogen uddannelse eller hvad der nu kan være af fordomme omkring dem. Altså det skal lige siges dette er ikke sådan jeg ser på dem eller tænker, men man har jo hørt hvordan folk kan ytre sig omkring kvinder der tager penge for sex eller sexarbejdere. Og jeg må ærligt sige jeg er forarget over hvordan man kan have sådan et syn på kvinder. Der står jeg sgu af, de er jo blot mennesker som har følelser, en uddannelse derhjemme og så videre. Altså jeg fatter ikke hvordan man kan have sådan et syn på andre mennesker 

jeg skal gerne være ærlig og sige at ja jeg havde da nogle fordomme dengang jeg var yngre og faktisk ikke anede en skid om glædespiger overhovedet selvom mit åndsvage jeg dengang troede jeg vidste det hele omkring glædespiger. Men igen jeg fandt ud af hvor dumme og latterlige de fordomme var, især da prøvede det for første gang. Hvor jeg egentlig fandt ud af, shit hvor var jeg latterlig at tænke sådan.

det er jo blot helt almindelige mennesker, altså de er jo hverken klamme, følelseskolde eller er umenneskelige, nej det er mennesker der skabt på denne Jord  ligesom alle andre er. Det er blot kvinder der har et arbejde der er noget mere erotisk end mit.

what’s the point ?

fordomme er latterlige, for det siger jo meget om vores uvished. Jeg kender mig skyldig i jeg selv havde fordomme omkring glædespiger, men jeg tog fejl og jeg ville gerne gå tilbage til den yngre mig og sige, du tager lidt fejl. Men igen man lære af sine fejl, og jeg synes jeg lærte hvor meget fejl jeg tog da jeg tog springet og besøgte en glædespige. Eller bare at det er dumt at have fordomme generelt.

Redigeret af Gabbana

• Svar 51
  • Visninger 5.8k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• De eneste danskere jeg ikke har fordomme om, er glædespigerne. De virker jo generelt meget søde.

• Før jeg fandt EG, så troede jeg faktisk salg af sex var ulovligt, indtil jeg læste lidt op om det. Og jeg havde da os fordomme, dem har jeg måtte pakke væk (indtil noget giver mig anledning til at t

• Ja, det har vi noteret efterhånden. Men den her gang er den ikke så tosset - din tankekonstruktion. Der er noget i det-

Skrevet

Jeg har ondt af dem han har besøgt. Med de grove fordomme har jeg ingen illusioner om at han har behandlet dem pænt

Skrevet
Argit skrev, for 4 minutter siden:

Jeg har ondt af dem han har besøgt. Med de grove fordomme har jeg ingen illusioner om at han har behandlet dem pænt

Det har jeg også. Han har sikkert behandlet dem skidt, men han er bare et lille menneske. 

Skrevet

Før jeg fandt EG, så troede jeg faktisk salg af sex var ulovligt, indtil jeg læste lidt op om det.
Og jeg havde da os fordomme, dem har jeg måtte pakke væk (indtil noget giver mig anledning til at tage dem frem igen)

Jeg har altid set sexbranchen som et tabu emne (hvilket det nok stadig er) men efter jeg har taget springet, har jeg kun suget til mig af viden og lært mig at gebærde mig i dette vidunderlige miljø.

Og du har så evig ret, pigerne har de samme følelser som piger der ikke sælger sex, de fortjener hverken at blive trådt på, at blive behandlet dårligt eller andet nedværdigende.
Uanset om vi betaler for deres tid, så ejer vi dem ikke i den tid.

Du har helt ret vedr. Medier og film etc. De skaber det billed, som sælger mest.
Der vil altid være brodne kar etc. Men heldigvis er jeg ikke stødt på nogen af dem endnu.

Har kun haft gode møder med GPer (Nogle enkelte mindre heldige) 

Tror dog os man skal gøre sig sine tanker, inden man springer ud i det. Og sætte sig ind i hvad denne verden har at byde på.
Og her er EG et fremragende redskab, for alle de forskellige tråde, med diverse erfaringer folk er kommet med i årenes løb, det er guld værd.
Det hjalp ihvert fald mig. 

Jeg forstår ærlig talt ikke, dem der har så meget imod sexarbejdere, men stadig besøger dem, det er dobbelt moral uden ende. 

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 19 minutter siden:

Jeg forstår ærlig talt ikke, dem der har så meget imod sexarbejdere, men stadig besøger dem, det er dobbelt moral uden ende. 

Fuldstændig enig. Det er virkelig dobbeltmoralsk.

Den Anonyme skrev, for 20 minutter siden:

Jeg har altid set sexbranchen som et tabu emne (hvilket det nok stadig er)

Desværre bliver det set som et tabu som du nævner. Men der er jo ikke noget forfærdeligt eller klamt ved at besøge en glædespige. Der er mange mænd der gør det og ergo er det jo ikke unormalt eller det synes jeg ihvertfald ikke.

Skrevet
Gabbana skrev, for 6 minutter siden:

Fuldstændig enig. Det er virkelig dobbeltmoralsk.

Desværre bliver det set som et tabu som du nævner. Men der er jo ikke noget forfærdeligt eller klamt ved at besøge en glædespige. Der er mange mænd der gør det og ergo er det jo ikke unormalt eller det synes jeg ihvertfald ikke.

Nope, jeg ser det heller ikke som noget forfærdeligt/klamt.

De giver mig det jeg søger og har brug for, og jeg giver dem den anden vej rundt lidt økonomisk hjælp. 
Før troede jeg blot at det var en transaktion der skulle finde sted, men efter mit første besøg og de efterfølgende, har jeg fundet ud af at det er så meget mere givende i sidste ende.

Skrevet

De eneste danskere jeg ikke har fordomme om, er glædespigerne. De virker jo generelt meget søde.

Skrevet
Gabbana skrev, for 1 time siden:

Lad mig starte ud med at sige jeg arbejdede sammen med en kollega engang . Han fortalte hvordan hans synspunkt omkring prostituerede var. Hans ord lød sådan her og de skar sgu i nerverne som en rusten kniv “ludere er bare nogle klamme kvinder der ikke har en uddannelse og som kun kan tjene penge på at kneppe med 100 forskellige mænd og deres fisser er urene og stinker af lort og de er de klammeste mennesker på jorden og jeg hader dem ” og han havde sgu også nogle ret syge holdninger om F.eks thailændere, vietnamesere og bare generelt asiatere, at de kun spiste klamme ting som rotter, flagermusse osv. ja beklager sidesporet men det er jo fordomme omkring et helt folkefær.

men selvom han havde de stærke holdninger, og fordomme om blandt andet glædespiger, så havde han sgu besøgt nogle alligevel i Holland vist nok, og et par her i Danmark. Og her tænker jeg bare hvis du har sådan et synspunkt på glædespiger, hvorfor fanden besøger du dem så ? Og hvor fuck har du de fordomme om asiatere fra ? 

Jeg tror, mænd som ham du beskriver, er et ekstremt udtryk for (nogle) menneskers stammenatur.
De mænd vil slås, og de føler et indædt had over for alle, der opfører sig anderledes end dem selv.
Det har ikke så meget med prostitution at gøre - deres holdning til prostituerede handler mere om, at så der der noget de kan foragte 'de andre' for ... 
Det er en uhyggelig psykologisk mekanisme, som vi f. eks. ser i hooliganisme (i mindre skala) og i f. eks. stormen på kongressen i USA - i meget større skala,

Tror de mænd besøger prostituerede fordi de tænder på oplevelsen af magt, eller på oplevelsen af at 'besudle' en anden mands datter / en anden 'stammes' kvinder.
Tror ikke det handler så meget om lyst - lyst - og følelser for en kvinde, i øvrigt også - er farlig for de mænd ... det truer loyaliteten med broderskabet

Men det er selvfølgelig bare en vild teori, fra min side (elsker at lave den slags tankekonstruktioner ... )

Redigeret af sneræven

Skrevet
Bananas skrev, for 2 minutter siden:

De eneste danskere jeg ikke har fordomme om

Avs den sved den der. 

Skrevet
sneræven skrev, for 3 minutter siden:

Men det er selvfølgelig bare en vild teori, fra min side (elsker at lave den slags tankekonstruktioner ... )

Ja, det har vi noteret efterhånden.

Men den her gang er den ikke så tosset - din tankekonstruktion. Der er noget i det-

Skrevet
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

De eneste danskere jeg ikke har fordomme om, er glædespigerne. De virker jo generelt meget søde.

Jeg melder hus forbi.
Jeg er jyde.
De der Kjøwwenhavnere ... ja, de er altså nogle underlige størrelser ...
Sjællændere osse .. og især dem fra Lolland ... 

Skrevet
Gabbana skrev, for 2 minutter siden:

Avs den sved den der. 

Korrigering: Glædespiger, og så dig selvf. unge mand. Du virker også meget sød.

Skrevet
Bananas skrev, Lige nu:

Men den her gang er den ikke så tosset - din tankekonstruktion. Der er noget i det-

Hvoraf jeg konkluderer, at det er der så normalt ikke - noget i det altså ... 

Skrevet
Bananas skrev, for 1 minut siden:

og så dig selvf. unge mand. Du virker også meget sød.

Kan kun sige mange tak. Og i lige måde, og så er du grineren.

Skrevet
sneræven skrev, for 1 minut siden:

Hvoraf jeg konkluderer, at det er der så normalt ikke - noget i det altså ... 

Ikke være så følsom nu. Du bød jo selv ind til det, og en som mig kan jo ikke lade være.

Der er ofte noget i dine tankekonstruktioner. Men de er så mange og ofte så lange, at en stakkels svensker ikke altid orker læse det hele.

Skrevet

Men lidt mere 'seriøst', i forhold til emnet ...
Jeg tror ikke de fleste tænker så meget over emnet i det daglige ...
Men hvis de gør, tror jeg tit de tænker på de narko-prostituerede .. 
Eller andre piger, der er 'helt på rumpetten'.

De unge, jeg har besøgt, er for mig at se helt almindelige studerende - til den 'stærke' side - der er GP'er som en ekstra indtægtskilde.
De mere modne, er mere som terapeuter - det er kvinder med meget livserfaring og menneskekundskab, og spændende mennesker ... 

Skrevet
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Ikke være så følsom nu. Du bød jo selv ind til det, og en som mig kan jo ikke lade være.

Der er ofte noget i dine tankekonstruktioner. Men de er så mange og ofte så lange, at en stakkels svensker ikke altid orker læse det hele.

Rooolig nu - jeg glemte en blinke-smiley i mit forrige indlæg ... ;)

Skrevet
Bananas skrev, for 15 minutter siden:

Føler for en omgang bananmos. 

Skrevet

De unge, jeg har besøgt, er for mig at se helt almindelige studerende - til den 'stærke' side - der er GP'er som en ekstra indtægtskilde.
De mere modne, er mere som terapeuter - det er kvinder med meget livserfaring og menneskekundskab, og spændende mennesker ... 

Det er faktisk sådan her jeg havde indtrykket at sexbranchen var, indtil jeg begav mig ud i den. Så er den faktisk helt modsat, fyldt med piger som har GP som ekstra indtjeningskilde, oven i studierne som du selv er inde på.
Eller piger som gerne vil tjene nogle penge, og kommer fra dårlige forhold, ungarer f.eks.

Skrevet
sneræven skrev, for 4 minutter siden:

Rooolig nu - jeg glemte en blinke-smiley i mit forrige indlæg ... ;)

Kan du bruge smileys? Nu har jeg set det med ;) :P 

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 1 minut siden:

Kan du bruge smileys? Nu har jeg set det med ;) :P 

Jowjow ...

Men jeg er en gammel mand, så jeg ka' ikke finde ud af at bruge smartphone ... 
Jeg hænger fast i Computeralderen.
Og der skal jo være noget, man ikke ka' finde ud af, i min alder ...b 

Skrevet
sneræven skrev, for 12 minutter siden:

Det er den svenske tankekontstruktion du redegører for her. Men den er nok meget generel og internationel.

Skrevet

Jowjow ...

Men jeg er en gammel mand, så jeg ka' ikke finde ud af at bruge smartphone ... 
Jeg hænger fast i Computeralderen.

Me too. Hvis det ikke skrives med to bogstaver, som f.eks. Jo, Ja eller Ok, så bliver det computeren. Du er ikke alene.

Skrevet
sneræven skrev, for 35 minutter siden:

Jeg tror, mænd som ham du beskriver, er et ekstremt udtryk for (nogle) menneskers stammenatur

Du har nok ret. Jeg synes bare det er en fucked up tankegang han har.

fatter ikke man kan se ned på andre menneske på den måde som han gjorde.

Skrevet
Bananas skrev, for 5 minutter siden:

Det er den svenske tankekontstruktion du redegører for her. Men den er nok meget generel og internationel.

Ja, og så en meget hårdnakket fordom indenfor (social)politiske kredse, især på venstrefløjen ... 
Nemlig at alle prostituerede uden undtagelse er svage piger der er lokket ind i prostitution af en voldelig kæreste og er styret af rocker-og andre bander ... 

For mig, forståeligt nok, det har rødder i en dyb og berettiget social indignation fra starten af forrige århundrede ...
"Sådan er Kapitalismen" tankegangen ... 

Billedet af elendighed og svaghed kan jeg bare slet ikke genkende, hos de piger jeg besøger ...
Men selvfølgelig, der kan godt skjule sig noget under overfladen hos den enkelte ... 

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.