Hop til indhold

Afpresning?

Featured Replies

Skrevet

Læste en anden tråd hvor der stod, at bagmænd har information om mange danske mænd, som vil kunne bruges til afpresning, hvis forretning går skidt. Er der nogle som er blevet afpresset før? Eller kender nogen der er? Er dette noget man burde være bange for kunne ske for en? 

• Svar 94
  • Visninger 10k
  • Oprettet
  • Seneste svar

Top indlægsskrivere i denne tråd

Mest populære indlæg

• Hvor er jeg træt af disse “jeg har ret” tråde, emnet er afpresning og det hele ender i IMEI og hvem der har det bedste job Det er en påstand fremsat fra min side baseret på sund fornuft, men jeg

• JenniferRomantica
    JenniferRomantica

Det da utroligt som du ved hvad der kan og ikke kan lade sig gøre.. Igen jeg er imponeret over din "ekspertviden".. Jeg tror derimod at mange flere har meget mere at tabe end du lige render rundt

• Jeg har netop købt et Lycamobile taletids sim kort i 7/11 på en tog station. Det kostede 29 kr, med 10 timers taletid, fri sms, og 5 GB data, og en gyldighed på 30 dage.  Det virkede uden nogen f

Skrevet

Der var et hav af løse påstande og spekulationer i den tråd. Meget af det var faktuelt forkert.

Jeg vil ikke være bekymret. Indtil videre har de fleste sager været igennem sugardaters. Her bør man altid tænke sig om, og passe på når noget lyder for godt til at være sandt.

Skrevet

Jeg er enig i at det er relativt få episoder vi hører om herinde på EG. I hvert fald i forhold til hvor mange besøg der gennemføres.

Jeg er dog ikke i tvivl om at der ikke er tale om løse påstande. Men det er jo ord mod ord - ingen af os ved det reelt.

Tag dine forholdsregler så når det sker igen, så vil det sandsynligvis ikke være for dig.

Redigeret af AB455

Skrevet

Tror det er columbiameme tråd der tænkes på.

Der har været masser af sager med afpresning. Søg her på sitet og der dukker noget op.

Tænk over følgende:

• Vises dit nummer, også selvom det er uregistreret taletidskort, kan du også identificeres. Der findes apps der automatisk viser navne og kategorier knyttet til et nummer.
  • tjekbil.dk kan du udfra nummerpladen ofte finde navn på ejer. Prøv selv.
  • ansigtsgenkendelse.  Bliver du filmet når du besøger bordel så findes der software der kan sammenligne med kendte foto, f.eks. fra facebook, og identificere personen.

Der er masser af muligheder tilgængelige hvis man vil, og man behøver ikke være særlig teknisk kyndig.

Skrevet
Halvstor skrev, for 4 minutter siden:

Vises dit nummer, også selvom det er uregistreret taletidskort, kan du også identificeres. Der findes apps der automatisk viser navne og kategorier knyttet til et nummer.

Kan du beskrive hvordan det kan lade sig gøre. 
Et anonymt taletidskort købt kontant i en ny telefon, købt kontant - hvordan i al verden skulle det kunne spores? 

Halvstor skrev, for 6 minutter siden:

Bliver du filmet når du besøger bordel så findes der software der kan sammenligne med kendte foto, f.eks. fra facebook, og identificere personen.

Jep,  og du bliver filmet snart sagt alle steder. 

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Et anonymt taletidskort købt kontant i en ny telefon, købt kontant - hvordan i al verden skulle det kunne spores? 

For at taletidskortet er anonymt kræver det at du udelukkende benytter det til et bestemt formål og ikke taler for meget over dig når du er sammen med skønheden.  Ideelt set skal man skifte taletidskort regelmæssigt.

F.eks. er TC meget benyttet af danske prostituerede og alle mulige andre steder. TrapCAll og CallBlock kan nogenlunde det samme.

Forestille sig at en kollega også benytter TC og en prostituerede har kategoriseret en som f.eks. "onanist" fordi man har ringet og ikke blevet enig.

Aarhuselsker skrev, for 1 minut siden:

Ja. Men stadig vanskeligt for menigmand at identificere nogen på baggund af et billede - men muligt

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 12 minutter siden:

Så slipper man da for, at skulle betale ekstra for det ;)

Skrevet

Ved i om det normalt man bliver filmet under sex. Eller er det blot ved indgangen?

Skrevet
ABiggie skrev, for 5 minutter siden:

Ved i om det normalt man bliver filmet under sex. Eller er det blot ved indgangen?

Jeg har aldrig set et kamera på nogle  af de thaiklinikker jeg kommer, og jeg har set meget grundigt efter. Men snart sagt alle har dem i indgangen. 

Skrevet
ABiggie skrev, for 10 minutter siden:

Det er ikke normalt, men har spotter det et par steder.

Skrevet
skunken skrev, for 25 minutter siden:

Det er ikke normalt, men har spotter det et par steder.

Sagde du noget til det? Eller var du ligeglad? 

Skrevet
ABiggie skrev, for 52 minutter siden:

Mener jeg læste noget om, at hvis du tager din mobil og går ind i kamera appen enten bare billed eller video, så skulle det infrarøde lys der sendes ud af kameraerne. Ved ikke om det passer, bare noget jeg mindes at have læst. :) 

Skrevet
Halvstor skrev, for 57 minutter siden:

For at taletidskortet er anonymt kræver det at du udelukkende benytter det til et bestemt formål og ikke taler for meget over dig når du er sammen med skønheden.  Ideelt set skal man skifte taletidskort regelmæssigt.

F.eks. er TC meget benyttet af danske prostituerede og alle mulige andre steder. TrapCAll og CallBlock kan nogenlunde det samme.

Forestille sig at en kollega også benytter TC og en prostituerede har kategoriseret en som f.eks. "onanist" fordi man har ringet og ikke blevet enig.

Ja. Men stadig vanskeligt for menigmand at identificere nogen på baggund af et billede - men muligt

Jeg prøvede faktisk TC, efter jeg havde læst en anden tråd hvor du os nævnte det. Men ingen af de personer, jeg fik til at ringe (havde slettet dem i kontakt listen + alt fra dem) Poppede bare op som normalt indg. Opkald. 

Hvordan virker det helt præcist? 

Skrevet
Den Anonyme skrev, 1 time siden:

Jeg prøvede faktisk TC, efter jeg havde læst en anden tråd hvor du os nævnte det. Men ingen af de personer, jeg fik til at ringe (havde slettet dem i kontakt listen + alt fra dem) Poppede bare op som normalt indg. Opkald. 

Hvordan virker det helt præcist?

Nummeret er  ID og hvis en der har dit navn og nummer i kontaktbogen benytter TrueCaller så kan alle med TrueCaller se hvem du er via nummeret. Det er i virkeligheden bare en stor kontaktbog med tlfnr som nøgle. Rimelig simpelt og effektivt. 

I dit tilfælde var det nok fordi ingen med dit navn og nummer benyttede TrueCaller... men hvis bare en gør så er du fanget.

Redigeret af Halvstor

Skrevet
ABiggie skrev, for 11 timer siden:

Sagde du noget til det? Eller var du ligeglad? 

Jeg var ikke 100% sikker, kan jo være slukket eller gammel udstyr der stadig er der mm.

Skrevet

Det er et godt spørgsmål..... Jeg tror ikke det er noget der sker ofte, afpresning. Men den vellykkede afpresning er jo også den, vi ikke hører om, fordi den afpressede betaler og afpresseren taler jo slet ikke om det.... 

Men hvis tidligere indlæg omkring hvordan "det hele" fungerer er rigtigt, er afpresningen jo sådan set også kun noget der skulle komme, hvis den primære indtægtskilde tørrer ud

Skrevet
tvr skrev, for 37 minutter siden:

Det er et godt spørgsmål..... Jeg tror ikke det er noget der sker ofte, afpresning. Men den vellykkede afpresning er jo også den, vi ikke hører om, fordi den afpressede betaler og afpresseren taler jo slet ikke om det.... 

Men hvis tidligere indlæg omkring hvordan "det hele" fungerer er rigtigt, er afpresningen jo sådan set også kun noget der skulle komme, hvis den primære indtægtskilde tørrer ud

Så du tror ikke deres trusler er rigtige? De lægger ikke noget ud selvom man ikke betaler?

Skrevet
ABiggie skrev, for 9 minutter siden:

Så du tror ikke deres trusler er rigtige? De lægger ikke noget ud selvom man ikke betaler?

Jo, jeg tror truslerne er rigtige. Man skal aldrig true med noget man ikke har tænkt sig at gøre alvor af. Men hvis man bliver kendt for afpresning, er der jo ingen der besøger pigerne, så hvis det er dér man tjener penge, så skal noget jo være gået galt dér, hvis man afpresser. Men jeg tror truslen er reél nok, og at det rent faktisk sker mere end vi ved.

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 13 timer siden:

Mener jeg læste noget om, at hvis du tager din mobil og går ind i kamera appen enten bare billed eller video, så skulle det infrarøde lys der sendes ud af kameraerne. Ved ikke om det passer, bare noget jeg mindes at have læst. :) 

Jeg vil anbefale at du tager en sølvpapirshat på for at undgåe det du har "hørt".
Jeg har også hørt at julemanden findes.

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 15 timer siden:

Siden 1/1-2022 har du ikke kunnet købe anonyme taletidskort eller tanke eksisterende op uden at få det registreret til dig. Dog kan du fortsat få udeladt nr. m.m. så nogenlunde annonymt kan du fortsat være, dog ikke helt så godt som før 1/1-2022.

Skrevet
Halvstor skrev, for 15 timer siden:

Ideelt set skal man skifte taletidskort regelmæssigt.

Giver ikke rigtig mening længere, eftersom man ikke længere kan få et annonymt telefon nr. Heller ikke med et taletidskort. Det giver dog fortsat mening at have et tlf. nr. og telefon som man kun bruger når man vil kontakte GP'er og tilsvarende. Men helt annonymt er det ikke rigtigt længere.

Redigeret af Gæst

Skrevet
Aarhuselsker skrev, for 15 timer siden:

Jeg har aldrig set et kamera på nogle  af de thaiklinikker jeg kommer, og jeg har set meget grundigt efter. Men snart sagt alle har dem i indgangen. 

Jeg har nogle meget små spion kamera, som jeg godt tør vædde på jeg kan place i et rum uden at du kan finde dem medmindre du er RIGTIG grundig. Jeg tvivler dog på at vi bliver filmet når vi har sex med pigerne. Slipper det ud at det sker vil det være alt ødelæggende for hoved forretningen som er salg af sex. Der kan dog være klinikker som filmer hobby rummet af hensyn til pigens sikkerhed. Hvis det overhovedet bliver optaget bliver det næppe gemt længe.

Redigeret af Gæst

Skrevet
Den Anonyme skrev, for 14 timer siden:

Kameraer udsender kun infrarødt lys hvis de er designet til at filme i mørke. Moderne kameraer er så lys følsomme at de ofte ikke har brug for infrarødt lys overhovedet, så selv om lyset bliver dæmpet når du er sammen med pigen i hobby rummet, så er det ikke sikkert at det er nok til at det infrarøde lys bliver aktiveret i kameraet.

Bortset fra det er det kun MEGET dyre kamera'er som kan udsende rent infrarødt lys. Langt de fleste udsender også alm. rødt lys som kan ses med det blotte øje.

Skrevet
Halvstor skrev, for 12 timer siden:

Nummeret er  ID og hvis en der har dit navn og nummer i kontaktbogen benytter TrueCaller så kan alle med TrueCaller se hvem du er via nummeret. Det er i virkeligheden bare en stor kontaktbog med tlfnr som nøgle. Rimelig simpelt og effektivt. 

I dit tilfælde var det nok fordi ingen med dit navn og nummer benyttede TrueCaller... men hvis bare en gør så er du fanget.

Så reelt har man større chance for at få navnet på den som ringer ved at slå telefon nr'et op i krak?

Skrevet
tvr skrev, for 2 timer siden:

Men den vellykkede afpresning er jo også den, vi ikke hører om, fordi den afpressede betaler og afpresseren taler jo slet ikke om det....

Korrekt, men for hver vellykket afpresning kan du nemt have 10 som er knap så vellykkede. Bare 1 af disse er nok til at ødelægge din primære indtægts kilde. Salg af sex.

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.