Hop til indhold
Guest Guffer

Coronapas

Recommended Posts

tiger skrev, for 1 time siden:

Du får ikke din frihed tilbage når coronapasset kommer. Du får et kontrol samfund uden frihed, privatliv eller autonomi. Som du selv skriver så bliver individet underlagt fællesskabet. Og retter man ikke ind bliver man straffet. Det du beskriver er et kollektivistisk og totalitært samfund, og ikke et frit demokratisk samfund.

Godt formuleret. Meldingen er lige nu, at coronapasset er midlertidigt, og det skulle helst være korrekt. Hvis stemningen skifter (som du giver udtryk for i ovenstående), så kunne man forestille sig, at myndighederne efter et stykke tid ikke synes, at de liberale erhverv er nøjagtige nok med at spørge efter kundernes coronapas. Løsningen ligger lige for: man udvikler en app, som de liberale erhverv påtvinges at anvende til at scanne deres gæsters coronapas. Dermed bliver myndighedernes kontrol med ét slag meget mere effektiv, både i forhold til coronakontrol, anvendelse af politiets resurser og mulighed for at følge den enkelte borgers gøren og laden. Man kan også samkøre butikkens gæsteantal og indtjening og dermed reducere sort arbejde (med mindre appen ikke anvendes, selvfølgelig). Overfor offentligheden vil tiltaget blive solgt ved, at det nu er meget nemmere for både butik og kunde, at man bare scanner og så ikke behøver tænke mere over den sag. Og dem, som forsvarer tiltaget vil hævde, at kontrolmuligheden jo findes i forvejen via dankortets transaktioner. Hvilket jo ikke altid er den fulde sandhed, ved vi, som ind imellem går på GP-besøg.

Urealistisk? Nej vej?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lad os nu lige huske, at der en dødelighed på 0,02%, og det er ikke corona virussen, der har gjort så meget skade på dansk erhvervsliv. Mettes har selvfølgelig en politisk agenda med at slå en kile ind mellem dem, der har deres på det tørre qua overførselsindkomster og LD på den ene side, og de små selvstændige. Det siges en gennemgang af den europæiske database over indberettede bivirkninger efter COVID-19 vaccinationer, afslører i alt 3.964 dødsfald og 162.610 skader pr. 13. marts 2021. Det er selvfølgelig procentuelt små tal, vi er mange i Europa. Jeg vil formentligt lade mig vaccinere grundet den opdeling der vil ske af mennesker i samfundet, og også fordi jeg arbejder tæt med mennesker, der er meget regeringstro :mellow:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jonze skrev, for 6 timer siden:

Jeg vil formentligt lade mig vaccinere grundet den opdeling der vil ske af mennesker i samfundet, og også fordi jeg arbejder tæt med mennesker, der er meget regeringstro 

Det er en noget vattet holdning at have, hvis du virkeligt tror på sagen.   :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Melody skrev, for 14 timer siden:

Jeg er mere spændt på hvordan politiet vil holde øje med om man har coronapas?

Vil de spilde deres tid på at køre til samtlige steder, og tjekke samlige kunder der kommer ind?

Så har de da ikke andet at lave. :wacko:

Mon ikke det bliver ligesom det har været under nedlukningen. Sporadiske stikprøvekontroller og opfølgning på tips fra smålige borgere som rapporterer steder der ikke tjekker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jonze skrev, for 8 timer siden:

Lad os nu lige huske, at der en dødelighed på 0,02%,

Er du ikke sød at undlade at sprede irrelevant og forkert info?

Dødsrate er ikke det afgærende og tallet er forkert.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jonze skrev, for 8 timer siden:

Lad os nu lige huske, at der en dødelighed på 0,02%, og det er ikke corona virussen, der har gjort så meget skade på dansk erhvervsliv. Mettes har selvfølgelig en politisk agenda med at slå en kile ind mellem dem, der har deres på det tørre qua overførselsindkomster og LD på den ene side, og de små selvstændige. Det siges en gennemgang af den europæiske database over indberettede bivirkninger efter COVID-19 vaccinationer, afslører i alt 3.964 dødsfald og 162.610 skader pr. 13. marts 2021. Det er selvfølgelig procentuelt små tal, vi er mange i Europa. Jeg vil formentligt lade mig vaccinere grundet den opdeling der vil ske af mennesker i samfundet, og også fordi jeg arbejder tæt med mennesker, der er meget regeringstro :mellow:

Ahh helt så lav er dødeligheden ikke medmindre du henviste til personer der er døde AF(altså den primære dødsårsag) Corona(Sars-2) i DK så passer det nok meget godt.

Globalt ligger IFR på ml 0.5-1% og den er lavere i lille DK det kan du være sikker på.

https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody
Nannas Hjørne skrev, 1 time siden:

Mon ikke det bliver ligesom det har været under nedlukningen. Sporadiske stikprøvekontroller og opfølgning på tips fra smålige borgere som rapporterer steder der ikke tjekker. 

Ja måske. Men under nedlukingen var det nemmere at se hvem der havde åben og lukket.

Her er det mere at kigge efter noget mere privat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Melody skrev, for 26 minutter siden:

Ja måske. Men under nedlukingen var det nemmere at se hvem der havde åben og lukket.

Her er det mere at kigge efter noget mere privat.

mon ikke det bliver en masse besøg på de kendte adresser og så igen rapporteringer fra småborgerligheden 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 12 timer siden:

Nej, det er faktisk ikke rigtigt. Hvis du selv er vaccineret, er der (afhængig af vaccinen) en 60-90 procent beskyttelse.

Det er også forkert. De procenter dækker hvor meget nedsat risikoen er for at blive alvorligt syg - ikke nedsættelse af risikoen for at blive smittet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman

Lige en, ud af den blå luft, folk med underskud af K-vitamin, har større tilbøjelighed for sen følger, og de mere alvorlige af slagsen.

Så Skipper Skræk, Good for you!

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 3 timer siden:

Ahh helt så lav er dødeligheden ikke medmindre du henviste til personer der er døde AF(altså den primære dødsårsag) Corona(Sars-2) i DK så passer det nok meget godt.

Globalt ligger IFR på ml 0.5-1% og den er lavere i lille DK det kan du være sikker på.

https://www.who.int/news-room/commentaries/detail/estimating-mortality-from-covid-19

Svenskerne opgiver den til 0,09 for de 0-69 årige :).

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/53c0dc391be54f5d959ead9131edb771/infection-fatality-rate-covid-19-stockholm-technical-report.pdf

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er der ikke en her på lille EG, der på en stile, rolig, fornuftig og sober måde kan fortælle de rigtige facts?

Alle de her gisninger og formodninger forvirrer mere end de gavner.

En siger noget    -    nej siger en anden   -    vrøvl siger en tredje.

Reel facts tak! :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, 1 time siden:

Er der ikke en her på lille EG, der på en stile, rolig, fornuftig og sober måde kan fortælle de rigtige facts?

Alle de her gisninger og formodninger forvirrer mere end de gavner.

En siger noget    -    nej siger en anden   -    vrøvl siger en tredje.

Reel facts tak! :)

Som jeg ser det, er det slet ikke det vigtigste.

Det vigtigste, det er hvad der kan åbne hvornår, og på hvilke betingelser.

Og hvad vi kan få lov til hvornår, på hvilke betingelser.

Det retter jeg mig allerede efter, og har gjort det under hele denne pandemi.

Bærer mundbind, holder afstand, spritter af.

Jeg bliver pcr og kviktestet i tide og utide, og er sluppet for Corona til nu.

Jeg er så hamrende træt af det, men jeg er samtidig af den mening, at det er vores forbandede pligt som borgere, at gøre som vi får besked på!

For mig, er krav om et Corona pas og vaccination, blot udtryk for at vi  indgår en ny samfundskontrakt!

For så tilnærmelsesvis, at kunne vende tilbage til noget det ligner en normal tilstand.

Så kan andre skændes om hvad der er facts, og hvad der ikke er, og vil de ikke høre, så må de føle!

Der er ikke plads til at nogen kører på frihjul, og bringer os i risiko for nye ned lukninger.

Nu skal de små selvstændige kunne åbne forretningen igen, og vi må og skal til at lægge vores penge hos dem igen!

Så må dem der ikke vil vaccineres, og ikke vil vise et Corona pas, fortsætte med at bliver afvist i døren, som de uansvarlige medborgere de er.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 11 minutter siden:

Som jeg ser det, er det slet ikke det vigtigste.

Det vigtigste, det er hvad der kan åbne hvornår, og på hvilke betingelser.

Og hvad vi kan få lov til hvornår, på hvilke betingelser.

Det retter jeg mig allerede efter, og har gjort det under hele denne pandemi.

Bærer mundbind, holder afstand, spritter af.

Jeg bliver pcr og kviktestet i tide og utide, og er sluppet for Corona til nu.

Jeg er så hamrende træt af det, men jeg er samtidig af den mening, at det er vores forbandede pligt som borgere, at gøre som vi får besked på!

For mig, er krav om et Corona pas og vaccination, blot udtryk for at vi  indgår en ny samfundskontrakt!

For så tilnærmelsesvis, at kunne vende tilbage til noget det ligner en normal tilstand.

Så kan andre skændes om hvad der er facts, og hvad der ikke er, og vil de ikke høre, så må de føle!

Der er ikke plads til at nogen kører på frihjul, og bringer os i risiko for nye ned lukninger.

Nu skal de små selvstændige kunne åbne forretningen igen, og vi må og skal til at lægge vores penge hos dem igen!

Så må dem der ikke vil vaccineres, og ikke vil vise et Corona pas, fortsætte med at bliver afvist i døren, som de uansvarlige medborgere de er.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Du har misforstået det.

Tråden handler om CORONAPAS og intet andet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 7 timer siden:

Er der ikke en her på lille EG, der på en stile, rolig, fornuftig og sober måde kan fortælle de rigtige facts?

Alle de her gisninger og formodninger forvirrer mere end de gavner.

En siger noget    -    nej siger en anden   -    vrøvl siger en tredje.

Reel facts tak! :)

Du skal ved ankomst ha mundbind på og vise at du er testet negativ indenfor 72 timer, færdigvaccineret eller har været smittet indenfor x antal uger. Pt med MinSundhed appen, senere med en coronapasapp. Det gælder bla hos frisøren, massøren, tatovøren og os. Senere også på restaurant, café mv. Læs mere på coronasmitte.dk 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

Som jeg ser det, er det slet ikke det vigtigste.

Det vigtigste, det er hvad der kan åbne hvornår, og på hvilke betingelser.

Og hvad vi kan få lov til hvornår, på hvilke betingelser.

Det retter jeg mig allerede efter, og har gjort det under hele denne pandemi.

Bærer mundbind, holder afstand, spritter af.

Jeg bliver pcr og kviktestet i tide og utide, og er sluppet for Corona til nu.

Jeg er så hamrende træt af det, men jeg er samtidig af den mening, at det er vores forbandede pligt som borgere, at gøre som vi får besked på!

For mig, er krav om et Corona pas og vaccination, blot udtryk for at vi  indgår en ny samfundskontrakt!

For så tilnærmelsesvis, at kunne vende tilbage til noget det ligner en normal tilstand.

Så kan andre skændes om hvad der er facts, og hvad der ikke er, og vil de ikke høre, så må de føle!

Der er ikke plads til at nogen kører på frihjul, og bringer os i risiko for nye ned lukninger.

Nu skal de små selvstændige kunne åbne forretningen igen, og vi må og skal til at lægge vores penge hos dem igen!

Så må dem der ikke vil vaccineres, og ikke vil vise et Corona pas, fortsætte med at bliver afvist i døren, som de uansvarlige medborgere de er.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Tvang tvang tvang......godbid.

Tvang tvang tvang.....godbid.

Det skete for både USSR og DDR.

Det skal ikke ske for Danmark.

Men hvad nytter coronapasset hvis frisøren i en kommune må åbne og 4 km væk må de ikke pga højre smitte. Til hvilken nytte har folk så fået passet?

Og lad venligst være med at putte mig i kassen som en uansvarlig borger. Jeg får lavet test 2 gange pr uge . Skal da ikke have skudt et eller andet sprøjt i kroppen der ikke er gennemtestet. Nej jeg venter til der er styr på vaccinen og går der mange år før det sker så fred være med det.

Jeg er ganske sikke på jeg har haft det tilbage i slut januar/ begyndelsen februar 20. Men vi alm dødelige fik ikke lov til at få lavet en antitest.

Og jeg mener ærligt at er man i risikogruppen så må man passe på sig selv og få sprøjten når det bliver ens tur.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, den 1.4.2021 at 09:33:

Nej, det er faktisk ikke rigtigt. Hvis du selv er vaccineret, er der (afhængig af vaccinen) en 60-90 procent beskyttelse. Du kan altså godt smittes, der er bare sværere. Hvis dine omgivelser derimod ikke er vaccineret, kan der (i dem) opstå viraianter (og mutationer), der er resistente overfor vaccinen, og dermed helt sæte din egen vaccination ud af kraft. Det er jo derfor det er vigtigt så mange som muligt vaccineres. Ikke alene i Danmark men globalt. Og derfor danskerne heller ikke er sikre, før den sidse udørk i Afrika er vaccineret.....

 

Det har du ret selvfølgelig ret i. Men. For folk under 70 der ikke har alvorlige underliggende sygdomme er corona relativ ufarlig, hvis du derudover vælger at blive vaccineret bliver faren reduceret yderligere. Det er helt ude af proportioner at pantsætte vores demokrati for at opnå en infinitesimal yderligere beskyttelse. Du kan altså også risikere at dø imorgen af at gå over gaden.

Der er folk der er så forblændede af frygt propaganda at deres moralske kompas er sat helt ud af funktion. Nogle er parate til at behandle deres medmennesker på en måde de for bare et år siden ville have forsvoret aldrig at gøre. Vi er på en glidebane, og den glidebane ender et rigtigt mørkt sted.

Jeg mener at vi sælger rigtigt meget af vores frihed, og i retur får vi en relativ lille yderligere sikkerhed. Det er ikke prisen værd. Vi skal holde fast i de grundlæggende værdier vi har bygger vores samfund på, også i modgang, ellers er de intet værd.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bicycle Repairman skrev, for 19 timer siden:

Lige en, ud af den blå luft, folk med underskud af K-vitamin, har større tilbøjelighed for sen følger, og de mere alvorlige af slagsen.

K-vitamin... er det kode for det der rimer på: 

Bim Bam Busse, gi'r du et slaw..."K-vitamin"?  :wub:

;) Eva

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Connoisseur skrev, den 1.4.2021 at 17:48:

Det er en noget vattet holdning at have, hvis du virkeligt tror på sagen.   :shock:

Det kan man sige, men jeg har efterhånden fundet af, at jeg er et minoritetsmenneske, og med alderen så bliver man typisk pragmatisk. Jeg forbeholder mig bare at være kritisk, sætter tankefriheden højt, og undrer mig over den her barnetro mange har på øvrighedens gode vilje. Jeg synes vi bevæger i retning af et samfund, som den store leder Xi ville bifalde. Hvis der er noget historien lærer os, så er det da at vi skal være kritiske overfor øvrigheden.

Redigeret af Jonze

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er i risiko gruppen på grund af kronisk kræft (google det, det er en ting) Jeg added en GP for et par måneder siden på instagram fordi bollerne var begyndt at blive koldbrand sorte, jeg spurgte om "heeeeeeeeeeeeeeej tager du imod" og fik svaret nej tager ikke nye kunder. Da de nye regler kom skrev hun "ikke hos mig, jeg kræver ikke corona test" Så blev hun streget fra listen.

Hvis jeg laver en aftale fra næste uge med en dansk GP forventer jeg en test der ikke er mere end 72 timer gammel og det samme fra min side.

Jeg har ca. 25% + chance i forhold til alm. mennesker for et rigtig dårligt forløb eller død fra corona men hvad der virkelig skræmmer mig er de senfølger men kan få.

 

Dem der er anti frihed, anti det ene og det andet, det kan rende mig. hvad koster det dig at få en test eller bare vise det mindste hensyn til dine  medmennesker? Der er ikke en eller øremærkning ting i gang.

Redigeret af spaceman

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hm det bliver måske op ad bakke med coronatests fremover. Jeg forsøgte at bestille pcr-test til den kommende uges sjov, men der er først testrid i næste uge igen :mellow:. Så må jeg stå i laaaang kø hos falck i stedet :(.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Bicycle Repairman
Eva Nadine skrev, den 2.4.2021 at 17:55:

K-vitamin... er det kode for det der rimer på: 

Bim Bam Busse, gi'r du et slaw..."K-vitamin"?  :wub:

;) Eva

Sjovt som man ofte instinktivt spiser det der er godt for en, k-vitamin safter kan let labbes i sig, dog helst med samtykke .......det smager herligt og har ingen nævneværdige kalorier.

Den seneste forskning, påviser ligeledes, at k-vitamin saft i hele femøren, øger humøret, og beskytter mod UV-stråling ..........

Del dette indlæg


Link til indlæg

Inden april vil appen 'MinSundhed' fungere som et funktionelt, men simpelt coronapas, fremgår det af aftaleteksten, der er offentliggjort på Statsministeriets hjemmeside.

I slutningen af maj forventes det, at en mere avanceret og brugervenlig app vil blive lanceret. I app'en til smartphone "MinSundhed" kan man finde adgang til ens Coronapas og testresultater kan findes under "Mit Helbred".

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-04-04-private-udbydere-forbereder-sig-paa-travl-mandag-med-lyntest

Personer, der ikke anvender "digitale løsninger", skal ifølge aftalen have let og ubureaukratisk adgang til at dokumentere eventuel vaccination, eksempelvis ved at coronapasset bliver sendt via post.

https://coronasmitte.dk/raad-og-regler/coronapas

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, den 2.4.2021 at 12:12:

Det er helt ude af proportioner at pantsætte vores demokrati for at opnå en infinitesimal yderligere beskyttelse. Du kan altså også risikere at dø imorgen af at gå over gaden.

Der er folk der er så forblændede af frygt propaganda at deres moralske kompas er sat helt ud af funktion. Nogle er parate til at behandle deres medmennesker på en måde de for bare et år siden ville have forsvoret aldrig at gøre. Vi er på en glidebane, og den glidebane ender et rigtigt mørkt sted.

Jeg mener at vi sælger rigtigt meget af vores frihed, og i retur får vi en relativ lille yderligere sikkerhed. Det er ikke prisen værd. Vi skal holde fast i de grundlæggende værdier vi har bygger vores samfund på, også i modgang, ellers er de intet værd.

den del er jeg 100pct enig i

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...