Hop til indhold
Guest Guffer

Coronapas

Recommended Posts

Guest Guffer

Det vil være strafbart, hvis genåbnede serviceerhverv ikke tjekker coronapas, oplyser Justitsministeriet.

Det kan blive dyrt for frisører og andre liberale erhverv, hvis de ignorerer coronapas efter genåbning. Det oplyser Justitsministeriet til Politiken.

- Det er hensigten, at der vil blive fastsat regler om, at undladelse af at efterkomme reglerne om coronapasset vil kunne straffes med bøde, skriver ministeriet til avisen.

Hvis de erhvervsdrivende bliver taget i ikke at efterleve reglerne, vil det første gang koste 3000 kroner for små erhvervsdrivende.

Det bliver svært for pigerne :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Uha..

3000 kr første gang.

Små erhvervsdrivende betegnes som virksomheder med op til ni ansatte, og i anden- og tredjegangstilfælde lyder bøden på 6000 og 9000 kroner.

En kunde for bøde på 2500 kroner hvis man ikke har Coronapas. Det er på niveau med, hvis man bryder forsamlingsforbud eller ikke overholder regler om mundbind.

21. april åbnes – med coronapas – udendørsservering på restauranter og caféer med videre, museer, kunsthaller samt biblioteker.

I maj bliver åbnet op for teatre og biografer og indendørs servering på restauranter. Også her bliver det et krav, at man kan fremvise passet for at få adgang.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03-30-boder-op-til-12000-kroner-for-at-ignorere-coronapas

Spændende hvordan det hele spiller af i de kommende uger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
ppd skrev, 1 time siden:

Uha..

3000 kr første gang.

Små erhvervsdrivende betegnes som virksomheder med op til ni ansatte, og i anden- og tredjegangstilfælde lyder bøden på 6000 og 9000 kroner.

En kunde for bøde på 2500 kroner hvis man ikke har Coronapas. Det er på niveau med, hvis man bryder forsamlingsforbud eller ikke overholder regler om mundbind.

21. april åbnes – med coronapas – udendørsservering på restauranter og caféer med videre, museer, kunsthaller samt biblioteker.

I maj bliver åbnet op for teatre og biografer og indendørs servering på restauranter. Også her bliver det et krav, at man kan fremvise passet for at få adgang.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-03-30-boder-op-til-12000-kroner-for-at-ignorere-coronapas

Spændende hvordan det hele spiller af i de kommende uger.

Det er ikke helt sandt

Hvis en kunde ankommer uden coronapas, vil vedkommende blive bortvist. Hvis vedkommende nægter at forlade stedet og politiet ankommer, er det en bøde på 2500 til kunden. 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er helt til grin, apoteket kan lave test for antistoffer (som giver Coronapas), men de kan ikke lægge prøvesvar på sundhed.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 1 time siden:

Det er ikke helt sandt

Hvis en kunde ankommer uden coronapas, vil vedkommende blive bortvist. Hvis vedkommende nægter at forlade stedet og politiet ankommer, er det en bøde på 2500 til kunden. 

Men bortvist af hvem?
Det kræver nok at nogen ringer efter politiet i første omgang. 
Endnu er der ikke oprettet et korps af "Corona-betjente" der bliver sat i døren ved hver eneste butik eller klinik hvadenten det er frisør, tatovør, massør, neglesalon eller bolleri, så vidt jeg er orienteret. Tager jeg fejl?

Sagen er vel ganske enkelt den at folk kan praktisere det de vil uden de store konsekvenser? Fuldstændigt som det altid har været - nu med Covid-19.
Den støt voksende stikker-kultur jeg oplever bare i indbakken på min email, har vel i virkeligheden ret svært ved at få fodfæste ude i virkelighedens verden. 
Hvem ville skulle betale for en Corona-vagt i så lille en forretning som for eksempel min, og som ikke engang har en fast adresse? 
Det er jo ikke mega-butikker som Elgiganten eller Bilka der er tale om som kan afsætte en flink service medarbejder midlertidigt til formålet. 
Indtil videre har jeg ikke hørt om kæmpe-bordeller med drive-in og et utal af service medarbejdere i alle afdelinger. Det er jo relativt små steder, så nogen skal jo anmelde for at der kommer politi forbi. Uanset om det er det ene liberale service erhverv eller det andet. 

Som det altid har været, så gør folk nok bare hvad de synes mht. regler og restriktioner på alt muligt andet også. Nøjagtigt som de plejer. Nu er det bare med Covid-19 udfordring som sidevogn. 

Jeg tvivler kraftigt på at der på nogen måde er ressourcer til at lave uanmeldte kontrol-besøg i disse brancher. Det vil være svært at forsvare rent juridisk med en razzia-bølge fra Corona-politi i det hele taget. I særdeleshed til små erhvervsdrivende for hvem klokken er tre minutter i konkursbegæring, livslang gæld , bristede håb og drømme. 

Mama Mette vil ha' os til at blive lyntestet flere gange om ugen hvis man vil være med i klubben. 
For nogle er det som Mulle og skovsneglen i filmen Zappa. Han vil fandme ha' den Rokoko-pude! (Yngre læsere må google eller you-tube sig frem til forståelse)
For andre er det bare et træk på skulderen, og nåja... så gør vi da bare det ligesom vi også er begyndt at affaldssortere og betale for flaskepant. 
For andre bliver det vigtigt at bryde reglerne af princip fordi de fandme er utilfredse med den skovsnegl. 

Jeg vil gerne være med i klubben, for ellers bliver jeg skør snart allerede!
Så jeg går til lyntest med cirka 72 timers mellemrum, og det er skide ligegyldigt om jeg synes det tjener andre formål eller ej. 

Illusionen om kontrol er 100% illusion næsten ingen kontrol. 

Udskamning og ekstremistiske holdninger fra begge yderfløje vil sikkert fortsætte en rum tid endnu. Og til næste år eller hvornår det bliver, så er det noget nyt. 
Lige nu er det Bim Bam Busse, og før vi får set os om er det Snip Snap Snude. 

Tag personligt stilling, sørg for at forventningsafstemme med din frisør, massør, tatovør og andre der ender på ør, og gør hvad der skal til for at I kommer i mål sammen eller hver for sig. 

Kh. Eva 

 


 

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Eva Nadine skrev, for 8 minutter siden:

Men bortvist af hvem?
Det kræver nok at nogen ringer efter politiet i første omgang. 
Endnu er der ikke oprettet et korps af "Corona-betjente" der bliver sat i døren ved hver eneste butik eller klinik hvadenten det er frisør, tatovør, massør, neglesalon eller bolleri, så vidt jeg er orienteret. Tager jeg fejl?

Sagen er vel ganske enkelt den at folk kan praktisere det de vil uden de store konsekvenser? Fuldstændigt som det altid har været - nu med Covid-19.
Den støt voksende stikker-kultur jeg oplever bare i indbakken på min email, har vel i virkeligheden ret svært ved at få fodfæste ude i virkelighedens verden. 
Hvem ville skulle betale for en Corona-vagt i så lille en forretning som for eksempel min, og som ikke engang har en fast adresse? 
Det er jo ikke mega-butikker som Elgiganten eller Bilka der er tale om som kan afsætte en flink service medarbejder midlertidigt til formålet. 
Indtil videre har jeg ikke hørt om kæmpe-bordeller med drive-in og et utal af service medarbejdere i alle afdelinger. Det er jo relativt små steder, så nogen skal jo anmelde for at der kommer politi forbi. Uanset om det er det ene liberale service erhverv eller det andet. 

Som det altid har været, så gør folk nok bare hvad de synes mht. regler og restriktioner på alt muligt andet også. Nøjagtigt som de plejer. Nu er det bare med Covid-19 udfordring som sidevogn. 

Jeg tvivler kraftigt på at der på nogen måde er ressourcer til at lave uanmeldte kontrol-besøg i disse brancher. Det vil være svært at forsvare rent juridisk med en razzia-bølge fra Corona-politi i det hele taget. I særdeleshed til små erhvervsdrivende for hvem klokken er tre minutter i konkursbegæring, livslang gæld , bristede håb og drømme. 

Mama Mette vil ha' os til at blive lyntestet flere gange om ugen hvis man vil være med i klubben. 
For nogle er det som Mulle og skovsneglen i filmen Zappa. Han vil fandme ha' den Rokoko-pude! (Yngre læsere må google eller you-tube sig frem til forståelse)
For andre er det bare et træk på skulderen, og nåja... så gør vi da bare det ligesom vi også er begyndt at affaldssortere og betale for flaskepant. 
For andre bliver det vigtigt at bryde reglerne af princip fordi de fandme er utilfredse med den skovsnegl. 

Jeg vil gerne være med i klubben, for ellers bliver jeg skør snart allerede!
Så jeg går til lyntest med cirka 72 timers mellemrum, og det er skide ligegyldigt om jeg synes det tjener andre formål eller ej. 

Illusionen om kontrol er 100% illusion næsten ingen kontrol. 

Udskamning og ekstremistiske holdninger fra begge yderfløje vil sikkert fortsætte en rum tid endnu. Og til næste år eller hvornår det bliver, så er det noget nyt. 
Lige nu er det Bim Bam Busse, og før vi får set os om er det Snip Snap Snude. 

Tag personligt stilling, sørg for at forventningsafstemme med din frisør, massør, tatovør og andre der ender på ør, og gør hvad der skal til for at I kommer i mål sammen eller hver for sig. 

Kh. Eva 

 


 

Helt enig. Den bedste løsning er at spørge end kneppør om hvad og hvordan, når man aligevel bestiller tid. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Grydeskeen
Eva Nadine skrev, for 50 minutter siden:

Men bortvist af hvem?
Det kræver nok at nogen ringer efter politiet i første omgang. 
Endnu er der ikke oprettet et korps af "Corona-betjente" der bliver sat i døren ved hver eneste butik eller klinik hvadenten det er frisør, tatovør, massør, neglesalon eller bolleri, så vidt jeg er orienteret. Tager jeg fejl?

Sagen er vel ganske enkelt den at folk kan praktisere det de vil uden de store konsekvenser? Fuldstændigt som det altid har været - nu med Covid-19.
Den støt voksende stikker-kultur jeg oplever bare i indbakken på min email, har vel i virkeligheden ret svært ved at få fodfæste ude i virkelighedens verden. 
Hvem ville skulle betale for en Corona-vagt i så lille en forretning som for eksempel min, og som ikke engang har en fast adresse? 
Det er jo ikke mega-butikker som Elgiganten eller Bilka der er tale om som kan afsætte en flink service medarbejder midlertidigt til formålet. 
Indtil videre har jeg ikke hørt om kæmpe-bordeller med drive-in og et utal af service medarbejdere i alle afdelinger. Det er jo relativt små steder, så nogen skal jo anmelde for at der kommer politi forbi. Uanset om det er det ene liberale service erhverv eller det andet. 

Som det altid har været, så gør folk nok bare hvad de synes mht. regler og restriktioner på alt muligt andet også. Nøjagtigt som de plejer. Nu er det bare med Covid-19 udfordring som sidevogn. 

Jeg tvivler kraftigt på at der på nogen måde er ressourcer til at lave uanmeldte kontrol-besøg i disse brancher. Det vil være svært at forsvare rent juridisk med en razzia-bølge fra Corona-politi i det hele taget. I særdeleshed til små erhvervsdrivende for hvem klokken er tre minutter i konkursbegæring, livslang gæld , bristede håb og drømme. 

Mama Mette vil ha' os til at blive lyntestet flere gange om ugen hvis man vil være med i klubben. 
For nogle er det som Mulle og skovsneglen i filmen Zappa. Han vil fandme ha' den Rokoko-pude! (Yngre læsere må google eller you-tube sig frem til forståelse)
For andre er det bare et træk på skulderen, og nåja... så gør vi da bare det ligesom vi også er begyndt at affaldssortere og betale for flaskepant. 
For andre bliver det vigtigt at bryde reglerne af princip fordi de fandme er utilfredse med den skovsnegl. 

Jeg vil gerne være med i klubben, for ellers bliver jeg skør snart allerede!
Så jeg går til lyntest med cirka 72 timers mellemrum, og det er skide ligegyldigt om jeg synes det tjener andre formål eller ej. 

Illusionen om kontrol er 100% illusion næsten ingen kontrol. 

Udskamning og ekstremistiske holdninger fra begge yderfløje vil sikkert fortsætte en rum tid endnu. Og til næste år eller hvornår det bliver, så er det noget nyt. 
Lige nu er det Bim Bam Busse, og før vi får set os om er det Snip Snap Snude. 

Tag personligt stilling, sørg for at forventningsafstemme med din frisør, massør, tatovør og andre der ender på ør, og gør hvad der skal til for at I kommer i mål sammen eller hver for sig. 

Kh. Eva 

 


 

Kan du ikke få ansat en “kontrollør” som er i arbejdsprøvning/dum i job eller hvad det nu bliver kaldt, det er ihverfald meget brugt af Bilka. Det er gratis arbejdskraft. 
jeg vil selv sørger for at have taget en test inden jeg besøger min pige, bare for at være sikker, både for hende og mig.:wub:

Del dette indlæg


Link til indlæg


“Kodeordet er FRITAGET”
Og der er INGEN bøder eller bortvisning ifm fritagelsesreglen.

Når en kunde er FRITAGET er kunden FRITAGET og IKKE omfattet af BEK 535 §6   som omhandler dem, der SKAL fremvise en negativ test, HVORI der ved ignorering af kravet, kan udløse konsekvenser så som bøder! 

Bøder: Hvis en kunde 1) ignorerer kravet 2) siger de har glemt at blive testet 3) glemt deres testresultat 4) tabt sin mobil i søen, og derfor ikke kan fremvise et negativt testresultat. 5),6),7),8)

JA, så kan der udskrives bøder til et liberalt hvis du lukker dem ind. for de kunder kender ikke kodeordet, for DE KUNDER er derfor omfattet at § 6

ALLE KUNDER DER IKKE SIGER FRITAGET ER OMFATTET AF DEN § der kan udløse bøder.

MEN IDET ØJEBLIK KUNDEN SIGER FRITAGET, ER DENNE IKKE OMFATTET AF § 6 

men I STEDET er de omfattet af §6 stk 2!!

Sig dette til politiet: Kunden er fritaget jvf. BEK 535 Kapitel 2, §6 stk. 2

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/535

Som FRITAGET hører kunden således under § 6 stk. 2!!

DU KAN LUKKE ALLE KUNDER IND SOM KENDER KODEORDET! Hvad er kodeordet?

Lad os trække vejret, lave en kande varmt, slippe alt panik, og hjælpe hinanden ved at tage os tid, til hjælpe os selv. Stille og roligt skal vi læse ord for ord. 

Hvad er kodeordet? Held og lykke 

https://danmarkvaagner.dk/hvordan-og-hvorfor/kodeord-fritaget/

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/535?fbclid=IwAR2XBYJzHa2UDLyGKCwtNSjyAMEIm7Igc4-5SdUDPeP8FiMDtSCmBzzumM0

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Plaskeren Kneppør! Det var det ord jeg ledte efter og aldrig fandt. Tak for det! :mrgreen:
Nu ved jeg hvad jeg kan sige næste gang jeg er til bryllup og skal svare et vildt fremmed menneske jeg aldrig ser igen, når han spørger "hvad laver du i din fritid?".  Professionel blowjobber er for svært at forstå for nogle efter champagne og generel selskabslokale-forvirring. Kneppør! Du har reddet min dag og har bidraget til mit ordforråd. Jeg glæder mig til at bruge det allerede <3 

@Grydeskeen Det lyder som kanoner og gråspurve men har en god klang til et slogan med Plaskerens ør... Kneppøren og kontrolløren. Ligesom Pigen og benzintanken eller Pigen og trompeten... det bliver et hit :D

Kh. Evaør

Redigeret af Eva Nadine

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guffer skrev, for 9 timer siden:

Det vil være strafbart, hvis genåbnede serviceerhverv ikke tjekker coronapas, oplyser Justitsministeriet.

ER DU HELT SIKKER ???!!!???

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Eva Nadine skrev, for 7 timer siden:

Men bortvist af hvem?
Det kræver nok at nogen ringer efter politiet i første omgang. 
Endnu er der ikke oprettet et korps af "Corona-betjente" der bliver sat i døren ved hver eneste butik eller klinik hvadenten det er frisør, tatovør, massør, neglesalon eller bolleri, så vidt jeg er orienteret. Tager jeg fejl?

Sagen er vel ganske enkelt den at folk kan praktisere det de vil uden de store konsekvenser? Fuldstændigt som det altid har været - nu med Covid-19.
Den støt voksende stikker-kultur jeg oplever bare i indbakken på min email, har vel i virkeligheden ret svært ved at få fodfæste ude i virkelighedens verden. 
Hvem ville skulle betale for en Corona-vagt i så lille en forretning som for eksempel min, og som ikke engang har en fast adresse? 
Det er jo ikke mega-butikker som Elgiganten eller Bilka der er tale om som kan afsætte en flink service medarbejder midlertidigt til formålet. 
Indtil videre har jeg ikke hørt om kæmpe-bordeller med drive-in og et utal af service medarbejdere i alle afdelinger. Det er jo relativt små steder, så nogen skal jo anmelde for at der kommer politi forbi. Uanset om det er det ene liberale service erhverv eller det andet. 

Som det altid har været, så gør folk nok bare hvad de synes mht. regler og restriktioner på alt muligt andet også. Nøjagtigt som de plejer. Nu er det bare med Covid-19 udfordring som sidevogn. 

Jeg tvivler kraftigt på at der på nogen måde er ressourcer til at lave uanmeldte kontrol-besøg i disse brancher. Det vil være svært at forsvare rent juridisk med en razzia-bølge fra Corona-politi i det hele taget. I særdeleshed til små erhvervsdrivende for hvem klokken er tre minutter i konkursbegæring, livslang gæld , bristede håb og drømme. 

Mama Mette vil ha' os til at blive lyntestet flere gange om ugen hvis man vil være med i klubben. 
For nogle er det som Mulle og skovsneglen i filmen Zappa. Han vil fandme ha' den Rokoko-pude! (Yngre læsere må google eller you-tube sig frem til forståelse)
For andre er det bare et træk på skulderen, og nåja... så gør vi da bare det ligesom vi også er begyndt at affaldssortere og betale for flaskepant. 
For andre bliver det vigtigt at bryde reglerne af princip fordi de fandme er utilfredse med den skovsnegl. 

Jeg vil gerne være med i klubben, for ellers bliver jeg skør snart allerede!
Så jeg går til lyntest med cirka 72 timers mellemrum, og det er skide ligegyldigt om jeg synes det tjener andre formål eller ej. 

Illusionen om kontrol er 100% illusion næsten ingen kontrol. 

Udskamning og ekstremistiske holdninger fra begge yderfløje vil sikkert fortsætte en rum tid endnu. Og til næste år eller hvornår det bliver, så er det noget nyt. 
Lige nu er det Bim Bam Busse, og før vi får set os om er det Snip Snap Snude. 

Tag personligt stilling, sørg for at forventningsafstemme med din frisør, massør, tatovør og andre der ender på ør, og gør hvad der skal til for at I kommer i mål sammen eller hver for sig. 

Kh. Eva 

 


 

Bortvisning er indehavers opgave.

Hvis vedkommende ikke vil fjerne sig frivilligt, kan politiet fjerne vedkommende. 

Hvis man påtvinger sig retten til at være fritaget, kan indehaver stadig nægte adgang. Der er indehaver af "butikken" der bestemmer hvem der får adgang, akkurat som det altid har været. 

Jeg tænker ikke kun på massage steder, men generelt alt liberalt erhverv. 

Hvis man er ligeglad og tror hele Covid-19 pandamien er et scam, så mangler både sygehuse og plejecentre frivillige til at passe syge og slæbe lig. Værnemidler vil man ikke få, da der ikke er behov for det ved de overbeviste. 

 

 

 

 

 

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså først og fremmest så kræver det jo, at der kommer en og kontrollerer mens der er en kunde inde i "lysthuset".

Men altså pigerne afviser vel kunder som ikke har penge med eller lugter værre end en gylletank, eller er død drukken, så det er vel ikke så svært, at man også skal afvise en uden en negativ test ?

I en anden tråd fik vi jo konstateret at de gerne må have en peberspray inde på klinikken, den må bare ikke bruges i det offentlige rum...så mon ikke nok at kunden skal komme ud af døren ?!  ( med mindre at det er noget, som jeg har drømt :D

Men noget helt andet er så, at der garanteret møder mange op, som ikke lige har tænkt på at de skal have en negativ test...og det er jo ærgerligt for begge parter...

Generelt forstår jeg ikke hvorfor de små erhverv., mener at de kommer til at lege corona betjent... når folk ikke betaler for maden på restauranten så ringer de jo til politiet...det har jeg da set :rolleyes:

Del dette indlæg


Link til indlæg

:mrgreen:   De smarte erhvervsdrivende holder corona ude af forretningen og får kassen fyldt godt op.

De mindre smarte får hurtigt corona indenfor og så starter de med at klynke og jamre over deres egen dumhed.

Del dette indlæg


Link til indlæg

På lidt længere sigt. Hvad vil der ske med personer der nægter at lade sig vaccinere? Skal de udstødes af samfundet?

Jeg har svært ved at forstå hvordan folk i ren skadefryd nærmest jubler over at samfundet bliver inddelt i to hold, et hold med privilegier og et hold der bliver behandlet som andenrangs mennesker. Det er et udtryk for et meget grimt menneskesyn.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når mange nok i befolkningen er vaccineret, så smittespredningen er dæmpet tilstrækkeligt eller stoppet, skal brugen af coronapasset i det danske samfund fjernes igen. Det er der en politisk beslutning om.

Det vil se noget anderledes ud, hvis du rejser ud i verden. Mange lande vil nægte dig indrejse, hvis du ikke har et coronapas.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Melody

Jeg er mere spændt på hvordan politiet vil holde øje med om man har coronapas?

Vil de spilde deres tid på at køre til samtlige steder, og tjekke samlige kunder der kommer ind?

Så har de da ikke andet at lave. :wacko:

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 3 timer siden:

På lidt længere sigt. Hvad vil der ske med personer der nægter at lade sig vaccinere? Skal de udstødes af samfundet?

Jeg har svært ved at forstå hvordan folk i ren skadefryd nærmest jubler over at samfundet bliver inddelt i to hold, et hold med privilegier og et hold der bliver behandlet som andenrangs mennesker. Det er et udtryk for et meget grimt menneskesyn.

Hvis man selv vælger ikke at blive vaccineret, må man selv tage den konsekvens, at man ikke får de samme muligheder, som dem der vælger at blive vaccineret.

Det er ansvarsløst og egoistisk ikke at blive vaccineret, når alle ved hvor meget virksomheder har lidt, og der er mennesker der har mistet alt, mennesker der er blevet arbejdsløse.

Vaccinen er prisen for at vi kan få vores frihed tilbage, og dem der svigter fælleskabet og samfundet, må betale prisen for det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 2 timer siden:

Hvis man selv vælger ikke at blive vaccineret, må man selv tage den konsekvens, at man ikke får de samme muligheder, som dem der vælger at blive vaccineret.

Det er ansvarsløst og egoistisk ikke at blive vaccineret, når alle ved hvor meget virksomheder har lidt, og der er mennesker der har mistet alt, mennesker der er blevet arbejdsløse.

Vaccinen er prisen for at vi kan få vores frihed tilbage, og dem der svigter fælleskabet og samfundet, må betale prisen for det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

.mener du jeg skal vaccineres fordi andre gør det. 

Det kommer ikke til at ske. Vi lever i et frit land ( tror jeg nok ) .

Jeg hopper ikke med på bølgen. 

Jeg mener at det må være fint at dem der vil og de kroniske syge får sprøjten men ikke den alm borger.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Connoisseur skrev, for 6 timer siden:

Når mange nok i befolkningen er vaccineret, så smittespredningen er dæmpet tilstrækkeligt eller stoppet, skal brugen af coronapasset i det danske samfund fjernes igen. Det er der en politisk beslutning om.

Det vil se noget anderledes ud, hvis du rejser ud i verden. Mange lande vil nægte dig indrejse, hvis du ikke har et coronapas.

Theres nothing as permanent as a temporary government program.

Coronapasset er et utroligt kraftigt værktøj for magthaverne, og du skal være ligeså utrolig naiv hvis du tror at de bare afskaffer det uden videre.

I England har Matt Hancock allerede sagt at folk skal forvente at blive vaccineret en gang om året. Passet går ingen vegne når først det er blevet introduceret.

Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Hvis man selv vælger ikke at blive vaccineret, må man selv tage den konsekvens, at man ikke får de samme muligheder, som dem der vælger at blive vaccineret.

Det er ansvarsløst og egoistisk ikke at blive vaccineret, når alle ved hvor meget virksomheder har lidt, og der er mennesker der har mistet alt, mennesker der er blevet arbejdsløse.

Vaccinen er prisen for at vi kan få vores frihed tilbage, og dem der svigter fælleskabet og samfundet, må betale prisen for det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Hvis du er vaccineret, så kan du være ligeglad med om andre er vaccineret eller ej. Du kan jo ikke blive smittet.

Du får ikke din frihed tilbage når coronapasset kommer. Du får et kontrol samfund uden frihed, privatliv eller autonomi. Som du selv skriver så bliver individet underlagt fællesskabet. Og retter man ikke ind bliver man straffet. Det du beskriver er et kollektivistisk og totalitært samfund, og ikke et frit demokratisk samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 8 minutter siden:

Hvis du er vaccineret, så kan du være ligeglad med om andre er vaccineret eller ej. Du kan jo ikke blive smittet.

En vis procentdel i befolkningen skal være vaccineret, for at smitten ikke kan sprede sig. Efter næsten at ha været udryddet, er mæslinger kommet tilbage, netop fordi mange vælger ikke at vaccinere deres børn og derved bringes de børn, der er vaccinerede også i fare. https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/tyskland-gor-maeslingevaccine-obligatorisk

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 33 minutter siden:

Hvis du er vaccineret, så kan du være ligeglad med om andre er vaccineret eller ej. Du kan jo ikke blive smittet.

Nej, det er faktisk ikke rigtigt. Hvis du selv er vaccineret, er der (afhængig af vaccinen) en 60-90 procent beskyttelse. Du kan altså godt smittes, der er bare sværere. Hvis dine omgivelser derimod ikke er vaccineret, kan der (i dem) opstå viraianter (og mutationer), der er resistente overfor vaccinen, og dermed helt sæte din egen vaccination ud af kraft. Det er jo derfor det er vigtigt så mange som muligt vaccineres. Ikke alene i Danmark men globalt. Og derfor danskerne heller ikke er sikre, før den sidse udørk i Afrika er vaccineret.....

 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg
tiger skrev, for 33 minutter siden:

Du får ikke din frihed tilbage når coronapasset kommer. Du får et kontrol samfund uden frihed, privatliv eller autonomi. Som du selv skriver så bliver individet underlagt fællesskabet. Og retter man ikke ind bliver man straffet. Det du beskriver er et kollektivistisk og totalitært samfund, og ikke et frit demokratisk samfund.

Spot on !! 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...