Hop til indhold
Filosoffen

Støt os

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker

Men findes der virkelig et behov for at blive synliggjort på et anonymt forum..?

Det hænder, Ludvig, at du lægger et guldæg. Det blev så søndag i denne uge det skete.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Admin har oprettet dette fantastiske forum i en tid, hvor @com var ”ude at rejse” i ufattelig lang tid uden at informere sine ”kunder”.

Admin har på intet tidspunkt udtrykt ønske om at indføre brugerbetaling for dette site.

Enkelte brugere har gennem tiden udtrykt ønske om, at få muligheden for at donere penge.

Admin har oprettet muligheden for at overføre penge.

Nu starter der så en debat, hvoraf det fremgår, at nogle bidragydere gerne vil nævnes eller i hvert fald har behov for at fortælle, at man nu har overført penge. Det næste er så, at donorliste og mulige donornicks kommer på tale. Nogle mener, at det vil give a og b medlemmer mens andre joker med, at en donor bør have særlige rettigheder. En påpeger, at en offentlig sponsorstatus ikke vil bidrage til det gode klima. Det omtales, at såfremt man har behov for at blive nævnt som sponsor, er det fordi man ønsker at være mere vigtig end andre.

Ovenstående er blot nogle uddrag af debatten, men det forhold, at nogle har behov for at blive nævnt samt forslag om donorliste, har allerede gjort, at samvittigheden over ikke, at have betalt noget, er begyndt at gnave hos enkelte.

Som jeg ser det, er Admin havnet i et dilemma. På den ene side, er det jo rart, at der tilflyder velfortjente kroner til driften, men behovet for promovering hos nogle bidragydere kan skabe dårlig stemning og jeg tror man skal tænke sig om nogle gange før man efterkommer diverse ønsker om ”Hall of Fame” (se mig – jeg har betalt).

Hermed en opfordring til Admin om at lukke tråden og undlade, at orientere løbende om status for indbetalinger, da denne oplysning allerede er blevet (mis)brugt til at skyde på andre. Til gengæld kan der oprettes en info (er der måske allerede), hvor det oplyses, at såfremt man ønsker at donere et beløb, så gør man sådan og sådan.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har selv doneret

Men ryster på hovedet over al det skriveri om synlighed eller ej

Jeg har støttet fordi sitet har brug for penge, og har gjort det med glæde

forstår bare ikke hvorfor det er så viktigt for nogle at at det bliver synligt hvem der donerer

for mig betyder det intet, har bare støttet et godt formål

The rider

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mener du, at en donor skal kunne KRÆVE at EG offentligt bekræfter at donoren rent faktisk har indbetalt?

Jeg kræver ingenting :)

Nu er det Eroguide der nævner muligheden for at der kan stå at man er donor.

Som jeg ser det er den eneste der kan have glæde af at det er nævnt, er Eroguide.

Vi er vel allesammen donorer, ved at skrive herinde på godt og ondt.

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forum er i udgangspunktet tomt, men man kan selv oprette sig med sit donerede beløb og dato for ens donation, sådan at de der vælger at gøre det listes på eget initiativ.

Dem der gør det får automatisk tilføjet deres profil "Jeg støtter Eroguide.dk"

Begynder vi så ikke at nærme os VL's "Du tildeles hermed en måneds gratis medlemsskab"?

Her står jeg af.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kræver ingenting :)

Og det gør jeg helle ikke. ;)

Nu er det Eroguide der nævner muligheden for at der kan stå at man er donor.

Ja, men hvad mener EG med "donor"

Jeg mener, at for at få en god debat, så er det vigtigt at sikret sig, at alle debattører debatterer ud fra samme kontekst og samme definition af ord.

I denne kontekst, foreslår jeg derfor følgende definition:

DONOR = personer der anonymt og betingelsesløst donerer penge eller andre ressourcer. (man kan heller ikke kræve at modtageren offentligt bekræfter at man har foretaget en donation)

SPONSER = personer der giver penge og får en anerkendelse/markering af deres navn (modtageren bekræfter offentligt sponsoreringen)

Man kan sagtens definerer ordene anderledes. F.eks. i en erhvervs/virksomheds kontekst kan ordene defineres i forhold til kommerciel interesse. Og i en amerikansk valgkamp kan ordene defineres i forhold til politisk interesse. I den aktuelle kontekst vil jeg mene, at ordene bør defineres i forhold til personlig interesse.

Som jeg ser det er den eneste der kan have glæde af at det er nævnt, er Eroguide.

Du mener altså ikke at der ligger en form for anerkendelsesværdi i f.eks. at få påsat "Donor" under sit profilnavn?

Vi er vel allesammen donorer, ved at skrive herinde på godt og ondt.-OD

Enig! Et debatforum er INTET uden sine debattører. På godt og ondt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alt andet lige består muligheden for Eroguide i at indfører de den mulighed jeg foreslår, eller eget valg af løsning, så kan sitet i det mindste iagtage over tid om de mener det var det rigtige at gøre eller ikke.

Hvilket samtidig betyder at sitet kan vælge igen senere at afskaffe valgte løsning, indfører fuldstændig anonym støtte som princip i stedet.

Denne mulighed for at evaluere afskærer sitet sig fra, hvis den ikke afprøver en eller anden version af, hvad som der her argumenteres så ihærdigt imod.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Donor-programmet(jf. min definition) ER allerede indført på EG, og skal derfor ikke afprøves.

Hvis man skal afprøve et sponsor-program (jf. min definition af sponsor) på EG, så skal man tage PRÆCIST stilling til hvad man kan opnå, og hvad det skal koste over tid. Ellers risikerer man bare, at nogle på et eller andet tidspunkt føler sig snydt mv.

F.eks. at man for hver xxx antal kr. man indbetaler får tildelt xxx-anmærkning/markering/profilering i xxx antal dage/måneder/år.

Jeg går i øvrigt IKKE ind for at der på nogen måde skal stilles krav om betaling (f.eks. medlemskab) for at kunne læse og deltage i et eller flere fora på EG. Den fortsatte drift af EG bør sikres af frivillige kræfter, donationer, sponsorater og indtægter fra reklamer, arrangementer o.lign. Jeg ser EG som et offentligt debatfora med adgang for alle (der kan opføre sig ordentligt), og IKKE som en lukket klub/loge med adgang for de få.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Filosof nu tilægger du begreberne som du selv har defineret dem nogle rettigheder der differentierer dem fra sitets øvrige brugere, som ingen, hverken Admin selv eller jeg i denne tråd på noget tidspunkt har tillagt de varianter af muligheder vi selv argumenterer for.

Vi fortsætter som gratister alle sammen på fuldstændig lige vilkår som hidtil, uden særrettigheder af nogen art for nogen som helst.

Debatten om hel eller delvis brugerbetaling, forskel i rettigheder på gratister og betalende har Admin for længst lagt død i og med at han har erklæret at der ikke indføres brugerbetaling på Eroguide.dk

Men jo, jeg ser gerne at jeg selv og forhåbentlig så mange som muligt mig med får mulighed for frivilligt ved vores gode eksempel at vise vejen for andre til at bidrage økonomisk symbolsk til driften af Eroguide.dk

Ikke for at vi sponsorer skal ses, men fordi jeg dybest set ikke anser det for en selvfølge at vi har et så godt et tilbud som Eroguide i alt evighed uden at der i det mindste gives anledning for den enkelte til at overveje, om det mon ikke er ganske rimeligt fra tid til anden at bidrage til driften med eksempelvis en flad hundred lap.

Så kan man hævde nok så meget at denne mulighed gives allerede anonymt, deroppe i højre hjørne af forsiden, men at kunne se at nogle, såvidt muligt hvor mange og hvor meget der gives udgør alt andet lige en husker til de mere glemsomme, når de måned og år ud og ind gladeligt logger ind, uden tanke for at det altså koster penge at drive sitet her.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Filosof nu tilægger du begreberne som du selv har defineret dem nogle rettigheder der differentierer dem fra sitets øvrige brugere, som ingen, hverken Admin selv eller jeg i denne tråd på noget tidspunkt har tillagt de varianter af muligheder vi selv argumenterer for.

Dvs. du har IKKE argumenteret for, at man i et specielt forum kan skrive indlæg om hvor stor en donation man har givet til EG, samt en implicit kontrol fra EGs side om rigtigheden/sandheden i disse indlæg?

Jeg mener helt klart at den implicitte kontrol netop udgør en særrettighed.

Vi fortsætter som gratister alle sammen på fuldstændig lige vilkår som hidtil, uden særrettigheder af nogen art for nogen som helst.

På nær særrettigheden som den implicitte kontrol fra EGs side.

Debatten om hel eller delvis brugerbetaling, forskel i rettigheder på gratister og betalende har Admin for længst lagt død i og med at han har erklæret at der ikke indføres brugerbetaling på Eroguide.dk

Enig. Min kommentar tilsidst i mit indlæg, var udelukkende for at pointere min generelle holding til medlemskab/brugerbetaling, som jeg i øvrigt mener, at stort set alle på EG deler.

Men jo, jeg ser gerne at jeg selv og forhåbentlig så mange som muligt mig med får mulighed for frivilligt ved vores gode eksempel at vise vejen for andre til at bidrage økonomisk symbolsk til driften af Eroguide.dk

Enig i tanken om at få så mange til at bidrage som muligt. Og sponsorater kan sagtens være en af vejene frem.

Ikke for at vi sponsorer skal ses, men fordi jeg dybest set ikke anser det for en selvfølge at vi har et så godt et tilbud som Eroguide i alt evighed uden at der i det mindste gives anledning for den enkelte til at overveje, om det mon ikke er ganske rimeligt fra tid til anden at bidrage til driften med eksempelvis en flad hundred lap.

Ja, men når man kan opnår noget (sit profilnavn på en liste/undertitel på sin profil), så bør der være HELT KLARE regler herom.

Hvad hvis man f.eks. vælger at støtte EG med 1.000 - er det så bedst at indbetale dem drypvis med 50 af gangen, eller som et stort beløb? Hvis man for hver indbetaling kan blive skrevet på en liste, vil det jo være bedst, at have en masse små indbetalinger.

Så kan man hævde nok så meget at denne mulighed gives allerede anonymt, deroppe i højre hjørne af forsiden, men at kunne se at nogle, såvidt muligt hvor mange og hvor meget der gives udgør alt andet lige en husker til de mere glemsomme, når de måned og år ud og ind gladeligt logger ind, uden tanke for at det altså koster penge at drive sitet her.

Du glemmer, at hvis Admin/mods opgjorde deres arbejdstid i forbindelse med EG, så vil man finde, at den største udgift rent faktisk ligger her. Og som jeg fornemmer det, så tror jeg ikke, at hverken Amin eller mods forventer at modtage betaling herfor, men derimod bare håber at få dækket basisomkostningerne der er ved den løbende drift af EG (dvs. betaling for serverleje/trafik og domæne). EG vil ALDRIG kunne eksistere som ren forretning og UDEN frivilligt arbejde!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er jo et åbent spørgsmål om Eroguide aldrig vil kunne eksistere uden frivillige ulønnede medarbejdere?

Måske, men udelukket at sitet kan blive så stor en succes at en medarbejder eller flere medarbejdere kan lønnes tror jeg på sigt ikke det er, og jeg vil faktisk ønske at der kommer økonomi i mindst en lønnet webmaster på fuld tid.

Ansatte kan man forpligtige, frivilliges velvilje er man som ejer afhængig af og kan ikke forpligtige langsigtet på samme måde som lønnede ansatte.

En enkelt lønnet ansat på fuld tid giver også en langt stærkere basis for langsigtet supplerende support af ulønnede frivillige hjælpere.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja det er jo et åbent spørgsmål om Eroguide aldrig vil kunne eksistere uden frivillige ulønnede medarbejdere?

Set i forhold til realiteterne, hvor EG pt. kun kan mønstre ca. 3.000 registrerede medlemmer, og at EGs interesseområde (prostitution) er forbundet med den stigmatisering og derved ekstremt begrænset marked for potentielle annoncører, vil det gøre ekstremt besværligt at opnå et årlig indtjening der kan dække en fastansats løn, pension og sociale sikring.

Men hele den diskussion skal vi vel ikke tage nu? Lad os koncentrere os om/begrænse os til donor/sponsor-spørgsmålet i første omgang.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Som jeg ser det er den eneste der kan have glæde af at det er nævnt, er Eroguide.

Du mener altså ikke at der ligger en form for anerkendelsesværdi i f.eks. at få påsat "Donor" under sit profilnavn?

Det kunne have en begrænset opmærksomhedsværdi at det stod nævnt, så

andre måske blev inspireret til at give en donation.

For ens Nick som sådan, tror jeg ikke at det (udelukkende) ville have nogen positiv værdi.

Nogle kunne måske tro at du havde særstatus, hvilket ikke må være tilfældet.

Man kunne vel gøre det valgfrit om man ville have en titel af donor eller lign., hvis man

havde doneret.

Så behøver de der ikke har lyst til at donere jo ikke at være synliggjort.

(Forstået på den måde at selv om du ikke har en "titel" så kan du

i princippet godt ha' doneret og behøver ikke føle dig mindreværdig).

-OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kunne have en begrænset opmærksomhedsværdi at det stod nævnt, så

andre måske også kom i tanke om at give en donation

Jeg synes da, at øverste højre hjørne på denne side på en meget farvestrålende måde får folk til at "komme i tanke om", at de kan donere, hvis de vil.

Jeg har lidt svært ved at se, hvorfor en i og for sig så enkel handling som at trykke på nogle taster, der bevirker en pengeoverførsel, i den grad skal problematiseres.

Overfør, hvad du synes – hvis du altså synes – send Admin en PB om, at han kan forvente X kroner fra dig på sin konto. Og bland ellers os andre langt udenom.

Kan det være lettere?

PS: "Du" går ikke på OD, men skal betragtes som en kollektiv henvendelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Med al respekt Rejse......

Jeg kan ingenlunde se hvorfor det skulle få flere til at støtte dette udmærkede site, Eroguide, at man får en liste over hvem der har ydet donationer???

Med mindre da meningen er at man skal få dårlig samvittighed og føle sig presset til at betale???

Bare se den moralisering, der allerede er i gang i denne tråd, og listen er ikke engang lavet endnu.

Personligt synes jeg Eroguide er at fantastisk sted, som jeg er rigtig glad for at benytte.. først og fremmest for at kunne sludre med ligesindede og jeg bifalder højlydt det store arbejde Admin, Moderator og Organizer lægger for dagen med at holde sitet og holde os brugere i ørerne. Derfor synes jeg også det er en fin ide at der bliver åbnet op for muligheden for at kunne donere penge til herligheden...

Jeg kan godt afsløre at jeg personligt indtil videre ikke har lagt nogen penge selvom det bestemt ikke er en umulighed at det kommer til at ske. Til gengæld kan jeg godt garantere at hvis der dukker lister op og der i kølvandet på dem skal til at moraliseres over hvem der betaler, hvem der ikke gør og hvor dårlige mennesker, dem der ikke betaler er, så lukker min tegnebog sig i som en østers.

Og ja Rejse og evt andre.. jeg kan godt afsløre at min økonomi ikke falder sammen som et korthus fordi jeg smider en hundredmand til foretagendet herinde. Det gør den heller ikke hvis jeg lige giver en hundredmand til WWF.. eller til Røde Kors.. eller til Amnesti eller til det politiske parti jeg er medlem af (nævner ikke hvilket) hvis insider informationer jeg flittigt benytter, eller hvem ellers der yder et fantastisk frivilligt arbejde som jeg nyder godt af. Men ser du, jeg holder uendeligt meget af selv at være herrer over hvornår jeg støtter hvem, uden at skulle mødes af en regn af fordomme fordi der nu tilfældigvis er en, det kunne være Eroguide, jeg ikke støtter. Når jeg på gaden bliver spurgt om jeg holder af dyr plejer jeg at sige at jeg hader dem og gerne ser dem udryddet, blot for at undgå irriterende moralisering... det virker også :lol:

Din argumentation Rejse om at man da altid lige kan undvære 100 kr minder rigtigt meget om det, folk fra Røde Kors og andre lignende siger når de ringer til en, og fortæller hvor dårligt et menneske man er når betalingen ikke falder.

Fri mig, vil du ikke nok? Og skulle jeg ende med at beslutte mig for at støtte Eroguide ser jeg mig gerne frabedt at havne på nogen som helst form for liste. Når jeg støtter, uanset hvem det er jeg støtter, gør jeg det for at bifalde forehavendet og give en lille håndsrækning.... intet som helst andet!!!

God dag fra Aben

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så behøver de der ikke har lyst til at donere jo ikke at være synliggjort.

Der er vist ingen der har argumenteret for at ALLE der indbetaler SKAL offentliggøres på EG.

Og den anonyme mulighed for donation findes jo allerede nu.

Det vi via denne debat skal forsøge at finde svar på, er om det skal være en mulighed for offentligt(evt. implicit) at få bekræftet sin donation/sponsorbidrag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med mindre da meningen er at man skal få dårlig samvittighed og føle sig presset til at betale???

Hvordan vil du have det med sponsorater?

F.eks. hvis der blev lavet en underside til Eroguide der hedder "EroGuides sponsorer", og vel at mærke uden at dette bliver sammenkædet med den nuværende donationsmulighed, eller den almindelig brug af EroGuide i øvrigt? (dvs. heller ingen mulighed for specielle undertitler til ens profiler).

... eller til mit politiske parti (nævner ikke hvilket)

Jeg viste ikke at du havde dit eget parti ;) Lad mig gætte på, at det hedder noget ala "Sex er dejligt"-partiet, eller måske "Sex for alle"-partiet, eller for de indforståede "Bonobo-partiet" :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Svar til Filosoffen:

Bonobo skrev:

Med mindre da meningen er at man skal få dårlig samvittighed og føle sig presset til at betale???

Hvordan vil du have det med sponsorater?

F.eks. hvis der blev lavet en underside til Eroguide der hedder "EroGuides sponsorer", og vel at mærke uden at dette bliver sammenkædet med den nuværende donationsmulighed, eller den almindelig brug af EroGuide i øvrigt? (dvs. heller ingen mulighed for specielle undertitler til ens profiler).

Det ville jeg have det fint med.. faktisk en udmærket ide - sålænge det ikke bruges som springbrædt til at være kæphøje/moraliserende overfor dem der ikke betaler - for der hvor jeg stejler er når jeg skal påduttes andres moral.. uanset om det handler om penge eller noget helt andet. Og en alm donor liste vil alt andet lige fremhæve dem der betaler og udstille dem der ikke gør.

Jeg viste ikke at du havde dit eget parti ;) Lad mig gætte på, at det hedder noget ala "Sex er dejligt"-partiet, eller måske "Sex for alle"-partiet, eller for de indforståede "Bonobo-partiet" :lol: :lol:

he, he...... vil du være minister i sexministeriet? :lol: :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der hersker vist ingen tvivl om at størstedelen herinde, helst ser at donationer skal være en anonym ting. Samtidig er der også en del der er bekymret for at en donation, vil give en bruger en særstatus og dermed skabe A og B brugere. Da alle brugere er lige meget værd, uanset om de har doneret penge eller ej, synes jeg at vi skal droppe idéen om en donations liste, og en statustekst under sit brugernavn. Det er altså også værd at huske, at alle brugere som skriver indhold til Eroguide.dk, rent faktisk hjælper med at holde Eroguide.dk i gang, hvis det ikke havde været for alle jer dejlige brugeres indhold, var Eroguide.dk aldrig blevet den succes, som vi er i dag. Vi besøges hver måned at lige omkring 100.000 unikke besøgende, og på gode dage har vi 8.500 besøgende på en enkelt dag.

Til dem som gerne vil følge med i hvor meget der bliver samlet ind, kunne jeg lave en låst tråd hvis jeg hver måned skriver den samlede beløb som er indsamlet i den seneste måned. Men lad mig høre hvad i siger til denne idé?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Admin skriver:

Til dem som gerne vil følge med i hvor meget der bliver samlet ind, kunne jeg lave en låst tråd hvis jeg hver måned skriver den samlede beløb som er indsamlet i den seneste måned. Men lad mig høre hvad i siger til denne idé?

Det synes jeg til gengæld er en fin ide

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til dem som gerne vil følge med i hvor meget der bliver samlet ind, kunne jeg lave en låst tråd hvis jeg hver måned skriver den samlede beløb som er indsamlet i den seneste måned. Men lad mig høre hvad i siger til denne idé?

Ja, det lyder fint. Jeg kan så håbe på, at der ikke starter andre tråde op, der problematiserer det akkumulerede beløb, hvorved vi skal igennem samme argumentation, som vi lige har haft. Admin har talt - over and out!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Til dem som gerne vil følge med i hvor meget der bliver samlet ind, kunne jeg lave en låst tråd hvis jeg hver måned skriver den samlede beløb som er indsamlet i den seneste måned. Men lad mig høre hvad i siger til denne idé?

Fint nok, ...nåede dog aldrig at fange budskabet om at det skulle give mindre "korruption",

at det kun er modtager, der ved hvem giver er?

De fleste steder hvor jeg færdes ude i samfundet hører jeg modsatte argument :?

Det er måske udfra ordsproget "hvad man ikke ved har man ikke ondt af".

"Kære Admin, jeg har netop overført 3 kilo til din konto, VH Kongepølle" :mrgreen:

:)

OD

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...