Hop til indhold
Guest Nemtøs

Klamme lyster eller ???

Recommended Posts

Lady C skrev, for 1 minut siden:

Men det der interesser mig er hvad det er der gør at man - som du - har brug for at skrive sin mening uden at blive spurgt.  Har du tænkt over det? 

Jeg synes helt overordnet det er interessant at dykke ned i og spørgsmålet udspringer af venlig nysgerrighed 

 

Hvis jeg finder noget, jeg syntes jeg vil kommentere på, så gør jeg det. Hvis andre kun kommentere og kommer med deres mening når de bliver spurgt, så fred være med det. Sådan er vi så forskellige. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Gentlemand-Finn skrev, for 2 minutter siden:

Hvis jeg finder noget, jeg syntes jeg vil kommentere på, så gør jeg det. Hvis andre kun kommentere og kommer med deres mening når de bliver spurgt, så fred være med det. Sådan er vi så forskellige. 

Ok  manglede bare svaret på hvorfor? 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Nemtøs skrev, 1 time siden:

Jeg  italesætter  de emner,  når  de  har  betydning  for  mig.  Jeg  har  ingen  forventning  om,  at  jeg  med  denne  tråd  bliver  rygklappet  eller  fremstår politisk  korrekt.  Det  handler  om  min  nysgerrighed  for  behovet  for  at  tage  afstand  fra  lyster  som  ikke  tiltaler  en  selv  samt måden  at  gøre  dette på. 

Nu  bliver  jeg  også  nysgerrig på,  hvorfor  det  er  vigtigt  for dig  i denne  her  tråd  at  fortælle  at  du  er højtuddannet og  velfungerende? 

Jeg sagde da også, at det var bedre at tage den end at lade være. Det var på ingen måde en kritik af tråden, tværtimod. Hvad jeg mente var, at det er begrænset hvad sådan en tråd gør ved fordomme, fordi deltagerne for det meste er enige om, at fordomme er noget skidt, og tråden derfor ikke rammer så mange af dem som bliver diskuteret, men derfor er det stadig en god diskussion at have og helt afgjort lærerigt. 

Det var vigtigt for mig i sammenhængen jeg diskuterede med @TheVoice, fordi de to ting efter min mening er en af grundene til, at jeg ikke bliver mødt af særligt mange fordomme i mit private liv, når jeg er åben om min seksualitet. Disse faktorer er med til at give udenforstående som ellers ikke kender BDSM og fordømmer det som en personlighedsbrist et indblik i, at også normaltfungerende mennesker kan have disse tendenser. Jeg tror, at du hinter til, at jeg blærer mig eller noget i den dur, og det var på ingen måde min intention, men de jeg har mødt, som fordømmer afvigende seksualiteter, gør netop dette med ræsonnementet, at dem som dyrker disse ting på en eller anden måde er skadede mennesker. Fair eller ej, så hjælper det mod disse fordomme, at man kan vise, at man ellers er velfungerende og intelligent (hvilket mange lavt uddannede selvfølgelig også er, men uddannelse er desværre en af de ting som netop også bliver mødt med fordomme).

Redigeret af Nannas Hjørne
ændrede "sagde" til "mente"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
TheVoice skrev, 1 time siden:

@Nannas Hjørne 

Mit forrige indlæg handlede såmænd ikke om løsninger.  Jeg har blot lyst til lige at ridse "virkelighedens" adfærd op.  Hvis man vil bidrage til forandringer, er det jo ej heller uden betydning at man kender udgangspunktet.  Ikke for jeg betvivler at du ikke er bekendt med udgangspunktet.  Dog fornemmer jeg, at jeg at en del kunne have glæde af, lige at tænke 360 grader rundt om problemstillingen.

Ganske kort er jeg helt enig med dig i, at samtaler og dialoger med folk er et meget stærkt virkemiddel når der skal skabes forandring.  Et meget simpelt eksempel.  Du fortæller nogle i din omgangskreds omkring at du dyrker SM.  Du bliver mødt med undring, måske endda WTF.  I taler om det, du tegner og fortæller.  Det der så ofte sker er, at når disse venner i anden sammenhæng bliver mødt med "Den slags mennesker må være syge i bolden", så træder de til og fortæller "Det passer altså ikke, jeg kender faktisk personer der er velfungerende som dyrker den slags".   Det skan jo skabe en slags sneboldseffekt, bortset fra at hastigheden nok ikke kan sammenlignes, men at størrelsen "antal der har fået det afmystificeret" bliver større og større

 

 

Afmystificering, lige præcis! Jeg elsker, når jeg bliver mindet på et godt ord. 

Jeg håber heller ikke du tog mit svar som en kritik. Hvis vi kunne løse problemet med fordomme lige her og nu, så var det ikke det problem, som det er. Jeg funderede såmænd bare videre på dine overvejelser, og måtte konstatere at selv det lille skridt, ikke at blive talt ned til online på grund af ens seksualitet, måtte være et lille skridt i den rigtige retning, selv hvis fordommene stadig eksisterer. 

Verden er jo lige pt. fuld af folk som gør opmærksom på de fordomme, de møder. Nogle af dem er åbenlyse som den slags denne tråd omhandler, hvor man lige ud får af vide, at ens lyst er klam, mens mange andre handler om at åbne øjnene for de små måder, man ikke indser, at man er en del af et problem for andre befolkningsgrupper. Jeg tror, at den opmærksomhed er noget af det mest effektive, man kan skabe - så længe budskabet så ikke drukner i de overvældende mange input som kommer til. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Nannas Hjørne skrev, for 13 minutter siden:

Jeg sagde da også, at det var bedre at tage den end at lade være. Det var på ingen måde en kritik af tråden, tværtimod. Hvad jeg mente var, at det er begrænset hvad sådan en tråd gør ved fordomme, fordi deltagerne for det meste er enige om, at fordomme er noget skidt, og tråden derfor ikke rammer så mange af dem som bliver diskuteret, men derfor er det stadig en god diskussion at have og helt afgjort lærerigt. 

Det var vigtigt for mig i sammenhængen jeg diskuterede med @TheVoice, fordi de to ting efter min mening er en af grundene til, at jeg ikke bliver mødt af særligt mange fordomme i mit private liv, når jeg er åben om min seksualitet. Disse faktorer er med til at give udenforstående som ellers ikke kender BDSM og fordømmer det som en personlighedsbrist et indblik i, at også normaltfungerende mennesker kan have disse tendenser. Jeg tror, at du hinter til, at jeg blærer mig eller noget i den dur, og det var på ingen måde min intention, men de jeg har mødt, som fordømmer afvigende seksualiteter, gør netop dette med ræsonnementet, at dem som dyrker disse ting på en eller anden måde er skadede mennesker. Fair eller ej, så hjælper det mod disse fordomme, at man kan vise, at man ellers er velfungerende og intelligent (hvilket mange lavt uddannede selvfølgelig også er, men uddannelse er desværre en af de ting som netop også bliver mødt med fordomme).

Øh hov, nu postede jeg vidst bare et citat af mig selv, og jeg kan ikke slette det igen, se blot bort fra dette 

Redigeret af Nannas Hjørne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Nannas Hjørne skrev, 1 time siden:

Jeg sagde da også, at det var bedre at tage den end at lade være. Det var på ingen måde en kritik af tråden, tværtimod. Hvad jeg mente var, at det er begrænset hvad sådan en tråd gør ved fordomme, fordi deltagerne for det meste er enige om, at fordomme er noget skidt, og tråden derfor ikke rammer så mange af dem som bliver diskuteret, men derfor er det stadig en god diskussion at have og helt afgjort lærerigt. 

Det var vigtigt for mig i sammenhængen jeg diskuterede med @TheVoice, fordi de to ting efter min mening er en af grundene til, at jeg ikke bliver mødt af særligt mange fordomme i mit private liv, når jeg er åben om min seksualitet. Disse faktorer er med til at give udenforstående som ellers ikke kender BDSM og fordømmer det som en personlighedsbrist et indblik i, at også normaltfungerende mennesker kan have disse tendenser. Jeg tror, at du hinter til, at jeg blærer mig eller noget i den dur, og det var på ingen måde min intention, men de jeg har mødt, som fordømmer afvigende seksualiteter, gør netop dette med ræsonnementet, at dem som dyrker disse ting på en eller anden måde er skadede mennesker. Fair eller ej, så hjælper det mod disse fordomme, at man kan vise, at man ellers er velfungerende og intelligent (hvilket mange lavt uddannede selvfølgelig også er, men uddannelse er desværre en af de ting som netop også bliver mødt med fordomme).

Jeg  er  ikke  enig  i  dit  indlæg,  du  skrev  rygklapper og  politisk  korrekt,  det  var  ikke  hensigten  med  starten  af  denne  tråd. 

Jeg  har  selv  fordomme,  ser  det  ikke  som  udelukkende  negativt.  Det  kommer  helt  an  på  hvordan  og  hvad  man  som  individ  agerer.

Jeg  bliver  stort  set  på  ugebasis  bekræftet  i  nogen  af  mine  fordomme,  andre  bliver  gjort  til  skamme. 

Ift  at  højtuddannet  bliver  mere  accepteret  i  deres  miljøer,  hvis  de  afviger  fra  normen,  er  jeg  ikke  enig, det  afhænger  helt  af  det  miljø  de  befinder  sig  i,  dette  gælder  alle  grupper i  min  optik. 

Summa  summarum,  lad  folk  have  deres  lyster  i fred,  ligelænge  de  holder  sig  på  den  rette  siden  af  loven  og  ikke  genere  andre. 

 

Redigeret af Nemtøs
Slåfejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Nemtøs skrev, for 4 minutter siden:

Jeg  er  en  enig  i  dit  indlæg,  du  skrev  rygklapper og  politisk  korrekt,  det  var  ikke  hensigten  med  starten  af  denne  tråd. 

Jeg  har  selv  fordomme,  ser  det  ikke  som  udelukkende  negativt.  Det  kommer  helt  an  på  hvordan  og  hvad  man  som  individ  agerer.

Jeg  bliver  stort  set  på  ugebasis  bekræftet  i  nogen  af  mine  fordomme,  andre  bliver  gjort  til  skamme. 

Ift  at  højtuddannet  bliver  mere  accepteret  i  deres  miljøer,  hvis  de  afviger  fra  normen,  er  jeg  ikke  enig, det  afhænger  helt  af  det  miljø  de  befinder  sig  i,  dette  gælder  alle  grupper i  min  optik. 

Summa  summarum,  lad  folk  have  deres  lyster  i fred,  ligelænge  de  holder  sig  på  den  rette  siden  af  loven  og  ikke  genere  andre. 

 

Sådan bliver det ofte hurtigt - men det er jo netop det, du kom ind på nedenunder, med at det afhænger af de miljøer man befinder sig i, og fugle af en fjer flokkes ofte sammen, selvom det er sjovere når man blandes på kryds og tværs. 

Det er altid så dejligt, når ens fordomme bliver gjort til skamme. 

Du har nok ret i det med højtuddannelse (er det et ord?). Som jeg skrev, tror jeg fx sagtens, at mine udfoldelser kunne have en negativ effekt professionelt, både BDSM og prostitution, og sikkert også socialt, blot ikke med mennesker jeg ville have en interesse i at omgås. Det negerer bare nogle af de automatiske fordomme, som folk kan have om underdanige om, at de er dumme og svage, at jeg er åbenlyst selvstændig og har en uddannelse som er baseret på intellekt - men jeg er sikker på, at dem som vil fordømme nok skal finde en anden vej omkring det. 

Summa summarum i den grad! Den vogn hopper jeg gerne med på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest norisk
Lady C skrev, for 2 timer siden:

Ok  manglede bare svaret på hvorfor? 

Der er bare ikke et svar på alt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
norisk skrev, for 14 timer siden:

Der er bare ikke et svar på alt.

Nej der er ikke et svar på alt, men lige det spørgsmål jeg stiller findes der faktisk et svar på. Men svaret findes inde i den person jeg spurgte. Og måske ønsker han ikke at finde det svar inde i sig selv eller dele det svar herinde. Og det må jeg jo så acceptere. 

 

Redigeret af Lady C

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady C skrev, for 42 minutter siden:

Nej der er ikke et svar på alt, men lige det spørgsmål jeg stiller findes der faktisk et svar på. Men svaret findes inde i den person jeg spurgte. Og måske ønsker han ikke at finde det svar inde i sig selv eller dele det svar herinde. Og det må jeg jo så acceptere. 

 

Eller også får du ikke det svar du ønsker.

Svaret er at min mening er at bræk i enhver sammenhæng er utroligt klamt, om det er i en sexuel kontekst eller ej. 

Hvis du gerne vil brække dig på andre eller lade andre brække sig på dig, så fint med mig...alle kan brække sig på hinanden, hvis de er enige om det, fred være med det. 

- Behøver jeg at gentage at jeg syntes det er meget klamt :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Gentlemand-Finn skrev, for 2 timer siden:

Eller også får du ikke det svar du ønsker.

Svaret er at min mening er at bræk i enhver sammenhæng er utroligt klamt, om det er i en sexuel kontekst eller ej. 

Hvis du gerne vil brække dig på andre eller lade andre brække sig på dig, så fint med mig...alle kan brække sig på hinanden, hvis de er enige om det, fred være med det. 

- Behøver jeg at gentage at jeg syntes det er meget klamt :-)

Vi kommer ikke videre. 

God dag 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentlemand-Finn skrev, for 5 timer siden:

Behøver jeg at gentage at jeg syntes det er meget klamt

Nej, det er præcis det du ikke behøver. Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt. Hvis man ikke har noget pænt at sige, så er det bedst at være stille.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 19 minutter siden:

Nej, det er præcis det du ikke behøver. Ytringsfrihed er ikke det samme som ytringspligt. Hvis man ikke har noget pænt at sige, så er det bedst at være stille.

Det er en gammelkendt præmis der er blevet brugt et utal af gange for at lukke munden på folk. 
Forskellen på dig og mig er at jeg ikke anerkender den præmis.

- Og sådan er vi så forskellige.

Jeg tænker at emnet efterhånden er uddebatteret!
Jeg ønsker dig Knæk og Bræk med karrieren. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentlemand-Finn skrev, for 50 minutter siden:

Det er en gammelkendt præmis der er blevet brugt et utal af gange for at lukke munden på folk. 
Forskellen på dig og mig er at jeg ikke anerkender den præmis.

- Og sådan er vi så forskellige.

Jeg tænker at emnet efterhånden er uddebatteret!
Jeg ønsker dig Knæk og Bræk med karrieren. 

Det er ikke et spørgsmål om at lukke munden på folk, men om at tale ordentligt til og om andre mennesker. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, 1 time siden:

Det er ikke et spørgsmål om at lukke munden på folk, men om at tale ordentligt til og om andre mennesker. 

Korrekt, det er præcis det jeg gør. Jeg har intet ondt sagt om personen, der ville have bræk ud over sig. Det er handlingen der er klam. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbhK

Jeg forstår ikke hvorfor folk har behov for at køre en slags shitstorm på en person pga han syntes noget er klamt.

Jeg er enig i at det er upassende at bruge ordet klamt og at folk har lov til at have deres foreskellige fetish, men jeg syntes også det er klamt at så mange har behov for at fortælle ham hvor dårlig en person han er pga at have sagt sin mening.

Nu har jeg læst så mange tråde efterhånden og i næsten hver tråd, er der en syndebuk som bliver kørt imod, det syntes jeg er ulækkert og klamt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Onkel Reje
Nemtøs skrev, den 20/7/2020 at 23:32:

Gang på  gang  undres  jeg  over  at  efterlysninger  skal  spoleres  af  brugere  som  har  behov  for  at  fortælle  at  efterlyser  har  en  klam  lyst. 

Hvorfor  ikke  lade folk  have  deres  lyster  i fred,  særligt  når  vi  er  på  en  side  der  formidler  købesex. 

Jeg  forsøger  selv  ikke  at dømme  andres  lyster  (ligelænge  lysterne  ikke  er  ulovlige/strafbare.

Jeg  kan  sagtens  finde  andres  lyster  klamme,  men  jeg  har  ikke  behov  for  at  fortælle  at  deres  lyster  er  klamme  eller  komme  med  andre  hånlige  bemærkninger. 

Hvis  I ikke  har  noget pænt  at  sige  eller  bidrage til  en  efterlysning/anmeldelse,  så  hold  da  jeres  væmmelse  for  jer  selv. 

 

 

For de rene er alting rent, men for de befængte og vantro er intet rent; hos dem er både forstanden og samvittigheden befængt............................

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1
Onkel Reje skrev, 1 time siden:

 

For de rene er alting rent, men for de befængte og vantro er intet rent; hos dem er både forstanden og samvittigheden befængt............................

Kunne jeg ikke have sagt bedre selv. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man ved at en tråd er stukket af, når den løftes af et bibel citat :D (omend et godt et).

Hver sine lyster, så længe ingen lider skade så må folk selv om hvad de laver :)

At der er en eller anden bøv, der føler behov for at kalde noget ulækkert, i en efterlysning der ikke skader nogen... Det er egentlig bare synd for ham, at han har det behov.

Del dette indlæg


Link til indlæg
MalerKbhK skrev, for 8 timer siden:

Jeg forstår ikke hvorfor folk har behov for at køre en slags shitstorm på en person pga han syntes noget er klamt.

Jeg er enig i at det er upassende at bruge ordet klamt og at folk har lov til at have deres foreskellige fetish, men jeg syntes også det er klamt at så mange har behov for at fortælle ham hvor dårlig en person han er pga at have sagt sin mening.

Nu har jeg læst så mange tråde efterhånden og i næsten hver tråd, er der en syndebuk som bliver kørt imod, det syntes jeg er ulækkert og klamt.

- Det er tankevækkende at nogle har et så stort behov, for at tage afstand til min holdning om denne bræk-fetish, men det tager jeg ganske roligt. 

Jeg tager blot til genmæle! 

De mennesker oplever også et fint fællesskab, og kan skiftevis bekræfte hinanden i deres egen godhed, helt specielle psykologiske evner og uovertrufne tolerence, hvilket er rart for nogle mennesker.

Verden er mangfoldig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest MalerKbhK
Gentlemand-Finn skrev, for 16 minutter siden:

- Det er tankevækkende at nogle har et så stort behov, for at tage afstand til min holdning om denne bræk-fetish, men det tager jeg ganske roligt. 

Jeg tager blot til genmæle! 

De mennesker oplever også et fint fællesskab, og kan skiftevis bekræfte hinanden i deres egen godhed, helt specielle psykologiske evner og uovertrufne tolerence, hvilket er rart for nogle mennesker.

Verden er mangfoldig. 

Det er lige præcis det som det handler om, at bekræfte sig selv og hinandens godhed mens man sidder bag et tastatur. Jeg så en udsendelse engang om mennesker og hvor stort et behov vi har for ikke at føle os udstødt for gruppen og flokken, det må være noget om det tænker jeg .

Del dette indlæg


Link til indlæg
MalerKbhK skrev, for 14 minutter siden:

Det er lige præcis det som det handler om, at bekræfte sig selv og hinandens godhed mens man sidder bag et tastatur. Jeg så en udsendelse engang om mennesker og hvor stort et behov vi har for ikke at føle os udstødt for gruppen og flokken, det må være noget om det tænker jeg .

Bemærk at jeg på intet tidspunkt har ytret at det skulle stoppes eller forbydes. Samt at dem der har lyst, bare kan gøre det. 

Man hører altid de mest utilfredse, men det behøver slet ikke at være retningsgivende for den generelle holdning til emnet.

Men ordet "klamt"er tydeligvis meget grænseoverskridende for nogle mennesker, når vi taler bræk-fetish.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentlemand-Finn skrev, 1 time siden:

- Det er tankevækkende at nogle har et så stort behov, for at tage afstand til min holdning om denne bræk-fetish, men det tager jeg ganske roligt. 

Det er nok ikke så meget din holdning, den deler majoriteten sikkert med dig. Det er nok mere hvor og hvordan den leveres der er udfordringen. 

Vi er lidt ude i at meninger er lige som røvhuller, alle har en :) Nogen mener så at deres røvhul skal deles med resten af verden, om den ønsker det eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg
EksilKøbenhavner skrev, for 7 minutter siden:

Det er nok ikke så meget din holdning, den deler majoriteten sikkert med dig. Det er nok mere hvor og hvordan den leveres der er udfordringen. 

Vi er lidt ude i at meninger er lige som røvhuller, alle har en :) Nogen mener så at deres røvhul skal deles med resten af verden, om den ønsker det eller ej.

Så det er tilladt at have en holdning, bare man holder den for sig selv, ud fra præmissen om at nogle kunne blive stødt?

Men bortset fra det, kom du også med din holdning - uanfægtet om du var blevet opfordret til at komme med den. 

Det syntes jeg til gengæld er helt fint... Selvom jeg blev en smule stødt over at du brugte ordet "Røvhuller"..! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gentlemand-Finn skrev, for 47 minutter siden:

Så det er tilladt at have en holdning, bare man holder den for sig selv, ud fra præmissen om at nogle kunne blive stødt?

Well... hvis jeg ser en rødhåret gå på gaden, så stormer jeg ikke over til ham (eller hende) og skriger "Du har ingen sjæl" - den mening holder jeg for mig selv, med mindre jeg bliver spurgt.

Det problem som du virker til at være til valgt blind overfor, er at man skal kunne komme med en efterlysning herinde, uden at alle brølaberne (dig og jeg inkluderet) skal komme med vores personlige holdninger, til det der efterlyses. Ideen med efterlysninger, er gerne at hjælpe - din (eller min) mening til hvad der efterlyses er hamrende ligegyldigt. Netop eroguide burde være et sted for alle præferencer.

Gentlemand-Finn skrev, for 47 minutter siden:

Men bortset fra det, kom du også med din holdning - uanfægtet om du var blevet opfordret til at komme med den

Det er stadigt et spørgsmål om kontekst, er det ikke?

Gentlemand-Finn skrev, for 47 minutter siden:

Det syntes jeg til gengæld er helt fint... Selvom jeg blev en smule stødt over at du brugte ordet "Røvhuller"..! 

Tak. Nogen gange er et røvhul, et røvhul - tænker ikke det er første gang du oplever en brugen af ordet, i en dialog du deltager i :) 

Redigeret af EksilKøbenhavner
For mange ord - K.I.S.S.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...