Hop til indhold
Aarhuselsker

Lidt mere at krænkes over - åhh det er så dejle.

Recommended Posts

Utroligt så travlt nogle folk har med at lade sig støde på manchetterne og trådt over tæerne over simple bagateller, som langt fra støder ret mange andre. ;-) De burde i stedet få sig et rigtigt liv med reelt indhold i stedet for alt deres krænkelsesfis!

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og så føler jeg mig krænket over folk, der føler sig krænket over dem, som ikke føler sig krænket over det, de føler sig krænket over! :-) :-)  Okay, jeg finder selv ud. ;-) 

  • Synes godt om 1
  • Haha 3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men grønlænderne har vist aldrig brokket sig over Kæmpe Eskimo. Det er bare gået amok.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad med dem der bliver krænket over at de ikke uantastet kan få lov til at krænke andre? 

Eller dem der bliver krænket over at andre mennesker føler sig krænket? 

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 23 minutter siden:

Men grønlænderne har vist aldrig brokket sig over Kæmpe Eskimo. Det er bare gået amok.

Hm. Der var en gønlandsk mand i DR's Aftenshowet i aftes, der synes, Eskimo Is er upassende/krænkende eller hvad han nu kaldte det. Måske vi kan kalde den Kæmpe Inuit!? Nej, det vil han sikkert heller ikke bryde sig om ;-) 

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
doctor who skrev, for 7 minutter siden:

Hm. Der var en gønlandsk mand i DR's Aftenshowet i aftes, der synes, Eskimo Is er upassende/krænkende eller hvad han nu kaldte det. Måske vi kan kalde den Kæmpe Inuit!? Nej, det vil han sikkert heller ikke bryde sig om ;-) 

OK. Jeg henholdt mig til denne 2 dage gamle artikel, hvor Premier Is/HjemIs siger at de ikke har fået henvendelser.

https://www.berlingske.dk/danmark/danmarks-stoerste-isproducent-holder-fast-i-kaempe-eskimo

Hvis de nu er begyndt at føle sig krænket, ændres navnet måske......

Del dette indlæg


Link til indlæg
doctor who skrev, for 12 minutter siden:

Hm. Der var en gønlandsk mand i DR's Aftenshowet i aftes, der synes, Eskimo Is er upassende/krænkende eller hvad han nu kaldte det. Måske vi kan kalde den Kæmpe Inuit!? Nej, det vil han sikkert heller ikke bryde sig om ;-) 

Nu skal vi vist huske på at det er en privat virksomhed som har besluttet at skifte navn på et af deres produkter, sandsynligvis ud fra en betragtning om at det vil være bedst for salget ikke at have et navn der kan virke krænkende/stødende på nogle af deres kunder, det er så vidt jeg forstår det ikke en grønlænder der har krævet at navnet skulle ændres. 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg

Der var vist også noget med, at et Sommerland skulle ændre navn på en forlystelse, der hed "Hottentotten".

Man interviewede en række mennesker, en del sorte og en del hvide:

De sorte syntes, det var sjovt!

De hvide blev forargede (på de sortes vegne)!

  • Synes godt om 1
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
jensen6 skrev, for 43 minutter siden:

Der var vist også noget med, at et Sommerland skulle ændre navn på en forlystelse, der hed "Hottentotten".

Man interviewede en række mennesker, en del sorte og en del hvide:

De sorte syntes, det var sjovt!

De hvide blev forargede (på de sortes vegne)!

Man kan nu godt forstå at den figur der stod midt på karrusellen kunne opfattes som racistisk:

OK-hottentot

Karrusellen hedder nu "Abekatten", og har fået en ny figur:

[object Object]

 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 27 minutter siden:

 

OK-hottentot

Jeg kan ikke se noget racistisk i at man afbilder en person af afrikansk afstamning, med pil og svær samt ansigtsbemaling, de så sg da sådan ud.

Det komiske aspekt ses jo ligeså ofte med blegansigter der portrætteres på lignende måde.

Det racistiske var jo at nogle følte sig krænket over man kaldte dem hottentotnegre, og det giver mening for mig, at man efterkommer deres ønske og ikke kalder dem det mere. Men figuren come on.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
La Capra skrev, for 43 minutter siden:

Jeg kan ikke se noget racistisk i at man afbilder en person af afrikansk afstamning, med pil og svær samt ansigtsbemaling, de så sg da sådan ud.

Kan du virkelig ikke se noget racistisk i en afbildning af en afrikaner med kæmpe læber og et ben i håret? Mener du virkelig at afrikanere så sådan ud?

La Capra skrev, for 43 minutter siden:

Det komiske aspekt ses jo ligeså ofte med blegansigter der portrætteres på lignende måde.

Det vil jeg gerne se et eksempel på?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Blot nysgerrig @Aarhuselsker: Hvorfor poster du dette? Er det for at du mener det er sjovt, eller for at du bliver krænket af dem som bliver krænket? Eller måske blot for at udfordre EG's nye adfærd med at holde politik udenom dette forum?

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 21 minutter siden:

Blot nysgerrig @Aarhuselsker: Hvorfor poster du dette? Er det for at du mener det er sjovt, eller for at du bliver krænket af dem som bliver krænket? Eller måske blot for at udfordre EG's nye adfærd med at holde politik udenom dette forum?

Det er postet i hyggesnak, hvilket ikke burde afføde sprøgsmål som dine :)

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 5 minutter siden:

Det er postet i hyggesnak, hvilket ikke burde afføde sprøgsmål som dine :)

Det var også den om pigen som blev bidt af en hund og hvis far fik tæsk - noget som hurtigt fik gang i fremmedfjendtligheden herinde. Kun hyggesnak mente TS.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 5 minutter siden:

Det var også den om pigen som blev bidt af en hund og hvis far fik tæsk - noget som hurtigt fik gang i fremmedfjendtligheden herinde. Kun hyggesnak mente TS.

 

Den så jeg ikke. 
Men Bananas det er sgu humor, god humor. Udgangspunktet er at der er en hel del mennesker, incl mig, som finder alle disse kunstigt opfundne, fortænkte krænkelser på andres vegne, trættende og barnlige. Kun mennesker som absolut intet har at gå op i, at foretage sig, kan finde på at rable op om negerboller, eskimois, cowboytoast, indianerhyl, jydekrog, og, og og.  
Det er jo lige før man ikke tør bede hustruen om at riste ens morgenboller :D

Nå, men du kan jo lave en tråd  om statuer. Der er åbenbart også meget beskæftigelsesterapi i dem, for folk der får for lidt. 
Som bonus info kan jeg betro dig at jeg ugentligt mailer med omkring 25 grønlændere. Der er ikke en af dem der fatter den med eskimo is, Hans Egede statuen osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 8 minutter siden:

Den så jeg ikke. 
Men Bananas det er sgu humor, god humor. Udgangspunktet er at der er en hel del mennesker, incl mig, som finder alle disse kunstigt opfundne, fortænkte krænkelser på andres vegne, trættende og barnlige. Kun mennesker som absolut intet har at gå op i, at foretage sig, kan finde på at rable op om negerboller, eskimois, cowboytoast, indianerhyl, jydekrog, og, og og.  
Det er jo lige før man ikke tør bede hustruen om at riste ens morgenboller :D

Nå, men du kan jo lave en tråd  om statuer. Der er åbenbart også meget beskæftigelsesterapi i dem, for folk der får for lidt. 
Som bonus info kan jeg betro dig at jeg ugentligt mailer med omkring 25 grønlændere. Der er ikke en af dem der fatter den med eskimo is, Hans Egede statuen osv. 

Nu kan man jo også vende den om. Alle disse mennesker, der intet som helst aner om hvad det vil sige at blive krænket, himler op og dømmer de mennesker der rent faktisk krænkes. Har de dog intet andet at tage sig til end at stikke næsen i andres krænkelser?

  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

der intet som helst aner om hvad det vil sige at blive krænket

Se det ved du jo ikke om de gør ;) 
Hvis jeg tog de briller på så blev jeg krænket hver dag, men jeg vælger bare at smile, fordi jeg godt ved at det ikke er ment krænkende at mine medlejere af arabisk herkomst kalder mig og mine for kartoflerne - bare et eksempel. 
Men, men mit startindlæg var ikke oplæg til en politisk debat, blot et muntert indspark i den latterlige debat om hvad man må sige og især ikke sige. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 6 minutter siden:

Se det ved du jo ikke om de gør ;) 

Nej, det ved jeg ikke. Det gør du så heller ikke. Men det ændrer alligevel ikke at folk har travlt med at fortælle krænkede at det er noget sludder...... Deriblandt din trådstart som du kalder "et muntert indspark i en latterlig debat". Det ér jo netop både politisk og dømmende af de mennesker der krænkes

 

Redigeret af tvr
  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 22 minutter siden:

Nej, det ved jeg ikke. Det gør du så heller ikke. Men det ændrer alligevel ikke at folk har travlt med at fortælle krænkede at det er noget sludder...... Deriblandt din trådstart som du kalder "et muntert indspark i en latterlig debat". Det ér jo netop både politisk og dømmende af de mennesker der krænkes

 

Så siger vi bare det

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 56 minutter siden:

Den så jeg ikke. 
Men Bananas det er sgu humor, god humor. Udgangspunktet er at der er en hel del mennesker, incl mig, som finder alle disse kunstigt opfundne, fortænkte krænkelser på andres vegne, trættende og barnlige. Kun mennesker som absolut intet har at gå op i, at foretage sig, kan finde på at rable op om negerboller, eskimois, cowboytoast, indianerhyl, jydekrog, og, og og.  
Det er jo lige før man ikke tør bede hustruen om at riste ens morgenboller :D

Nå, men du kan jo lave en tråd  om statuer. Der er åbenbart også meget beskæftigelsesterapi i dem, for folk der får for lidt. 
Som bonus info kan jeg betro dig at jeg ugentligt mailer med omkring 25 grønlændere. Der er ikke en af dem der fatter den med eskimo is, Hans Egede statuen osv. 

God humor? Njae, de store humoristerne har sjældent behov for at forklare at det er god humor det de laver.

Tænk, mit udgangspunkt er det stik modsatte; jeg mener at det er underligt, barnligt og trættende med de mennesker som går så op i hvad andre har problemer med. Det kan jo vitterligt ikke have nogen som helst betydning for dig hvis du bruger et andet ord end "neger"... men jo, den ret skal holdes fast til enhver pris uanset hvis andre har det dårligt med det. Og de som har det dårligt med det, skal gøres til grin.

Du kender altså arabere og grønlændere som har det fint med at kategoriseres i oldgamle skuffer. Fint. Jeg kender ikke så mange grønlændere, men i hvert fald nogle som idag bruger tid og energi på at få styr på følelserne i forhold til danskere, bl.a. en som af nogen grund ikke har haft ret at vide hvem hendes far er, eftersom han er danskere og dermed højet over alt det der latterlige halløjsa med faderskab til sine grønlandske eskimobørn. Latterligt at hun derudover ikke vil benævnes "eskimo" af danskere .... ? Ikke min sag at bedømme, og heller ikke din og alle de der "en hel del menneskers" som du refererer til og gør dig til talerør for.

Jeg forstår simpelt hen ikke hvorfor du, og "en hel del mennesker" er så krænkede over dette. For det er jo det i faktiskt er, selv om i prøver at skjule jeres billige populistiske tricks i hygge og sjov.

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 5 minutter siden:

God humor? Njae, de store humoristerne har sjældent behov for at forklare at det er god humor det de laver.

Tænk, mit udgangspunkt er det stik modsatte; jeg mener at det er underligt, barnligt og trættende med de mennesker som går så op i hvad andre har problemer med. Det kan jo vitterligt ikke have nogen som helst betydning for dig hvis du bruger et andet ord end "neger"... men jo, den ret skal holdes fast til enhver pris uanset hvis andre har det dårligt med det. Og de som har det dårligt med det, skal gøres til grin.

Du kender altså arabere og grønlændere som har det fint med at kategoriseres i oldgamle skuffer. Fint. Jeg kender ikke så mange grønlændere, men i hvert fald nogle som idag bruger tid og energi på at få styr på følelserne i forhold til danskere, bl.a. en som af nogen grund ikke har haft ret at vide hvem hendes far er, eftersom han er danskere og dermed højet over alt det der latterlige halløjsa med faderskab til sine grønlandske eskimobørn. Latterligt at hun derudover ikke vil benævnes "eskimo" af danskere .... ? Ikke min sag at bedømme, og heller ikke din og alle de der "en hel del menneskers" som du refererer til og gør dig til talerør for.

Jeg forstår simpelt hen ikke hvorfor du, og "en hel del mennesker" er så krænkede over dette. For det er jo det i faktiskt er, selv om i prøver at skjule jeres billige populistiske tricks i hygge og sjov.

Suk Bananas, suk. 
 

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 6 minutter siden:

God humor? Njae, de store humoristerne har sjældent behov for at forklare at det er god humor det de laver.

Tænk, mit udgangspunkt er det stik modsatte; jeg mener at det er underligt, barnligt og trættende med de mennesker som går så op i hvad andre har problemer med. Det kan jo vitterligt ikke have nogen som helst betydning for dig hvis du bruger et andet ord end "neger"... men jo, den ret skal holdes fast til enhver pris uanset hvis andre har det dårligt med det. Og de som har det dårligt med det, skal gøres til grin.

Du kender altså arabere og grønlændere som har det fint med at kategoriseres i oldgamle skuffer. Fint. Jeg kender ikke så mange grønlændere, men i hvert fald nogle som idag bruger tid og energi på at få styr på følelserne i forhold til danskere, bl.a. en som af nogen grund ikke har haft ret at vide hvem hendes far er, eftersom han er danskere og dermed højet over alt det der latterlige halløjsa med faderskab til sine grønlandske eskimobørn. Latterligt at hun derudover ikke vil benævnes "eskimo" af danskere .... ? Ikke min sag at bedømme, og heller ikke din og alle de der "en hel del menneskers" som du refererer til og gør dig til talerør for.

Jeg forstår simpelt hen ikke hvorfor du, og "en hel del mennesker" er så krænkede over dette. For det er jo det i faktiskt er, selv om i prøver at skjule jeres billige populistiske tricks i hygge og sjov.

QFT

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...