Hop til indhold
Guest LoveThaiMassage

Kontantløst samfund om nogle få år.

Recommended Posts

Guest LoveThaiMassage

Jeg var så uheldig at miste mit dankort, sygesikringskort samt kørekort pga et simpelt trick tyveri efter et besøg KFC på rådhuspladsen for snart 6 uger siden, som jeg anmeldte til politiet også.

Det er ret grænseoverskridende at miste sine personlige oplysninger da de har mit cpr nr, navn og adresse . Der var iøvrigt 1200 kr i min pung også som jeg tidl på dagen ville har brugt til lækker massage, men blev enig med mig selv om at jeg ville vente lidt og spare de 1200 kr, dammm skulle ikke ha ventet med min massage, så havde jeg fået lidt for de 1200 kr i stedet for de havnede i forkerte hænder.

Nevermind, Kortet blev spæret og har efterfølgende haft løbende kontakt med min bank for at høre om alt var som det skulle være og det var det heldigvis, selvom tyveknægtene blir dygtigere og dygtigere og mere opfindsomme med digital svindel fortalte banken mig, men at nets overvårger det 24/7 . Så er egenligt ret tryg nu efter 6 uger med nerver hængene ude på tøjet.

Grunden til de er blevet mere og mere opfindsomme er at indenfor en år række bliver samfundet snart kontantløst, det kan man også se ved at flere og flere filialer lukker ned og kun hoved afd er tilbage.

Så tænker jeg, hvad nu om nogle år, når vi går til thai massage, udenlandske piger og danske piger, hvordan skal man så betale ?

De færeste tar jo mobil pay ..

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 24 minutter siden:

De færeste tar jo mobil pay

Og mange af os ønsker jo hellerikke at bruge det. Det er lettere at lade nogle sedler sive ned i bagerste rum i pungen til hobbybrug

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 32 minutter siden:

hvordan skal man så betale ?

Cash eller Bitcoins.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, 1 time siden:

Cash eller Bitcoins.

Glem Bitcoins... det kommer ikke til at ske da de fluktuerer for meget (og de er ikke anonyme selvom mange tror det). 

Cash ved jeg ikke hvad er men kontanter kan man altid bruge og de er anonyme.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det bliver nok Euro € vi kommer til at anvende i stedet som betalingsmiddel som erstaning for kr.
Fordi at en række Danske Banker med Jyske Bank i spidsen arbejder hårt på at få afskaffet kontanter, så gør resten af Europa det jo nok ikke lige med det samme.
De er så hip for at kunne spore vores online adfær også på det økonomiske område, så en fremtid hvor forsikringsselskaberne så også kan få adgang til din indkøbshistorik fra Netto mm. det er nok heller ikke utænkeligt. Så kan du se om du kan få en Livs/sunhedsforsikring vurderet på baggrund af at du spiser for mange chips og køber for meget alkohol.
Så støt op omkring  bevar kontanter kunne være et godt sted at starte..

 

 

 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Guld.

Det bliver som i de gode gamle dage i det vilde vesten når man var på saloon i Klondike.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage
Landsbytossen skrev, for 1 time siden:

Cash eller Bitcoins.

nok lidt svært med cash, når jeg skriver at inden for årrække levet vi i et kontant løst samfund.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Kontanter udgår ikke indenfor de næste par år, men det vil derimod koste et højt gebyr/procentdel at hæve. Det koster jo en verden til forskel at sende et brev idag end for blot 10 år siden, og det skyldes ene og alene digitalisering. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
udinaturen skrev, for 5 minutter siden:

Kontanter udgår ikke indenfor de næste par år, men det vil derimod koste et højt gebyr/procentdel at hæve. Det koster jo en verden til forskel at sende et brev idag end for blot 10 år siden, og det skyldes ene og alene digitalisering. 

Et lille sidespring: Gebyrer er noget fanden har skabt. Jeg skulle betale 38 kr. i told og moms af en pakke fra udlandet. Regningen fra PostNord lød på 199 kr. Er det så til at forstå, at de har underskud?

Med hensyn til kontanter, så kommer de til at forsvinde, men det er nok ikke lige om hjørnet. Hvad skal folk med så dårlig økonomi, at de ikke kan få et dankort gøre?

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 20 minutter siden:

Et lille sidespring: Gebyrer er noget fanden har skabt. Jeg skulle betale 38 kr. i told og moms af en pakke fra udlandet. Regningen fra PostNord lød på 199 kr. Er det så til at forstå, at de har underskud?

Med hensyn til kontanter, så kommer de til at forsvinde, men det er nok ikke lige om hjørnet. Hvad skal folk med så dårlig økonomi, at de ikke kan få et dankort gøre?

Hvis de ikke kan få et dankort pga dårlig økonomi, og heller ingen kontanter har, kan de ikke bruge penge.

Vupti. Så er deres økonomiske problemer løst. Kun indtægter og ingen penge ud af kassen. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 58 minutter siden:

Hvad skal folk med så dårlig økonomi, at de ikke kan få et dankort gøre?

Så får de jo bare et debit-kort istedet for et dankort. Så kan de bruge lige så mange penge de har på deres konto, men ikke flere. Unge under 18, får tit sådan et. Og det virker også fint med Mobilepay

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agurken skrev, for 1 time siden:

Det bliver nok Euro € vi kommer til at anvende i stedet som betalingsmiddel som erstaning for kr.
Fordi at en række Danske Banker med Jyske Bank i spidsen arbejder hårt på at få afskaffet kontanter, så gør resten af Europa det jo nok ikke lige med det samme.

Det er jo egentlig en ganske god pointe..... jeg tror du har ret

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brugen af kontanter er hastigt på retur mange steder, men tænker der nok snarere går en 10-15 år før vi risikerer at kontanter er helt væk. Bitcoin kommer ikke til at ske, der er for lidt kontrol og styring med det til at landenes regeringer vil gå ind i det.

Der er allerede mange elektroniske betalingsløsninger, og flere kommer til. Så mon ikke at GP’erne finder ud af at tilslutte sig nogen af dem, især i takt med at hvidvaskningsreglerne bliver skrappere? Eksempelvis kan du jo i dag ikke gå i banken og sætte mere end 1000 kr ind uden at skulle kunne redegøre for hvor de kommer fra.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 3 timer siden:

nok lidt svært med cash, når jeg skriver at inden for årrække levet vi i et kontant løst samfund.

Det tror jeg så ikke på. Der vil altid blive ved med at være kontanter. Dig bliver livet svære og svære med kontanter. Flere og flere transaktioner vil kun kunne foregå elektronisk. Større hævninger vil sikkert også blive vanskeligere, netop for at imødegå sort arbejde. Men helt kontantløse bliver vi ikke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agurken skrev, for 3 timer siden:

Det bliver nok Euro € vi kommer til at anvende i stedet som betalingsmiddel som erstaning for kr.
Fordi at en række Danske Banker med Jyske Bank i spidsen arbejder hårt på at få afskaffet kontanter, så gør resten af Europa det jo nok ikke lige med det samme.
De er så hip for at kunne spore vores online adfær også på det økonomiske område, så en fremtid hvor forsikringsselskaberne så også kan få adgang til din indkøbshistorik fra Netto mm. det er nok heller ikke utænkeligt. Så kan du se om du kan få en Livs/sunhedsforsikring vurderet på baggrund af at du spiser for mange chips og køber for meget alkohol.
Så støt op omkring  bevar kontanter kunne være et godt sted at starte..

Jeg tror også at Euro bliver det, vi kommer til at bruge i DK, når de danske kontanter forsvinder. Vi kan ikke komme af med dem i banken, men vi kan udveksle dem med andre, og vi kan bruge dem i udlandet, hvis vi ikke bliver snuppet i tolden :lol:

Det er helt tåbeligt, at vi på den måde skal overlade hele vores liv til bankerne. For hvis nogle har pisset på borgerne igennem de seneste årtier, så er det da bankerne :oops: Men eftersom DK sælger alt indtægtsgivende fra, så skal de jo tjene penge et sted - på borgerne.

Så når alle kontanter er væk, er der kun bankerne tilbage, som jo tager sig godt betalt for at forvalte vores egne penge. Så kan man enten betale negative renter for indestående eller smide dem efter elendige investeringer. Hurra, det bliver fantastisk.

tiger skrev, for 3 timer siden:

Guld.

Det bliver som i de gode gamle dage i det vilde vesten når man var på saloon i Klondike.

Ja, guld er også en mulighed. Men sjovt nok blev kontanter jo opfundet, så folk slap for at gå rundt med en vægt til at veje guld, eller høns til at betale bageren og slagteren.

 

Det er så himmelråbende åndssvagt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage
Æ´Synderjyde skrev, for 2 minutter siden:

Det tror jeg så ikke på. Der vil altid blive ved med at være kontanter. Dig bliver livet svære og svære med kontanter. Flere og flere transaktioner vil kun kunne foregå elektronisk. Større hævninger vil sikkert også blive vanskeligere, netop for at imødegå sort arbejde. Men helt kontantløse bliver vi ikke. 

Håber jeg heller ikke, men om vi vil det eller ej, så arbejdes hen imod et kontantfrit samfund.

Pludselig kan alting gå stærkt.

På et tidspunkt bliver det også kun kort og mobil vi kan betale fra i supermarkeder og butikscentre .

Eneste fordel ved det er at man for sat en stopper for organiseret sort arbejde og narkohandel på staden .

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage

men flere og flere GP er begynder vel også snart at ta i mod mobil pay, ville være meget lettere syntes jeg, men for dem som er gift, blir det nok op af bakke :D:P:mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
LoveThaiMassage skrev, for 48 minutter siden:

men flere og flere GP er begynder vel også snart at ta i mod mobil pay, ville være meget lettere syntes jeg, men for dem som er gift, blir det nok op af bakke :D:P:mrgreen:

Det er måske heller ikke alle GP'ere der har lyst til at oplyse alle besøg/indkomst til SKAT, der jo alligvel bare bruger de penge de får ind til at sende videre til udlandet pga nogle tåbelige regler, som de ikke en gang selv kan finde ud af at formidle... Var der nogen der sagde 12 milliarder sendt til udlandet?

Grundlæggende har vi krav på at have et privatliv især også når vi bevæger os online. Det er jo ikke Kina vi lever i, selvom der nok er mange poilitikere der kunne ønske sig, at de havde adgang til alle de informationer og kunne kontrollere vores adfærd 24/7/365
I øvrigt er mobilepay heller ikke gratis at anvende for erhverv.... Der er jo nogen der skal betale for gildet og det er ikke Danske Bank der gør det, det er jo en forretning
 

LoveThaiMassage skrev, for 51 minutter siden:

Eneste fordel ved det er at man for sat en stopper for organiseret sort arbejde og narkohandel på staden

Det er såden et rigtigt politiker argument....
Selvfølgelig får man ikke sådan lige stoppet sort arbejde eller narko, du kan jo eks. bare betale i Euro.
 

Redigeret af Gæst

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror altid at der vil være brug for en fysisk valuta. Gamle fru Jensen kan ikke altid overskue det med kort og MobilePay.

Og der vil sikkert blive anvendt Euro eller opstå sorte valuta som jyske dollars og hvad de nu ellers hedder.

Er der ikke noget med at  kongeriget Elleore i Roskilde fjord har deres egen møntfod? Kan vi ikke bruge den? :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det hører nok også med til historien omkring udviklingen, at forbrugerne er glade for elektroniske betalingsmidler.  Så hvis vi lige glemmer de lyssky betalinger, er der vist ikke mange der længere render rundt med mange kontanter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
TheVoice skrev, for 7 minutter siden:

Det hører nok også med til historien omkring udviklingen, at forbrugerne er glade for elektroniske betalingsmidler.  Så hvis vi lige glemmer de lyssky betalinger, er der vist ikke mange der længere render rundt med mange kontanter.

Det er korrekt, at online betaling er stigende og det mest anvendte betalingsmiddel (i DK), men det hænger jo bla. sammen med at flere foretager deres køb online, hvor man jo ikke kan anvende kontanter.
Men man behøver jo ikke være lyssky anlagt, for at holde fast i sin ret til at have og anvende kontanter. Det kan der være rigtigt mange gode grunde til at man ønsker.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Agurken skrev, for 1 minut siden:


Men man behøver jo ikke være lyssky anlagt, for at holde fast i sin ret til at have og anvende kontanter. Det kan der være rigtigt mange gode grunde til at man ønsker.
 

Korrekt.  Det ændre dog ikke på, at en rigtig stor befolkningsgruppe betaler med kort, mobilepay osv ikke kun på nettet, men også i forretninger.  Hvorfor ? Vel fordi det er nemt og hurtigt, og man slipper for løbende at hæve kontanter.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Le Male skrev, for 2 timer siden:

Brugen af kontanter er hastigt på retur mange steder, men tænker der nok snarere går en 10-15 år før vi risikerer at kontanter er helt væk. Bitcoin kommer ikke til at ske, der er for lidt kontrol og styring med det til at landenes regeringer vil gå ind i det.

Der er allerede mange elektroniske betalingsløsninger, og flere kommer til. Så mon ikke at GP’erne finder ud af at tilslutte sig nogen af dem, især i takt med at hvidvaskningsreglerne bliver skrappere? Eksempelvis kan du jo i dag ikke gå i banken og sætte mere end 1000 kr ind uden at skulle kunne redegøre for hvor de kommer fra.

 

Jeg er enig i, at Bitcoin er et ukontrollerede marked, men dermed er det stadig et af de eneste online betalingsmidler der sværere at spore tilbage til ejeren. Hvis Bitcoin blev mere offentlig tilgængelig og folket lærte at bruge sådan valuta, vil du se flere anvende Bitcoins. 

Det behøver ingen regering at blande sig i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 13 minutter siden:

Det hører nok også med til historien omkring udviklingen, at forbrugerne er glade for elektroniske betalingsmidler.  Så hvis vi lige glemmer de lyssky betalinger, er der vist ikke mange der længere render rundt med mange kontanter.

Naturligvis. Det er jo også nemt med kort og mobilepay. 

Men som @Agurken så rigtigt siger, har vi grundlæggende ret til et privatliv. Jeg er med på at rigtig mange politikere, især i den nuværende regering, mener at overågning er et gode..... Men inden det bliver for politisk, tror jeg faktisk ikke vi helt kommer af med kontanter (heldigvis), alene pga at vi rent faktisk har ret til et privatliv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne

Når det engang ikke længere er til at håndtere kontanter, vil jeg vædde med, at der kommer flere muligheder for anonym betaling uden. Måske er de der allerede, jeg har ærlig talt ikke undersøgt det nærmere, da kontanter bare virker som den lette løsning, når begge parter gerne vil bevare deres anonymitet. 

Men hvis det virkelig skulle blive umuligt med de sorte penge (jeg tvivler), vil vi sikkert se en stigning i pris hos en del GP'er. Det vil næppe være til at få aftaler på halve timer til 500 længere. Det ville være lidt sjovt at se markedet jævne sig ud - men nok ikke for alle. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...