Hop til indhold
Guest LoveThaiMassage

Kontantløst samfund om nogle få år.

Recommended Posts

TheVoice skrev, for 42 minutter siden:

Korrekt.  Det ændre dog ikke på, at en rigtig stor befolkningsgruppe betaler med kort, mobilepay osv ikke kun på nettet, men også i forretninger.  Hvorfor ? Vel fordi det er nemt og hurtigt, og man slipper for løbende at hæve kontanter.

 

Nu er det jo ikke ligefrem et stort problem at hæve kontanter. Jeg tror du vil blive overrasket over hvor mange der ligger inde med kontanter. Her kan nævnes primært to grunde:

Kontantrabat.....rigtig mange vil stadig gerne ha' kontanter af mange forskellige grunde. Desuden koster det snart kassen at ha' penge stående i banken grundet minusrenter, så der er jo ikke noget at sige til at store kræfter i DK arbejder hårdt på at få afskaffet kontanter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 2 timer siden:

Håber jeg heller ikke, men om vi vil det eller ej, så arbejdes hen imod et kontantfrit samfund.

Pludselig kan alting gå stærkt.

På et tidspunkt bliver det også kun kort og mobil vi kan betale fra i supermarkeder og butikscentre .

Eneste fordel ved det er at man for sat en stopper for organiseret sort arbejde og narkohandel på staden .

Sort arbejde og hashhandlen skal nok finde løsninger. Euro forsvinder aldrig som kontanter. Så indføres det bare som kontant betalingsmiddel hvis DKKR bliver for besværligt. Euroen er allerede godt på vej i det sorte arbejde. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 28 minutter siden:

Når det engang ikke længere er til at håndtere kontanter, vil jeg vædde med, at der kommer flere muligheder for anonym betaling uden. Måske er de der allerede, jeg har ærlig talt ikke undersøgt det nærmere, da kontanter bare virker som den lette løsning, når begge parter gerne vil bevare deres anonymitet. 

Men hvis det virkelig skulle blive umuligt med de sorte penge (jeg tvivler), vil vi sikkert se en stigning i pris hos en del GP'er. Det vil næppe være til at få aftaler på halve timer til 500 længere. Det ville være lidt sjovt at se markedet jævne sig ud - men nok ikke for alle. 

Jeg tror du undervurderer de frie markedskræfter ;)...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Big3lover skrev, for 9 minutter siden:

Jeg tror du undervurderer de frie markedskræfter ;)...

Det tror jeg ikke - derfor jeg skrev "jeg tvivler" ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nannas Hjørne skrev, for 1 minut siden:

Det tror jeg ikke - derfor jeg skrev "jeg tvivler" ;) 

Jeg mener mht. at priserne jævner sig ud....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nannas Hjørne
Big3lover skrev, for 3 minutter siden:

Jeg mener mht. at priserne jævner sig ud....

Aaah. Tja, måske ikke, hvad ved jeg. Men  nogle pigers priser ville nok stige hvis de ikke længere kunne tage kontanter. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 6 timer siden:

nok lidt svært med cash, når jeg skriver at inden for årrække levet vi i et kontant løst samfund.

Kommer ikke til at ske, så jeg fastholder mit statement.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 6 timer siden:

Glem Bitcoins... det kommer ikke til at ske da de fluktuerer for meget (og de er ikke anonyme selvom mange tror det). 

Cash ved jeg ikke hvad er men kontanter kan man altid bruge og de er anonyme.

Ja, det er fantastisk så meget iine BTC er steget, siden jeg købte dem i sin tid, så nej, dem vil jeg ikke glemme; ej heller Litecoins :)
Hvis du ikke ved, hvad cash er, kan du tage en tur på Google ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest babylon5

Tror osse som flere andre Euro vil blive en ganske udmærket erstatning/supplement for Danske kontante kroner.

Allerede nu er det ikke ualmindeligt at betale de momsfri/sorte penge til håndværkeren i Euro, han bruger dem på ferierejser.

Jeg har ladet fortælle at det i Tyskland er helt normalt at betale større summer fx. en brugt bil i kontanter/euro.

I øvrigt forstår jeg ikke helt bekymringen, med mindre kontanter bliver forbudt – det har jeg virkelig svært ved at forestille mig vil ske, tør ikke tænke hvad H.M. Dronning Margrethe 2. vil mene om det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
babylon5 skrev, for 1 time siden:

Tror osse som flere andre Euro vil blive en ganske udmærket erstatning/supplement for Danske kontante kroner.

Allerede nu er det ikke ualmindeligt at betale de momsfri/sorte penge til håndværkeren i Euro, han bruger dem på ferierejser.

Jeg har ladet fortælle at det i Tyskland er helt normalt at betale større summer fx. en brugt bil i kontanter/euro.

I øvrigt forstår jeg ikke helt bekymringen, med mindre kontanter bliver forbudt – det har jeg virkelig svært ved at forestille mig vil ske, tør ikke tænke hvad H.M. Dronning Margrethe 2. vil mene om det.

Præcis. De håndværkere jeg kender og som af og til, laver lidt for mig herhjemme privat, vil helst afregnes i Euro. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage
Landsbytossen skrev, for 2 timer siden:

Ja, det er fantastisk så meget iine BTC er steget, siden jeg købte dem i sin tid, så nej, dem vil jeg ikke glemme; ej heller Litecoins :)
Hvis du ikke ved, hvad cash er, kan du tage en tur på Google ;)

Forstår nu hvorfor du kalder dig landsbytossen ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, 1 time siden:

Forstår nu hvorfor du kalder dig landsbytossen ;-)

Løb du tør for konstruktive argumenter? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest LoveThaiMassage
Landsbytossen skrev, for 7 minutter siden:

Løb du tør for konstruktive argumenter? ;)

ej come on, var sku da ment med et smil og glimt i øjet, se min smiley, hvor er din humor henne ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 53 minutter siden:

ej come on, var sku da ment med et smil og glimt i øjet, se min smiley, hvor er din humor henne ?

Den skal du komme med, siden du blev taget på "fersk gerning".
"Det var jo bare noget jeg sagde for sjov!"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har et tip som nogle måske kan bruge.

Produktudvikleren i Danske Bank er stået tidligt op og har lavet et "Kontantkort" som er et Debet Master Card. 
Det fungerer således at enhver (der er kunde i Danske Bank) kan oprette et kort som de kan give væk. 
For nemheds skyld bliver det fremover manden og pigen, for at passe til dette forum. 

Manden sætter X antal kroner ind på Kontantkortet. Han afleverer det til pigen. Pigen sender en sms fra en hvilkensomhelst mobiltelefon til 3326 med teksten SALDO efterfulgt af det 16-cifrede kort nummer som er unikt for hvert eneste Kontantkort. Hun får en sms tilbage fra Danske bank hvor der står hvor meget der er til rådighed på kortet. 
Pigen beholder kortet og har pin koden (som p.t. er den samme for alle kort) og betaler med det hvor hun kan og vil. Det kan bruges alle steder hvor man kan bruge Master Card til at betale. 

Hun beholder sin anonymitet, og det samme gør han. 
Bankverdenen opnår det de så gerne vil - at kunne spore hvor/hvem pengene kommer FRA og hvad de går TIL i sidste ende. Mellemregningerne er de (i hvert fald indtil videre) ligeglade med.
Hun betaler med kortet i Irma, på caféen, i tøjbutikken eller hvor hun nu end normalt bruger kort eller kontanter, og ingen kan se hvem det er der bruger pengene. 

Taber hun (eller han) kortet er det ligesom at tabe kontanter, da pin koden er den samme til alle kort og alle der ved dét kan bruge kortet anonymt.

Jeg forestiller mig at det blot er et spørgsmål om tid førend andre banker finder på samme idé. Ellers ender Danske Bank måske med at have alt for mange af de kunder der går på bordel ;)

Det kan for nogen være en delvis midlertidig løsning. 
Jeg er ikke klar over hvor mange Kontantkort man kan lave som kunde i Danske Bank. Så løsningen er muligvis kun god for de mænd der besøger den/de samme piger mere eller mindre fast.

Jeg er ikke specielt begejstret for Danske Bank skal det måske lige siges. Men nu var det dem der kom først.
Idéen med Kontantkortet kommer ikke fra mig. Min erfaring er fordi "ham som er førstevælger til kalenderen for mit understel" tog initiativ. Han var lidt fremme i skoene for at finde en løsning på vores udfordring mht. kontanter og gavekort.
Kvik fyr. Kysser godt. Fuld af gode idéer og i det hele taget lidt et hit. Han er også kunde i Danske Bank og medlem på Eroguide hvorigennem vi har mødt hinanden. 
Sandsynligheden for at han falder over denne tråd er lille. Derfor skriver jeg i stedet.

Som altid i bedste mening,

<3 Sirene
 

Redigeret af Sukkersød Sirene

Del dette indlæg


Link til indlæg
LoveThaiMassage skrev, for 14 timer siden:

Så tænker jeg, hvad nu om nogle år, når vi går til thai massage, udenlandske piger og danske piger, hvordan skal man så betale ?

De færeste tar jo mobil pay ..

Pigerne kan jo oprette et firma så de kan modtage mobilepay som andre erhvervsdrivende. 
Mon ikke nogen finder smuthuller i lovgivning osv. så der opstår firmaer der sælger sig selv som "mellemmand"? En slags elektronisk hvidvaskning eller maskering. 
Og ellers må de jo til at knalde mod betaling i gavekort eller noget. 
Hvis det handler om at beholde kontanterne skattefri, så kan man jo i forvejen ikke rigtigt betale husleje, købe biler eller større ting med kontanter. Jeg tænker at branchen blot må tilpasse sig, lige som så mange andre brancher. 

/Sirene
 

Redigeret af Sukkersød Sirene

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, den 6.7.2020 at 14:17:

Ja, det er fantastisk så meget iine BTC er steget, siden jeg købte dem i sin tid, så nej, dem vil jeg ikke glemme; ej heller Litecoins :)
Hvis du ikke ved, hvad cash er, kan du tage en tur på Google ;)

Så køber du bare nogle flere... du bliver så riiig af spekulationen.. det er ganske vist

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 11 timer siden:

Så køber du bare nogle flere... du bliver så riiig af spekulationen.. det er ganske vist

Fantastisk råd, "det der en gang fungerede, fungerer sikkert igen" :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sukkersød Sirene skrev, den 6.7.2020 at 22:09:

Pigerne kan jo oprette et firma så de kan modtage mobilepay som andre erhvervsdrivende. 
Mon ikke nogen finder smuthuller i lovgivning osv. så der opstår firmaer der sælger sig selv som "mellemmand"? En slags elektronisk hvidvaskning eller maskering. 
Og ellers må de jo til at knalde mod betaling i gavekort eller noget. 
Hvis det handler om at beholde kontanterne skattefri, så kan man jo i forvejen ikke rigtigt betale husleje, købe biler eller større ting med kontanter. Jeg tænker at branchen blot må tilpasse sig, lige som så mange andre brancher. 

/Sirene
 

Nu er de næppe interesserede i at få alt ind på mobilepay, så bliver 100 kr hurtigt til 40 og hvordan skal de så forsørge familien.

Kontanter vil altid bestå.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Landsbytossen skrev, den 8.7.2020 at 07:39:

Fantastisk råd, "det der en gang fungerede, fungerer sikkert igen" :D

Det var nu dit eget råd. Og nu ved jeg og andre at du også kender til Litecoins og andet "godt" man kan blive rig af på  nemmest vis

Citat

Ja, det er fantastisk så meget iine BTC er steget, siden jeg købte dem i sin tid, så nej, dem vil jeg ikke glemme; ej heller Litecoins :)
Hvis du ikke ved, hvad cash er, kan du tage en tur på Google ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 11 timer siden:

Det var nu dit eget råd. Og nu ved jeg og andre at du også kender til Litecoins og andet "godt" man kan blive rig af på  nemmest vis

 

Det var absolut ikke mit eget råd, at man skulle investere i BTC, kun at anskaffe dem som betalingsmiddel. Hvorfor lyver du? Er du løbet tør for argumenter? ;)
Hvem har talt om at blive rig af at investere i LTC? Igen lyver du? Du har virkelig mangel på solide argumenter :D
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...