Hop til indhold
Guest Oliven

Hvorfor er Fyn som Jensens Bøfhus?

Recommended Posts

Guest Oliven
AalborgLook skrev, for 3 timer siden:

Troede du var stoppet eller er du kommet tilbage fra Jensens Bøfhus?

Jeg har været på Jensens Bøfhus i dag og insisterede på at betale samme pris for deres tykstegsbøf som for mørbraden. Tjeneren undrede sig godt nok over dette, men jeg har det bare sådan, at alle bøffer er lige gode, uanset hvordan og hvor de er skåret. 

Det hele gled ned sammen med den velkendte bearnaise fra spand og kartofler fra ønskebrønden, mens jeg naturligvis huskede at skrive en positiv anmeldelse, således at alle er glade. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oliven skrev, for 15 minutter siden:

Jeg har været på Jensens Bøfhus i dag og insisterede på at betale samme pris for deres tykstegsbøf som for mørbraden. Tjeneren undrede sig godt nok over dette, men jeg har det bare sådan, at alle bøffer er lige gode, uanset hvordan og hvor de er skåret. 

Det hele gled ned sammen med den velkendte bearnaise fra spand og kartofler fra ønskebrønden, mens jeg naturligvis huskede at skrive en positiv anmeldelse, således at alle er glade. 

Vil du ikke være sød at stoppe med at sammenligne kvinder med kød, t-shirts og andre TING? Vi er levende mennesker og din alder og BMI afgører ikke hvad du er værd. Hverken som person eller luder. Det er simpelthen så modbydeligt og usmageligt at læse den slags. 
Tag nu bare forbi den pige du ønsker og lad os tykke piger være tykke i fred! 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lady C
Oliven skrev, for 51 minutter siden:

Jeg har været på Jensens Bøfhus i dag og insisterede på at betale samme pris for deres tykstegsbøf som for mørbraden. Tjeneren undrede sig godt nok over dette, men jeg har det bare sådan, at alle bøffer er lige gode, uanset hvordan og hvor de er skåret. 

Det hele gled ned sammen med den velkendte bearnaise fra spand og kartofler fra ønskebrønden, mens jeg naturligvis huskede at skrive en positiv anmeldelse, således at alle er glade. 

OMFG :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs
Oliven skrev, 1 time siden:

Jeg har været på Jensens Bøfhus i dag og insisterede på at betale samme pris for deres tykstegsbøf som for mørbraden. Tjeneren undrede sig godt nok over dette, men jeg har det bare sådan, at alle bøffer er lige gode, uanset hvordan og hvor de er skåret. 

Det hele gled ned sammen med den velkendte bearnaise fra spand og kartofler fra ønskebrønden, mens jeg naturligvis huskede at skrive en positiv anmeldelse, således at alle er glade. 

Jeg  er  seriøst  bekymret  for, at  mens  du  smæskede  den  opvarmet  bearnaise  sause  i dig  med  stor  nydelse  og  fuld  fokuseret  på  dit  måltid,  at  der  har  været  en  kyndig  person forbi  som  har  foretaget  det  hvide  snit på  dig.

Du  er så lovlig undskyldt  og  tilgivet for  dine d.......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Tja jeg spiste hjemme lækkert næsten fedtfrit økologisk - gider ikke Jensens bøfhus -  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oliven skrev, for 2 timer siden:

Jeg har været på Jensens Bøfhus i dag og insisterede på at betale samme pris for deres tykstegsbøf som for mørbraden. Tjeneren undrede sig godt nok over dette, men jeg har det bare sådan, at alle bøffer er lige gode, uanset hvordan og hvor de er skåret. 

Det hele gled ned sammen med den velkendte bearnaise fra spand og kartofler fra ønskebrønden, mens jeg naturligvis huskede at skrive en positiv anmeldelse, således at alle er glade. 

Det var sgu meget sjovt skrevet; cadeau for det:)

Indholdsmæssigt er det noget pladder; faktisk er det udtryk for det, som klogere mænd end mig (mænd, som helt selv (?) kan finde på ord som “østrogenstorm”, og som helt uden falsk beskedenhed kan tillade sig at tilskrive sig selv “skarp kant”) vil kalde “smagsdommeri”. Og det er noget skidt, må vi forstå. 
 

Sammenligningen mellem mennesker og kød taler for sig selv, men man kunne jo bemærke, at mørbraden sjældent er det bedste og mest smagfulde stykke kød. Det, at hælde til de andre stykker, kræver dog, at man tør stå ved sin egen smag og ikke bare springe på et samfundsskabt ideal. Nogle gange kræver de stykker også mere kærlighed (og evner i “køkkenet”...), javel, men de er tilsvarende mere givende i smag og tekstur:)
I øvrigt kunne man jo bare nøjes med at diskutere, om man bedst kan lide den ene eller den anden udskæring i stedet for at nedgøre de andre. Tænk nu hvis et stykke kød havde følelser og tanker som et menneske...

Hov, nu faldt jeg så i med begge ben og anerkendte den stupide sammenligning; min fejl ophæver, jf visses tolkning af reglerne for god diskussion, alle de dumme ting, som modparten har sagt... Pokkers osse:-|

Redigeret af Svendsenaalborg
Overdreven brug af mellemrum...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oliven skrev, den 7/6/2020 at 10:08:

Selvfølgelig blev en overvægtig glædespige stødt over mit ellers sobre indlæg. Gud fader i skuret. 

Danske gp'er , ofte lidt ældre, skal man virkelig være varsom med at omtale det mindste negativt på denne side, det kan nemlig nemt udløse en shitstorm af rang. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Final Cut

Jeg gider heller ikke Jensens bøfhus, kød er ikke bare kød, her hvor jeg bor har vi en god slagter, 10.000 fluer kan sku da ikke tage fejl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oliven skrev, den 7.6.2020 at 10:08:

Selvfølgelig blev en overvægtig glædespige stødt over mit ellers sobre indlæg. Gud fader i skuret. 

 

Jimbo skrev, for 10 minutter siden:

Danske gp'er , ofte lidt ældre, skal man virkelig være varsom med at omtale det mindste negativt på denne side, det kan nemlig nemt udløse en shitstorm af rang.

 

Det er da også for dårligt, at de unge veltrænede sixpacks fyre med selvtilliden i orden og alle de ældre fede mænd i dårlig form, ikke er guds gave til alle kvinder, når de nu har en så udsøgt god smag for kvindekønnet. :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Final Cut

Som sagt er jeg heller ikke til Jensens bøfhus, jeg vælger mit kød med omhu, det skal være velhængt og tilstrækkeligt modnet. Det må ikke være for magert, der skal være en pasende fedt marmorering, det giver den bedste smag, det må heller ikke være for fedt, for meget fedt er usundt. Et besøg på et bøfhus skal være en god oplevelse ellers kan man ligesågodt spise hjemme. Jeg har heldigvis fundet et sted hvor man kan få det  lækreste stykke kød til en rimelig pris, der bliver ikke sparet på krydderierne og betjeningen er helt i top, der bliver man aldrig  skuffet. Jeg vil ikke komme med en anmeldelse, så er jeg bange for at stedet bliver helt overrendt..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

For så vidt angår trådstarterens spørgsmål, så vil mit gæt være, at der for den gruppe - som Ts efterspørger - er et større indkomstgrundlag andre steder i landet, navnlig Hovedstaden.

Dernæst, så er det usmageligt at definere kvinder, der falder uden for den ønskede kategori for “slidte modeller”. Man må forvente, at der kommer en reaktion på sådan et udtryk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke orker at læse alle indlæg om emnet og alle offe spin inkl sure opstød. Og måske skriver jeg nu noget som allerede er skrevet, men så spring mit indlæg over. 
 

det handel måske om efterspørgsel og udbud?

hvis vi gæster ikke vil betale prisen som en dansk, smuk og dejlige piger der kun arbejder nogle gå dage forlanger, men flertallet er villig til at nøjes med en omgang frem og tilbage sex hos en ung, smuk og billigere udenlandsk pige som arbejder 24/7

så forsvinder grundlagt for den danske, smukke og dejlige pige

så måske vi skal kikke indad for at forstår status

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Tja. Det er vel lavmålet, forstår ikke at man kan samligne en kvinde med et stykke kød. Der er brugere her der er meget direkte. Men alt har en grænse. Og den er i min optik langt overskredet.

Køb dog for H.... en bøf og sving om pikken hvis det er sammenligningen.

Kan simpelthen ikke forstå at disse mennesker respekterer kvindekønnet hvis det er holdningen.

Hver sin lyst. Så søg efter det..

Jeg, søger rene intelligente kvinder der hviler i sig selv om med det de lavet. Jeg gider ikke et :bollehul" men nærvær empati god kontakt og fornuftig dialog

Kunne aldrig. Som i absolut aldrig begynde at nedgøre kvinden. Tænk jer for pokker om !!

Jeg er ikke nogen græsk gud. Men respekt og alm. Høflighed giver dig mere end blot udseende. Hvor du bare tømmer dig i et "hul"

Blot mit pov

God dag

Misjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Final Cut

Her netop hjemkommet fra endnu et besøg på mit yndlings bøfhus vil jeg bare sige, altså for helvede, fordi man udtrykker sig i billedsprog og foretrækker en bestemt type kvinder, det har da ikke noget at gøre med at nedgøre andre og ikke respektere dem som mennesker. Alle er forskellige og har ret til at vælge, der er også kvinder der i deres annoncer skriver de ikke modtager svært overvægtige, visse aldergrupper og udlændinge, der er der ingen der taler om manglende respekt, men de mænd der ikke følger den åh så politisk korrekte gruppe skal nok få læst og påskrevet, jeg forstår godt dem der ikke længere gider være på EG.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Final Cut skrev, for 2 timer siden:

der er også kvinder der i deres annoncer skriver de ikke modtager svært overvægtige, visse aldergrupper

Nemlig !!! Det må de da også gerne, bare de ikke bliver fornærmede når kunder vælger fra og er tydelige med hvorfor.

På debatforum må ingen (mænd) give udtryk for hvad de finder lækkert for alt kan jo tolkes negativt og så har vi østrogen shit stormen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, 1 time siden:

Nemlig !!! Det må de da også gerne, bare de ikke bliver fornærmede når kunder vælger fra og er tydelige med hvorfor.

På debatforum må ingen (mænd) give udtryk for hvad de finder lækkert for alt kan jo tolkes negativt og så har vi østrogen shit stormen. 

Jeg har nu fantasi nok til at kunne forestille mig, at der også hurtigt kan rejse sig en testatoron storm,  hvis emnet var noget omkring diversiteten omkring mændskrop.  Jeg tænker at hvis en GP skriver 
 

Citat

 

Er rundt smukt?  ;) overvægt og fedme er kvalmende :( nogle er syge og sygdommen er fedme, rent eksperimentelt har jeg engang prøvet at modtage en fed gæst. Det var ikke succes for nogen af os. 

Sund kost jævnlig motion holder de fleste slanke og så er der de der er fede af genetiske årsager, de skal behandles af omgivelserne med respekt og ligeværd, de slik, snack, grov spisende fede  kropslige dovne typer kan hjælpes - men have sex med en flomme fed er no go her også at kigge på en fedttønde. Men hver sin smag og begrebet fyldig og hyggerund er blot eufemismer for fedme og overvægt. Bum.

 

Så.… selvom nogen sikkert gerne vil gøre det til noget kønsbestemt, så er der vist ikke meget belæg for at hævde at det skulle forholde sig således.  

Del dette indlæg


Link til indlæg

At man ikke er til nogle typer, er vel sådan set ok. 

Men når mænd skriver om kvinder, så er de utroligt specifikke og direkte. Der synes jeg nu, at kvinderne overordnet herinde, omtaler mænd noget mere sobert og høfligt, hver gang mænd spørger om det er ok, at de er oppe i alderen, eller har lidt for meget på sidebenene. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 9 timer siden:

Nemlig !!! Det må de da også gerne, bare de ikke bliver fornærmede når kunder vælger fra og er tydelige med hvorfor.

På debatforum må ingen (mænd) give udtryk for hvad de finder lækkert for alt kan jo tolkes negativt og så har vi østrogen shit stormen. 

Men hvis nu man(d) formulerede sig på samme måde, havde vi vel heller ikke problemet...

Problemet er, og jeg synes måske, jeg gentegner noget her, som mange allerede har sagt, formuleringerne, og den nedgørelse, som ligger i ordvalget.

Altså det er ikke det indholdsmæssige i, hvad man ønsker/ikke ønsker, men det  indholdsmæssige, som ligger i, at man netop ikke vælger ord som overvægtig, men i stedet vælger en formulering som “fedt i en tønde”... 

Jeg har virkelig svært ved at forstå, at den forskel er så svær at få øje på!

Off topic: det hedder  “østrogenshitstormen”; det er et sammensat navneord. Det kan virke lige meget, men jeg har en fornemmelse af, at vi kommer til at læse det en del, og så kan vi lige så godt spare nogle mellemrum:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 2 timer siden:

At man ikke er til nogle typer, er vel sådan set ok. 

Men når mænd skriver om kvinder, så er de utroligt specifikke og direkte. Der synes jeg nu, at kvinderne overordnet herinde, omtaler mænd noget mere sobert og høfligt, hver gang mænd spørger om det er ok, at de er oppe i alderen, eller har lidt for meget på sidebenene. 

 

Det er klart kvinderne herinde aldrig ville formulerer sig lige så direkte som mændene. At de aldrig skriver noget mindre flatterende om mænd/ene. Det skyldes jo ene og alene, at man ikke skider i den rede man sover i. Eller de ser os mænd som potentielle kunder/indtægt. 
 

Er 100% sikker på, at var der ikke penge og nogle gange mange penge i blandet, var der mange herinde der aldrig kom tættere på kvinderne herinde, og slet ikke kunne komme i bukserne på dem. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Svendsenaalborg skrev, for 4 timer siden:

Men hvis nu man(d) formulerede sig på samme måde, havde vi vel heller ikke problemet...

Problemet er, og jeg synes måske, jeg gentegner noget her, som mange allerede har sagt, formuleringerne, og den nedgørelse, som ligger i ordvalget.

Altså det er ikke det indholdsmæssige i, hvad man ønsker/ikke ønsker, men det  indholdsmæssige, som ligger i, at man netop ikke vælger ord som overvægtig, men i stedet vælger en formulering som “fedt i en tønde”... 

Jeg har virkelig svært ved at forstå, at den forskel er så svær at få øje på!

Off topic: det hedder  “østrogenshitstormen”; det er et sammensat navneord. Det kan virke lige meget, men jeg har en fornemmelse af, at vi kommer til at læse det en del, og så kan vi lige så godt spare nogle mellemrum:)

Svendsen har du mulighed for at oplyse mig om hvor jeg skriver “fedt i tønde” om nogen og i givet fald hvem en anden bruger har nemlig ganske manipulerende påstået samme, hvilket ikke er sandt. 
pft

alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Madame-elisabeht(TV) skrev, den 7.6.2020 at 10:52:

Kære Oliven

Jeg kan godt forstå at du undre dig over udbudet af nye Danske piger i Odense - Men der må jo være en grund til at Skibhuspigerne stort set altid er lukket og at der ikke komme andre til. Jeg undre mig også, når man ser det voksende udbud af udenlandske smukke piger som slår sig ned her på fyn. Måske tiden er en anden og der bare ikke starter så mange nye danske piger op mere  - Eller måske de bruger andre muligheder til at udvælge deres håndplukkede netværk . 

 Madame Elisabeht

Hej

Godt at vi har Dem Madame!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden:

Svendsen har du mulighed for at oplyse mig om hvor jeg skriver “fedt i tønde” om nogen og i givet fald hvem en anden bruger har nemlig ganske manipulerende påstået samme, hvilket ikke er sandt. 
pft

alko

Her skriver du det om overvægtige:

Alkoholikeren skrev, den 1.6.2020 at 09:53:

Enig men ikke “fedt i tønde” normalt skabt og en veltrænet naturlig krop og et godt sexdrive 

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, 1 time siden:

Her skriver du det om overvægtige:

Jeg tror, at det, alkoholikeren mener, er, at jeg har beskyldt ham for at bruge det udtryk om en bestemt person. Det er ikke tilfældet, uanset om han prøver at få det til at fremstå sådan. 
Som du rigtigt skriver, Bear, bruger han det om overvægtige mennesker (eller er det egentlig kun kvinder?...) generelt, og det er mærkeligt nok ok herinde. Man kan altså ikke blive ramt af generaliseringer...

Han har altså igen misforstået noget, men jeg er bange for, at det ikke rigtig kan betale sig at rette på ham.

Det kunne da i øvrigt være interessant at se, hvad det ville ske, hvis en gp skrev i sin annonce, at hun ikke modtager “fedt i tønde”:-o...
Nu ved jeg godt, at der nok er nogen, der vil sige, at det da bare ville være “sjovt” eller “helt ok” osv. Fint, at I har det sådan, men prøv lige, inden I trykker “send”, at tænke over, om det måske er forståeligt, at ikke alle har det sådan. Og om det er nødvendigt at tale sådan om (ikke til, men om...) andre. 

Redigeret af Svendsenaalborg
Ikke “fedt i en tønde”, men bare “fedt i tønde”; det giver endnu mindre mening, men hey

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Krøllede
Svendsenaalborg skrev, for 20 minutter siden:

Og om det er nødvendigt at tale sådan om (ikke til, men om...) andre. 

Det er i hvert fald ikke nødvendigt. Der findes så mange andre måder at udtrykke sig på med ord. I min optik er det enten et udtryk for manglende evne til at bruge sproget eller, og det tror jeg faktisk oftest er tilfældet, at man føler sig lidt sejere, lidt stærkere og lidt mere ovenpå ved bruge et vulgært sprog og at nedgøre andre uanset om det er personligt eller generelt.

Det koster ikke ekstra at tale pænt til.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...