Hop til indhold
Guest Alkoholikeren

Er politikforum lukket ned?

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren

Hej 

Jeg ville ind i politik Forum og så er det helt væk, er det lukket permanent eller kortvarigt lukket ned?

dbh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
Rejsenetværk skrev, for 38 minutter siden:

Alko :)

Lav din bod ved siden af ham her, nu hvor du får så meget tid til overs:

FredsVagten ved Christiansborg

https://www.fredsvagt.dk/

Hvis tvr, Bear og Aros skulle blive rastsløse af alt den lediggang, kan de jo besøge dig her ;)

Venlig hilsen

Rejenetværk

Ha ha ha. Jeg har nu langt fra været så aktive dernede Rejse som de to andre. ;) På det sidste har jeg faktisk skrevet lidt (eller en del) om nogle dejlige GPer bl.a. :x Det er jo derfor vi er her. ;) 

Synes i øvrigt godt om at forummet er lukket, da debatten sjældent var saglig. Du kunne da også besøge vagten så du ikke laver dine unoder i stedet   :D Læste jo et andet sted  at du var bange for at du ikke kunne overholde det nye regelsæt om at der ikke skulle diskuteres politik. :D  Synes du skal have fokus på at du tøjler dig. Ved jo fra Ca 15 års kendskab, at du kan være en vild hest eller have vilde kæpheste :D 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Rejsenetværk skrev, for 1 time siden:

Alko :)

Lav din bod ved siden af ham her, nu hvor du får så meget tid til overs:

FredsVagten ved Christiansborg

https://www.fredsvagt.dk/

Hvis tvr, Bear og Aros skulle blive rastsløse af alt den lediggang, kan de jo besøge dig her ;)

Venlig hilsen

Rejenetværk

Mmm Naja nu tør jeg jo ikke skrive om hvad mit næste projekt et nu hvor jeg i år ikke hjælper unge i dansk og matematik så de kan komme på en ungdomsuddannelse - jeg bruger pro Bono 3 uger og bekoster frokost og censor - men det er slut sidste år og jeg overvejede noget dom jeg ikke kan skrive da jeg vil blive hængt ud og karakter myrdet. 
 

Men det er ikke fredsvagt - nå jeg vover en “røvfuld” et kost og motions daghøjskole for (unævneligt) mennesker voksne i tre uger jeg har lånt lokale af en kommune og gymnastik faciliteter blir sjovt elsker at bruge lidt tid på at hjælpe andre, det gir nemlig en god følelse indvendigt. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 timer siden:

Hej 

Jeg ville ind i politik Forum og så er det helt væk, er det lukket permanent eller kortvarigt lukket ned?

dbh

Alko

Ja, det blev lukket ned, fordi det er blevet bevist, at der ikke er en k... herinde der har forstand på politik alligevel :P

  • Synes godt om 2
  • Tak 1
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
John41 skrev, for 3 timer siden:

Ja, det blev lukket ned, fordi det er blevet bevist, at der ikke er en k... herinde der har forstand på politik alligevel :P

kombineret med, at ingen mænd kunne forholde sig kvindelige politikkere,  udover at fortælle om hun havde lækre patter, om hun skulle har pik osv. :P

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 6 timer siden:

kombineret med, at ingen mænd kunne forholde sig kvindelige politikkere,  udover at fortælle om hun havde lækre patter, om hun skulle har pik osv. :P

Er der noget galt i det ? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 13 timer siden:

Mmm Naja nu tør jeg jo ikke skrive om hvad mit næste projekt et nu hvor jeg i år ikke hjælper unge i dansk og matematik så de kan komme på en ungdomsuddannelse - jeg bruger pro Bono 3 uger og bekoster frokost og censor - men det er slut sidste år og jeg overvejede noget dom jeg ikke kan skrive da jeg vil blive hængt ud og karakter myrdet. 
 

Men det er ikke fredsvagt - nå jeg vover en “røvfuld” et kost og motions daghøjskole for (unævneligt) mennesker voksne i tre uger jeg har lånt lokale af en kommune og gymnastik faciliteter blir sjovt elsker at bruge lidt tid på at hjælpe andre, det gir nemlig en god følelse indvendigt. 

Måske du skulle snuppe en tudekiks.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tror ved nærmere eftertanke, at det er en forkert beslutning.

Jeg havde med baggrund i dagspressen en ny tråd på beddingen, men kan så se, at det ikke længere kan lade sig gøre. Nu pønser jeg i stedet at poste mine uforgribelige tanker i "Hyggesnak".

Men det vil vel bare være at "forurene" hyggesnak?

Forstået på den måde, at mange/de fleste udmeldinger med bare den mindste snert af af politik – et begreb, som ingen alligevel kan definere – vil finde vej til dette forum og drukne den ellers humoristiske tone, der kendetegner dette forum.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Spørgsmålet er om politik Forum trak så megen trafik og dermed annonceindtægter at beslutningen koster, husker jeg ret var politikforum en af de stede med flest tråde og indlæg, jeg forstår godt nedlukningen, visse debbatører forurenede debatten med usaglighed og personangreb og fnidder,  og nå ja et politikforum på en side der har sit ide grundlag i prostitution og har en god platform for købere og sælgere kan politik virke skævt. 
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 26 minutter siden:

Spørgsmålet er om politik Forum trak så megen trafik og dermed annonceindtægter at beslutningen koster, husker jeg ret var politikforum en af de stede med flest tråde og indlæg, jeg forstår godt nedlukningen, visse debbatører forurenede debatten med usaglighed og personangreb og fnidder,  og nå ja et politikforum på en side der har sit ide grundlag i prostitution og har en god platform for købere og sælgere kan politik virke skævt. 
 

:lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 5 timer siden:

Jeg tror ved nærmere eftertanke, at det er en forkert beslutning.

Jeg havde med baggrund i dagspressen en ny tråd på beddingen, men kan så se, at det ikke længere kan lade sig gøre. Nu pønser jeg i stedet at poste mine uforgribelige tanker i "Hyggesnak".

Men det vil vel bare være at "forurene" hyggesnak?

Forstået på den måde, at mange/de fleste udmeldinger med bare den mindste snert af af politik – et begreb, som ingen alligevel kan definere – vil finde vej til dette forum og drukne den ellers humoristiske tone, der kendetegner dette forum.

X, jeg synes at der består en undertone i dit skriv, af at du ønsker at udfordre ledelsens beslutning, ved at afprøve grænserne for hvor langt du/vi kan gå i Hyggesnak, for at neutralisere den effekt af beslutningen, som ledelsen har kommunikeret er formålet med beslutningen.

Det synes jeg vil være en ulykkelig reaktion på ledelsens beslutning, for en sådan bevidst adfærd vil uværgerligt føre til modreaktion på modreaktion fra ledelsens side, på modreaktion på modreaktion fra brugernes side.

Det vil gøre os brugere til modspillere til ledelsen, i stedet for at vi er medspillere på de beslutninger ledelsen træffer.

Sker det, er kursen sat for en skæbne for EG, som den  der overgik den grundlæggende succes Hedomax.com, der gik under i anarki på grund af mangel på moderation af indholdet.

Jo mere Moderatorer oplever sig modarbejdet af brugere, des mindre lyst må vi forvente at de har til at fortsætte det gode arbejde.

Derfor, bak nu den trufne beslutning op i den ånd den er truffet, og prøv ikke de grænser, af som kun kan underminere hensigten med den trufne beslutning.

Men med alt den tid ledelsen nu må forventes at få frigivet, med afskaffelsen af forum for politik, så synes jeg at de skulle give en chat på EG en ny chance :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 54 minutter siden:

X, jeg synes at der består en undertone i dit skriv, af at du ønsker at udfordre ledelsens beslutning, ved at afprøve grænserne for hvor langt du/vi kan gå i Hyggesnak, for at neutralisere den effekt af beslutningen, som ledelsen har kommunikeret er formålet med beslutningen.

Det synes jeg vil være en ulykkelig reaktion på ledelsens beslutning, for en sådan bevidst adfærd vil uværgerligt føre til modreaktion på modreaktion fra ledelsens side, på modreaktion på modreaktion fra brugernes side.

Det vil gøre os brugere til modspillere til ledelsen, i stedet for at vi er medspillere på de beslutninger ledelsen træffer.

Sker det, er kursen sat for en skæbne for EG, som den  der overgik den grundlæggende succes Hedomax.com, der gik under i anarki på grund af mangel på moderation af indholdet.

Jo mere Moderatorer oplever sig modarbejdet af brugere, des mindre lyst må vi forvente at de har til at fortsætte det gode arbejde.

Derfor, bak nu den trufne beslutning op i den ånd den er truffet, og prøv ikke de grænser, af som kun kan underminere hensigten med den trufne beslutning.

Men med alt den tid ledelsen nu må forventes at få frigivet, med afskaffelsen af forum for politik, så synes jeg at de skulle give en chat på EG en ny chance :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Jeg er helt uenig med dig.

Jeg udfordrer såmænd ikke ledelsens beslutning, men jeg forudser blot, at "politik" – som ingen endnu trods opfordring fra min side har vovet at definere – vil søge over i andre fora. Og så vil ledelsen herinde da for alvor få travlt med at skulle bruge tid på at sortere skidt fra kanel.

Politikforum var frit og passede vel nogenlunde sig selv uden ledelsens indblanding, netop fordi det var frit.

I modsætning til dig, der taler om, at ledelsen får "frigivet tid", tror jeg tværtimod, at samme ledelse nu får endnu mere at lave, fordi der er politik i alt, hvad vi mennesker foretager os – der skal bare være tre til stede på et gadehjørne, før "politik" opstår..

Selvom der skete/sker meget ondt på "politik", så tror jeg – rent rent ud sagt – at ledelsen her har lavet ris til sin egen røv ved at afskaffe politikforum. Den får helvedes meget at lave fremover.

Men først og fremmst må den vel som udgangspunkt definere begrebet "politik". Og dermed hvad vi må og ikke må.

Redigeret af Borende X
stavefegl
  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 2 minutter siden:

Men først og fremmst må den vel som udgangspunkt definere begrebet "politik". Og dermed hvad vi ikke må.

Nej det skal ledelsen ikke.

Vi skal bruge indersiden af hovedet og tænke selv, så kan vi godt selv i reglen, men nok med små svipsere ind imellem, så kan vi selv godt regne ud hvornår vi med en tråd, og eller indlæg vil handle i modstrid med ånden bag ledelsens beslutning.

I virkeligheden handler det om, at nogle oplever EG som deres personlige platform, som de selv vil bestemme hvordan de vil bruge.

En beslutning fra ledelsen kan komme denne selvopfattelse på tværs.

Og det er i virkeligheden det samme, som at modarbejde fællesskabets interesser, hvis man med forsæt og systematisk, vælger at bruge Hyggesnak til at undergrave formålet med ledelsens beslutning.

Sker det, så tror jeg der kommer en reaktion, af hensyn til flertallet, og som et mindretal der er årsagen til at der reageres, vil opleve som en sanktion mod deres adfærd.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 2

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 20 minutter siden:

Nej det skal ledelsen ikke.

Vi skal bruge indersiden af hovedet og tænke selv, så kan vi godt selv i reglen, men nok med små svipsere ind imellem, så kan vi selv godt regne ud hvornår vi med en tråd, og eller indlæg vil handle i modstrid med ånden bag ledelsens beslutning.

I virkeligheden handler det om, at nogle oplever EG som deres personlige platform, som de selv vil bestemme hvordan de vil bruge.

En beslutning fra ledelsen kan komme denne selvopfattelse på tværs.

Og det er i virkeligheden det samme, som at modarbejde fællesskabets interesser, hvis man med forsæt og systematisk, vælger at bruge Hyggesnak til at undergrave formålet med ledelsens beslutning.

Sker det, så tror jeg der kommer en reaktion, af hensyn til flertallet, og som et mindretal der er årsagen til at der reageres, vil opleve som en sanktion mod deres adfærd.

Venlig hilsenu mener

Rejsenetværk

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, men nu har jeg oprettet et tråd i "hyggesnak" om Mohammed Østergaard, selvom han slet ikke er hyggelig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 1 minut siden:

Jeg forstår ikke helt, hvad du mener, men nu har jeg oprettet et tråd i "hyggesnak" om Mohammed Østergaard, selvom han slet ikke er hyggelig.

Du forstår kun alt for godt hvad jeg mener, du vil prøve grænser af, men det ville klæde dig at erkende det.

I stedet for at lade som om at du ikke forstår :(

Din reaktion er et skoleeksempel på, at selv højt begavede mennesker, kan reagere umodent, når beslutninger kommer deres personlige interesser på tværs.

Find  nu noget fornuftigt at bruge tiden på, alle jer der savner forum for politik, i stedet for at prøve på at fortsætte under Hyggesnak.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

  • Synes godt om 5
  • Sørgelig 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

"Vi har derfor dags dato, fjernet politikforummet og samtidig tilføjet en regel til vores retningslinjer, som gør at politiske diskussioner er forbudt, medmindre de drejer sig om prostitution eller emner der relaterer her til."

:rolleyes:  Det er en helt klar besked om, hvad man må og ikke må, hvis man kan læse og vil forstå..............men et er at læse, noget andet er at forstå.   :P

Nogle gange kan det være nødvendig med en lidt hårdhændet pædagogisk vejledning!  :rolleyes:  Er det et farvel til @Borende X eller får han bare et gok i hovedet?

Redigeret af Connoisseur

Del dette indlæg


Link til indlæg
Connoisseur skrev, for 19 minutter siden:

"Vi har derfor dags dato, fjernet politikforummet og samtidig tilføjet en regel til vores retningslinjer, som gør at politiske diskussioner er forbudt, medmindre de drejer sig om prostitution eller emner der relaterer her til."

:rolleyes:  Det er en helt klar besked om, hvad man må og ikke må, hvis man kan læse og vil forstå..............men et er at læse, noget andet er at forstå.   :P

Nogle gange kan det være nødvendig med en lidt hårdhændet pædagogisk vejledning!  :rolleyes:  Er det er det et farvel til @Borende X eller får han bare et gok i hovedet?

Jeg savner bare stadig en klar definition af, hvad politik er. Jeg vil så nødigt træde ved siden af.

Redigeret af Borende X
sdavwfegl
  • Haha 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Connoisseur skrev, for 24 minutter siden:

"Vi har derfor dags dato, fjernet politikforummet og samtidig tilføjet en regel til vores retningslinjer, som gør at politiske diskussioner er forbudt, medmindre de drejer sig om prostitution eller emner der relaterer her til."

:rolleyes:  Det er en helt klar besked om, hvad man må og ikke må, hvis man kan læse og vil forstå..............men et er at læse, noget andet er at forstå.   :P

Nogle gange kan det være nødvendig med en lidt hårdhændet pædagogisk vejledning!  :rolleyes:  Er det et farvel til @Borende X eller får han bare et gok i hovedet?

Jo, men stadig: Hvad er politik? Kan du definere grænserne?

Redigeret af Borende X
  • Synes godt om 1
  • Sørgelig 2

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Borende X  Du vil så nødigt træde ved siden af. Så skal du læse reglerne og prøve at forstå dem. Hvis du stadigvæk ikke forstår dem, må du læse dem en gang til.

Nu er du jo fornuftig og tænksom og har nok analyseret reglerne og forstået dem, men hvis du nu ikke har forstået dem, er der kun et godt råd tilbage jeg vil give give dig: Når man ikke har noget fornuftigt at sige, skal man holde mund og lade være med at dumme sig. :rolleyes:

Redigeret af Connoisseur
  • Synes godt om 1
  • Tak 1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 7 timer siden:

Spørgsmålet er om politik Forum trak så megen trafik og dermed annonceindtægter at beslutningen koster, husker jeg ret var politikforum en af de stede med flest tråde og indlæg, jeg forstår godt nedlukningen, visse debbatører forurenede debatten med usaglighed og personangreb og fnidder,  og nå ja et politikforum på en side der har sit ide grundlag i prostitution og har en god platform for købere og sælgere kan politik virke skævt. 
 

Det politiske forum tiltrak faktisk meget lidt trafik. 85% af vores trafik, kommer fra Googlesøgninger og det er ganske enkelt meget få der aktivt søger efter hvad en tilfældig bruger herinde mener om Inger Støjberg eller andre politiske emner. Selvfølgelig kommer vi til at tabe lidt trafik på lukningen, men det bliver ikke voldsomt meget og dermed heller ikke noget som rammer os økonomisk.

Ser vi på de besøgende som det politiske forum tiltrak fra Google, så besøgte hvis af disse besøgende i gennemsnit 1,81 sider under deres besøg. Ser vi på den gennemsnitlige besøgende, som kommer fra Google, så besøger hver af disse besøgende i gennemsnit 10,66 sider under deres besøg. Så de besøgende som kom ind via politiske debatter, performer altså over 80% dårligere end vores gennemsnitlige besøgende.

Hvis vi kigger på hvem der deltog i debatterne, så var det jo meget en forholdvis lille procentdel af brugerne som rent faktisk deltog og størstedelen debatterne var mellem nogenlunde den samme begrænsede mængede brugere.

Rejsenetværk skrev, for 6 timer siden:

Men med alt den tid ledelsen nu må forventes at få frigivet, med afskaffelsen af forum for politik, så synes jeg at de skulle give en chat på EG en ny chance :)

Jeg tvivler på at den frigivne tid, som moderatorne forhåbenligt får nu, gør at nogle af dem vælger at lære at programmere, så de kan lave og drifte en chat.

Chatten blev ikke fjernet fordi vi ikke havde tid til moderation af den, da det aldrig har været noget der tidsmæssigt er brugt særlig meget energi på. Chatten blev som jeg også tidligere har skrevet, fjernet fordi den var alt for dyr, i driftomkostninger og løbende udviklingsomkostninger, især i forhold til hvor meget den egentlig blev brugt. Det sidste år, den var aktiv, kostede den os vel omkring 1 krone pr. besked der blev skrevet, når vi regner alle omkostningerne for at drive den kontra antallet af beskeder der blev skrevet.

Jeg er godt klar over der er nogle brugere som savner chatten, men jeg vil altså hellere bruge de penge som chatten kostede os, på andre forbedringer af Eroguide, som langt flere brugere kan få glæde af og som kan udvikle vores forretning.

  • Synes godt om 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok Admin

Men kunne du og brugeren Lake, som har skabt den alternative chat Skurvognen til os som savner chatten på EG, ikke skabe et eller andet samarbejde, som gør det nemmere at finde vej fra EG til skurvognen, og som gør det nemmere at logge på Skurvognen som EG bruger?

Om det så måtte betyde at Lake skal konvertere Skurvognen fra en gratis version til en betalings version, så bidrager jeg gerne til det, og forhåbentlig flere mig med.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 13 minutter siden:

Ok Admin

Men kunne du og brugeren Lake, som har skabt den alternative chat Skurvognen til os som savner chatten på EG, ikke skabe et eller andet samarbejde, som gør det nemmere at finde vej fra EG til skurvognen, og som gør det nemmere at logge på Skurvognen som EG bruger?

Om det så måtte betyde at Lake skal konvertere Skurvognen fra en gratis version til en betalings version, så bidrager jeg gerne til det, og forhåbentlig flere mig med.

Hvis vi skal stå bag noget eller fremhæve det, skal det være noget vi selv har 100% kontrol over. Den chat Lake har oprettet, har vi ingen som helst kontrol over. Enhver kan logge på med lige præcist det navn de selv ønsker og kan derfor også misbruge andre brugers navne og dermed udgive sig for at være en anden.

Hvis vi skal have en chat igen på et senere tidspunkt, skal det være en chat som er mulig at integrere med dette forum, så login foregår igennem forummet. Så der aldrig er tvivl om, at den bruger som er logget på, rent faktisk også er den pågældende person. Derudover ønsker vi en chat, hvor drift og udvikling bliver håndteres eksternt, ligesom den chat vi havde igennem flere år, før vi måtte udvikle vores egen. Sidst men ikke mindst, skal prisen selvfølgelig være i et fornuftigt leje. Vi har endnu ikke kunnet finde en chat, som opfylder disse krav, men hvis vi falder over en på et tidspunkt, vil vi sikkert prøve den af.

  • Synes godt om 4

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, den 3.6.2020 at 18:57:

Ha ha ha. Jeg har nu langt fra været så aktive dernede Rejse som de to andre.

Det er jo mildest talt nok en tilsnigelse, men lad det nu ikke ødelægge den gode stemning. Vi ved jo alle hvorfor politik-forummet blev lukket. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

×
×
  • Create New...