Hop til indhold
SASHA

Corona virus

Recommended Posts

S&W500S skrev, for 20 minutter siden:

Læser du overhoved de andre lnks som jeg poster for det er kun mig der poster links og fordi det ikke er et stort anerkendt site kan de jo godt ha ret i de ting de skriver ikke.

Rigtig fint at du linker til artikler. Det er bare "gamle" artikler hvor man selvfølgeligt famlede i mørke. Man har i dag stadig ikke overblik over de skader Covid-19 giver eller definere hvilken type sygdom det er.

Ellers lykkes det dig ganske fint at smadre troværdighed og argumentation  ved at linke til et konservativt (amerikanske flat-earth type) fake-news-site og vælge et nick der insinuerer våbenbegejstring. Så er den del ligesom sat på plads.

Det eneste faktuelle for os  er at dødeligheden er ca 3.3% - også i Danmark.

Har stadig ikke fundet dødelighedstal på new york times men fundet nogle her

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Vælg  ugerne 12 og fremefter for at se udviklingen. Tænk så på hvor mange mulige dødsfald hygiejne tiltag har forhindret. Noget skræmmende synes jeg.

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 9 minutter siden:

Rigtig fint at du linker til artikler. Det er bare "gamle" artikler hvor man selvfølgeligt famlede i mørke. Man har i dag stadig ikke overblik over de skader Covid-19 giver eller definere hvilken type sygdom det er.

Ellers lykkes det dig ganske fint at smadre troværdighed og argumentation  ved at linke til et konservativt (amerikanske flat-earth type) fake-news-site og vælge et nick der insinuerer våbenbegejstring. Så er den del ligesom sat på plads.

Det eneste faktuelle for os  er at dødeligheden er ca 3.3% - også i Danmark

Du henviser er CFR er 3.3% og det kan man ikke sige da pandemien ikke er ovre endnu. jeg hælder mere til IFR som også tager mørke tallet med(også skal dødsrate formodentlig langt lavere ala 0.6%-1%) med som faktor men begge er forbundet med en vis usikkerhed.

Redigeret af S&W500S

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 2 minutter siden:

Du henviser er CFR er 3.3% og det kan man ikke sige da pandemien ikke er ovre endnu. jeg hælder mere til IFR som også tager mørke tallet med(også skal dødsrate formodentlig langt lavere ala 0.6%-1%) med som faktor men begge er forbundet med en vis usikkerhed.

I stedet for at spekulere og gætte over kommutativ  rate så tjek reelle tal på https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 1 time siden:

Jeg foresætter som om intet var hent(kysser, slikker etc...), Corona´en har en så lav dødelighed(0.6-1% estimeret dødelighed så det får ikke mig til at ryste på hånden overhoved).

Jeg kender et par stykker der har haft Corona' en inde på livet 1 på 77år(lidt snot næse, lidt ond i ledne, lidt ondt i halsen & feber på ja beskedne 38-38,5) det  to en uge at komme sig oven på det, 2 voksne(i 40´erne / 50´erne) nogenlunde samme forløb, 2 teenagere milde symptomer SÅ ikke noget med at piske en stemning op og råbe ulven kommer.

Jeg er helt enig i, at hvis man alligevel har besluttet sig for at købe en seksuel oplevelse,  så  kys, slik og hvad man ellers plejer.   Meen når man så efterfølgende træder ud i samfundet igen, så skal man overholde afstandskrav,  afspritning,  nyse i ærmet,  mundbind i den offentlige transport

Jeg deler så ikke den negligering  af alvoren omkring Codvid, som du i dine efterfølgende indlæg giver udtryk ud.    Reelt  handler det ikke om, at komme med argumenter for, hvorfor man har valgt at købe sex, og den risiko der kan være forbundet med det. 

Det der rykker noget, som vi allerede har set, er nemlig at største parten af befolkningen følger de retningslinierne udstedt af sundhedsstyrelsen.  Så sagt med andre ord,  det aktivitets niveau der sker i købebranchen flytter ikke en skid på total billedet.    Det gør derimod de ting vi på det sidste har set,  hvor man farer rundt i nattelivet og kysser alle på sin vej,  eller det forhold at folk ikke længere holder afstand, glemmer at spritte af når  man er ude og handler osv osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 2 minutter siden:

Jeg er helt enig i, at hvis man alligevel har besluttet sig for at købe en seksuel oplevelse,  så  kys, slik og hvad man ellers plejer.   Meen når man så efterfølgende træder ud i samfundet igen, så skal man overholde afstandskrav,  afspritning,  nyse i ærmet,  mundbind i den offentlige transport

Jeg deler så ikke den negligering  af alvoren omkring Codvid, som du i dine efterfølgende indlæg giver udtryk ud.    Reelt  handler det ikke om, at komme med argumenter for, hvorfor man har valgt at købe sex, og den risiko der kan være forbundet med det. 

Det der rykker noget, som vi allerede har set, er nemlig at største parten af befolkningen følger de retningslinierne udstedt af sundhedsstyrelsen.  Så sagt med andre ord,  det aktivitets niveau der sker i købebranchen flytter ikke en skid på total billedet.    Det gør derimod de ting vi på det sidste har set,  hvor man farer rundt i nattelivet og kysser alle på sin vej,  eller det forhold at folk ikke længere holder afstand, glemmer at spritte af når  man er ude og handler osv osv. 

Selvfølgelig holder jeg afstand hvor det er muligt og bære mundbind hvor det er et krav og hoster ikke folk op i hoved(det er da normalt(pli) at gøre og jeg kommer slet ikke i nattetlivet / kro´er / barer etc.....

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 39 minutter siden:

og influenza er mere dødelig end Corona'en tænk engang på hvor mange der bliver vaccineret alene i DK tænk på vis ingen blev vaccineret(846.000 der blev vaccineret).

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2019/flere-end-nogensinde-for-blev-vaccineret-mod-influenza

MERS er mere dødelig end Covi-19

CoVid-19 er ikke specielt dødelig

https://www.information.dk/indland/2020/04/coronavirus-draeber-overvurderet-usandsynligt-doedsraten-to-procent?lst_frnt

Jeg mangler nogle nogle links der underbygger dine påstande og det skal ikke være fra sensations medierne det skal være fra pålidelig kilder såsom ssi.dk

Du er nødt til at tage Covid-19's evne til at smitte med ind i ligningen. Og den er tilsyneladende betydeligt mere smitsom end MERS og almindelig influenza, bla. netop fordi at man kan smitte uden selv at have synderligt mærkbare symptomer. 

>>Det forventes, at den største risiko for smitte er omkring eller lige før og efter symptomdebut<<

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsleksikon/c/covid19

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 39 minutter siden:

Du er nødt til at tage Covid-19's evne til at smitte med ind i ligningen. Og den er tilsyneladende betydeligt mere smitsom end MERS og almindelig influenza, bla. netop fordi at man kan smitte uden selv at have synderligt mærkbare symptomer. 

>>Det forventes, at den største risiko for smitte er omkring eller lige før og efter symptomdebut<<

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsleksikon/c/covid19

Ja jeg ved udmærket godt at den er mere smitsom end Influenza / Mers men den er stadigvæk ikke mere dødelig(Influenza dødeligheden variere fra år til år + fjerner du alle dem der bliver vaccineret 846.000 mod influenza så er influenzaen mere dødelig / Mers 10% dødelighed).

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/i/influenzasaesonen---opgoerelse-over-sygdomsforekomst-2017-18

1399 døde 2011 / 2012, 1644 døde i 2017/2018 også er der ikke taget højde for hvor mange der dør på et helt år det er optil / næsten 3 gange så mange som Covid-19 så tallene taler deres tydelige sprog men selvfølgelig variere dødstallet fra år til år i DK.

Redigeret af S&W500S

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 48 minutter siden:

Selvfølgelig holder jeg afstand hvor det er muligt og bære mundbind hvor det er et krav og hoster ikke folk op i hoved(det er da normalt(pli) at gøre og jeg kommer slet ikke i nattetlivet / kro´er / barer etc.....

Regnede faktisk også med,  at du som alle vi andre også følger de udstukne retningslinjer.   Det er jo netop det der er vigtige. Hvad man så eller mener omkring Covid-19 er for mig sekundært. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 14 timer siden:

Ja jeg ved udmærket godt at den er mere smitsom end Influenza / Mers men den er stadigvæk ikke mere dødelig(Influenza dødeligheden variere fra år til år + fjerner du alle dem der bliver vaccineret 846.000 mod influenza så er influenzaen mere dødelig / Mers 10% dødelighed).

https://www.ssi.dk/sygdomme-beredskab-og-forskning/sygdomsovervaagning/i/influenzasaesonen---opgoerelse-over-sygdomsforekomst-2017-18

1399 døde 2011 / 2012, 1644 døde i 2017/2018 også er der ikke taget højde for hvor mange der dør på et helt år det er optil / næsten 3 gange så mange som Covid-19 så tallene taler deres tydelige sprog men selvfølgelig variere dødstallet fra år til år i DK.

Jeg har aldrig hørt om at influenza skulle have lagt hele sundhedssystemer ned, selv ikke i de værste sæsoner, på samme måde som Covid-19 har gjort det rundt om i verden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 6 minutter siden:

Jeg har aldrig hørt om at influenza skulle have lagt hele sundhedssystemer ned, selv ikke i de værste sæsoner, på samme måde som Covid-19 har gjort det rundt om i verden.

Well, det ér jo egentlig interessant. Der dør flere af influenza, og alligevel er det Covid der får lov at lægge sundhedsvæsenerne ned, alligevel er det Covid-19 der lægger samfundet ned, der fratager os vores almindelige rettigheder, osv osv. Der MÅ være viden der tilbageholdes. For antallet af døde og syge (i Danmark ihvertfald), retfærdiggør ikke den reaktion vi har set. Og måske er det godt vi ikke har al viden? Måske er det rigtig rigtig skræmmende og ville udløse panik? Og måske er det alene grund nok til at bære maske når det tilrådes, at arbejde hjemmefra osv osv ??

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...