Hop til indhold
SASHA

Corona virus

Recommended Posts

Næ... Min personlige mening er, at Corona forskrækkelsen er lidt hysterisk. Selvfølgelig er det forfærdeligt, men folk er døde af influenza i årevis. Og ville da være skønt at krepere mens man knaldede en skønhed.. Døden skal have en årsag-_-

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mr_T skrev, for 9 minutter siden:

Næ... Min personlige mening er, at Corona forskrækkelsen er lidt hysterisk. Selvfølgelig er det forfærdeligt, men folk er døde af influenza i årevis. Og ville da være skønt at krepere mens man knaldede en skønhed.. Døden skal have en årsag-_-

SÅDAN :P<3

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg frygter egentlig ikke Corona virussen som sådan, men mere de afledte effekter på verdensøkonomien. Jeg tror også der er gode pointer i artiklen, men det er dog værd at bemærke, at den er fra 3. februar. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest RunningMann
Mr_T skrev, for 31 minutter siden:

Næ... Min personlige mening er, at Corona forskrækkelsen er lidt hysterisk. Selvfølgelig er det forfærdeligt, men folk er døde af influenza i årevis. Og ville da være skønt at krepere mens man knaldede en skønhed.. Døden skal have en årsag-_-

idiotisk kommentar.

Del dette indlæg


Link til indlæg
RunningMann skrev, for 4 minutter siden:

tror det er den 10 tråd om dette emne i denne uge ...

Okay. Jeg har først set den her artikel idag, som er positiv i forhold til alt den skræk og rædsel der ellers har været. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest RunningMann
SASHA skrev, for 5 minutter siden:

Okay. Jeg har først set den her artikel idag, som er positiv i forhold til alt den skræk og rædsel der ellers har været. 

ja, har ik læst den, men tror nu vi skal ta det seriøst, 3000 døde i kina pt, samt man regner med at 500.000 blir smittet herhjemme, men en kommentar fra ham den anden om at døden skal ha en årsag, er for dumsmart en bemærkning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
SASHA skrev, 1 time siden:

Artiklen er mere end en måned gammel. Hvis du går lidt længere tilbage, kan du sikkert også finde en som beskriver corona som et lokalt, kinesisk fænomen...

Tilbage til dit spørgsmål: Ja, jeg udsætter og holder lav profil for at begrænse risiko for smitte. Ikke så meget for min egen skyld, men fordi der privat og arbejdsmæssigt, er en masse mennesker, som jeg ikke har lyst til at smitte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
RunningMann skrev, for 12 minutter siden:

ja, har ik læst den, men tror nu vi skal ta det seriøst, 3000 døde i kina pt, samt man regner med at 500.000 blir smittet herhjemme, men en kommentar fra ham den anden om at døden skal ha en årsag, er for dumsmart en bemærkning.

Tror nu det var lidt i sjov midt i alt det her kaos med den virus. Hvis han har lyst til at skrive det, så lad ham da. Du behøver jo ikke kommenterer/ reagerer negativt på det. Stay positive <3

Del dette indlæg


Link til indlæg
SASHA skrev, 1 time siden:

Glem artiklen, da den er ca. En mdr gammel som flere har skrevet. Havde jeg ik set :rolleyes: Mit spørgsmål er stadig - Vil du udsætte dit besøg hos en GP ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Emmadarling
RunningMann skrev, for 36 minutter siden:

ja, har ik læst den, men tror nu vi skal ta det seriøst, 3000 døde i kina pt, samt man regner med at 500.000 blir smittet herhjemme, men en kommentar fra ham den anden om at døden skal ha en årsag, er for dumsmart en bemærkning.

Almindelig influenza kræver også dødsfald ...... Dem hører vi bare ikke om.

Medierne skaber massehysteri.

Er du generelt sund, og har et normalt helbred, er du langt fra risiko gruppen der kræver hospitals indlæggelse .

Corona skal udvikle lungebetændelse, og det kan være farligt hvis du i forvejen har nedsat lungefunktion - KOL mm.

Træk vejret og nyd livet ..... 

Trafikken er langt farligere end Corona 

Del dette indlæg


Link til indlæg
SASHA skrev, for 13 minutter siden:

Glem artiklen, da den er ca. En mdr gammel som flere har skrevet. Havde jeg ik set :rolleyes: Mit spørgsmål er stadig - Vil du udsætte dit besøg hos en GP ? 

Jeg vil bestemt ikke udsætte, hvis jeg i forevejen ved hvor gp’en kommer fra, og der ikke er nogen smittede der. Har da besøgt en del i den sidste måneds tid

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Flax

Ligesom almindelig influenza er det folk med nedsat immunforsvar det rammer hårdest, og kan være dødelig, jeg læste et sted at dødeligheden er markant højere hos rygere, almindelige sunde mennesker falder ikke død om fordi de bliver  smittet, det er da ok at tage sine forholdsregler, men ligesom med alt andet er medierne med til at skabe hysteri

Del dette indlæg


Link til indlæg
SASHA skrev, for 5 timer siden:

Kære SASHA:)

- - tak for et godt link :)

Skulle jeg få lyst til at besøge en GP:wub: - - så være det sig helt sikkert at jeg ikke vil bruge mange tanker på Corona eller slet ingen.

I det daglige tænker jeg ikke meget over det, man skal sgu heller ikke gå fuldstændig i panik - jeg vil ikke lade mig styre af panik.

Der hvor Corona smitter helt ekstremt og gør det lynets hastighed ?!?!? - det er på de sociale medier. Her spredes Corona ekstremt hurtigt ud i alle klodens afkroge, og med beskrivelser af  smitte % så høje at allerede nu burde ½ af klodens befolkning ligge under 3 alen jord  (gammelt dansk ordsprog ( 3 x 0,6m = 1,8m))

Søndag skal jeg til en liveconcert i Svensk Aleppo (Malmø) og til sådanne koncerter er man normalt så tæt sammen med andre mennesker som "et bundt asparges"; men det afskrækker mig ikke.

Mange hilsner

Nye tider.

Del dette indlæg


Link til indlæg
fiskermanden skrev, for 1 time siden:

Spørg pigerne er der færre kunder ???

Jeg har selv kun haft en vagt siden frygten spredte sig. En times forud bestilling ( en mdr. Siden af fast gæst ) aflyste pga skræk for sygdommen :huh: Jeg ved andre piger er mærket af det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror helt sikkert mange sætter pause på besøge . Har selv valgt det da jeg arbejder men ældre mennesker til dagligt .

EPO

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 9 timer siden:

Tilbage til dit spørgsmål: Ja, jeg udsætter og holder lav profil for at begrænse risiko for smitte. Ikke så meget for min egen skyld, men fordi der privat og arbejdsmæssigt, er en masse mennesker, som jeg ikke har lyst til at smitte

Præcis, vi har alle ældre eller syge i omgangskredsen, det ville være forfærdeligt at smitte en af dem.

Og til jer der siger, at det kun er lidt værre end influenza; en influenza kan være drøj nok at komme igennem og det tager tid at komme ordentligt ovenpå igen. Hvis Corona er værre og smitter mere, så er der god grund til at passe på, hvem har lyst til at være syg? Ja, der dør x antal af influenza hvert år, men hvem ved hvor mange der ville dø af Corona, hvis den bare fik frit spil? Jeg tænker, at der er en grund til, at sundhedspersonalet er iklædt rumdragter og at folk kommer i karantæne.... så er det nok ikke “bare en influenza”.

Som selvstændig er det også noget rigtig skidt at lægge sig syg, her er ikke noget løn under sygdom, og så meget får man altså heller ikke i sygedagpenge, hvis man har tegnet en forsikring, altså ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, 1 time siden:

Præcis, vi har alle ældre eller syge i omgangskredsen, det ville være forfærdeligt at smitte en af dem.

Og til jer der siger, at det kun er lidt værre end influenza; en influenza kan være drøj nok at komme igennem og det tager tid at komme ordentligt ovenpå igen. Hvis Corona er værre og smitter mere, så er der god grund til at passe på, hvem har lyst til at være syg? Ja, der dør x antal af influenza hvert år, men hvem ved hvor mange der ville dø af Corona, hvis den bare fik frit spil? Jeg tænker, at der er en grund til, at sundhedspersonalet er iklædt rumdragter og at folk kommer i karantæne.... så er det nok ikke “bare en influenza”.

Som selvstændig er det også noget rigtig skidt at lægge sig syg, her er ikke noget løn under sygdom, og så meget får man altså heller ikke i sygedagpenge, hvis man har tegnet en forsikring, altså ;) 

Hvis man vitterligt vil beskytte sig selv og andre, så burde man jo gå i frivillig isolation. 

Man tør vel nærmest ikke at skrive, at man kender nogen som kender nogen... Pludselig er man jo på den sorte liste hos glædes pigerne. 

Personligt har jeg ændret mening, i forhold til hvor alvorlig jeg synes at spredningen m.m.er, men jeg frygter den ikke. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 7 minutter siden:

Hvis man vitterligt vil beskytte sig selv og andre, så burde man jo gå i frivillig isolation. 

 

Hvis dem der kommer hjem fra risikoområder gør det, er vi nok kommet langt. Så kan vi andre følge sundhedsstyrelsens anbefalinger. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Liv skrev, for 4 minutter siden:

Hvis dem der kommer hjem fra risikoområder gør det, er vi nok kommet langt. Så kan vi andre følge sundhedsstyrelsens anbefalinger. 

Det er vel bare at vente og se, om nogen bliver smittet indenrigs. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...