Hop til indhold
SASHA

Corona virus

Recommended Posts

Guest RunningMann
Liv skrev, for 18 timer siden:

Hvis dem der kommer hjem fra risikoområder gør det, er vi nok kommet langt. Så kan vi andre følge sundhedsstyrelsens anbefalinger. 

ja, ingen håndtryk,kys,samvær er de nye tiltag nu, så blir det lidt svært med sex...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest RunningMann
SASHA skrev, den 5/3/2020 at 07:04:

SÅDAN :P<3

syntes du skal se de nye tiltag i dag fra sundhedsstyrelsen og statsministeriet, ingen kys,kram,håndtryk, så ingen nærkontakt mennesker imellem..så du nok ik så kæk mere. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

“Den, der dør af skræk, skal begraves i en rendesten” citat fra sang af Benny Holst og Arne Würgler.

Den virkelige forebyggelse går gennem god hygiejne. Er du forkølet, så gå ikke til GP (burde under alle omstændigheder være naturligt). Er en GP forkølet, så er hun syg og skal ikke arbejde (burde også være naturligt).

Har du været i en risikozone, så gå i frivillig isolation. 
 

Følg din sunde fornuft og opfør dig ansvarligt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tro, at vi alle skal regne med, at Coronavirusen ikke forsvinder af sig selv. Samtidig tro jeg på, at der vil komme en epidemi, hvor mange af os vil blive smittet. Jeg selv er ikke bekymret for at få den. Egentlig ville jeg hellere have den nu, hvor der er kapacitet på diverse hospitaler. Men var man i risikogruppen ville jeg da bekymre mig specielt, da der ikke er en vaccine endnu. 

Sundhedstyrelsen og myndighederne "nedtoner" en potentiel epidemi. Læs https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/ekspert-kritik-af-mettes-coronaplan-fortael-os-den-ubehagelige-sandhed/8036887 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er ganske alvorligt for de som er i risikogruppen, lidt mindre for andre selvom der også er yngre under 60 og ellers raske som må lade livet.

Har selv dårligt hjerte med nedsat pumpeeffekt, ved dog ikke om jeg har specielt forhøjet risiko.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om det her bliver stort.
Jeg tror også vi her i Danmark vil slippe nådigt fordi vi har stærke ressourcer og noget så simpelt som sygedagpenge som gør folk kan holde sig hjemme uden at risikerer hus og hjem, sådan er det ikke i f.eks usa her er der ingen kære mor og lønningerne er ofte så dårlige at få dages fravær kan få konsekvenser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
mignuigen skrev, for 3 timer siden:

Man skal da bare vælge en corona-fri pige :P

Janet

Ret smart fundet på. At vende epidemien til en ny forretningsidé.

Det bliver måske det nye koncept:

"Certificeret corona-fri thai-massage", "Garanteret corona-fri frisør", .....kun fantasien sætter grænser ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtvestagurken skrev, for 6 minutter siden:

Ret smart fundet på. At vende epidemien til en ny forretningsidé.

Det bliver måske det nye koncept:

"Certificeret corona-fri thai-massage", "Garanteret corona-fri frisør", .....kun fantasien sætter grænser ;)

Det kommer mange "Corona tilbud" inden så længe,

Alle forretninger med varige forbrugsgoder vil få problemer, om det så er møbler eller biler.

SAS taler allerede om fyringer, de er så også ekstremt hårdt ramt.

De frække damer vil også mærke en markant nedgang, så tilbud her kan vi nok også forvente os.

Hvis det går som jeg frygter så går landet i stå og folk vil ikke bruge penge.

Redigeret af pacer

Del dette indlæg


Link til indlæg

Problemet er at det kun er lige nu, at vi har chancen for - med fornuftig adfærd -  at begrænse/forsinke udbredelsen af en - for kroppen - ukendt virus, som har potentiale til at brede sig til hele befolkningen, nærmest på een gang.

At alm. influenza også dræber 3-4-5% og, at man derfor bare skal "leve livet", er ikke noget særligt godt argument. Når corona-virus "kun" dræber 4-5%, er det udelukkende fordi, at 15% behandles - nogle intensivt - på hospital, og af disse overlever så ca 2/3.

Når 100.000 danskere er smittede, vil ca. 15.000 mennesker have brug for hospitalshjælp for at overleve. Held og lykke med at få en af de ca.12.000 sengepladser, som findes i Danmark, og som ikke allerede er optaget af mennesker med andre alvorlige sygdomme. Sygehusvæsenet vil forlængst være brudt sammen, og dødsraten vil stige i retning af de 10-15% smittede, som skulle have haft behandling for at overleve.

Disse nye og dårligere odds, vil helt sikkert få danskerne til at tage sygdommen alvorligt, men så vil det bare være for sent... ;)

 

 

Redigeret af Pinkman
manglende ord

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pinkman skrev, for 28 minutter siden:

Når 100.000 danskere er smittede, vil ca. 15.000 mennesker have brug for hospitalshjælp for at overleve. Held og lykke med at få en af de ca.12.000 sengepladser, som findes i Danmark, og som ikke allerede er optaget af mennesker med andre alvorlige sygdomme. Sygehusvæsenet vil forlængst være brudt sammen, og dødsraten vil stige i retning af de 10-15% smittede, som skulle have haft behandling for at overleve.

Disse nye og dårligere odds, vil helt sikkert få danskerne til at tage sygdommen alvorligt, men så vil det bare være for sent... ;)

 

 

Udplukket her har jeg selv nærmest ordret skrevet i flere debatfora, mange griner af det men det kan de nemt komme til at fortryde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
warmgun skrev, for 5 timer siden:

Er en GP forkølet, så er hun syg og skal ikke arbejde (burde også være naturligt).

Har du været i en risikozone, så gå i frivillig isolation. 
 

 

Jamen jeg er sikker på at en evt. bagmand eller mutter vil være forstående og udbetale sygedagpenge. Massagescenen er slet ikke som i USA, hvor folk tager på arbejde alligevel uden en fagforening i ryggen...I mellemtiden kan man læse denne optimistiske sag på Twitter. Når det er sagt, så håber jeg der dukker en vaccine op eller måske en overraskelse, der gør at Coronaen forsvinder, men indtil videre: 
https://twitter.com/M_B_Petersen/status/1236262892481261568

https://www.bbc.com/news/explainers-51632801 - mon ikke den danske regering har udarbejdet lignende planer som disse.

 

Redigeret af BillyHill

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu forestiller jeg mig ikke, at jeg er klogere end alle de dygtige mennesker i vores Sundhedsvæsen:

Mangel på udstyr til at teste for coronavirus: 'Vi er voldsomt bekymrede'

Sygehuse risikerer at skulle bruge langsommere og dyrere test.

https://www.dr.dk/nyheder/penge/mangel-paa-udstyr-til-teste-coronavirus-vi-er-voldsomt-bekymrede#!/

Men det er jo den dummeres rolle, en gang imellem at stille de dumme spørgsmål :huh:

Jeg søgte lidt på google, og fandt en artikel af lidt ældre dato.

Og tænkte, om man mon kunne strække lagrene ved at sterilisere vanligt engangs udstyr, i de store Sterilcentraler som man i forvejen råder over.

Det er så muligt, både at det er dyrt hvis man kan, og at man slet ikke vil kunne det:

Hospitaler vil have mere brug og smid væk-udstyr

Sakse, knive og tænger til simple behandlinger er billigere at bruge og smide væk end at rengøre og genbruge, viser analyse fra Rigshospitalet. Sygehusene i Odense og Aalborg forventer også at bruge mere engangsudstyr.

https://ing.dk/artikel/hospitaler-vil-have-mere-brug-smid-vaek-udstyr-175760

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
RunningMann skrev, den 5.3.2020 at 07:42:

ja, har ik læst den, men tror nu vi skal ta det seriøst, 3000 døde i kina pt, samt man regner med at 500.000 blir smittet herhjemme, men en kommentar fra ham den anden om at døden skal ha en årsag, er for dumsmart en bemærkning.

De 3000 døde af Corona, er da forsvindende lidt ud af en befolkning på 1,3 milliard, tjek selv promillen. 

Det er Ca samme antal som Kina henretter pr år

På verdensplan dør 300000 af influenza, der er der endda vaccine i mod. Eller rettere, vaccine med kendte influenzavira

Jeg er selv i risikogruppen for Corona og den skal jeg nok klare, det er følgevirkninger man dør af, såsom dårligt hjerte og lunger (Pneumokok)

 

 

 

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 45 minutter siden:

De 3000 døde af Corona, er da forsvindende lidt ud af en befolkning på 1,3 milliard, tjek selv promillen. 

Det er Ca samme antal som Kina henretter pr år

På verdensplan dør 300000 af influenza, der er der endda vaccine i mod. Eller rettere, vaccine med kendte influenzavira

Jeg er selv i risikogruppen for Corona og den skal jeg nok klare, det er følgevirkninger man dør af, såsom dårligt hjerte og lunger (Pneumokok)

Og Den sorte Død, der kom til Europa i 1347, kan opvise helt andre "imponerende" tal. I de fem år, hvor den rasede, rev den op mod halvdelen af Europas befolkning væk. Både denne pest og sars udsprang fra Kina, og nu også coronaen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Borende X skrev, for 15 minutter siden:

Og Den sorte Død, der kom til Europa i 1347, kan opvise helt andre "imponerende" tal. I de fem år, hvor den rasede, rev den op mod halvdelen af Europas befolkning væk. Både denne pest og sars udsprang fra Kina, og nu også coronaen.

Lige nøjagtig, dog var den sorte død ikke en virus og i dag, ville det ikke være gået så galt, da lægevidenskaben er bare lige lidt længere fremme end i 1347. "Den sorte Død" hærgede faktisk i Danmark i 300 år. Kbh indbyggere faldt fra 60.000 til 37000.. Som almindelig rask og med normalt helbred, behøver man ikke frygte Corona. Det der Kan blive et problem, er økonomien i dk og verden. Kommer lidt an på de hysteriske handlere på div. børser

Redigeret af Pophair

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
RunningMann skrev, den 6.3.2020 at 13:03:

ja, ingen håndtryk,kys,samvær er de nye tiltag nu, så blir det lidt svært med sex...

Dette anbefales

FB_IMG_1583707629017.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Tyrkeren82 skrev, den 5.3.2020 at 08:26:

Jeg vil bestemt ikke udsætte, hvis jeg i forevejen ved hvor gp’en kommer fra, og der ikke er nogen smittede der. Har da besøgt en del i den sidste måneds tid

Det er da lige meget hvor gp oprindelig kommer fra, hvis hun holder til i dk. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er en dum tankegang at sammenligne med tidlige tiders pandemier.. Essensen i den nuværende situation er at undgå at for mange bliver syge på engang. Det vil overbelaste sundhedsvæsenet. Derfor er det vigtigt at forhindre en for hurtig spredning. Antag at 100.000 danskere bliver smittet samtidig. Hvis 15% bliver plejekrævende på hospitaler, vil det svare til 15.000 sengepladser. Så selv om vi ikke selv føler os i farezonen, bør vi stadig vise omtanke og samfundssind. Så et ordentligt beredskab kan opretholdes.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg ændrer opførsel, kommer ikke til at besøge nogen gp'er det næste stykke tid, min konto kommer til at sætte pris på det nu mine aktier er styrtdykket.

 

Hvis man trodser advarsler og besøger alligevel, er det nok en god ide at besøge piger som har opholdt sig i dk i mindst 14 dage.

 

Den første GP som har papir på at hun HAR haft Corona for 3 uger siden, bliver nok utroligt populær :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 22 timer siden:

Og Den sorte Død, der kom til Europa i 1347, kan opvise helt andre "imponerende" tal. I de fem år, hvor den rasede, rev den op mod halvdelen af Europas befolkning væk. Både denne pest og sars udsprang fra Kina, og nu også coronaen.

Den Sorte Død betød også en stor mangel på arbejdskraft, så lønningerne for de overlevende gik op gennem loftet, og de fik en langt bedre tilværelse (efter datidens niveau, naturligvis).

Coronavirus er helt anderledes - da det først og fremmest er de syge og svage, der dør. Ingen børn dør af det, og kun yderst få under pensionsalderen. Så den ellers stadig voksende ældrebyrde bliver måske pludseligt lettet, så statens budget kan skyde op som en korkprop i vand. Hvilket er hårdt tiltrængt, med den vilde grønne omstilling, der er på tegnebrættet.

Personligt har jeg dog undladt at besøge min gamle mor på plejehjemmet de sidste par uger, da hun ikke skal lægges i graven fordi jeg benytter offentlig transport og sidder ved siden af kinesere og (overraskende) mange italienere for tiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, den 8.3.2020 at 23:13:

Og Den sorte Død, der kom til Europa i 1347, kan opvise helt andre "imponerende" tal. I de fem år, hvor den rasede, rev den op mod halvdelen af Europas befolkning væk. Både denne pest og sars udsprang fra Kina, og nu også coronaen.

Ja lidt interessant med den sorte død. Folk begyndte at tvivle på, at der var en gud, som den katolske kirke prædikede. På lidt længere sigt, var det begyndelsen på oprøret, som førte til protestantismen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Hulbror skrev, for 2 timer siden:

Jeg ændrer opførsel, kommer ikke til at besøge nogen gp'er det næste stykke tid, min konto kommer til at sætte pris på det nu mine aktier er styrtdykket.

 

Ja aktiefaldet påvirker mange brancer

Del dette indlæg


Link til indlæg
Benjamin skrev, for 7 timer siden:

Ja lidt interessant med den sorte død. Folk begyndte at tvivle på, at der var en gud, som den katolske kirke prædikede. På lidt længere sigt, var det begyndelsen på oprøret, som førte til protestantismen.

 

Ja, og tvivlen blev egentlig også grundstenen til Renæssancen, hvor mennesket fandt ud af, at det godt kunne selv uden Gud. Herved blev udgangspunktet for alting flyttet fra Gud til mennesket.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...