Hop til indhold
SASHA

Corona virus

Recommended Posts

Guest Rust in Peace

Indtil nu har svaret været “nej”... Men jeg er så småt begyndte at ændre mening. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja Danmark er lukket mere eller mindre ned de næste 14 dage for at prøve at begrænse yderlige spredning i landet.

  • "Alle offentligt ansatte, der ikke varetager kritiske funktioner, sendes hjem fra arbejde fra fredag den 13. marts 2020 og foreløbigt to uger frem."
  • "Sygehuse og plejehjem mv. opfordres til med øjeblikkelig virkning at indføre skærpede restriktioner i forhold til besøg."
  • "Alle skoler og dagtilbud lukkes fra mandag den 16. marts 2020 og i foreløbigt to uger."
  • "Der arbejdes på at udstede forbud mod, at arrangører, forlystelser, restaurationsvirksomheder mv. samler flere end 100 personer indendørs."
  • "Vi skal begrænse anvendelsen af den kollektive trafik."
  • "Alle indendørs kulturinstitutioner, biblioteker, fritidstilbud mv. lukker nu. Og foreløbig to uger fra fredag den 13. marts 2020."
  • "Elever og studerende på alle uddannelsesinstitutioner sendes hjem nu. Og foreløbig to uger fra fredag den 13. marts 2020."

Kilde: Regeringen.dk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Runaldo

Har siddet og kigget på AL for morskabens skyld... Og er du gal, der er mange ikke-danske piger der tilbyder stortset ALT hvad man vil have fordi udvalget er ved at være i sænk... Der er dumme mennesker overalt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og nu er grænserne lukket.

Grænserne vil være lukket til og med 13. april

Grænserne vil være lukket til og med 13. april - altså anden påskedag - lyder det fra statsministeren fredag aften. 

Hun fraråder derfor at tage på ferie( og altså også GP-ferie) til udlandet. 

801 danskere er smittet. 2 er erklæret raske.

 

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg

Sundhedsstyrelsen vurderede mandag, at "spidsbelastningen kan komme i ugerne efter påske." Prognosen indikerer, at antallet af smittede kan toppe omkring 19. april med over 4600 daglige smittetilfælde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Loser

Dejligt hvis der kommer en genåbining. Godt nok hårdt at sidde her alene i den etværelses og kigge ind i væggen. Så genåbning, corona væk og så en lotto gevinst så jeg har råd til at besøge de frække kvinder. Ja så ville jeg være himmeriget.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Loser skrev, for 5 timer siden:

Dejligt hvis der kommer en genåbining. Godt nok hårdt at sidde her alene i den etværelses og kigge ind i væggen. Så genåbning, corona væk og så en lotto gevinst så jeg har råd til at besøge de frække kvinder. Ja så ville jeg være himmeriget.

Men chancerne for corona er væk til påske, er desværre mindre end at lige du skulle være den der vinder 1 præmien i euro lotto på fredag :D

Det siger desværre lidt om odds´ene   ;) 

I bedste fald (såfremt at kurven af smittede og dødsfald falder markant) så vil der højst blive åbnet lidt op for nogle ting.  Næppe anbefalinger til GP besøg :D

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så åbner Mette F. nok snart (lidt) op efter have lukket landet ned i 3 uger.

Børnene tilbage i skolerne?

Pressemøde kl. 20 i aften.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forsigtig genåbning.

15 april skal børnene i de små klasser i skole men det er ingen 9. klasses eksamer. Forbud mod forsamlinger forlænges over sommeren (til september).

Storcentre, biograf og frisører er fortsat lukket.

Redigeret af ppd

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den flittige

Hvordan forholder i andre jer, til det stigende smitte.

Jeg er igen holdt op med at kysse pigerne.

Men har sex med dem bagfra, hvis i forstår hvad jeg mener.

Jeg har ikke hørt om nogen piger, som har haft covid-19.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg foresætter som om intet var hent(kysser, slikker etc...), Corona´en har en så lav dødelighed(0.6-1% estimeret dødelighed så det får ikke mig til at ryste på hånden overhoved).

Jeg kender et par stykker der har haft Corona' en inde på livet 1 på 77år(lidt snot næse, lidt ond i ledne, lidt ondt i halsen & feber på ja beskedne 38-38,5) det  to en uge at komme sig oven på det, 2 voksne(i 40´erne / 50´erne) nogenlunde samme forløb, 2 teenagere milde symptomer SÅ ikke noget med at piske en stemning op og råbe ulven kommer.

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 1 minut siden:

Jeg foresætter som om intet var hent(kysser, slikker etc...), Corona´en har en så lav dødelighed(0.6-1% estimeret dødelighed så det får ikke mig til at ryste på hånden overhoved).

Jeg kender et par stykker der har haft Corona' en inde på livet 1 på 77år(lidt snot næse, lidt ond i ledne, lidt ondt i halsen & feber på ja beskedne 38-38,5) det  to en uge at komme sig oven på det, 2 voksne(i 40´erne / 50´erne) nogenlunde samme forløb, 2 teenagere milde symptomer SÅ ikke noget med at piske en stemning op og råbe ulven kommer.

Og jeg kender så en der har et utal af sen følger, og som er kommet ud af en Covid-19 infektion med permanente skader på lungerne og som skal i en længere rekonvalscens. Han er midt i 30'erne.

Hvis man mener at man ikke skal tage det alvorligt, så har man vist allerede glemt hvordan det foregik i f.eks. NordItalien for 6 måneder siden.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 23 minutter siden:

Og jeg kender så en der har et utal af sen følger, og som er kommet ud af en Covid-19 infektion med permanente skader på lungerne og som skal i en længere rekonvalscens. Han er midt i 30'erne.

Hvis man mener at man ikke skal tage det alvorligt, så har man vist allerede glemt hvordan det foregik i f.eks. NordItalien for 6 måneder siden.

Ja, det er rigtig trist når der går Saseline i den.

Gutten har heller ikke styr på tallene. 27,3 mio smittet og 893000 døde på verdensplan giver en dødelighed på 3% og langt over 1%- og svarer nogenlunde til den danske (628/18500). Kan ikke lige finde graferne for overdedelighed men det er også skræmmende når man tænker på at håndvask, afspritning og mundbind  nærmest har udryddet mange af de andre smitsomme sygdomme som influenza og lign.

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 1 minut siden:

Og jeg kender så en der har et utal af sen følger, og som er kommet ud af en Covid-19 infektion med permanente skader på lungerne og som skal i en længere rekonvalscens. Han er midt i 30'erne.

Hvis man mener at man ikke skal tage det alvorligt, så har man vist allerede glemt hvordan det foregik i f.eks. NordItalien for 6 måneder siden.

Det du nævner der er de der enlige svaler som medierne blæser op med deres sensations nyheder så gå du ind og læs om fakta på ssi.dk

Her er hvad CFR er på 6% og gennemsnitsalderen er 82år og der var en del der havde kroniske sydomme som vi jo bekendt øger sandsynligheden for at  dø men CFR er misvisende da pandemien jo ikke er ovre, så IFR synes jeg er  mere retvisende da den tager mørketallet med og det er vel på 100.000+(som har været smittet men som ikke er registreret).

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2020/9500-danske-covid-19-patienter-kortlagt-for-forste-gang

Dem der typisk har senfølger af Coronaen er har typisk vis også et svagt immuneforsvar / kronisk(e) lidelser / kritiske sydomme etc....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 8 minutter siden:

Ja, det er rigtig trist når der går Saseline i den.

Gutten har heller ikke styr på tallene. 27,3 mio smittet og 893000 døde på verdensplan giver en dødelighed på 3% og langt over 1%- og svarer nogenlunde til den danske (628/18500). Kan ikke lige finde graferne for overdedelighed men det er også skræmmende når man tænker på at håndvask, afspritning og mundbind har nærmest udryddet mange af de andre smitsomme sygdomme som influenza og lign.

Der er fanme forskel på om man er død AF Corona el. med Corona og ved du overhoved hvor mange der dør af influenza / lungebetændelse alene i  i-landene  prøv med næsten 700.000 også har jeg ikke talt alle 3-verdenslandene. Desuden er der noget der tyder på at tallene i USA er kraftig overdrevene.

Alene i lille DK dør der typisk 16xx på en influenza særson det er næsten 3 gange så mange som der døde af/med Corona.

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 9 minutter siden:

Der er fanme forskel på om man er død AF Corona el. med Corona og ved du overhoved hvor mange der dør af influenza / lungebetændelse alene i  i-landene  prøv med næsten 700.000 også har jeg ikke talt alle 3-verdenslandene. Desuden er der noget der tyder på at tallene i USA er kraftig overdrevene.

Alene i lille DK dør der typisk 16xx på en influenza særson det er næsten 3 gange så mange som der døde af/med Corona.

Covid-19 fungerer som katalysator/trigger  en række alvorlige tilstande. Derfor man registrerer at man dør MED Corona.

Jeg skrev jeg ikke kunne finde graferne på New York Times - de er der et sted. De viser en stor stigning i overdødelighed, dvs. i forhold til tidligere. Når du så tager i betragtning at andre sygdomme ikke slår så hårdt pga den øgede opmærksomhed på hygiejnen så har du en slem dræber i gang. Fatter ikke den "lille influenza" tilgang når folk dør som fluer visse steder.

Del dette indlæg


Link til indlæg
S&W500S skrev, for 19 minutter siden:

Der er fanme forskel på om man er død AF Corona el. med Corona og ved du overhoved hvor mange der dør af influenza / lungebetændelse alene i  i-landene  prøv med næsten 700.000 også har jeg ikke talt alle 3-verdenslandene. Desuden er der noget der tyder på at tallene i USA er kraftig overdrevene.

Alene i lille DK dør der typisk 16xx på en influenza særson det er næsten 3 gange så mange som der døde af/med Corona.

Du er godt klar over at der er indført rigtig mange tiltag for netop at sende dødeligheden ned, ik'? Så når du nu sidder og snakker om at Covid-19 ikke er noget særligt, så "glemmer" du meget bekvemt at den væsentligste grund til at dødeligheden ikke er markant højere netop er at der er gjort så meget ("pisket en stemning op") for at forhindre spredningen som tilfældet er. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 5 minutter siden:

Covid-19 fungerer som katalysator/trigger  en række alvorlige tilstande. Derfor man registrerer at man dør MED Corona.

Jeg skrev jeg ikke kunne finde graferne på New York Times - de er der et sted. De viser en stor stigning i overdødelighed, dvs. i forhold til tidligere. Når du så tager i betragtning at andre sygdomme ikke slår så hårdt pga den øgede opmærksomhed på hygiejnen så har du en slem dræber i gang. Fatter ikke den "lille influenza" tilgang når folk dør som fluer visse steder.

CDC lyver de har indrømmet at de har pustet talene kunstigt op

https://conservativedailypost.com/cdc-admits-inflating-covid-19-deaths/

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Den Krøllede

Jeg har prop i mit GP forbrug indtil faren er helt drevet over. Uanset risiko for eget helbred, så skal jeg aldrig nogensinde øge risikoen for at slæbe en sygdom med hjem, som i værste fald kan koste ældre familie medlemmer livet. Så må jeg undvære købesex så længe. :wacko::)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 14 minutter siden:

Du er godt klar over at der er indført rigtig mange tiltag for netop at sende dødeligheden ned, ik'? Så når du nu sidder og snakker om at Covid-19 ikke er noget særligt, så "glemmer" du meget bekvemt at den væsentligste grund til at dødeligheden ikke er markant højere netop er at der er gjort så meget ("pisket en stemning op") for at forhindre spredningen som tilfældet er. 

og influenza er mere dødelig end Corona'en tænk engang på hvor mange der bliver vaccineret alene i DK tænk på vis ingen blev vaccineret(846.000 der blev vaccineret).

https://www.ssi.dk/aktuelt/nyheder/2019/flere-end-nogensinde-for-blev-vaccineret-mod-influenza

MERS er mere dødelig end Covi-19

CoVid-19 er ikke specielt dødelig

https://www.information.dk/indland/2020/04/coronavirus-draeber-overvurderet-usandsynligt-doedsraten-to-procent?lst_frnt

Jeg mangler nogle nogle links der underbygger dine påstande og det skal ikke være fra sensations medierne det skal være fra pålidelig kilder såsom ssi.dk

Redigeret af S&W500S

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 13 minutter siden:

Har du hørt om kildekritik? 

Det har han sikkert ikke. Conservativedailypost.com er anonym hjemmeside ud i konspirationsteoretisk overdrev. Ren bullshit fake news. Så ved vi da hvor S&W (står sikkert for smith&wesson  våben producent) henter information fra.

S&W500S skrev, for 3 minutter siden:

Jeg mangler nogle nogle links der underbygger dine påstande og det skal ikke være fra sensations medierne det skal være fra pålidelig kilder såsom ssi.dk

Og det gør du med en fake news site?

Redigeret af Lasselarseb

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lasselarseb skrev, for 4 minutter siden:

Det har han sikkert ikke. Conservativedailypost.com er anonym hjemmeside ud i konspirationsteoretisk overdrev. Ren bullshit fake news. Så ved vi da hvor S&W (står sikkert for smith&wesson  våben producent) henter information fra.

Og det gør du med en fake news site?

Læser du overhoved de andre lnks som jeg poster for det er kun mig der poster links og fordi det ikke er et stort anerkendt site kan de jo godt ha ret i de ting de skriver ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...