Hop til indhold
Rejsenetværk

Betal for at blive vaccineret

Recommended Posts

Der startes til stadighed nye tråde, om smittefare ved fransk uden kondom til manden, og slik af pigerne.

Ikke om hverken vaginal eller analsex uden kondom, som heldigvis langt de fleste er enige om, at vi ikke dyrker når vi køber sex.

I flere af disse tråde, har jeg beskrevet hvad jeg selv gjorde, da jeg valgte at takke ja til blowjob uden kondom.

Jeg valgte simpelthen selv at betale for de vaccinationer, som man kan få mod seksuelt overførte sygdomme, og så leve med en minimal risiko for at pådrage mig noget mindre alvorligt, som der ikke findes vacciner mod.

Hipatitis A+B, samt HPV.

Det er kun blevet billigere siden, og jeg vil mene  at, har vi råd til at købe sex, så har alle også råd til disse vaccinationer:

Scroll ned til!

Vores priser

https://blivvaccineret.dk/?gclid=EAIaIQobChMIwOaGvY3F5gIVysqyCh3sow8hEAAYAiAAEgKxfvD_BwE#priser

Jeg kan kun anbefale alle at gøre det, så er de risici udelukket efterfølgende :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

Tak for indlægget, jeg er enig med dig.

Dog et spørgsmål: Behøver man absolut at vise sygesikringskort og blive registreret, eller kan man bare bestille tid og blive vaccineret?

Jeg har ikke brug for at der står i mine lægepapirer hvis jeg bliver vaccineret mod hpv, på samme måde som jeg aldrig betaler GPere med mobile pay som kan ses på udskriften fra banken.

Som sikkert også andre har det, er det ikke noget jeg vil skilte med overfor resten af familien. Så hellere betale hele beløbet selv uden refusion fra Danmark og uden at blive registreret for det.

Ved du om dette er muligt?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er i min høje alder nærmest blevet overfaldet på apoteket med tilbud om gratis vaccine. Det er så mod influenza, men det er jeg ret resistent overfor.

Sjovt nok er jeg ikke blevet tilbudt vacciner mod andre sygdomme, som jeg måske kunne have haft mere behov for – I ved nok, hvad jeg mener ;).

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen

Jer er ligeglad med om det er gratis.

Som Rejsenetværk skriver kan vi jo sagtens selv betale for vaccinationerne.

Det som intereserer mig er om man kan blive vaccineret uden at det bliver registreret alle mulige steder, hvilket jeg ikke ønsker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 42 minutter siden:

Som sikkert også andre har det, er det ikke noget jeg vil skilte med overfor resten af familien. Så hellere betale hele beløbet selv uden refusion fra Danmark og uden at blive registreret for det.

Ved du om dette er muligt?

Godt spørgsmål.

Har ikke skænket det en tanke, da det er uaktuelt for mig som single, og jeg blot gik til min læge og bestilte tid for egen regning.

Nu er jeg registreret for det, som jeg også selv ønsker at være det.

Se vaccinationer

På sundhed.dk kan du se en oversigt over dine vaccinationer og evt. registrere tidligere vaccinationer, som ikke er blevet registreret endnu. Hvis du har børn, som er født efter maj 2004, kan du også se deres vaccinationer.

https://www.borger.dk/Handlingsside?selfserviceId=10af725d-a276-4a58-ab23-53086e3c7aa9

Du kan eventuelt spørge her, om du kan blive vaccineret anonymt som selvbetaler, uden brug af dit sundhedskort:

Priser vaccinationer

- Aleris Hamlet

https://www.aleris-hamlet.dk/hospital/vaccinationer-rejse/priser-vaccinationer/

Mon de tager imod kontant betaling, hvis du ikke ønsker at bruge kort?

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 4 minutter siden:

Har ikke skænket det en tanke, da det er uaktuelt for mig som single, og jeg blot gik til min læge og bestilte tid for egen regning.

 

Jeps... nogen af os vil nærmest være stolte af på den måde at vøre registreret for rent faktisk at have et sexliv :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 9 minutter siden:

På sundhed.dk kan du se en oversigt over dine vaccinationer og evt. registrere tidligere vaccinationer, som ikke er blevet registreret endnu. Hvis du har børn, som er født efter maj 2004, kan du også se deres vaccinationer.

Her kan man også:

Under registreringer kan du til- og afmelde dig som organdonor, oprette et behandlingstestamente, se status på screeningsforløb, give pårørende fuldmagt til at se dine sundhedsdata eller privatmarkere et forløb i din journal fra sygehus, så det ikke kan ses af andre.

Desuden har læger og sundhedspersonale tavshedspligt - så jeg kan ikke forstå at man skulle behøve betale selv for en vaccination mv. hvis man kun gør det for at undgå at andre får indblik i ens sexliv  ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, for 11 minutter siden:

Desuden har læger og sundhedspersonale tavshedspligt - så jeg kan ikke forstå at man skulle behøve betale selv for en vaccination mv. hvis man kun gør det for at undgå at andre får indblik i ens sexliv  ;-)

Jeg tror også at vi kan være helt trygge ved at være registreret, men hvis man ikke er det, så kan jeg godt forstå at man hellere vil betale selv, hvis det betyder at man kan blive vaccineret, uden at blive registreret.

I sammenhæng med købesex, rejser til Thailand og verden i øvrigt, er det småpenge det drejer sig om.

Jeg har aldrig fortrudt, og ville betale tusindvis af kr, hvis det var muligt at blive vaccineret for andet og mere, end der er mulighed for.

Jeg synes også at pigerne som ikke tilbyder fransk uden, bør betale selv for disse vaccinationer, bare fordi det er muligt, og for små penge.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair

Hepatitis A +B burde alle lade sig vaccinere imod. Det er ikke kun ved ubeskyttet sex, at B kan smiite, men også:

Hepatitis B kan overføres ved f.eks.:

  • ubeskyttet sex
  • kontakt med blod (f.eks. i forbindelse med en ulykke, lægebehandling, tandlægebesøg, blodtransfusion, kontaktsport, manicure eller pedicure)
  • piercing og tatovering
  • stofmisbrug via indsprøjtning
  • indbyrdes kontakt mellem mindre børn ved almindelig leg (bid, rifter osv.)
  • overførsel af infektion fra mor til barn i forbindelse med graviditet eller fødsel
  • Almindelig husstandskontakt

Hepatitis A, smitter ved vand/drikkevarer og mad, der er inficeret med afføring, fra fx en tjener der er smittet og ikke vasket hænder før tilberedelse af fx mad. 

Har begge vacciner, fik alle 3 injektioner inden rejse til Thailand. 

HPV har jeg ikke. Den dækker også bedst før seksuel debut. Det er 47 år siden det skete for mit vedkommende :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 13 minutter siden:

HPV har jeg ikke. Den dækker også bedst før seksuel debut. Det er 47 år siden det skete for mit vedkommende :)

Rigtigt, men den er mulig at få, og derfor købte jeg den også for at være max dækket.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Rejsenetværk skrev, for 3 minutter siden:

Rigtigt, men den er mulig at få, og derfor købte jeg den også for at være max dækket.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

God ide. Den falder nogle procent efter alder, kender ikke beregningen 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 35 minutter siden:

 

HPV har jeg ikke. Den dækker også bedst før seksuel debut. Det er 47 år siden det skete for mit vedkommende :)

Lige præcis et år efter at verdenen oplevede det første knald nogensinde med Bananas involveret. Et lille trin for Bananas men et stor for menneskeligeden. Det må have været ærgerligt for dig at halte så tæt bagefter?;)

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Bananas skrev, for 2 minutter siden:

Lige præcis et år efter at verdenen oplevede det første knald nogensinde med Bananas involveret. Et lille trin for Bananas men et stor for menneskeligeden. Det må have været ærgerligt for dig at halte bagefter på den måden?;)

Hehe næææ, næsten 13, var ok for mig. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, Lige nu:

Hehe næææ, næsten 13, var ok for mig. 

 

Næsten 13? En voksen mand jo, så nær som på 7-8 uinteressante år.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Næsten 13? En voksen mand jo, så nær som på 7-8 uinteressante år.;)

Forstår ikke din kryptiske måde at skrive på :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, Lige nu:

Forstår ikke din kryptiske måde at skrive på :)

Sorry, er svensker. Det kryptiske skjuler kun tomhed. Ville kun bekræfte at det er et stykke tid siden. For både dig og mig ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Sorry, er svensker. Det kryptiske skjuler kun tomhed. Ville kun bekræfte at det er et stykke tid siden. For både dig og mig ;)

Nåååå, du er tilgivet :) ja længe siden, sjovt nok man kan huske det.  Hun blev faktisk senere min søns mor :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Pophair skrev, for 1 minut siden:

Nåååå, du er tilgivet :) ja længe siden, sjovt nok man kan huske det.  Hun blev faktisk senere min søns mor :)

Men du var vel ikke en 14-årig far, håber jeg?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Pophair
Bananas skrev, for 1 minut siden:

Men du var vel ikke en 14-årig far, håber jeg?

Haha nej, det var nogle år senere 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Exchange-Student

I already did the A+B and HPV vaccination too and would recommend anyone who are sexually active to do so as well : )  We wanna keep having the option of sucking without condom ^^..

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, for 3 timer siden:

Der startes til stadighed nye tråde, om smittefare ved fransk uden kondom til manden, og slik af pigerne.

Ikke om hverken vaginal eller analsex uden kondom, som heldigvis langt de fleste er enige om, at vi ikke dyrker når vi køber sex.

I flere af disse tråde, har jeg beskrevet hvad jeg selv gjorde, da jeg valgte at takke ja til blowjob uden kondom.

Jeg valgte simpelthen selv at betale for de vaccinationer, som man kan få mod seksuelt overførte sygdomme, og så leve med en minimal risiko for at pådrage mig noget mindre alvorligt, som der ikke findes vacciner mod.

Hipatitis A+B, samt HPV.

..............

Jeg har ikke noget imod sprøjter men har en panisk skræk for at blive injiceret med virus. Så ja, jeg er en af de der samfundsomstyrterne som det nu er blevet forbudt at være i Frankrig.:ph34r:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kim Nielsen
Jernsvinet skrev, for 2 timer siden:

Desuden har læger og sundhedspersonale tavshedspligt - så jeg kan ikke forstå at man skulle behøve betale selv for en vaccination mv. hvis man kun gør det for at undgå at andre får indblik i ens sexliv  ;-)

Når nu ens familie ved hvor nem id'et ligger, og intereserer sig for sit helbred, så er det ikke så fjern en tanke at de før eller senere kommer til at se på www.borger.dk måske i en anden sammenhæng. Så vil det være ret svært at bortforklare hvorfor man fx har fået en hpv vaccination uden at fortælle noget om det.

Så for ikke at efterlade spor alle mulige steder foretrækker jeg at betale uden at det ikke bliver registreret, men det er nok ikke muligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kim Nielsen skrev, for 3 minutter siden:

Når nu ens familie ved hvor nem id'et ligger,

De skal stadig også bruge en kode - og hvis ens familie begynder at snage i ens personlige forhold på den måde - så er det måske ikke den rigtige familie - men ellers hvad skulle der være i vejen med at have fået div. vaccinationer?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tænkte om det måske kunne lade sig gøre på apoteket, uden at blive registreret, men det ser ud til at det er lovpligtigt, uanset om det er et privat eller offentligt hospital?

Hvilket vel egentlig er rimeligt nok, når ens journal følger en hele livet, og ligger til grund for den behandling man får hos egen læge, eller på hospitalet.

Eksempelvis så tager jeg selv livsvarigt blodfortyndende medicin, og det er en ret væsentlig information for det sundhedspersonale jeg er i kontakt med.

Det Danske Vaccinationsregister

https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/borger-og-offentlighed/dine-adgang-til-sundhedsdata/det-danske-vaccinationsregister

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Nemtøs

En  hpv  vaccine  er  en  fremragende ide  også  efter  man  er  startet  med  at  være  seksuel  aktiv  for  at  begrænse  risikoen  for visse typer af  cancer hos  både  mænd  og kvinder. Består  af  3 vacciner af  af  1400 kr  fordelt  over  6 mdr. 

Det  er  en  god  investering  I jeres  helbred. 

Vær  opmærksom  på, at  jeres  børn  kan  få  vaccinen  gratis - anbefales  ved 12-13 års  alderen  og  der  kan  de  nøjes  med  2 vacciner. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...