Hop til indhold

Kunsten at prutte

Featured Replies

Skrevet

Tip når i køber tv i el giganten af en ung arbejder.

Medbring vendinde med store kasser og gåpå mod. Vupti masser af rabat!

Skrevet

allerførst at turde åbne munden, og aldrig skambyde sælger. byd aldrig under det halve af prisen

Skrevet

Find en pris du er villig til at give som absolut MAX pris. Gå lidt under det uden at du føler at du skambyder produktet som du vil købe. Du er trods alt interesseret i det så det kan jo ikke være helt dårlig det han sælger.

En vare der måske står til 5000 kan du byde 20-2500 for og være villig til at betale 30-3500 for.

Start på måske 2000 og hør hvad sælger siger. Kan du høre at han ikke er til at rokke på prisen så bare gå videre. Du får ikke noget ud af at begynde at handle med ham hvis ikke han viser noget villighed fra starten. Du finder sikkert det samme til samme pris et andet sted eller måske endda et bedre produkt.

Men er han til at handle med siger han måske 4000 og du går op på 2500. Du skal gå ca det halve op som han går ned.

Når i så er nået til at han ikke vil gå længere ned end 3500 og du er på 2700 gir du ham et sidste bud på 2900. Og hvis han ikke vil tage imod dette bud vender du dig langsomt og begynder at gå væk.

Kalder han på dig igen har med garanti fået ham ned på 3000 og kan lave en handel.

Det er altid et godt trick at begynde at gå væk. For så ved sælger godt at NU er han ved at smide en handel væk og derfor må gøre noget for bare at tjene en lille smule.

Skrevet

Kan I give nogle tips til at putte og forhandle pris på "døde ting"?

Hvad skal man gøre og hvad skal man ikke gøre

Jyderne er nok mester i denne disciplin :lol: alle forslag er velkommen.

du skal spise en masse kål

risle

Skrevet

Find en pris du er villig til at give som absolut MAX pris. Gå lidt under det uden at du føler at du skambyder produktet som du vil købe. Du er trods alt interesseret i det så det kan jo ikke være helt dårlig det han sælger.

En vare der måske står til 5000 kan du byde 20-2500 for og være villig til at betale 30-3500 for.

Start på måske 2000 og hør hvad sælger siger. Kan du høre at han ikke er til at rokke på prisen så bare gå videre. Du får ikke noget ud af at begynde at handle med ham hvis ikke han viser noget villighed fra starten. Du finder sikkert det samme til samme pris et andet sted eller måske endda et bedre produkt.

Men er han til at handle med siger han måske 4000 og du går op på 2500. Du skal gå ca det halve op som han går ned.

Når i så er nået til at han ikke vil gå længere ned end 3500 og du er på 2700 gir du ham et sidste bud på 2900. Og hvis han ikke vil tage imod dette bud vender du dig langsomt og begynder at gå væk.

Kalder han på dig igen har med garanti fået ham ned på 3000 og kan lave en handel.

Det er altid et godt trick at begynde at gå væk. For så ved sælger godt at NU er han ved at smide en handel væk og derfor må gøre noget for bare at tjene en lille smule.

syntes allerede du starter med at skambyde ham og vise at du ikke har lyst til at købe hans vare

Skrevet

At gå under det halve af prisen, er da at skambyde.

Skrevet

At gå under halvdelen af prisen synes jeg også umiddelbart er uforskammet. Men det afhænger måske af branche og produkt? Man kan jo også forestille sig at sælger har sat prisen uforskammet højt og forventer tilsvarende forslag? Men i en almindelig handel i butikker er det da dybt mærkeligt at begynde at prutte om prisen.

risle

Skrevet

syntes allerede du starter med at skambyde ham og vise at du ikke har lyst til at købe hans vare

Nu var det jo bare et eksempel. Du ved overdrivelse fremmer forståelsen :lol:

Skrevet

Nu var det jo bare et eksempel. Du ved overdrivelse fremmer forståelsen :lol:

hvis du nu havde skrevet 3500 til 4000 istedet syntes jeg at dit indlæg kan være den rigtige måde at gøre det på

Skrevet

Skal man starte med 20-30% rabat er det ikke meget normalt ?

Men hvad er begrundelsen for at netop du skal have rabat ?

Skrevet

Min erfaring er at de store penge er at fortjene hvor man tror at der absolut ikke findes noget udrymme for forhandlinger. F.eks. forsikringer, fiber til internettet, etc. Eftersom den slags er udgifter man har kontinuerligt, bliver det hurtigt store beløb. Og eftersom det er så få som forhandler om dette, så er de facto udrymmet ret stort. Jeg har selv fået ned flere aftaler af den slags til mindre end halvdelen af hvad andre betaler for eksakt detsamme. Og når jeg fortæller om det, er det næsten ingen som tror mig. Men det er fuldt muligt. Og er det ikke det, så skifter man bare leverantør.

B

Skrevet

Min erfaring, når jeg skal prutte, er, at det virker bedst, hvis jeg flytter vægten over på venstre balle og løfter højre lidt fra sædet. Det sørger for en vibration, der giver en helt fantastisk lyd.

Og hvis jeg sørger for at spise rigeligt med kål og andre kulhydrater inden, så er der en chance for, at de døve også kan få fuldt udbytte af situationen!

Skrevet

Min erfaring, når jeg skal prutte, er, at det virker bedst, hvis jeg flytter vægten over på venstre balle og løfter højre lidt fra sædet. Det sørger for en vibration, der giver en helt fantastisk lyd.

Og hvis jeg sørger for at spise rigeligt med kål og andre kulhydrater inden, så er der en chance for, at de døve også kan få fuldt udbytte af situationen!

God jysk humor :D:D:D me like :lol::lol::lol::lol::lol:

Venligst

Skrevet

Den rigtige jyske måde at prutte på er som følger:

En kunde ankommer og viser interesse for en vare som koster - 2000kr.

Det ka vi væl handl om??

Næh ikke rigtig.

Jow se nu her. Kunden rykker helt frem i trucker træskoene, haler med besvær en prangerpung op af baglommen på de lyseblå fra Kansas. Han trækker hele harmonikaen ud, og fremviser et antal sedler som ville få enhver skattemand til at komme i bukserne 4 gange.

Nu har a e pris i æ hod, et å!

A stavler noen sæjler, og når vi noer over den pris a ve gi, så tager a stavlen å gåer. Du siger stop når du tror vi er tæt på mi beløw. ÅK?

Skrevet

Det er måske også en slags prutten?

Præsten vender kirkebøssen i hånden og kaster mønterne op i luften :!:

De mønter der bliver deroppe er til vorherre, resten er til præsten.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Skrevet

At prutte om prisen, kommer an på så meget. Hvor henne, hvad er det du vil købe osv og så er det noget både Jyder og Københavnere kan ;)

Ja Mammasan her, er selv typen med store talenter både i form af rabat på køleskabe, fladskærme, kamera og forsikring incl og en masse rabatter til tøserne i det lille frække hus både med frisør, skønheds behandlinger, massage, lingerie, legetøj osv... Men mit største talent blev dog bekræftet her i januar måned.

Jeg havde for 2 år siden købt nogle dyre silkeduns dyner, ja ja lige præcis vi kvinder skal jo have vores skønheds søvn :D Men første brok gik på at nogen havde spist 15 cm af min ene dyne, for efter vask var den ikke 220 cm, men 205 cm.. Ekspedienten sagde det var fordi jeg skulle hive og flå i dynen, hmm den kom så kun op på de 210 cm ( Sidder sikkert nogen med frække tanker, men det er altså stadig en dyne jeg skriver om her he he )

Næste vask havde den mistet sin fylde og var som en slatten død rap rap and og til slut gik den op i syningen :( Havde nok tjent sin værnepligt..

Så asti afsted til butikken efter 2 år, nu ville jeg altså have nogle gode tilbud på bordet og det fik jeg da bestemt og må nu sige at det måske er på tide at jeg erkender at jeg er en hardcore benhård tøs med talenter...

Får endelig efter mit andet brok, 2 nye snedronningen dyner til 50 % og oveni 1000 kr tilbage for den ene ødelagte dyne uden kvittering og finder så ud af efter jeg kom hjem at de første dyner jeg brokkede mig over, var købt i Bruhn butik, ikke Norlinge bo som jeg var i :oops:

Det er da et talent, der vil noget :D

Ps. Skal siges at jeg nyder at shoppe usynlig iført det mest aflagte tøj og støvler, så der var ingen babser på disken, kun et glimt i øjet ;) og røde øre..

Mammasan..

Skrevet

Mammasan, synes du det er i orden at lade en forretningsdrivende betale dig tilbage for en vare du har købt et andet sted ?

Tror du ikke andre ville have haft mere respekt for dit talent hvis du havde kunnet afslutte beretningen med at du var gået tilbage til Norlinge bo og undskyldt , og spurgt hvordan din fejl kunne gøres god igen ?

Venligst

Bundstokken/Spunsen :geek:

Skrevet

Mammasan, synes du det er i orden at lade en forretningsdrivende betale dig tilbage for en vare du har købt et andet sted ?

Tror du ikke andre ville have haft mere respekt for dit talent hvis du havde kunnet afslutte beretningen med at du var gået tilbage til Norlinge bo og undskyldt , og spurgt hvordan din fejl kunne gøres god igen?....

Helt enig med Bundstokken her.

Mammasans stolthed over sit "stunt" svarer lidt til, hvis jeg ved et uheld var kommet til at betale en af hendes piger 2 stk. falske 1000-kroners sedler for 1 times sex og bagefter sad og pralede af det her på Eroguide 8-):mrgreen:

"Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig" - sværere er det faktisk ikke :!:

Skrevet

Tror du ikke andre ville have haft mere respekt for dit talent hvis du havde kunnet afslutte beretningen med at du var gået tilbage til Norlinge bo og undskyldt , og spurgt hvordan din fejl kunne gøres god igen ?

Venligst

Bundstokken/Spunsen :geek:

Kan godt se i min hurtighed at der ville blive krævet en afslutning, men nu gjalt denne beretning om et talent at prutte om pris og ende med at bytte i den forkerte forretning og ikke hvad der skete efterfølgende ik :)

Skrevet

Helt enig med Bundstokken her.

Mammasans stolthed over sit "stunt" svarer lidt til, hvis jeg ved et uheld var kommet til at betale en af hendes piger 2 stk. falske 1000-kroners sedler for 1 times sex og bagefter sad og pralede af det her på Eroguide 8-):mrgreen:

"Vær mod andre, som du ønsker andre skal være mod dig" - sværere er det faktisk ikke :!:

Der er skam ingen stor stoltheds her ellers havde der jo heller ikke været et flovheds ansigt efterfølende. Dette var en beretning, men kunne skam godt forsætte historien med at jeg med røde kinder og øre vendte tilbage til butikken, som dog stadig gav mig de nye dyner til 50 % men jeg betalte de 1000 kr tilbage, fik min gamle dyne og gav den videre til dyreværnet til deres hjemløse hunde ;) Har skam et hjerte på rette sted..

Jeg er mod andre, som andre er mod mig. Lidt mere mit motto ;)

Skrevet

Mammasan, du er taget til nåde igen... ;)

Men afslutningen på din historie var jo ikke lige til at gætte for de uindviede - heller ikke i kraft af den rødmende smiley :!: :P

Gæst
Denne tråd er lukket for yderligere kommentarer.

Denne hjemmeside bruger cookies

Vi bruger cookies til at huske dine indstillinger og forbedre din oplevelse på siden. Klik på "Acceptér cookies" for at give dit samtykke. Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage eller ændre dine cookieindstillinger her.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.