Hop til indhold
DKC

Danske GP vs udenlandske GP

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren
ZEUS skrev, for 3 minutter siden:

Jamen det er flot :D  At du kan tage et sætning ud, uden at fremvise eller gide læse hvad der er skrevet forud :) 

Men gerne citere det jeg svarede på så helheden kommer med.

Vil dog før jeg kommer med citatet fra det der blev svaret på og skrevet, så blot konstantere at det er komisk hvordan man kan fordreje tingene.    Feks blev jeg bedt om dokumention og beviser da jeg forsøgte at aflive en af de sejrlivede myter med med de udenlandske GP´ere.   Jeg påpegede at de var underligt at der ikke blev krævet dokumention og beviser hver gang man slyngede en af de her myter ud med udenlandske GP´ere.   Og blev så senere anklaget af en anden for at det var mig der krævede dokumentation og det kunne jeg selv komme med :D  Det er jo sygt det her...  Måske var et en ide at læse hvad der var blevet skrevet før man går ud og viser man holder med den ene eller den anden.  

Netop det jeg hele tiden har skrevet i gennem flere indlæg i denne tråd er at de udenlandske GP´er ikke adskiller sig væsentligt fra de danske i tankemåde og selvstændighed.   At der så er et større spring fra et land langt fra Rumænien for en GP´er at tage springet fuldt ud til at blive 100 procent selvstændigt , end en polak er bare noget der er logisk at kunne forstå efter min mening.  Og nej jeg har ikke lavet en afhandling af det på universitetet der kan bevise det, blot snakket med flere polakker der kører det hele selv. 

Så svaret var at måske er der ikke mange fra Rumænien der selv kører det selvstændigt med at booke fly, lejlighed osv.   Men det er der ihvertfald flere polakker der gør !.. Og så kom min poingte igen, at lad nu være med at forsætte med det vrangbillede at de udenlandske GP´er er nogle uselvstændige dumme mennesker der bare er tvunget herop.  At de kan tænke selv og sgu ikke dummere end danske GP´ere.    

Men flot at tage en sætning ud og fluekneppe den Alko :)     Men virker mildest talt latterligt når jeg netop gennem næsten alle indlæg herinde har forsøgt at afmystificere den her tankegang der er udbredt at de udenlandske GP´er er nogle dumme uselvstændige væsenere der bare lader sig styre af nogle alfonser.

Citat "

  Trinetease skrev, for 19 timer siden:

@ZEUS En flybillets pris fra et østland retfærdiggør ikke 50% af omsætningen. 

Og 50% er rufferi på et så ulækkert niveau at det er svært at forstå. 

Jeg kender faktisk ikke rigtigt nogen GP’ere som ville sige ja tak til et knald til 15.000 og så levere 7.500 til en mellemmand. Hver gang en dansk mand prøver sig frem som pimp for danske piger, ender det galt - netop fordi at de ikke vil acceptere at levere den slags beløb for en videreformidlings service.

Men vel ikke unormalt at en dansk klinik tager 1/3 ?  Eller det tal hørt tit, men ingen kendskab til klinikker i Danmark.   Vel mest normalt nu bare med et fast beløb.  Men udregnet med hvad en dansk GP´ere tjener på sådan en vagt så vel ikke meget galt at det kan ende med at være 1/3 ?

Isåfald er der nu ikke et stort spring fra 33 procent til 50 procent, når man medregner bagmændende også skal betale for flybilletter og indkvartering 24 timer for en GP´ere.   Altså det kan ikke sætte mit pis i kog :D   Jeg havde aldrig ville turde lægge ud for de udgifter til en GP´ere trods der var aftale om de skulle betale 50 procent.   Husk på det tager længere tid at betale af med de  de priser de tilbyder kontra de priser der er på en dansk klinik.  

Og igen så ikke se forargelsen.    De her GP´ere siger ikke ja medmindre de kan se de kan tjene mere end de kunne ved at blive i deres hjemlande.    Og (det er min fornemmelse) at mange af dem selv finder ud at være helt selvstændige når de har lært landet de arbejde i at kende.

Måske ikke fra de lande som Rumænien og ditto.   Men piger fra Polen de er sgu ikke dummere end de går egne veje hvis de kan se en fordel ved det.

citat slut.

 

Tak for din lange forklaring som jeg desværre ikke fik noget ud af ifht mit spørgsmål - Om du mener Rumænere er dummere end Polakker - eller måske - hvorfor ordet dummere hvilket så forudsætter at du også anser Polakker for dumme, du ved dum dummere dummest

"Måske ikke fra de lande som Rumænien og ditto.   Men piger fra Polen de er sgu ikke dummere end de går egne veje hvis de kan se en fordel ved det"

Lad høre

 

BH

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 8 minutter siden:

Men virker mildest talt latterligt når jeg netop gennem næsten alle indlæg herinde har forsøgt at afmystificere den her tankegang der er udbredt at de udenlandske GP´er er nogle dumme uselvstændige væsenere der bare lader sig styre af nogle alfonser.

Bare for at slå det fast: Du har ikke afmystificeret noget som helst. Du har kun fremhævet dine personlige meninger, og i den proces har du bl.a. bidraget til fordommerne om danske GP'er. Og om rumænere.

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 20 minutter siden:

Ja. I hvert fald lige så normalt som at en dansk selvstændig håndværker gør det. Der er også andre regler at følge, som f.eks. dem om rufferi og dem tror jeg danske GP'er går lange veje for at følge.

Ha ja og igen erkende jeg ikke har nogle fakta om hvorledes det reelt forholder sig.   Jeg tror at de få klinikker der findes der betaler de en vis del hvidt.  

Men blandt de GP´ere der arbejder alene udfra sider som  Sugar dating og annoncering på diverse sider  så er det max 1 procent der gør det :D   Ja min påstand..  Og er at ihvertfald 99 procent gør det 100 procent sort !..

Hvis du skal sammenligne med noget erhvervsliv ville det måske være mere smart at sammenligne med det sorte arbejde i Danmark :)   Spørge dig selv hvor mange der opgiver de hjælper en i fritiden me at sætte et køkken op eller lægge fliser i en have :)    Jeg tror vi får samme tal som jeg skød på og ja som jeg indrømmer er rent gætteri fra mig.  Nemlig at max 1 procent opgiver det.

At du så tror det er mere end almindeligt at GP´ere opgiver og betaler skat viser med al tydelighed at du i hvertfald ikke kender til virkeligheden :D 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 3 minutter siden:

Bare for at slå det fast: Du har ikke afmystificeret noget som helst. Du har kun fremhævet dine personlige meninger, og i den proces har du bl.a. bidraget til fordommerne om danske GP'er.

Hvilke fordomme om danske GP´ere?

Og nej godt klar over jeg ikke har kunnet afmytificere noget hos dig.   Måtte bruge 10 indlæg før du forstod at der var forskel på leveomkostningerne i østlandene kontra Danmark.  Så nej er ikke naiv og tro du fatter meget :D  Eller det gør du, men du vil ikke ændre mening om noget du på forhånd har bestemt dig skal se ud som du forestiller dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Bananas skrev, for 7 minutter siden:

Du har kun fremhævet dine personlige meninger, og i den proces har du bl.a. bidraget til fordommerne om danske GP'er. Og om rumænere.

Helt enig @Bananas  - tænk vi - du og jeg kan være enige det må fejres sender en virtuel samling af Bollinger, Cristal, og Krug til dig :)  

Redigeret af Alkoholikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 13 minutter siden:

Tak for din lange forklaring som jeg desværre ikke fik noget ud af ifht mit spørgsmål - Om du mener Rumænere er dummere end Polakker - eller måske - hvorfor ordet dummere hvilket så forudsætter at du også anser Polakker for dumme, du ved dum dummere dummest

"Måske ikke fra de lande som Rumænien og ditto.   Men piger fra Polen de er sgu ikke dummere end de går egne veje hvis de kan se en fordel ved det"

Lad høre

 

BH

Alko

For at skære det fuldstændigt ud.

Det jeg svarede på der var at der måske ikke var så mange fra Rumænien og de lande langt væk fra Danmark der kørte det selvstændigt.  Men det er der ihvertfald fra Polen.  Og så min poingte at de er sgu ikke dummere end danske GP´ere.

Læs:   I  gennem flere indlæg netop prædikeret for østpigerne sgu ikke er mindre selvstændige og dumme end danske GP´ere, men at det trods alt er en del sværere at komme til et vildt fremmed land og starte op som GP´ere.    Der skal man være naiv hvis man tror de selv har gjort det fra start.  

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 minutter siden:

Helt enig @Bananas  - tænk vi - du og jeg kan være enige det må fejres sender en virtuel samling af Bollinger, Cristal, og Krug til dig :)  

Så kan man jo se om hvordan personlige meninger ser ud når man er omtåget og kontra når man næste dag sidder med tømmermænd ;-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
ZEUS skrev, for 1 minut siden:

Og så min poingte at de er sgu ikke dummere end danske GP´ere

Det var bare ikke hvad du skrev, derfor mit spørgsmål, i alt fald var din pointe ikke tydelig for mig - :) 

 

Her er pointen klar og jeg er helt enig :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
ZEUS skrev, for 2 minutter siden:

Så kan man jo se om hvordan personlige meninger ser ud når man er omtåget og kontra når man næste dag sidder med tømmermænd ;-) 

du mener ?  hvad ? - Og ordentlig champagne får man ikke tømmermænd af, og man er frisk dagen efter et par flasker vin, det er jo en svensker :P De kan drikke  igennem!!!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 1 minut siden:

Det var bare ikke hvad du skrev, derfor mit spørgsmål, i alt fald var din pointe ikke tydelig for mig - :) 

 

Her er pointen klar og jeg er helt enig :)

 

Men det jeg har skrevet gennem en masse indlæg i denne tråd.

Derfor nytter det jo heller ikke noget at du bare lige plukker en sætning ud, uden at tage det hele jeg skrev forud samt det jeg svarede på.   For så tydeligt at se netop min poingte. At det her vrøvl med at tro at alle udenlandske GP´er er bare nogle dumme nogle der vil lade sig udnytte af nogle alfonser er mere nuanceret end det billede medier og mange hjernevaskede forsøger at fremstille herinde.

Min påstand er at det er ekstremt få der virkeligt er tvunget herop og har gæld eller andet.   Langt de fleste de er heroppe fordi de kan tjene meget mere end de kan i deres hjemlande.  Uanset om der så er nogle bagmænd der er grådige.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 2 minutter siden:

du mener ?  hvad ? - Og ordentlig champagne får man ikke tømmermænd af, og man er frisk dagen efter et par flasker vin, det er jo en svensker :P De kan drikke  igennem!!!!

Måske det du læste gav en anden mening der :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Alkoholikeren skrev, for 36 minutter siden:

Helt enig @Bananas  - tænk vi - du og jeg kan være enige det må fejres sender en virtuel samling af Bollinger, Cristal, og Krug til dig :)  

Ja det må fejres. Og det bedste med virtuel champagne er at man kan drikke hvor meget man vil. Tømmermanden er også virtuel :) Skål för fan!!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er altså lidt svært at diskutere med dig @ZEUS når du gang efter anden tilføjer mig meninger og påstander som jeg aldrig har udtrykt.
Jeg har aldrig skrevet noget om "alle" østpiger. Jeg har aldrig skrevet noget om "tvang". Jeg har heller aldrig slynget omkring med procenter og promiller som du gør hele tiden. 
Den frenesi med hvilken du benægter de problemer som sandsynligt findes med mange østpiger og med hvilken du udpensler danske GP'er som snydere af karat, forstærker desværre mine fordomme om mange sexkøbere: "Luk øjnene for det som ikke er godt, luk øjnene for piger der udnyttes, luk øjnene for danske love og regler - og fokusere kun på dine penge og din pik".

Det er om noget at mytifiere og mystificere en verden som til tider er langt mere kompliceret end som så.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 2 timer siden:

Det er altså lidt svært at diskutere med dig @ZEUS når du gang efter anden tilføjer mig meninger og påstander som jeg aldrig har udtrykt.
Jeg har aldrig skrevet noget om "alle" østpiger. Jeg har aldrig skrevet noget om "tvang". Jeg har heller aldrig slynget omkring med procenter og promiller som du gør hele tiden. 
Den frenesi med hvilken du benægter de problemer som sandsynligt findes med mange østpiger og med hvilken du udpensler danske GP'er som snydere af karat, forstærker desværre mine fordomme om mange sexkøbere: "Luk øjnene for det som ikke er godt, luk øjnene for piger der udnyttes, luk øjnene for danske love og regler - og fokusere kun på dine penge og din pik".

Det er om noget at mytifiere og mystificere en verden som til tider er langt mere kompliceret end som så.
 

Og bare sige du igen og igen snakker udenom og ikke svarer på noget af det jeg har kommet med. 

Ting som du selv har startet og hvor jeg så efterfølgende svarer og kunne forvente et svar på springer du igen og igen galant over og kommer med nye vanvittige fordrejninger og påstande igen.

Bare et lille eksempel nu her fra de sidste tråde hvor du i ramme alvor mener at danske GP overholder reglerne mens du mener GP´erne fra østlandende ikke gør.   Jeg spurgte så om du tænkte på det at betale skat ?  :) Og du svarer sgu i ramme alvor at du tro at langt størstedelen af de danske GP´ere betaler skat :-(   

Så er det ligesom umuligt at overhovedet at føre en debat med dig.   Hvis du i ramme alvor mener at langtstørstedelen af de danske GP´er betaler skat ???.   Og ligesom de andre gange drejer du den den hen til en anklage mod mig.   Før feks med at jeg faktisk ikke måtte have en mening om en lovgivning som jeg syntes der var forkert.  Og nu her drejer du den hen til jeg ikke taler pænt om de danske GP´er når jeg dog kan sige sådan noget. 

At jeg dog kan skrive at jeg tror at langt de fleste danske GP´ere ikke betaler skat bliver drejet hen til jeg er som du har en fordom om de fleste sexkøbere er. Hvor det er fint GP´erne bliver udnyttet osv..   Og lige i samme åndedrag får du jo fortalt at du jo bestemt ikke er sådan en sexkøber som du tror alle andre er ;) 

Ha hvis jeg ikke vidste du var svensk så afslører du da netop noget af det her hykleri og dobbeltmoral som mange danskere syntes svenskerne besidder :) Og skal siges jeg elsker Sverige og svenskerne-  Måske mere end danskerne selvom være farligt at sige herinde :D.  Men bare så du heller ikke her kan dreje den hen på du er en forfulgt svensker.  

Forskellen mellem os to er at du ikke vil forholde dig til virkeligheden.  Du lever i din boble.

Så spar mig for din ynkelige forsøg med at fremstille dig selv som den gode og mig som den onde.   

Rigtigt mange danskere får eller laver sort arbejde.   

Og fordi der er nogle der fortæller denne sandhed så skal man jo heller ikke bagefter beskylde dem for at være onde mod danskerne og den dur du forsøgte dig med på mig fordi jeg bare påpegede noget af virkeligheden for dig.    Så det er bare igen dine egne fordomme du har som du afslører.    

For mig er det intet negativt at komme med den her med at størstedelen af GP´erne ikke betaler skat.  Det er kun i dit eget hoved med dine egne fordomme der gør det til noget negativt.  Og istedet for så at forholde dig til virkeligheden så benægter du den sandhed og forsætter med en fantasi boble om hvordan du helst så at det foregik. 

Jeg ser sgu intet ondt i at de fleste GP´ere ikke betaler skat.    Hvis de havde opgivet det som et rigtigt firma så havde priserne været 3 gange så høje.    Jeg ser heller ikke de danskere som arbejder eller modtager sort arbejde som onde danskere.    Det er noget der eksisterer og vores samfund ville sikkert slet ikke kunne eksistere hvis det ikke fandtes.

Men som sagt umuligt at have en debat med dig.   Du lukker netop  øjnene for alt det som ikke passer ind i dit verdensbillede hvor du som den mest gode af alle lever i en verden med gode og onde mennesker.   

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
ZEUS skrev, for 16 timer siden:

Og bare sige du igen og igen snakker udenom og ikke svarer på noget af det jeg har kommet med. 

Ting som du selv har startet og hvor jeg så efterfølgende svarer og kunne forvente et svar på springer du igen og igen galant over og kommer med nye vanvittige fordrejninger og påstande igen.

Bare et lille eksempel nu her fra de sidste tråde hvor du i ramme alvor mener at danske GP overholder reglerne mens du mener GP´erne fra østlandende ikke gør.   Jeg spurgte så om du tænkte på det at betale skat ?  :) Og du svarer sgu i ramme alvor at du tro at langt størstedelen af de danske GP´ere betaler skat :-(   

Så er det ligesom umuligt at overhovedet at føre en debat med dig.   Hvis du i ramme alvor mener at langtstørstedelen af de danske GP´er betaler skat ???.   Og ligesom de andre gange drejer du den den hen til en anklage mod mig.   Før feks med at jeg faktisk ikke måtte have en mening om en lovgivning som jeg syntes der var forkert.  Og nu her drejer du den hen til jeg ikke taler pænt om de danske GP´er når jeg dog kan sige sådan noget. 

At jeg dog kan skrive at jeg tror at langt de fleste danske GP´ere ikke betaler skat bliver drejet hen til jeg er som du har en fordom om de fleste sexkøbere er. Hvor det er fint GP´erne bliver udnyttet osv..   Og lige i samme åndedrag får du jo fortalt at du jo bestemt ikke er sådan en sexkøber som du tror alle andre er ;) 

Ha hvis jeg ikke vidste du var svensk så afslører du da netop noget af det her hykleri og dobbeltmoral som mange danskere syntes svenskerne besidder :) Og skal siges jeg elsker Sverige og svenskerne-  Måske mere end danskerne selvom være farligt at sige herinde :D.  Men bare så du heller ikke her kan dreje den hen på du er en forfulgt svensker.  

Forskellen mellem os to er at du ikke vil forholde dig til virkeligheden.  Du lever i din boble.

Så spar mig for din ynkelige forsøg med at fremstille dig selv som den gode og mig som den onde.   

Rigtigt mange danskere får eller laver sort arbejde.   

Og fordi der er nogle der fortæller denne sandhed så skal man jo heller ikke bagefter beskylde dem for at være onde mod danskerne og den dur du forsøgte dig med på mig fordi jeg bare påpegede noget af virkeligheden for dig.    Så det er bare igen dine egne fordomme du har som du afslører.    

For mig er det intet negativt at komme med den her med at størstedelen af GP´erne ikke betaler skat.  Det er kun i dit eget hoved med dine egne fordomme der gør det til noget negativt.  Og istedet for så at forholde dig til virkeligheden så benægter du den sandhed og forsætter med en fantasi boble om hvordan du helst så at det foregik. 

Jeg ser sgu intet ondt i at de fleste GP´ere ikke betaler skat.    Hvis de havde opgivet det som et rigtigt firma så havde priserne været 3 gange så høje.    Jeg ser heller ikke de danskere som arbejder eller modtager sort arbejde som onde danskere.    Det er noget der eksisterer og vores samfund ville sikkert slet ikke kunne eksistere hvis det ikke fandtes.

Men som sagt umuligt at have en debat med dig.   Du lukker netop  øjnene for alt det som ikke passer ind i dit verdensbillede hvor du som den mest gode af alle lever i en verden med gode og onde mennesker.   

 

Du gør det igen og igen. Lægger ord i munden på mig som jeg aldrig har sagt, giver mig synspunkter som jeg aldrig har udtalt. Gode eller onde mennesker får stå for dig, ligesom sort eller hvidt. Ikke mine ord, dine. Ligesom tvungne piger og alt andet du finder på at jeg mener.

Og når du ikke har flere opfundne meninger at hænge op på mig, så begynder du med at snakke om svenskere og vores dobbeltmoral. Og om din virkelighed og min boble. Du griner ad mig og kalder mig naiv... ikke helt usædvanligt når argumenterne mangler.

Jeg mener stadig at en ikke alt for lille del av østpigerne heroppe arbejder under problematiske forhold, i en form for industriel rufferivirksomhed som antageligt resulterer i flere ting: pigerne fortjener formentligt ikke så meget som de burde - bagmændene desto mere, pigerne gør ting de formentlig ikke vil, kunderne som lokkes dertil - ofte af falske billeder - ved aldrig hvad de får, andet end at det de får måske er billigt.

Jeg mener stadig at en ikke alt for lille del af danske piger betaler skat og moms. Måske ikke for det hele, men hvis de ikke gjorde overhovedet ville de få besøg og problemer med skat og politi. De fleste hjælper jo ikke naboen med et blowjob, eller spreder benene hos tandlægen for en fyldning eller to. De annoncerer, de markedsfører, de blever omskrevne...

Jeg anerkender på den anden side stadig at der findes smarte og selvstændige østpiger heroppe og jeg anerkender selvfølgelig at der findes danske GP'er (og sugarbabes, vidste ikke at denne debat også omhandlede dem) som ikke betaler skat. Selvfølgelig gør det det. 

Jeg mener dog grund grundlæggende at østpigeinvasionen i DK skjuler mange problemer og virksomheder som vi burde være mere opmærksomme på; som sexkøbere og som samfund.

Det mener du så ikke, men desværre bliver din virkelighed ikke mere virkelig fordi du slynger dig med procenter og promiller som du ikke har belæg for eller af at du kalder mig naiv, dobbeltmoralsk svensker.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Når nu I taler Skat eller ikke Skat, er der altså en væsentlig forskel. Hvis en dansk pige eller en dansk håndværker laver en tusse sort, skal den tusse nok blive beskattet på 17 andre måder efterfølgende. Det bliver den derimod ikke når Svetlana og Jakub tager den med til hjemlandet. Firkantet set! Så at sammenligne de to grupper på skatteområdet, er måske lidt mere sløret end som så. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, den 15.7.2019 at 16:24:

Du gør det igen og igen. Lægger ord i munden på mig som jeg aldrig har sagt, giver mig synspunkter som jeg aldrig har udtalt. Gode eller onde mennesker får stå for dig, ligesom sort eller hvidt. Ikke mine ord, dine. Ligesom tvungne piger og alt andet du finder på at jeg mener.

Og når du ikke har flere opfundne meninger at hænge op på mig, så begynder du med at snakke om svenskere og vores dobbeltmoral. Og om din virkelighed og min boble. Du griner ad mig og kalder mig naiv... ikke helt usædvanligt når argumenterne mangler.

Jeg mener stadig at en ikke alt for lille del av østpigerne heroppe arbejder under problematiske forhold, i en form for industriel rufferivirksomhed som antageligt resulterer i flere ting: pigerne fortjener formentligt ikke så meget som de burde - bagmændene desto mere, pigerne gør ting de formentlig ikke vil, kunderne som lokkes dertil - ofte af falske billeder - ved aldrig hvad de får, andet end at det de får måske er billigt.

Jeg mener stadig at en ikke alt for lille del af danske piger betaler skat og moms. Måske ikke for det hele, men hvis de ikke gjorde overhovedet ville de få besøg og problemer med skat og politi. De fleste hjælper jo ikke naboen med et blowjob, eller spreder benene hos tandlægen for en fyldning eller to. De annoncerer, de markedsfører, de blever omskrevne...

Jeg anerkender på den anden side stadig at der findes smarte og selvstændige østpiger heroppe og jeg anerkender selvfølgelig at der findes danske GP'er (og sugarbabes, vidste ikke at denne debat også omhandlede dem) som ikke betaler skat. Selvfølgelig gør det det. 

Jeg mener dog grund grundlæggende at østpigeinvasionen i DK skjuler mange problemer og virksomheder som vi burde være mere opmærksomme på; som sexkøbere og som samfund.

Det mener du så ikke, men desværre bliver din virkelighed ikke mere virkelig fordi du slynger dig med procenter og promiller som du ikke har belæg for eller af at du kalder mig naiv, dobbeltmoralsk svensker.
 

Ikke læst med herinde de sidste dag, men ser nu svar.

Glad for du trods alt har rykket dig så du nu, siger at en stadig for lille del af de danske GPér betaler skat, men altså ikke det du skrev i tidligere indlæg.  Der gav du indtryk af at det var normalt og det var derfor østpigerne i konkurrencen var billigere.

 

Så har debatten da medført et lidt mere nuanceret syn. 

Og her er vi da enige om at jeg da også tror at der er flere danske GP´er der betaler skat, end østpigerne . Men at det trods alt er en forsvindende lille del af dem der samlet gør det. Og ikke det der gør at østpigerne er billigere end danske GP´ere

Skal man lige dvæle hvorfor det forholder sig sådan, at så få danske GP´ere betaler skat, så jo flere grunde.  En af grundende er at priserne er presset i bund (GP priserne har de sidste 20 år næsten været uændret) og skulle der svares skat skulle de selv tage et beløb der var 1 til to gange højere end nu.  Og de ikke ville have en jordisk chance for at konkurrere og få kunder.   

En anden væsentlig grund til mange GP´ere ikke betaler skat er at vi stadig her i 2019 lever under nogle fordomme om deres erhverv så de fleste lever et skjult liv.  Det er ikke ligefrem sådan at de praler af at arbejde i denne branche.  Og hvis man vil have mindst muligt opmærksomhed om ens "andet job" ja så er man sikkert heller ikke vilde med at oplyse til myndighederne om det her og opgive skat.    Så skulle man forvente danske GP´er betalte skat så kunne vi som samfund først stille krav om deres erhverv blev anderkendt 100 procent og respekteret som alle andre erhverv uden de her fordomme der eksisterer.

 

Så vi er ikke enige når du skriver at grunden til de udenlandske GP ere er billigere så fordi deres netværk/bagmænd der tvinger dem til at være billigere.   Jeg har fra første indlæg slået på tromme mod de her fordomme om at de blev underbetalt. Dermed ikke ment at bagmændende sikkert uretfærdigt tager en alt for stor del af kagen.  Men jeg tvivler på de siger ja til noget/ svarer en person i sådan en rekrutterings annonce, medmindre de så en fordel.   Læs de fik meget mere end de ville hjemme.

Vi kan være enige om de måske bliver fristet til at sige ja til noget der overskrider deres grænser (sex uden kondom).  Dog sker ikke sker ved at underbetale dem.  Måske snarere imod.

Men vi kan godt være enige om det er en kedelig tendens.  At de kan blive lokket til gå med til noget som der er over deres grænser.

Men ligende ville sikkert også kunne forekomme hvis man tænkte mit tankeeksperiment med et land vi kunne kalde X og hvor leveomkostninger var 10 x så høje som i DK og hvor en normal pris på en GP´ere var 10.000 danske kroner.  Det ville det sikkert også kunne friste nogle danske GP´ere til at gøre ting der gik over deres egne grænser.  Penge har desværre en stor magt om man vil det eller ej :(     Mange danske GP´ere ville ikke, men nogle ville.  Ligesom nogle østeuropæiske GP´ere lader sig friste af økonomiske fordele

Så vi er stadig dybt uenige om hvorfor østeuropæerne er så meget billigere end danske GP´ere.   Jeg mener stadig at det er grundet de kæmpe forskelle i leveomkostninger i vores lande i EU.   At en dansk GP´ere ikke har en jordisk chance for at kunne konkurrere i pris med en østeuropæisk GP´er.   At mange af de danske så alligevel kan få kunder er fordi de gør det utroligt godt. Men er sjældent eller så godt som aldrig på pris de kan konkurrere.  

Jeg vil i den sammenhæng komme med den her provokerende påstand som som er totalt modsat end det du har argumenteret for.   Og det er at en dansk GP er vil i sammenligning med en østeuropæisk GP´er altid være underbetalt.  Ja du læste rigtigt.  Jeg påstår den danske GP´er er underbetalt i forhold til de østeuropæiske GP´ere !.    Trods de østeuropæiske GP´ere kan sælge deres ydelser meget billigere.      Du siger de udenlandske GP´ere er underbetalt men jeg påstår det er de danske GP´ere der er det.

Og igen så henviser jeg til de forskelle i leveomkostninger landende imellem.

På samme måde som håndværkerne i DK lever under nogle ublu konkurrenceforhold imod de omkring 200.000 østarbejdere der arbejder i Danmark.  Der ville først komme lige konkurrence den dag de danske håndværkere i de her erhverv der bliver presset i løn, valgte at flytte til Østeuropa og bosætte sig.  Og stadig havde et arbejde i Danmark.

Så ville de med bare en mindsteløn i Danmark sikkert kunne leve som grever i de respektive lande. 

Og altså det der er den væsentlige årsag til  priserne på de udenlandske GP´ere ligger under de danske GP´ere priser.   Ikke som du påstår at bagmændende presser dem til at være billigere.   Det er en myte efter min mening.   De siger sgu ikke ja eller bliver presset til at sige ja når de ser sådan en rekrutterings annonce.  Hvis de blev underbetalt så havde de sgu ikke svaret.   De er sgu ikke dummere end danske GP´ere eller andre danskere i almindelighed.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
underdog40 skrev, for 15 timer siden:

Når nu I taler Skat eller ikke Skat, er der altså en væsentlig forskel. Hvis en dansk pige eller en dansk håndværker laver en tusse sort, skal den tusse nok blive beskattet på 17 andre måder efterfølgende. Det bliver den derimod ikke når Svetlana og Jakub tager den med til hjemlandet. Firkantet set! Så at sammenligne de to grupper på skatteområdet, er måske lidt mere sløret end som så. 

Og jo også hele min poingte.  At leveomkostninger betyder en masse her.

Som jeg skrev så flere danskere der arbejder i Norge mod at de måske kan få 20 procent mere i løn.    For en østarbejder der arbejder i Danmark er forskellen måske nærmere 3 - 500 procent mere i løn.

Jo selvfølgelig vil det være "dyrt" at bo og købe mad når man arbejder i det fremmede land med højere leveomkostninger.  Men ligesom mange danskere der arbejder i Norge køber nogle varer i DK og tager med til Norge, så vil mange af østarbejderne gøre det samme i deres respektive lande.   Så de beregninger som er lavet hvad det koster/hvor meget vi tjener som nation med østarbejdere er tit mangelfulde, da de i de beregninger jeg har set, går udfra de her østarbejdere køber alle deres varer i DK mens de arbejder her.   Det tror jeg ikke er tilfældet.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
ZEUS skrev, for 9 minutter siden:

Men ligende ville sikkert også kunne forekomme hvis man tænkte mit tankeeksperiment med et land vi kunne kalde X og hvor leveomkostninger var 10 x så høje som i DK og hvor en normal pris på en GP´ere var 10.000 danske kroner.  Det ville det sikkert også kunne friste nogle danske GP´ere til at gøre ting der gik over deres egne grænser.  Penge har desværre en stor magt om man vil det eller ej :( 

Måske derfor en del piger tager til Dubai? 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, 1 time siden:

Måske derfor en del piger tager til Dubai? 

 

Ved så ikke hvad  du hentyder til må jeg indrømme.

Om du hentyder til vestlige piger tager dertil som GP´ere eller det er tvangsarbejdere du tænker på :) 

Jeg kender ikke forholdene i Dubai.  Hørt om umenneskelige forhold for almindelige arbejdere.   Men ja hvis en inder feks kan tjene det 3 dobbelte end han kan i sit hjemland, så vil han trods lønnen i Dubai er ekstrem lav set i forhold til danske lønninger , gøre det.  Føle det er noget bedre end han kan få i sit hjemland.

Hvordan forholdene så er i Dubai og hvor det kunne tænkes folk mod deres vilje sendes til, ved jeg ikke noget om.  Men ville jo gøre en kæmpe forskel..

Men ikke bilde mig ind det  er normalt at østeuropæere der arbejder her som GP´ere er slaver og arbejder mod deres vilje.    Jo måske vil man kunne finde nogle få.  Men så snakker vi måske om promiller som jeg oprindeligt skrev.   

Og iøvrigt det jeg skrev med promiller hvor Bananes opfattede det som jeg mente det var promiller der arbejde gennem et netværk)bagmænd.  Men så ham der har misforstået det, da tydeligt at se ved at læse mit oprindelige indlæg. 

Og hvor jeg iøvrigt også understregede at det med promiller var et skøn fra min side.    Havde først skrevet procenter men tænkte nej gu fanden om jeg tror at feks 2 eller 5 ud af hundrede er her mod deres vilje.   Det er tusindedele efter mit skøn.

 

 

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Nu ved jeg heller ikke hvor meget erfaring du har med østeuropæiske GP´ere.

Eller hvor meget Bananas har.   Men Bananas må have besøgt mange af dem og gør det stadig, ellers syntes jeg hans udtalelser om dem er lidt invalide.

 

Jeg kan kun fortælle om hvilke oplevelser jeg har haft.   Og ja ofte risiko for fusk fra østeuropæiske GP´ere.     Tror dog ligeså meget det  handler om anden kultur fra nogle østeuropæiske lande.  Ligesom der i Thailand er en prutte kultur fremfor en fast pris som vi kender i Danmark.

Dog tydeligt at nogle annoncer der kunne tyde på det er bagmænd der har skrevet dem.   Syntes dog også der er en tendens til en stigning af de udenlandske annoncer hvor man ser det vitterligt er GP´erne der selv har skrevet den.   

Med hensyn til indtryk at nogle arbejder mod deres vilje så syntes jeg bare ikke det indtryk jeg har fået.   Nogle gør det virkeligt kun grundet penge, men den slags oplevelser desværre også oplevet hos danske GP´ere.   Det er aldrig sjovt for en kunde at opleve det.  Alle går vel efter en af de her oplevelser hvor man føler at GP´erne nyder det.  Ikke noget man kan forvente men da det alle ville syntes var det mest frække.    Det andet er virkeligt en skod oplevelse.

Husker 20 år tilbage da østeuropæerne endnu ikke rigtigt var kommet til Danmark.   Der havde jeg dog en oplevelse med en (jeg vil tro hun var russisk) hvor jeg mens jeg havde samleje at hun begyndte at  græde.  Og nej gør mig ingen illusioner om det var fordi jeg var for stor haha.   Det var virkeligt en lorte oplevelse jeg vil tro alle sexkunder frygter og hader at ende i.   

Tit tænkt på den oplevelse sidenhen.  At hun har været her mod sin vilje er meget sandsynligt desværre. 

Men ellers aldrig oplevet det her hvor jeg følt en mistanke at nogle der var her mod deres vilje.     Derimod flere gange oplevet  desværre at nogle som udelukkende gjorde det for penge.       Dengang for 20 år siden var det også normalt med danske narko ludere (uha nu brugte jeg fyordet, men kan ikke omskrives til narko GP :) ).      Heldigvis har man fået mange af dem væk fra det her erhverv.  For de gjorde det ihvertfald ikke af nogen som helst form for lyst.   

Tror generelt hvis man skal sige noget positivt om det her med at priserne er blevet presset ned (ikke steget) de sidste 20 år, har medført at der er færre danske GP´ere der gør det udelukkende for penge.   Det er måske provokerende at påstå.  Men jeg tror faktisk at hvis vi vi forestillede os at priserne havde været 2 eller 3 gange højere end det de er i dag, så ville mange flere danske GP´ere lade sig friste til det, trods de overskred deres egne grænser.    Tror faktisk nu hvor priserne for en dansk GP´er er så langt nede, at det er hovedparten der gør det fordi de faktisk har lidt lyst og bare bruger det her som et bierhverv.

Redigeret af ZEUS

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har vel en halv snes gange reageret på en udenlandsk piges annonce.

Fraset 2 gange, er jeg gået igen. Stederne virkede ganske snuskede.

Pigerne talte ganske ringe engelsk eller tysk og virkede meget lidt serviceminded.

2 gange har jeg givet det en chance, pigen og stedet virkede OK, men den sædvanlige historie udspillede sig, efter at have betalt var der ikke meget service.

Begge gange det ringeste jeg har været uder for gennem ca. 30 år som kunde i det marked.

Benytter nu kun danske piger.

De udenlandske har egentlig ødelagt markedet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
hagbarth skrev, for 6 timer siden:

De udenlandske har egentlig ødelagt markedet.

Ret vild konklusion baseret på 2 besøg på 30 år! Måske du skulle prøve en udenlandsk GP med gode anmeldelser på EG, så tror jeg måske du vil få et mere nuanceret syn på sagen ;)

Vi kan godt blive enige om, at der er flere nitter blandt de udenlandske, men guldet kan forefindes uanset nationalitet.

Personligt ville jeg også ønske der var flere danske GP'er. Synes der er alt for få her i Aalborg-området, og når endelig en DK-GP annoncerer, er det ofte med kort åbningstid på en hverdag, hvor man selv er på arbejde. Må også erkende at superfransk er lidt et must, hvis jeg skal vælge en dansk GP til. Prisen er derimod mindre vigtig, så længe der er nærvær og indlevelse i seancen. Kvalitet betaler jeg gerne ekstra for :)

Har fuld forståelse for at danske GP'er har et liv ved siden af, og derfor ikke ønsker lange arbejdsdage + har andre grænser/ydelser end udenlanske GP'er. Men det er sikkert en del af forklaringen på, at man oplever færre kunder end tidligere.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease
Giggity skrev, for 6 timer siden:

Ret vild konklusion baseret på 2 besøg på 30 år! Måske du skulle prøve en udenlandsk GP med gode anmeldelser på EG, så tror jeg måske du vil få et mere nuanceret syn på sagen ;)

Vi kan godt blive enige om, at der er flere nitter blandt de udenlandske, men guldet kan forefindes uanset nationalitet.

Personligt ville jeg også ønske der var flere danske GP'er. Synes der er alt for få her i Aalborg-området, og når endelig en DK-GP annoncerer, er det ofte med kort åbningstid på en hverdag, hvor man selv er på arbejde. Må også erkende at superfransk er lidt et must, hvis jeg skal vælge en dansk GP til. Prisen er derimod mindre vigtig, så længe der er nærvær og indlevelse i seancen. Kvalitet betaler jeg gerne ekstra for :)

Har fuld forståelse for at danske GP'er har et liv ved siden af, og derfor ikke ønsker lange arbejdsdage + har andre grænser/ydelser end udenlanske GP'er. Men det er sikkert en del af forklaringen på, at man oplever færre kunder end tidligere.

Men lige præcis de ting du skriver, har jo netop ødelagt branchen for de danske piger. Det er tæt på umuligt at klare sig mod de lange åbningstider, fransk uden, samleje uden og de billige priser. 

Som dansk pige ( som trods alt har et alm liv i dk) så kan vi jo ikke sidde hver dag og holde åbent til 22/23 tiden, og fransk uden er simpelthen bare ikke for alle, ( uden at jeg dømmer eller andet), samleje uden er for de allerfleste dk piger, No go, og priserne....ja dem kunne man sætte ned, men igen....det tror jeg heller ikke er vejen frem.

Måske de har gjort det til købers marked, men sex salg burde ALTID være, sælgers marked. Netop fordi at man i sex salg, som pige, aldrig burde skulle gå på kompromis med sine egne principper. 

Og de meget forringede vilkår for de danske piger, har netop gjort at vi er i stort mindretal. 

Redigeret af Trinetease

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Trinetease skrev, 1 time siden:

Men lige præcis de ting du skriver, har jo netop ødelagt branchen for de danske piger. Det er tæt på umuligt at klare sig mod de lange åbningstider, fransk uden, samleje uden og de billige priser. 

Som dansk pige ( som trods alt har et alm liv i dk) så kan vi jo ikke sidde hver dag og holde åbent til 22/23 tiden, og fransk uden er simpelthen bare ikke for alle, ( uden at jeg dømmer eller andet), samleje uden er for de allerfleste dk piger, No go, og priserne....ja dem kunne man sætte ned, men igen....det tror jeg heller ikke er vejen frem.

Måske de har gjort det til købers marked, men sex salg burde ALTID være, sælgers marked. Netop fordi at man i sex salg, som pige, aldrig burde skulle gå på kompromis med sine egne principper. 

Og de meget forringede vilkår for de danske piger, har netop gjort at vi er i stort mindretal. 

Det er en udvikling du ser i hele samfundet. 

Kunder søger derhen hvor varen er let tilgængelig ( beklager termen "vare"), altså lange åbningstider og lave priser. Af samme årsag døde den lille hyggelige købmand. Inderst inde ville de fleste danske mænd sikkert helst hygge med en dansk pige, men det er meget nemmere at tilgå de udenlandske. 

Fransk uden, megafransk o.l. er noget de allerfleste mænd fortrækker - og derfor trækker det. Risikoen for manden er yderst overskuelig.

Sex uden trækker nok lidt, men de fleste mænd tør ikke, så det tror jeg ikke er en medvirkende faktor i større grad. 

Bordel konceptet kørte i al for lang tid uden fornyelse, og de piger der startede PD da de indså dette, benyttede desværre småsnuskede faciliteter. Ikke fordi jeg har set ret mange bordeller inde fra, og kun her i Jydekrogsland, men de var godt nok klamme. Lyserøde, dårligt vedligeholdte og temmelig snuskede. Jeg er godt klar over der findes/fandtes nogle lidt merer luksus betone udgaver i Dronningens By. 

Du giver selv en del af årsagen. Du ønsker at sex salg skal være sælgers marked. Måske misforstår jeg, men ved sælgers marked forstår jeg at sælger sidder med den lange ende af tovet på alle parametre. Det er et  utrolligt dårligt udgangspunkt for at lave et salg. Det skal hverken være sælgers eller købers marked. Det skal være et marked hvor de to parter laver en handel, som begge er glade for. Det har aldrig ført til lange partnerskaber når den ene part har magten over den anden. 


Prisen er en anstødssten, og de udenlandke piger betaler næppe skat og moms i større udstrækning. Det er et problem, som også ses i andre brancher, og nok uløseligt med det åbne verdens-, og især, Europa samfund, vi lever i. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...