Hop til indhold
Rejsenetværk

Oprør mod Lagkagehuset

Recommended Posts

09.01.2019 KL. 15:33
Oprør mod Lagkagehuset: Kunde kylede rugbrød efter ekspedient
Kunder raser mod Lagkagehuset, der har ændret opskriften på populært rugbrød.

"Siden bagerkæden Lagkagehuset i november overtog den mindre østjyske kæde Langenæs Bageriet, har kunder raset over især én ting: Det såkaldte Aros-rugbrød, som Langenæs har ført i flere år, har ændret smag, mener flere vrede kunder. Det skriver TV2 Østjylland."

"Lagkagehuset bruger en anden surdej og økologiske råvarer, men har ellers ikke ændret i opskriften, påstår bagerkæden."
https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE11115105/oproer-mod-lagkagehuset-kunde-kylede-rugbroed-efter-ekspedient/ 

Har vores egen Aros på EG, en finger med i spillet her?

Som man siger, man skal vælge sine kampe med omhu, men som jeg læser sagen, så har vi her en værdig sag at kæmpe for.

Jeg er personlig en kæmpe fan af Lagkagehuset, men hvad ligner det at ændre så meget som et komma i opskriften på et ikonisk brød, som trofaste kunder har købt hos et etableret lokalt navn i årevis, som man tilfældigvis nu har overtaget.

Hvor er ydmygheden og respekten henne, i denne sag hos Lagkagehuset?

Jeg kan lige se det for mig, Nestle overtager Ferrero, og så synes de lige at de vil ændre lidt i opskriften på Nutella :(

Historie
!Historien om Nutella® er en inspirerende fortælling om kærlighed og passion kombineret med den omhyggelige udvælgelse og behandling af de fineste råvarer, der skal til for at skabe et unikt og enestående produkt. Så nu begynder massevis af familier i hele verden deres dag med Nutella® og et smil som morgenmad."
https://www.nutella.com/da/dk/historie#1946

220px-Nutella_bread_12-2015.jpg

https://da.wikipedia.org/wiki/Nutella

Alle kan jo sige sig selv, det går jo ikke!!

Hovmod står for fald :!:

Dog så sympatiserer ikke med, at frustrererede stamkunder smider brødet tilbage i hovedet på 15 årige unge ekspedienter - værdighed om jeg må be tak!

Men mon ikke Lagkagehuset ender med at komme kritikken i møde?

"»Det smager overhovedet ikke som Aros-rugbrødet, der var blødt og dejligt. Det er som om, de ikke vil lytte til det. Og det er derfor jeg har tilsluttet mig det her brokkekor og derfor jeg ikke handler der mere, siger 62-årige Ditte Keinicke, der gerne kørte fra sit hjem i Ebeltoft til Aarhus for at få fat i rugbrødet."

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det skyldes sandsynligvis at brød fra Lagkagehuset laves på en fabrik og ikke lokalt. Da man har andre arbejdsprocesser på en fabrik bliver produktet også anderledes - programmet Madmagasinet besøgte for nogle år siden en sådan fabrik og de anvender helt andre ting til fremstillingen end en almindelig bager eller dig derhjemme, derfor bliver smagen også anderledes

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er også fan af Lagkagehuset, men det ligner jo inget at lege magtfuldkommen. Især ikke i Jylland kan jeg tænke mig.

På den anden side skriver de at de ikke skal pille med AROS. Det var altså løgn?

LANGENÆS FAVORITTERNE PILLER VI IKKE VED
De fleste stamkunder vil glæde sig over, at flere af Langenæs Bageriets greatest hits stadig vil kunne hentes i bagerierne. Det gælder især Studenterbrødet, der er blevet små-legendarisk i Aarhus for den saftige trøffelmasse i kombination med syrlig hindbærmarmelade og en sprød mørdejsbund. AROS-rugbrødet har tæt på samme status og det brød vil man ikke blot kunne købe i Aarhus, men i alle Lagkagehusets bagerier i hele landet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
wayfarer skrev, for 32 minutter siden:

Hører sådan vrøvl ikke til på eb.dk nationen og ikke her?

Er du helt uden humor ?

Men du kan jo foreslå Admin at han afskaffer forum for Hyggesnak :geek:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetværk skrev, 1 time siden:

Er du helt uden humor ?

Men du kan jo foreslå Admin at han afskaffer forum for Hyggesnak :geek:

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Måske @Aros skal anmeldes, så det bliver alvor og ikke vrøvl:lol:

Dejligt med humor, men ikke godt med dårligt rugbrød

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ser det lidt som historien fra Frederikshavn, fiskemanden der ikke måtte bruge sit familienavn

Jeg kommer ikke hos lagkagehuset, det er for industrielt, et godt bageri i Aarhus er SchweizerBageriet - M. P. Bruuns Gade - her får du godt brød

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det er rigtigt at Lagkagehuset har et centralt bageri, men de enkelte forretninger har et bageri med egne bagere.

Det læste jeg i en artikel om de 2 stiftere, der overtalte køber til at bevare bagere i butikkerne, da de solgte deres livsværk.

Det selvom det betød en omkostning, der kunne undgås.

For eget vedkommende kan jeg sige, at jeg synes at deres brød og kager smager fremragende, og jeg betaler gerne prisen for det.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Hmm ja jo, nu er jeg ikke den store kagefan, (dog elsker jeg romsnegle og romkugler) jeg er mere til desserter <3 dog må jeg sige hvad angår nrød så er Aros brød uovertruffent og hsr før kørt fra “nordlige københavn” til Jylland for at hente brød...tragisk de ikke viderefører brødet i sin oprindlige form.

Småpiger på 15 år skal ikke have kastet brød efter sig, det er eddermame dårlig stil, men hvad kan man forvente i “wild west” 

Men rejse du er jo en mand der har styr på penge og at få max udbytte for pengene, derfor undrers jeg at du ikke selv bager et godt brød, sådan et brøs der kan holde sig i et par dage på en rejse til FKK, en rejsebrød. Jegvdeltager gerne i produktudvikling, idet min fader var bager så jeg har et par tricks i bagkataloget..

godt indlæg rejse så tak for det

bh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
wayfarer skrev, for 2 timer siden:

Hører sådan vrøvl ikke til på eb.dk nationen og ikke her?

Ja her nede i Hyggesnak er vi meget seriøse. De eneste bagværk vi intresserer os for er de værk pigerne går rundt med der bag. Og den glasur de får i ansigtet, og hvor gamle mænd boller teenagers, og store meloner og små nødder, og piger der spiser store lakridsstænger.

Og cykeltøj. Alt andet er vrøvl.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lagkagehuset er helt klart ikke pengene værd i forhold til Langenæs bageren.

I bedste fald er deres produkter middelmådige , men snarerer godt og vel på højde med Bake of produkter.

Personligt spiser jeg ikke ret meget kage men er glad for rugbrød og groft hvidt brød ,og betaler gerne for kvalitet.

Langenæs bageren var netop et kvalitets bageri, ikke billigt men helt klart pengene værd.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min, DESVÆRRE, nu afdøde mor bagte rugbrød, der smagte, alle, selv ex'en elskede det . . . :P 

Og mens jeg boede i udlandet, importerede jeg dansk surbrød (hjemmebagt) . . . .  + DANSK mellemlagret danbo . . . :P 

Selv om jeg arvede opskriften, lærte jeg aldrig de sidste finesser . . . . :( MEN prøver stadig at finde det sidste . . . . :) ;) :P 

DER ER INTET SOM DET RIGTIGE BRØD . . . . :P :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
wayfarer skrev, 1 time siden:

Deler blot ikke jeres humor da, det må i undskylde

Jeg syntes faktisk at det her emne er mere end rigelig vigtigt nok, til at blive placeret, både under politik og generel debat :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Med Nutella på kan det være lige meget, hvor brødet kommer fra. I min optik den dårligste morgenmad ever. De fik også kritik for at skrue på sammensætningen, da prisen på hasselnødder gik i vejret. I en blindtest i Tyskland vandt LIDLs eget mærke - ikke kun på prisen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Lagkagehuset er forfærdeligt ...
Hvorfor hedder det Lagkagehuset når det eneste de ikke har er lagkage???
Jeg så Lagkagehuset for første gang i København, og jeg tænkte, dér skulle jeg ind, jeg ville meget gerne smage lidt hovedstads-mondæn strøg-lagkage.
Lidt klassisk konditorkunst ...
Men dér blev jeg skuffet.
Udvalget er ikke særlig spændende, der er ingen klassiske konditorkager, og det de har smager ikke mere end godt ..
*fnys*
.. jo, der er een undtagelse ... de har en rigtig god Brownie ...


Nå, men pyt med det ... de har en rigtig god bager i Ringe, der har masser af de klassiske konditorkager ... hvor det hele ikke går op i muffins ...

Del dette indlæg


Link til indlæg
sneræven skrev, for 10 minutter siden:

Lagkagehuset er forfærdeligt ...
Hvorfor hedder det Lagkagehuset når det eneste de ikke har er lagkage???
Jeg så Lagkagehuset for første gang i København, og jeg tænkte, dér skulle jeg ind, jeg ville meget gerne smage lidt hovedstads-mondæn strøg-lagkage.
Lidt klassisk konditorkunst ...
Men dér blev jeg skuffet.
Udvalget er ikke særlig spændende, der er ingen klassiske konditorkager, og det de har smager ikke mere end godt ..
*fnys*
.. jo, der er een undtagelse ... de har en rigtig god Brownie ...


Nå, men pyt med det ... de har en rigtig god bager i Ringe, der har masser af de klassiske konditorkager ... hvor det hele ikke går op i muffins ...

Ja det er med Lagkagehuset som med Coca Cola. 

Det er nul og niks, blæst op af smart markedsføring ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I den lille uanselige Nordsjællandske by, som jeg bor i, har vi en bager, der med nemhed slår lagkagehuset i de fleste kategorier

De har flere år i træk, vundet titlen, som Danmarks bedste i flere kategorier.

Vil dog lige sige, at de bestemt ikke er billige, men de kan sgi lave brød og kager, så englene synger :rolleyes:

Redigeret af Toddy

Del dette indlæg


Link til indlæg

Brød & Co i Vejle slog desværre et for stort brød op . . . :( 

Inden de lukkede, bagte de  nogle fantastiske surdejsbrød med mere i stenovnen - VERDENSBERØMT i Vejle og omegn . . . . :P :P :P 

Savner stadig deres brunchbufé før eller efter dagens mareridt af en handletur i gågaden . . . :twisted:  :D 

Til gengæld har vi stadig Vanilla Chocolatier & Konditori - En af DK's bedste - Her kan Lagkagehuset squ godt gå hjem og lægge sig . . . . ;) :P :P 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg indser nu at jeg formentlig været fan af Lagkagehuset fordi jeg sammenligner deres varer med svenskt brød. Og svenskt brød er ikke noget at prale med. Hvis man ikke elsker "Sirapslimpa", for dem har vi i alle former. Det spiser jeg dog kun i kantarelsæsonen for det fungerer med stegte kantareller, ikke med andet. Muligtvis Kalles Kaviar.;)

Jeg ser i tråden i har alle mulige bagerier der ovre i Jylland og på Nordsjælland etc. Men har i ingen tips for en svensker som sjældent kommer længre ind i Danmark end til København. Prøver gerne noget andet end Lagkagehuset, men hvad?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren
Bananas skrev, 1 time siden:

Jeg indser nu at jeg formentlig været fan af Lagkagehuset fordi jeg sammenligner deres varer med svenskt brød. Og svenskt brød er ikke noget at prale med. Hvis man ikke elsker "Sirapslimpa", for dem har vi i alle former. Det spiser jeg dog kun i kantarelsæsonen for det fungerer med stegte kantareller, ikke med andet. Muligtvis Kalles Kaviar.;)

Jeg ser i tråden i har alle mulige bagerier der ovre i Jylland og på Nordsjælland etc. Men har i ingen tips for en svensker som sjældent kommer længre ind i Danmark end til København. Prøver gerne noget andet end Lagkagehuset, men hvad?

Jamen Banan dog, jeg må straks komme til undsætning, kavring på svensk http://www.larsensfristelser.com/svensk-kavring/

og trod du skal lave en københavnertur Indre by, Kgs Nytorv,  Strøget,  Kultorvet, Bredgade, masser af spændene steder og naturligvis som rejse foreslog la glace...efter 10 kager og 10 gode kopper chokolade så besøg en GP...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Tatra
Alkoholikeren skrev, for 37 minutter siden:

og naturligvis som rejse foreslog la glace...efter 10 kager og 10 gode kopper chokolade så besøg en GP...

Og husk at få åbnet vinduet imens... (beklager, den lugtede...):mrgreen:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...