kanonkongen 34395 Skrevet 3. Oktober, 2018 Borende X skrev, for 1 time siden: Det er et mærkeligt træk her i livet, at folk først skal dø, før man begynder at erkende deres virkelige betydning. I livet har de ofte været taget for givet, men når de er væk Hej @Borende X Det, har du ret i. At det ofte er. Når en legende dør.At man reflektere over deres betydning.Og nok også fordi man måske ikke anerkender folk nok. Nu får Kim Larsen, så den fortjente anerkendelse, hyldest og ros. For det musikalske arbejde, han, har beriget os med i mange årtier.Jeg tror også Kim Larsen. Var en meget ydmyg mand. Der ikke brød sig om, altfor stor opstandelse om sin person. Måske derfor begravelsen, forgår i absolut stilhed. Han ville heller ikke modtage priser, awards, ja selv ridderkorset. Jeg tror,han fik sin anerkendelse, når han stod på fx Bøgescenen i Skanderborg.På diverse scener rundt om i landet.Og modtog publikums hyldest. Som en sagde i tv. Han var jo essensen af danskhed. Jeg synes den hyldest,han får nu.Er helt fortjent. Nu sidder Hr. Larsen. Nok i himlen med sine parpirsklip. Deler måske en øl, med selveste H.C Andersen. Der kan de så debattere This is my life. Og få nogle filosofiske tanker ud af kærlighedlivet og snakke om kvinde min og ikke mindst,. De smukke unge mennesker. Det er sidste gang Kim går på Langebro, med sin Fru Sauterne forbi Kofoedsskole. De nynner stille Joanna. Mens Kranen siger Hr. Larsen du er sku forklædt som voksen. Jeg er sku ligeglad siger gavflaben. Men han siger. Vi er dem som ingen må lege med. Nu er det midt om natten. Og lyset er slukket for Lune Larsen. Det er ikke mere dagen før. Det er nutiden. Kim Larsen er her, ikke mere. Han fik masser af succes. Og om lidt bliver her stille. God rejse med din smøg og øl. Han var en ener. Men musikken lever videre i os. Den er ikke taget fra os. tvr skrev, for 18 minutter siden: Jeg ved godt det er lidt øretævernes holdeplads at sige sådan. Og at ingen er enig med mig. Men jeg kunne som sagt godt lide ham og øsnker ham det bedste på sin tur i det hinsides. Hej @tvr. Nej alle, har da lov til deres mening. Og ja, du har en mening om det fair nok. Ja enig i at alle hans sange ikke var lige gode, tekster ej heller. Men han rørte nu noget i mig alligevel. Han kunne noget med en tekst sammen med hans med-skribenter. God dag derude i EG land. KK 2 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 3. Oktober, 2018 tvr skrev, for 36 minutter siden: Puha, jeg er klar over at Kim Larsen betyder meget. Og at han er (som jeg hørte i radioen i går) the sound track til danskernes liv. Men for en dansker der har boet det meste af livet i udlandet, er han måske nok en stor personlighed. Men stemmen var ikke noget særligt. Mildest talt (og dog bedre end Helmigs manglende). Musikken?? Helt ærligt, jeg vil kalde den middelmådig, med en lidt primitiv klang. Pånær et par enkelte numre fra Gasolin dagene. Jeg kunne godt lide ham. Den lidt flabede, jordnære stil. Men for mig, bliver han altså ikke husket for sin fantastiske musik, for den fandtes (i mine ører) ikke. Et par finurlige tekster?? Tjah, måske. Jeg ved godt det er lidt øretævernes holdeplads at sige sådan. Og at ingen er enig med mig. Men jeg kunne som sagt godt lide ham og øsnker ham det bedste på sin tur i det hinsides. Jeg er sådan set enig i din analyse. I mine unge dage var jeg bestemt også mere til Gasolin, og da han gik solo tænkte jeg "Det går ikke", men det gjorde sgu alligevel. Der er nok ingen tvivl om, at det kræver at man er 100% dansker for at man kan se og høre det smukke og unikke i hans musik, tekster og ikke at forglemme hans personlighed. Så ja, hvis man analysere det ned i enkelte bestand dele, så er det ikke specielt imponerende, men den samlede "pakke" var unik og noget særligt dansk der kan være svært at sætte ord på. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Nihil 435 Skrevet 3. Oktober, 2018 Ikke at jeg mener Larsen når Waits højder, men Tom Waits har gjort en dyd af, som jeg forstår, at synge en kende grimt. Og ikke her ej heller at sige at Kim Larsen sang grimt!, men med det postulat fra Waits, at ting kan blive for velproducerede, for kønt, således man glemmer indholdet. En gang imellem er det skønt at synge med på noget, der ikke nødvendigvis er fortænkt til døde, men umiddelbar og gribende. Det banale er ofte underkendt, hvorfor er det banalt. Måske fordi det besidder et strejf af den ægthed, vi nogle gange glemmer i higen efter noget enestående. For mig var Larsen ærlig og dejlig tilgængelig, enestående på en banal måde. 3 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 3. Oktober, 2018 tvr skrev, for 5 timer siden: Puha, jeg er klar over at Kim Larsen betyder meget. Og at han er (som jeg hørte i radioen i går) the sound track til danskernes liv. Men for en dansker der har boet det meste af livet i udlandet, er han måske nok en stor personlighed. Men stemmen var ikke noget særligt. Mildest talt (og dog bedre end Helmigs manglende). Musikken?? Helt ærligt, jeg vil kalde den middelmådig, med en lidt primitiv klang. Pånær et par enkelte numre fra Gasolin dagene. Jeg kunne godt lide ham. Den lidt flabede, jordnære stil. Men for mig, bliver han altså ikke husket for sin fantastiske musik, for den fandtes (i mine ører) ikke. Et par finurlige tekster?? Tjah, måske. Jeg ved godt det er lidt øretævernes holdeplads at sige sådan. Og at ingen er enig med mig. Men jeg kunne som sagt godt lide ham og øsnker ham det bedste på sin tur i det hinsides. Undskyld tvr, og dette er ikke personligt: Men du laver den samme fejl som mange konservative gør i forhold til kultur. Hans stemme var ikke noget særligt. Nej, det er heller ikke Bob Dylans. Musikken vil du kalde middelmådig. Tjaeh, hvad skal man sige om f.eks. John Lee Hooker, Bob Marley, Elvis Presley med mange flere .... ikke særligt kompliceret og med meget primitive klange. Det du ikke har evne til er at tage alle bestanddele ind i oplevelsen, inkl. hvem manden var, hvad han sang om, hvordan han påvirkede mennesker og den tid han var virksom i. For at nå derhen, bliver du nødt at putte dine idéer om hvordan stemmer skal være og hvad primitive klange er for noget, til side. Det er ikke en intellektuel oplevelse, men noget andet. På den anden side er der jo mange der ikke synes Bob Dylan heller er noget særligt. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 3. Oktober, 2018 (edited) Den her tråd er vel - om noget - et eksempel på Rejses synspunkter om billedtrådene. Tilmed Kim Larsen drukner i Asian Nam Nam, trusser, tynder kvinder, store bryster og millioner af selfies. Trist. Undskyld, det var vist Manfredos synspunkter. Og Rejses. Og mine.... og....? Redigeret 3. Oktober, 2018 af Bananas 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest tvr Skrevet 4. Oktober, 2018 Bananas skrev, for 13 timer siden: Undskyld tvr, og dette er ikke personligt: Men du laver den samme fejl som mange konservative gør i forhold til kultur. Hans stemme var ikke noget særligt. Nej, det er heller ikke Bob Dylans. Musikken vil du kalde middelmådig. Tjaeh, hvad skal man sige om f.eks. John Lee Hooker, Bob Marley, Elvis Presley med mange flere .... ikke særligt kompliceret og med meget primitive klange. Det du ikke har evne til er at tage alle bestanddele ind i oplevelsen, inkl. hvem manden var, hvad han sang om, hvordan han påvirkede mennesker og den tid han var virksom i. For at nå derhen, bliver du nødt at putte dine idéer om hvordan stemmer skal være og hvad primitive klange er for noget, til side. Det er ikke en intellektuel oplevelse, men noget andet. På den anden side er der jo mange der ikke synes Bob Dylan heller er noget særligt. Ingen grund til at undskylde. Og du har jo ret. Og smag kan jo som bekendt ikke diskuteres. Vi har alle den bedste smag, hvis vi selv spørges, og den ikke hvis vi spørger andre. Og det faktum at han berører så mange andre end jeg, siger jo sådan set ikke andet end at jeg til et vist punkt tager fejl. Men det er stadig sådan jeg har det med ham Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
kanonkongen 34395 Skrevet 4. Oktober, 2018 Ja himlen.Må også lige lære det på den hårde måde Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Hohoho Skrevet 5. Oktober, 2018 Han er der næsten Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Delphi Skrevet 5. Oktober, 2018 Som så mange mange andre blev jeg også trist til mode, da jeg fik nyheden om Kim’s alt for tidlige død. Jeg synes også at det er fuldt fortjent, at diverse radiostationer landet over fylder æteren med hans iørefaldende musik. Det har han fortjent... Nu håber jeg så bare, at jeg dør før én fra Sussi og Leo gør RIP Larsen, og den kasse øl du skylder mig, kan du passende drikke på vejen op ad alle trapperne Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Aarhuselsker Skrevet 5. Oktober, 2018 Delphi skrev, for 8 minutter siden: Som så mange mange andre blev jeg også trist til mode, da jeg fik nyheden om Kim’s alt for tidlige død. Jeg synes også at det er fuldt fortjent, at diverse radiostationer landet over fylder æteren med hans iørefaldende musik. Det har han fortjent... Nu håber jeg så bare, at jeg dør før én fra Sussi og Leo gør RIP Larsen, og den kasse øl du skylder mig, kan du passende drikke på vejen op ad alle trapperne og må Tomas Helmig leve evigt. Jeg kan simpelthen ikke klare 3 dages uafbrudt radiokværn med han sange Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Borende X 25043 Skrevet 6. Oktober, 2018 Aarhuselsker skrev, for 13 timer siden: og må Tomas Helmig leve evigt. Jeg kan simpelthen ikke klare 3 dages uafbrudt radiokværn med han sange For ikke at tale om Kjeld & Hilda Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg