TheVoice 9471 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, for 13 minutter siden: For at vende tilbage til diskussionen: Mange mener at dette er et fællesskab hvor vi alle burde være enige om at prostitution overvejende er noget positivt, og at den der ikke er enig befinder sig i det forkerte selskab. Jeg tror ikke det er så simpelt. Jeg tror vi er mange der er ambivalente til prostitution, jeg ved i hvert fald at jeg er. Mange af os har haft møden og oplevelser som er svære at rationalisere væk. Og jeg tror flere end mig nogle gange har reflekteret over hvor sundt dette egentlig er. Men så møder man en dejlig, afklaret kvinde og deler en fantastisk oplevelse med hende, og alt er fryd og skæg og ballade igen. Til næste gang tankerne melder sig. Ofte i forbindelse med den der følelse der indimellem melder sig efter et besøg: "Hvad har jeg egentlig gang i? Jeg fik min udløsning, og nu mår jeg skidt. Og hvor har hun egentlig det, den fraværende kvinden der åbenbart egentlig ikke ville mig?" Nogle gange er det nemlig åbenbart at hun ikke ville mig og ikke en gang gider skuespille omkring det. Er jeg virkelig den eneste der har oplevet det? Og som nogle gange har det som efter en stor ulækker pizza: "Fuck det. Aldrig mere". Sammenligningerne med at holde op med spiritus og cigaretter og lignende argumenter holder ikke vand for mig. Købesex drejer sig nemlig ikke kun om dig selv. Jeg udgår fra at du @Misjo1, ikke ville acceptere at nogen tog en smøg i dine børns soveværelse. Det er når det man gør rammer andre, som man bliver nødt at reflektere over sin adfærd lidt ekstra. Filosoffen er overbevist om at prostitution er ødelæggende for de fleste - sælgere som købere. Det handler - for så vidt jeg forstår - ikke om at ville missionere om hvor godt han har det som har stoppet, men om hvor dårligt han mener det er for de fleste involverede, og for samfundet. Jeg tror han har ret. Og fejl. Jeg tror ikke på sort eller hvidt. Mange har det skidt. Mange bliver ødelagte. Sælgere som købere. Men mange har det sikkert godt. For nogle er det eneste muligheden til sex, og for andre er det den eneste muligheden at tjene lidt penge. Som samfundet ser ud nu. Og de måske aller fleste, har det formentlig ok - hverken himmel eller helvede. Et af de store problemerne er at vi faktiskt ikke ved hvor stor respektive gruppe er. De undersøgelser som laves og den forskning som findes, er alt for ofte politiskt tendentiøs for at kunne bruges til andet end en bestemt politisk agenda. I hvert fald er det tilfældet hvor jeg kommer fra. I det spektrum synes jeg Filosoffens holdninger har sin plads herinde. Og jeg mener at det egentlig burde være meget mere interessant at diskutere pros and cons (sorry) herinde end at hver holdning skal have sit eget forum, hvor man kan sidde og klappe hinandens rygge og ikke reflektere over noget som helst. Jeg er helt enig i at de store spørgsmål, som er det skadeligt, bør det forbydes, er der reelt tale om "frivillige" overgreb m.v ikke kan besvares generelt og et sort/hvid syn skader typisk mere end det gavner. Jeg synes bestemt også at der skal være plads til kritiske profiler på EG. I min optik er der bare stor forskel på at være kritisk, saglig og rummelighed og stille ens erfaringer uforpligtende til rådighed for andre og så være en frelst missionær vist eneste formål er at omvende hele verden. 2 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. Juli, 2018 TheVoice skrev, for 57 minutter siden: Jeg synes bestemt også at der skal være plads til kritiske profiler på EG. I min optik er der bare stor forskel på at være kritisk, saglig og rummelighed og stille ens erfaringer uforpligtende til rådighed for andre og så være en frelst missionær vist eneste formål er at omvende hele verden. Ja, der er forskel på at være kritisk og frelst missionær. Og der er også forskel på at diskutere kritiskt og at affærdige nogen som "frelst missionær" Men hvad er så din konklusion, udover at der er forskel? Og hvad er TS konklusion, når han skriver: Finn1101 skrev, den 29/7/2018 at 15:00: Men jeg synes at grænsen bør gå der, hvor den personlige oplevelse ikke er en del af holdningen. .../... ... jeg synes ikke at det på et forum som dette er rimeligt, til stadighed, at argumentere for forbudstanker eller holdninger, der er hentet i prostitutionsmodstandernes miljø... Udtryk som at "grænsen bør gå" og at noget ikke er "rimeligt", tyder vel på lige præcis det. TS synes at grænsen skal sættes, ellers er det urimeligt. Og hvad er konklusionen? Skal Filosoffen udelukkes, advares, censureres eller hvordan? Jeg forstår simpelt hen ikke hensigten med TS. Drejer det sig kun om at vi skal blive enige, pege finger imod Filosoffen og affærdige ham som frelst missionær, eller drejer det sig om at få ham udelukket? Dette er jo ikke en debat om prostitution, men en debat om debat om prostitution. TS vill ikke svare mig videre, men måske du kan @Voice? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 (edited) @Bananas Det, som jeg skriver, står jeg inden for. Det er nu engang min opfattelse, men det er ikke min opfattelse at nogen skal udelukkes. Der kan være legitime årsager til at udelukke folk, men jeg mener ikke at uenighed, der ellers foregår i en god og sober tone, er en af dem. Og så vil jeg gerne tilføje, at Filosoffen ikke var den eneste, som jeg tænkte på, da jeg oprettede tråden. Jeg kan principielt gode lide Filosoffen, på den måde at jeg føler at han tager tingene alvorligt, men enig med ham er jeg ikke, og jeg synes heller ikke at hans stil er fremmende for debatten. – Men det handler for mig ikke om Filosoffen, det vil jeg gerne understrege. Redigeret 30. Juli, 2018 af Finn1101 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, 1 time siden: Ja, der er forskel på at være kritisk og frelst missionær. Og der er også forskel på at diskutere kritiskt og at affærdige nogen som "frelst missionær" Men hvad er så din konklusion, udover at der er forskel? Jeg har som sådan ikke en fast konklusion, sålænge folk overholder regelsættet på EG, og ellers formår at udtrykke sig i respekt for andres synspunkter er det fint med mig. Jeg vil dog tilføje, at hvis en profil viser tydelige symptomer på en eller anden psykisk lidelse e.lign og samtidig går i "krig" mod alle, udtrykker sig grimt via personangreb m.v. så synes jeg at skal anmelde indlæggene, og mon ikke de grønne kan se fornuften i, at give sådanne personer en tænke pause. For at undgå misforståelser er det ikke rettet imod Filosoffen, men der har igennem tiden være eksempler af den slags jeg skriver om. Jeg synes også at det var helt ok, da Tanja Rahm skrev nogle indlæg. Trods hendes holdninger, opvækst og almene udfordringer specielt med mænd, havde hun når man fjernede det værste crap faktisk også nogle ganske udmærkede pointer. Verden er jo ikke lyserød og sådanne personer kan jo sagtens skabe nogle gode debatter eller få en til at tænke lidt dybere over hvad der er ok og hvad der bestemt ikke er ok. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, 1 time siden: @Bananas Det, som jeg skriver, står jeg inden for. Det er nu engang min opfattelse, men det er ikke min opfattelse at nogen skal udelukkes. Der kan være legitime årsager til at udelukke folk, men jeg mener ikke at uenighed, der ellers foregår i en god og sober tone, er en af dem. Og så vil jeg gerne tilføje, at Filosoffen ikke var den eneste, som jeg tænkte på, da jeg oprettede tråden. Jeg kan principielt gode lide Filosoffen, på den måde at jeg føler at han tager tingene alvorligt, men enig med ham er jeg ikke, og jeg synes heller ikke at hans stil er fremmende for debatten. – Men det handler for mig ikke om Filosoffen, det vil jeg gerne understrege. Jeg betvivler ikke at du står inden for hvad du skriver. Jeg spørger bare hvad trådens hensigt er? Det hele er jo en metadebat; dvs en diskussion om diskussion og formerne for diskussion. Og du siger udtrykkeligt at "grænsen bør gå der hvor den personlige oplevelsen ikke er en del af holdningen". Og du siger udtrykkeligt at det ikke "er rimeligt, til stadighed, at argumentere for forbudstanker eller holdninger, der er hentet i prostitutionsmodstandernes miljø..." Hvis det ikke er rimeligt, hvad skal man så gøre? Andet end at debattere sin standspunkt i en eventuelt aktuel debat om prostitution - hvilket ville være rimeligt. Men nu har du startet en metadebat og der mener jeg at det er urimeligt at ikke fremføre en idé om hvilke skridt som skal vedtages for at opnå det man mener er rigtigt for forummet og fjerne det som er urimeligt. Ellers bliver tråden jo kun en misfornøjelse med ikke navngivne brugere. Jeg viste i øvrigt ikke at der fandtes flere der "henter sine holdninger i prostitutionsmodstandernes miljø". 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. Juli, 2018 TheVoice skrev, for 10 minutter siden: Jeg har som sådan ikke en fast konklusion, sålænge folk overholder regelsættet på EG, og ellers formår at udtrykke sig i respekt for andres synspunkter er det fint med mig. Lige præcis. Så hvad er altså meningen med denne tråd? Andet end at mange får tilfælde at klynke over Filosoffen, selv om TS siger at det for ham ikke handler om Filosoffen. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Manfredo 157 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, den 29/7/2018 at 15:36: Nå, men det er heller ikke meningen – så misforstår du budskabet. Jeg forstår det nu på præcist samme måde. Læseren misforstår - eller skribenten formulerer sig ikke klart nok? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, 1 time siden: Jeg betvivler ikke at du står inden for hvad du skriver. Jeg spørger bare hvad trådens hensigt er? Det hele er jo en metadebat; dvs en diskussion om diskussion og formerne for diskussion. Og du siger udtrykkeligt at "grænsen bør gå der hvor den personlige oplevelsen ikke er en del af holdningen". Og du siger udtrykkeligt at det ikke "er rimeligt, til stadighed, at argumentere for forbudstanker eller holdninger, der er hentet i prostitutionsmodstandernes miljø..." Hvis det ikke er rimeligt, hvad skal man så gøre? Andet end at debattere sin standspunkt i en eventuelt aktuel debat om prostitution - hvilket ville være rimeligt. Men nu har du startet en metadebat og der mener jeg at det er urimeligt at ikke fremføre en idé om hvilke skridt som skal vedtages for at opnå det man mener er rigtigt for forummet og fjerne det som er urimeligt. Ellers bliver tråden jo kun en misfornøjelse med ikke navngivne brugere. Jeg viste i øvrigt ikke at der fandtes flere der "henter sine holdninger i prostitutionsmodstandernes miljø". Altså, jeg boede engang for mange år siden i en opgang, hvor en af beboerne altid kom meget sent hjem. Og han smækkede med døren, så hele ejendommen vågnede. Jeg kunne ikke smide ham ud, for det var ikke mig, der ejede ejendommen, og jeg synes måske også at det ville være lige hårdt nok, i hvert fald i første omgang, men jeg sagde det til ham. Det hjalp ikke. Så sagde jeg det til ham igen, og det hjalp heller ikke. En dag gik jeg op til ham, og vi havde en lang snak, men det gjorde det kun værre. Efter noget tid klage jeg til ejendommens ejer, og så hører problemet op. Og det ender faktisk med at manden bliver vicevært. Jeg både tror og håber at der kan findes en løsning på de fleste problemer, men man er jo nødt til at påtale dem. Og de to ting, som jeg har påtalt, nemlig dette og det med at skrive på engelsk, er ikke noget som "community" som dette på den lange bane og i større omfang kan overleve, Et forum som dette lever af at folk gider at skrive indlæg og har lyst til at deltage, derfor skal miljøet ikke være sådan at man føler sig velkommen - det skal ikke være et sted, hvor man føler sig fremmede eller hvor man møder op for at blive skældt ud, hakket på eller mobbet. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 47 minutter siden: Altså, jeg boede engang for mange år siden i en opgang, hvor en af beboerne altid kom meget sent hjem. Og han smækkede med døren, så hele ejendommen vågnede. Jeg kunne ikke smide ham ud, for det var ikke mig, der ejede ejendommen, og jeg synes måske også at det ville være lige hårdt nok, i hvert fald i første omgang, men jeg sagde det til ham. Det hjalp ikke. Så sagde jeg det til ham igen, og det hjalp heller ikke. En dag gik jeg op til ham, og vi havde en lang snak, men det gjorde det kun værre. Efter noget tid klage jeg til ejendommens ejer, og så hører problemet op. Og det ender faktisk med at manden bliver vicevært. Håber han blev en god vicevært. I det fald er det jo en god historie Finn1101 skrev, for 47 minutter siden: Jeg både tror og håber at der kan findes en løsning på de fleste problemer, men man er jo nødt til at påtale dem. Og de to ting, som jeg har påtalt, nemlig dette og det med at skrive på engelsk, er ikke noget som "community" som dette på den lange bane og i større omfang kan overleve, Der tror jeg du overdriver helt vildt faktiskt. Der har altid været folk der har skrevet på engelsk, men ikke ret mange. Og der er ikke flere nu. Det er bare det at manden du og andre tænker på, skriver ret meget lige nu. Det holder snart op, hvis du spørger mig. Og hvad prostitutionsdebaten vedrører så vil en eller to enkelte prostitutionsmodstandere ikke lukke EG. Tværtimod vil jeg sige. Finn1101 skrev, for 47 minutter siden: Et forum som dette lever af at folk gider at skrive indlæg og har lyst til at deltage, derfor skal miljøet ikke være sådan at man føler sig velkommen - det skal ikke være et sted, hvor man føler sig fremmede eller hvor man møder op for at blive skældt ud, hakket på eller mobbet. Nu mener du sikkert at miljøet ikke skal være sådant at man IKKE føler sig velkommen, ikke tværtimod Men selvf er jeg enig i det. Og lige derfor mener jeg det er helt unødvendigt at opfinde problemer der er nærmest ikke-eksisterende. Jeg tror jo ikke PreferEnglish føler sig særligt velkommen nu, og jeg tror heller ikke han er årsag til at nogen anden ikke føler sig velkommen. Det er vel næppe Filosoffen heller? Selv om det ikke var nogen af dem du sigtede til med dine indlæg. MEEEN....blandt anmeldelser og nede i Politik er der nok ret mange som for tiden ikke føler sig velkomne. Og hvis jeg ikke havde været så gammel og garvet havde jeg heller ikke følt mig særligt velkommen. Anmeldelser har jeg helt holdt op med, og ved ikke hvis jeg begynder med igen. Og Politik prøver jeg hårdt at holde mig fra så meget som muligt, fordi jeg ved at jeg ellers snart er oppe i det røde felt. Og jeg er overhoved ikke i tvivl om at der findes skribenter der nede der ikke vil andet end at få folk op der. Jeg var dog selv med til at drive en ny bruger ud som kom ind med en attitude som jeg ikke kunne lide. Jeg svarede ham gang på gang og var sikkert ikke helt pæn i tonen. At han skulle smutte var dog ikke min hensigt og jeg fortryder mine sarkastiske skriv til ham. Det er nemlig meget nemt at som gammel bruger herinde glemme at alle måske ikke er vandt til den til tider hårdføre tonen herinde. Jeg klarer mig, og sikkert gør du. Men skal vi bidrage til at EG er et godt sted at være, skal vi nok fordømme andres måder lidt mindre. Og jeg ved jeg ikke er uden skyld. 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, 1 time siden: Og de to ting, som jeg har påtalt, nemlig dette og det med at skrive på engelsk, er ikke noget som "community" som dette på den lange bane og i større omfang kan overleve, Jeg mener altså du blæser tingene helt ud af proportioner. Forekomsten af begge "fænomener" er på så lavt niveau at det højst bidrager til mangfoldigheden. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Finn1101 1189 Skrevet 30. Juli, 2018 slip skrev, for 39 minutter siden: Jeg mener altså du blæser tingene helt ud af proportioner. Forekomsten af begge "fænomener" er på så lavt niveau at det højst bidrager til mangfoldigheden. Nu må jeg sige at jeg forbinder noget andet med mangfoldighed, hvis det skal forstås positivt, og så overser du den vigtige tilføjelse "på den lange bane og i et større omfang." Hvis du går tilbage og læse, hvad jeg skriver, tror jeg ikke at du havde postet dit svar, for er vi egentlig ikke enige? I hvert fald har jeg besluttet mig for at jeg personligt vil sætte punktum her, debatten bevæger sig for langt væk fra dét, der fik mig til at skrive mit oprindelige indlæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
slip 1022 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 19 minutter siden: Hvis du går tilbage og læse, hvad jeg skriver, tror jeg ikke at du havde postet dit svar, for er vi egentlig ikke enige? Jeg kan ikke se nogen grund til at de 2 emner du har bragt op skulle udvikle sig i en grad "på den lange bane og i et større omfang" så de bliver noget der bare minder om problemer for EG's overlevelse. Det er det jeg mener med at blæse tingene ud af proportioner. Har der været et eneste indlæg på andet end dansk, engelsk og svensk? Hvorfor skulle antallet af ikke-danske indlæg pludselig eksplodere? Du har muligvis ret i vi lige nu ser en stigning i engelske indlæg; ikke mere end det kan være båret af tilfældige udsving. Til gengæld synes jeg der er færre svenske. Og frygter du at EG bliver "kuppet" af prostitutionsmodstandere i en grad så vi andre ikke kan holde ud at være her? Vi er muligvis enige om det meste, men jeg synes dine oplæg afspejler en bekymring som jeg ikke finder belæg for. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 30. Juli, 2018 Finn1101 skrev, for 47 minutter siden: I hvert fald har jeg besluttet mig for at jeg personligt vil sætte punktum her, debatten bevæger sig for langt væk fra dét, der fik mig til at skrive mit oprindelige indlæg. Det forstår jeg ikke? Vi diskuterer vel stadig hvis det egentlig er faktuelle problemer med istadige prostitutionsmodstandere eller ikke, og med andre sprog end dansk? Eller hvis disse trusler imod EG er opfundet af dig? Hvordan langt væk? Er ikke sandheden at du ikke kan lide at blive udfordret i dine synspunkter og derfor står af? Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 30. Juli, 2018 Bananas skrev, for 5 timer siden: Lige præcis. Så hvad er altså meningen med denne tråd? Andet end at mange får tilfælde at klynke over Filosoffen, selv om TS siger at det for ham ikke handler om Filosoffen. Nu er jeg så ikke TS, men enig i at timmingen eller aktualiteten nok udspringer af, irritation over filosoffens indlæg. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 31. Juli, 2018 Bananas skrev, for 15 timer siden: Jeg udgår fra at du @Misjo1, ikke ville acceptere at nogen tog en smøg i dine børns soveværelse. Det er når det man gør rammer andre, som man bliver nødt at reflektere over sin adfærd lidt ekstra. Kære @Bananas Selvfølgelig ville jeg ikke accepterer dette, og der er med garanti heller ikke nogen af mine gæster der kunne finde på at ryge i et barns soveværelse, det er faktisk sådan, at trods fremsatte askebægre, vælger det ALLE mine gæster at gå udenfor for at ryge, det er et spørgsmål om pli og gensidig respekt ! Og det er faktisk essensen i min argumentation mod @Filosoffen, hans klart udtrykte manglende respekt for andres holdninger, og attitude omkring "jeg ene vide og jeg ved bedst!" Bemærk venligst at jeg absolut intet har imod @Filosoffen, han skrive godt, det er hans holdninger jeg anfægter, jeg afslutter iøvrigt mit indlæg med et "Velkommen til debatten" Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 31. Juli, 2018 Misjo1 skrev, for 17 timer siden: Kære @Bananas Selvfølgelig ville jeg ikke accepterer dette, og der er med garanti heller ikke nogen af mine gæster der kunne finde på at ryge i et barns soveværelse, det er faktisk sådan, at trods fremsatte askebægre, vælger det ALLE mine gæster at gå udenfor for at ryge, det er et spørgsmål om pli og gensidig respekt ! Ja, men så er jo det der med at sætte fram askebægre kun et spil. Hvis nogen skulle bruge dem, så mangler de pli og respekt. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Bananas 17704 Skrevet 31. Juli, 2018 Bananas skrev, den 30/7/2018 at 22:12: Der har altid været folk der har skrevet på engelsk, men ikke ret mange. Og der er ikke flere nu. Det er bare det at manden du og andre tænker på, skriver ret meget lige nu. Det holder snart op, hvis du spørger mig. Skrev jeg igår. Og idag er han væk. Måske er jeg alligevel et orakel 1 Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
TheVoice 9471 Skrevet 1. August, 2018 Bananas skrev, for 14 timer siden: Skrev jeg igår. Og idag er han væk. Måske er jeg alligevel et orakel Bananas nu også som også som sandsigerske Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg
Guest Misjo1 Skrevet 2. August, 2018 Bananas skrev, den 1/8/2018 at 00:57: Ja, men så er jo det der med at sætte fram askebægre kun et spil. Hvis nogen skulle bruge dem, så mangler de pli og respekt. Tja, hvorfor forstå, når man kan misforstå, du misser pointen her. Citér indlæg Del dette indlæg Link til indlæg