Hop til indhold
tvr

Godt nok fedt at VM er slut

Recommended Posts

Gæst
tvr skrev, for 13 minutter siden:

Og hvis han er det bedste provinsen kan stille op med, gruer jeg for de styrelser der flytter til Jylland. Så bliver den offentlige sektor endnu større.---- 

Ok. Fair nok. Jeg vil sige tværtimod. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
tvr skrev, for 44 minutter siden:

 

Og så kan de ikke forstå man drikker !!

Nå det er det der er forklaringen på dine indlæg, drukkenskab :D 

Men til din vrede, arrigskab og eder og forbandelser der så denne gange går over DR og TV2, og tilbage til dette yderst, yderst vigtige emne.  Hvis det gik dig så meget på med de danske kommentatorer, hvorfor så du så ikke bare kampene på en af de udenlandske  kanaler. Jeg ser af og til selv Eurosport fremfor danske kanaler hvis begrivenheden dækkes af Eurosport, da jeg bedre kan lide deres kommentatorer ofte. Så havde du selvfølgelig ikke det at blive sur og arrig over, om du så havde fundet noget andet eller blot været glad, tjaeh :D Eller alternativt sagt "pyt". 

Nå skal ikke spolere dit ellers vanlige fantastiske humør herinde, så jeg går ud i solen ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 1 minut siden:
tvr skrev, for 53 minutter siden:

 

Nå det er det der er forklaringen på dine indlæg, drukkenskab :D 

Hahaha. Var du i tvivl.

Aros skrev, for 2 minutter siden:

Men til din vrede, arrigskab og eder og forbandelser der så denne gange går over DR og TV2,

Vrede og arrigskab, er nok en overdrivelse. Men det ér sgu da irriterende at de har en kommentator der taler med så stærk dialekt, at det mere er en accent, og en anden der ikke kan kende forskel på "hans" og "sin". Det må sgu da forventes på stats-tv at kommentatorer i det mindste mestrer sproget. 

Aros skrev, for 7 minutter siden:

Hvis det gik dig så meget på med de danske kommentatorer, hvorfor så du så ikke bare kampene på en af de udenlandske  kanaler.

Det gjorde jeg rent faktisk også, pånær de kampe jeg så i selskab med andre. 

Aros skrev, for 8 minutter siden:

 Så havde du selvfølgelig ikke det at blive sur og arrig over, om du så havde fundet noget andet eller blot været glad, tjaeh :D Eller alternativt sagt "pyt". 

Måske. Det er svært at vide. Men sur og arrig, har jeg jo ikke været. Over det. Endnu. Men irriteret, ja.

Aros skrev, for 9 minutter siden:

Nå skal ikke spolere dit ellers vanlige fantastiske humør herinde, så jeg går ud i solen ;)

Nyd solen. Det vil jeg også gøre senere. Mit humør er vanligt højt

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 45 minutter siden:

Ok. Fair nok. Jeg vil sige tværtimod. 

Det bliver heldigvis muligt at se..... får vi øget effektivitet eller det modsatte. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 19 minutter siden:

Det bliver heldigvis muligt at se..... får vi øget effektivitet eller det modsatte. 

Under alle omstændigheder er det svært at tale om effektivitet i offentlige styrelser ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, Lige nu:

Under alle omstændigheder er det svært at tale om effektivitet i offentlige styrelser ;)

Touchè

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 23 minutter siden:

Vrede og arrigskab, er nok en overdrivelse. Men det ér sgu da irriterende at de har en kommentator der taler med så stærk dialekt, at det mere er en accent, og en anden der ikke kan kende forskel på "hans" og "sin". Det må sgu da forventes på stats-tv at kommentatorer i det mindste mestrer sproget. 

Jeg ser det nu som en vigtigere egenskab, at ekspertkommentator ved noget om fodbold, end om hans måde at tale på, kan tilfredsstille det i øst bosiddende kulturparnass :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 2 minutter siden:

Jeg ser det nu som en vigtigere egenskab, at ekspertkommentator ved noget om fodbold, end om hans måde at tale på, kan tilfredsstille det i øst bosiddende kulturparnass :D

Den sidste del om et "kulturparnas", er jo irrelevant - og har intet med sagen at gøre.

Det må være muligt at finde personer der både kender til fodbold og taler et nogenlunde fejlfrit dansk. Det gør Flemming Poulsen altså ikke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 2 minutter siden:

Det må være muligt at finde personer der både kender til fodbold og taler et nogenlunde fejlfrit dansk. Det gør Flemming Poulsen altså ikke. 

Måske. Men for fodboldspillere er det vigtigere, at kunne tage 10 på foden, at have styr på hans og sin. 

Flemming er Brabrand dreng og  det anses sikkert ikke så vigtigt for os jyder. 

Forøvrigt, vi har haft meget få danske fodboldspillere, der er blevet Europamestre. Heriblandt Flemming. Det burde være muligt de af EG’s brugere, der anser sig selv for at være sproglige genier, at stave en Europamesters efternavn korrekt. :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 3 minutter siden:

Måske. Men for fodboldspillere er det vigtigere, at kunne tage 10 på foden, at have styr på hans og sin. 

Sikkert. Det er han så heller ikke længere.

Lars Boca skrev, for 4 minutter siden:

Flemming er Brabrand dreng og  det anses sikkert ikke så vigtigt for os jyder. 

Det forlanges for at få opholdstilladelse i DK at man kan bestå Dansk 3, som inkluderer netop det. Det må så også kunne forventes af jyder.

Lars Boca skrev, for 5 minutter siden:

Forøvrigt, vi har haft meget få danske fodboldspillere, der er blevet Europamestre. Heriblandt Flemming. Det burde være muligt de af EG’s brugere, der anser sig selv for at være sproglige genier, at stave en Europamesters efternavn korrekt. :D

Hahaha. Tidligere i tråden, stavede jeg det anderledes. Men blev i tvivl...... Jeg er IKKE et sprogligt geni. Jeg har ikke engang gået i andet end 1ste klasse i Danmark, og så voksenundervisning. Hvis det er muligt for mig, er det også muligt for Flemming Whatever-his-efternavn-is.....

Der er ydermere ikke meget der tyder på at titlen Europamester, kvalificerer ham over en del andre..... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I tider hvor sendefladen er fyldt med sport over hele linjen, er det en befrielse med streaming mulighederne  på DR.dk, så kan man se DR 2 og DR K, dag, uge og måned gamle programmer når man vil.

Podcast på DR og Information er også guld værd at lytte til på alle tider af døgnet.

Alternativet til en syndflod af sport i radio og på tv, er ikke længere sort skærm og tavs radio :)

Så hyg jer endelig med alt jeres sport, så hygger jeg mig helt fint uden.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 39 minutter siden:

Sikkert. Det er han så heller ikke længere.

Lars Boca skrev, for 48 minutter siden:

Og ?

tvr skrev, for 39 minutter siden:

Det forlanges for at få opholdstilladelse i DK at man kan bestå Dansk 3, som inkluderer netop det. Det må så også kunne forventes af jyder.

Hvorfor?

Det er en temmelig arrogant og yderst verdensfjern holdning at have, at jyder ikke kan få succes eller klare sig godt, hvis ikke at de er perfekte til sproget. 

tvr skrev, for 40 minutter siden:

Hahaha. Tidligere i tråden, stavede jeg det anderledes. Men blev i tvivl...... Jeg er IKKE et sprogligt geni. Jeg har ikke engang gået i andet end 1ste klasse i Danmark, og så voksenundervisning. Hvis det er muligt for mig, er det også muligt for Flemming Whatever-his-efternavn-is.....

Ja ja, vi har fået din tårevædede historie i mange varianter, så det kan jeg godt huske. Og til det, er der kun at sige, at det er godt klaret af dig. 

tvr skrev, for 41 minutter siden:

Der er ydermere ikke meget der tyder på at titlen Europamester, kvalificerer ham over en del andre..... 

Aner det ikke. Jeg har ingen anelse om, hvordan han har klaret sig som fodboldekspert. Har ikke set DDR’s optakter og pausegymnastik i halvlegene. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er forveksling af sin/sit/hans ligesom lægge/ligge/lagde/lå vist ikke noget specielt jysk fænomen.

Men det irriterer også mit sprogøre, helt ligesom opgejlede speakere, der kan trække a'et i Københaaaaaaavn i en uendelighed.

Men det hører du nok ikke, vel @tvr?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 1 minut siden:

Nu er forveksling af sin/sit/hans ligesom lægge/ligge/lagde/lå vist ikke noget specielt jysk fænomen.

Men det irriterer også mit sprogøre, helt ligesom opgejlede speakere, der kan trække a'et i Københaaaaaaavn i en uendelighed.

Men det hører du nok ikke, vel @tvr?

Enig. Og jo, men hører det nok ikke så meget som det andet, da jeg bor i København 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
tvr skrev, for 2 timer siden:

Vrede og arrigskab, er nok en overdrivelse. Men det ér sgu da irriterende at de har en kommentator der taler med så stærk dialekt, at det mere er en accent, og en anden der ikke kan kende forskel på "hans" og "sin". Det må sgu da forventes på stats-tv at kommentatorer i det mindste mestrer sproget. 

Nu jeg ikke den eneste, der skriver, at dine eder og forbandelser, eller banderi, gør at du virker til at være vred over det med dialekten.

Når man vælger at bande, giver det ofte et indtryk af, at man er vred. Du startede med at skrive fanden og for fanden osv, nu er du så gået ned på sgu-niveau, så tiden mildner dig :D

Men nu vi taler om sprog, så det med at bande i en diskussion, falder altid tilbage på en selv, ens argumenter får ikke mere vægt af det, tværtom giver det et indtryk af, at man ikke er rolig og nuanceret, men alle kan komme til at bruge det i en diskussion også mig selv. Men pænt dansk sprogbrug, nu vi er inde på dette, er det ikke, det du kommer med, når du bl.a. skriver for fanden, fanden osv. 

Hverken du eller jeg, formulerer os altid formfuldendt på dansk, det er for så vidt også for mit vedkommende ligegyldigt, det vigtigste er budskabet og holdningerne. Det gælder både når jeg vurderer, hvad en kommentator siger, og hvad du skriver.

Jeg har derudover intet imod, at folk har lidt personlighed. Hvem husker ikke Glistrup og andre med deres dialekter. Alt skal da ikke gøres snorlige, og formes ind, så ingen dialekt eller lign må anes, hvis man toner frem på skærmen.

Det er i min verden ude af proportioner, at du i den grad hidser dig op over, at en kommentator har lidt dialekt. Det burde godt nok være andet, at hidse sig op over, og er det ikke det, burde man nok prøve at være positiv til en forandring, for så har man intet væsentlig at hidse sig op over, så hidser man sig bare op, fordi man af forskellige årsager måtte have et behov for dette, mener jeg.

Jeg er ret målløs over, at man åbent siger, at det er ikke indholdet og hvad der kommer ud af analyser og holdninger der er det vigtige, det er om de taler rigsdansk. Jeg kunne ikke være mere uenig.

I forvejen prydes skærmen jo at værter og kommentatorer der tit enten taler dansk med københavner-ord af og til eller dansk med københavner-accent, og hvad så. Skal vi så til at hidse os op over dem. Jeg kan ikke lade være med at grine af det her :D Måske skulle man bare nå til den accept, at Danmark på trods af at være et lille land, er et land, hvor der kan være lidt dialekt, selvom det bliver mindre og mindre.

Man kunne da have grebet det helt humoristisk an i stedet for at være vred og sur, og så lavet en (overdrevet) oversættelse af hvad Flemming Povlsen sagde og hvad det så rent faktisk betyder på dansk.

Flemming : I awten tror A Kroatien taaver 

På dansk : I aften tror jeg Kroatien taber

osv :D

Lars Boca skrev, 1 time siden:

Ja ja, vi har fået din tårevædede historie i mange varianter, så det kan jeg godt huske. Og til det, er der kun at sige, at det er godt klaret af dig. 

Rigtig mange varianter, og vi kan dem alle til hudløshed, ;) også af alle de andre tårevædede historier han er  kommet med om ham selv gennem tiden ;)

 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 14 timer siden:

Og ?

Intet andet end, at når han nu ikke længere er fodboldspiller, men kommentator og lever af at tale, kunne han da lære en så basal ting i sproget.

 

Lars Boca skrev, for 14 timer siden:

Hvorfor?

Det er en temmelig arrogant og yderst verdensfjern holdning at have, at jyder ikke kan få succes eller klare sig godt, hvis ikke at de er perfekte til sproget. 

Det kan jyder da også godt. Der er nok ingen der siger andet. Ikke jeg ihvertfald. Men lidt påfaldende, at man mener ikke-danskere ikke kan klare sig uden at vide netop dét....

 

Lars Boca skrev, for 14 timer siden:

Ja ja, vi har fået din tårevædede historie i mange varianter, så det kan jeg godt huske. Og til det, er der kun at sige, at det er godt klaret af dig. 

Tror ikke du har fået den i mere end 1. Jeg har ihvertfald ikke. Og tak, men det handler jo ikke om mig. Tråden er startet fordi jeg finder det irriterende at stats-tv sender udsendelser hvor danskere ikke taler ordenligt dansk.

Lars Boca skrev, for 14 timer siden:

Aner det ikke. Jeg har ingen anelse om, hvordan han har klaret sig som fodboldekspert. Har ikke set DDR’s optakter og pausegymnastik i halvlegene. 

Hahaha. Nej, det ville jeg ønske jeg heller ikke havde......

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 13 timer siden:

Nu jeg ikke den eneste, der skriver, at dine eder og forbandelser, eller banderi, gør at du virker til at være vred over det med dialekten.

Eder og forbandelser, er jo nok at tage munden lidt for fuld.......det sagde jeg vist....

 

Aros skrev, for 13 timer siden:

Jeg har derudover intet imod, at folk har lidt personlighed. Hvem husker ikke Glistrup og andre med deres dialekter. Alt skal da ikke gøres snorlige, og formes ind, så ingen dialekt eller lign må anes, hvis man toner frem på skærmen.

Jeg er jo enig. Her blev det bare så forkert, at det stort set ikke længere er en dialekt, men en accent.....

 

Aros skrev, for 13 timer siden:

Det er i min verden ude af proportioner, at du i den grad hidser dig op over, at en kommentator har lidt dialekt. Det burde godt nok være andet, at hidse sig op over, og er det ikke det, burde man nok prøve at være positiv til en forandring, for så har man intet væsentlig at hidse sig op over, så hidser man sig bare op, fordi man af forskellige årsager måtte have et behov for dette, mener jeg.

Nu hidser jeg mig jo ikke op. Det prøvede jeg at forklare tidligere. Jeg blev irriteret. Det er en forskel. Jeg er sikker på du kender den. Forskellen. Og du har ret. Ingen i Danmark har egentlig meget at rigtigt hidse sig op over. De problemer der findes her, er 1st world problems. Kommer toget til tiden, taler speakeren med accent, hvor meget hjælp skal folk have fra det offentlige, er er 5, 10 eller 15 procent udlændinge for mange osv

Aros skrev, for 13 timer siden:

Jeg er ret målløs over, at man åbent siger, at det er ikke indholdet og hvad der kommer ud af analyser og holdninger der er det vigtige,

Hvis du er det, har du forstået den del af det der er sagt med et smil om læben

Aros skrev, for 13 timer siden:

I forvejen prydes skærmen jo at værter og kommentatorer der tit enten taler dansk med københavner-ord af og til eller dansk med københavner-accent, og hvad så. Skal vi så til at hidse os op over dem. Jeg kan ikke lade være med at grine af det her :D Måske skulle man bare nå til den accept, at Danmark på trods af at være et lille land, er et land, hvor der kan være lidt dialekt, selvom det bliver mindre og mindre.

Nåh, nu blev dialekt fra København til københavner-accent??? Og du skal da også grine af det - eller, det håber jeg da du gør

 

Aros skrev, for 13 timer siden:

Flemming : I awten tror A Kroatien taaver 

På dansk : I aften tror jeg Kroatien taber

Øh ja. Den tror jeg vi alle forstår. Dét er dialekt. Men som de sagde på sprogskolen, hvor jeg gik: Han tog hans hat og gik...... dét bliver jo direkte forkert, med mindre det var en andens hat han tog...

 

Aros skrev, for 13 timer siden:

Rigtig mange varianter, og vi kan dem alle til hudløshed, ;) 

Se, nu bliver du jo personlig igen..... Jeg kender kun 1 variant. Hvis du kender flere, hører jeg dem gerne. Især hvis du kender dem til hudløshed...... for jeg kender som sagt kun 1.

Aros skrev, for 13 timer siden:

alle de andre tårevædede historier han er  kommet med om ham selv gennem tiden ;)

Mente du det korrekte "om sig selv"  ?? hehe. Ej, spøg til side, jeg ved godt du sagde det med vilje og for sjov. Så: Klasse. Oprigtigt ment.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
tvr skrev, 1 time siden:

Eder og forbandelser, er jo nok at tage munden lidt for fuld.......det sagde jeg vist....

Det er på ingen måde at tage munden for fuld, stå ved det du skriver til en forandring, når du starter med at skrive "fanden", "for fanden" osv så bruger du "eder og forandelser". 

tvr skrev, 1 time siden:

Jeg er jo enig. Her blev det bare så forkert, at det stort set ikke længere er en dialekt, men en accent.....

Det har jeg svært ved at se, at du er, for så havde du ikke lavet det "optrin" du laver i denne tråd.

tvr skrev, 1 time siden:

Nu hidser jeg mig jo ikke op. Det prøvede jeg at forklare tidligere. Jeg blev irriteret. Det er en forskel. Jeg er sikker på du kender den. Forskellen. Og du har ret. Ingen i Danmark har egentlig meget at rigtigt hidse sig op over. De problemer der findes her, er 1st world problems. Kommer toget til tiden, taler speakeren med accent, hvor meget hjælp skal folk have fra det offentlige, er er 5, 10 eller 15 procent udlændinge for mange osv

Det er dig, der siger, du ikke hidser dig op, andre kan på baggrund af din måde at formulere sig på, mene, at du hidser dig op. Så burde du jo tage til efterretning, at dine indlæg giver den opfattelse hos andre-

Jeg tvivler igen på, at du mener, at jeg har ret, for så havde du ikke lavet det "optrin" du laver i denne tråd, men opfatter mere du er ude i damage control nu.

Der er nok i øvrigt forskel på det du nævner og vigtigheden af det. Taler speakeren med accent kontra hvilke og hvor store overførsler skal folk have fra det offentlige/skal vi forsætte med at have en asylpolitik der medfører at om få år 15 % udlændinge. Jeg tror de fleste kan se, at det ikke er en og samme vigtighed incl dig selv, og at du kommer med det her for at provokere politisk, er  fordi du vil have politik ind i det her og provokere, men egentlig synes jeg det er lidt sølle af dig, at du gør det, når du samtidig er efter andre for at diskutere politik i en tråd, der ikke er politisk ment, men du kan ikke lade være med at gøre det, du selv kritisere andre for, for sådan er det ofte med dig desværre. Det ville være fantastisk den dag, du ikke er sådan.

tvr skrev, 1 time siden:

Hvis du er det, har du forstået den del af det der er sagt med et smil om læben

Med et smil på læben, ja.

tvr skrev, 1 time siden:

Nåh, nu blev dialekt fra København til københavner-accent??? Og du skal da også grine af det - eller, det håber jeg da du gør

Det gør jeg da, som det fremgår af mit indlæg. Man kunne blot håbe, du gjorde det samme.

tvr skrev, 1 time siden:

Se, nu bliver du jo personlig igen..... Jeg kender kun 1 variant. Hvis du kender flere, hører jeg dem gerne. Især hvis du kender dem til hudløshed...... for jeg kender som sagt kun 1.

Er det nu at blive personlig, at skrive, at vi kender rigtig mange varianter af dine fortællinger om dig selv, og at vi kan dem til hudløshed, hvis det er at blive personlig, så bekræfter du endnu engang hvor ufattelig sart du selv er, kombineret med hvor i øvrigt hvor personlig du selv så ofte er så får jeg et smil på læben igen ;)

Alle dine tårevædede fortællinger om dig selv, findes i dine egne indlæg, som LarsBoca også nævne. Er der nogen grund til at du så ofte kommer med dem ? Tvivler du på vores hukommelse, eller er det egoet igen hos dig der skal plejes ? 

 

Redigeret af Aros

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aros skrev, for 34 minutter siden:

Det har jeg svært ved at se, at du er, for så havde du ikke lavet det "optrin" du laver i denne tråd.

Hehehe. Jeg tror ikke der er meget mere optrin her, end hvad du overfortolker.... og jeg står som sædvanlig ved det jeg siger. Og som sædvanlig, ligger det dig meget på sinde at sige det modsatte. At bande er ikke det samme som at forbande, så jeg har nok ikke brugt "forbandelser" skal du se. 

Aros skrev, for 34 minutter siden:

Jeg tvivler igen på, at du mener, at jeg har ret, for så havde du ikke lavet det "optrin" du laver i denne tråd, men opfatter mere du er ude i damage control nu.

Hvad jeg sagde og siger er at jeg finder det irriterende - pisse irriterende, faktisk - men ikke et stort samfundsproblem - at man tager kommentatorer ind til et stats-tv, der ikke taler et særlig godt dansk. Dialekt er én ting. Forkert brug af ord er altså noget andet. Jeg har intet imod dialekten. Jeg har noget imod at DR som "hele Danmarks samlende kulturinstitution" bruger experter der taler et så fejlfyldt dansk. Jeg mener det er forkert. Men ikke samfundsomstyrtende. Det er et 1st world problem, som sagt. Hvordan det kan blive til "damage control", er mig en gåde, for jeg ser ingen damage.

Aros skrev, for 34 minutter siden:

Det gør jeg da, som det fremgår af mit indlæg. Man kunne blot håbe, du gjorde det samme.

Joh, det er jo nok sådan hele indlægget skal læses skal du se.... Når man virkelig skal forklare humor, går det humoristiske lidt af, men hvis du læser det igen, ser at jeg siger det er "fedt", at VM er slut, men det samtidig er åbenlyst at jeg har siddet foran TV og set hver eneste kamp....  hvis du læser det i det lys, og lægger morgensurheden væk, ser du det nok..... Hvis ikke, så fred med det.

Aros skrev, for 34 minutter siden:

Er det nu at blive personlig, at skrive, at vi kender rigtig mange varianter af dine fortællinger om dig selv, og at vi kan dem til hudløshed, hvis det er at blive personlig, så bekræfter du endnu engang hvor ufattelig sart du selv er, kombineret med hvor i øvrigt hvor personlig du selv så ofte er så får jeg et smil på læben igen ;)

Ikke hvis du bare holder dig til sandheden, så er det ikke. Men hvis du siger der er flere varianter, når der jo kun er 1, så beskylder du mig jo implicit for at lyve, og så bliver det personligt. Med mindre, selvfølgelig, du ikke kan se forskel på variation og variant. Og nej, jeg bliver egentlig ikke personlig som andet end respons.... det har jeg sagt før, og nu siger jeg det igen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
tvr skrev, for 2 timer siden:

Det kan jyder da også godt. Der er nok ingen der siger andet. Ikke jeg ihvertfald. Men lidt påfaldende, at man mener ikke-danskere ikke kan klare sig uden at vide netop dét....

Vrøvl. I guder hvor du vrøvler og blander tingene sammen, så det passer med dit radikale korstog.

Det her med at bestå dansk 3, er noget, der kræves for at få opholdstilladelse. Det har da intet med at mulighed for at få succes. Du roder rundt, og blander ting sammen. 

Om man snakker fimset nordsjællandsk, københavnsk, fynsk, smukt jysk, engelsk, tysk, tyrkisk, osv.  så kan man da få succes. Det handler om vilje og/eller talent. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lars Boca skrev, for 15 minutter siden:

Vrøvl. I guder hvor du vrøvler og blander tingene sammen, så det passer med dit radikale korstog.

Jeg er jo ikke radikal. Det har vi vist konkluderet flere gange. Du fik chancen  tidligere, hvor du kunne liste de "mange" punkter hvor jeg er radikal.... du listede ikke et eneste. Skal jeg finde tråden, så du kan prøve igen?

Og ja, Dansk 3 er noget man skal kunne for at få opholdstilladelse, det er jo det jeg siger - og jo, det giver da netop en indikation omkring success. De kvinder der ikke taler andet end arabisk, har nok ikke den store chance for success....

Men du har jo ret i at talent, uanset sprog, er det der virkelig betyder noget. 

Og der er intet korstog... Nyd nu bare det ironiske i at det kræves at udefra-kommende mestrer en del af det danske sprog, som store dele af danskerne ikke mestrer. Uden at gøre det politisk på nogen måde. Nyd paradokset. Og grin lidt af det. For det er lidt morsomt.

 

 

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Krølle Bølle Jr. skrev, for 8 minutter siden:

Denne tråd her er da vist fejlplaceret.

:lol:          :-o        

Hahaha. Du kan jo godt have ret..... Jeg oprettede den, og den blev derefter flyttet af andre, til hvor den er nu

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu startede jeg jo denne tråd som et humoristisk indlæg. Jeg håber alle vil respektere det som dét, istedet for afsporinger osv. Jeg kan selv blive afsporet, det indrømmer jeg blankt. Men opfordrer alligevel til at diskussionen bliver i trådstartens ånd fremadrettet.

På forhånd tak.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aros
tvr skrev, 1 time siden:

Hehehe. Jeg tror ikke der er meget mere optrin her, end hvad du overfortolker.... og jeg står som sædvanlig ved det jeg siger. Og som sædvanlig, ligger det dig meget på sinde at sige det modsatte. At bande er ikke det samme som at forbande, så jeg har nok ikke brugt "forbandelser" skal du se. 

Hvad jeg sagde og siger er at jeg finder det irriterende - pisse irriterende, faktisk - men ikke et stort samfundsproblem - at man tager kommentatorer ind til et stats-tv, der ikke taler et særlig godt dansk. Dialekt er én ting. Forkert brug af ord er altså noget andet. Jeg har intet imod dialekten. Jeg har noget imod at DR som "hele Danmarks samlende kulturinstitution" bruger experter der taler et så fejlfyldt dansk. Jeg mener det er forkert. Men ikke samfundsomstyrtende. Det er et 1st world problem, som sagt. Hvordan det kan blive til "damage control", er mig en gåde, for jeg ser ingen damage.

Joh, det er jo nok sådan hele indlægget skal læses skal du se.... Når man virkelig skal forklare humor, går det humoristiske lidt af, men hvis du læser det igen, ser at jeg siger det er "fedt", at VM er slut, men det samtidig er åbenlyst at jeg har siddet foran TV og set hver eneste kamp....  hvis du læser det i det lys, og lægger morgensurheden væk, ser du det nok..... Hvis ikke, så fred med det.

Ikke hvis du bare holder dig til sandheden, så er det ikke. Men hvis du siger der er flere varianter, når der jo kun er 1, så beskylder du mig jo implicit for at lyve, og så bliver det personligt. Med mindre, selvfølgelig, du ikke kan se forskel på variation og variant. Og nej, jeg bliver egentlig ikke personlig som andet end respons.... det har jeg sagt før, og nu siger jeg det igen.

Du kunne selv starte med at holde dig til sandheden.

Når det så er sagt, så bunder det hele i, at du, der ikke selv behersker dansk formfuldendt og ikke evner altid at bruge korrekt tegnsætning, (hvilket jeg ej heller selv gør), mener at der ikke må bruges kommentatorer som ikke formulere sig på perfekt dansk, noget inden af vi to ej heller altid gør i øvrigt. Du skal nok se, at nogle af de mest anerkendte danske og internationale forskere og eksperter ikke formulere sig på formfuldendt dansk eller hvad deres modersmålsprog er, dem vil du ikke have på tv.

Jeg mener, at det er indholdet, holdningerne, sagligheden, analyserne, argumenterne er det vigtige, ikke om der er lidt små sproglige fejl.

At du kan hidse dig op, bande og svovle over lidt små sproglige fejl, til det må jeg ønske dig god bedring og må du nyde lidt af solen snart. ;)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...