Hop til indhold
Guest liderlig-dreng

Er det moralsk forkert at besøge en prostitueret?

Recommended Posts

Guest liderlig-dreng

Jeg ved ikke om dette emne har været debatteret tidligere herinde. Men som I nok ved, så ligger prostitutionsbranchen lige ved vippen for at blive ulovligt og det er der nok årsager til. Vi lever i et samfund hvor vi ofte høre, at pigerne der er i denne branche ofte er der af negative årsager og at det er menneskekrænkende for kvinder at sælge sex. Man høre også, at de kvinder der er i denne branche er der fordi, at de har det svært psykisk og derfor ønsker de at fortage endnu mere skade på sig selv og af denne årsag spreder de benene til mænd på trods af at de godt ved at det menneskekrænkende. Det er lidt ligesom dem der skærer i sig selv, på trods af at de ved at det kun er mere skadeligt. I piger der er i denne branche må gerne svare på dette, da I er de eneste der ved hvem der taler sandt. 

Jeg har tidligere besøgt GP'er uden at tænke over om det var moralsk forkert. Mine tanker omkring emnet startede efter jeg virkelig havde lyst til at besøge en glædespige som har haft en del positive anmeldelser herinde. Det kom så frem at hun har store personlig problemer og har tidligere forsøgt selvmord. Dette har virkelig skræmt mig og sat nogle tanke igang hos mig. Det bekræftede virkelig fordommene omkring pigerne i denne branche. Jeg har helt mistet lysten til at besøge en GP fremover. Jeg vil nemlig ikke kranke et andet menneske. Hvad synes I? Overreagere jeg? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Misjo1

Det er VIRKELIGT et fortæsket emne her på denne side, søg og du skal finde, jeg vil ikke deltage yderligere i den debat.!

MIsjo1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster

Er svaret ikke at det er moralsk og menneskeligt forkert at betaler en kvinde sex for hvis hun ikke gør det af fri vilje? eller gør det af desperation?

Alle de søde piger der har jobbet fordi de kan lide det - dem er der intet forkert i at besøge så ofte som muligt ;) 

Hvordan man så vurdere om det er en pige der har et sundt forhold til sit arbejde, skal jeg ikke gøre mig klog på - tænker at med sund fornuft og situations fornemmelse kommer man langt, dog uden nogen garantier :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nej, det er ikke moralsk forkert at besøge prostituerede. De fleste jeg har besøgt virkede til at være helt okay og glade for hvad de laver. Der har været et par stykker, for mit vedkommende, hvor det føltes "forkert" og "akavet",  men det tilskriver jeg manglende kemi.

Det er kun moralsk forkert, hvis du har en kone/kæreste som er uvidende om dine "besøg" hos prostituerede.     

Hilsen Gamle Ole

Del dette indlæg


Link til indlæg
gamle ole skrev, for 15 minutter siden:

Nej, det er ikke moralsk forkert at besøge prostituerede. De fleste jeg har besøgt virkede til at være helt okay og glade for hvad de laver. Der har været et par stykker, for mit vedkommende, hvor det føltes "forkert" og "akavet",  men det tilskriver jeg manglende kemi.

Det er kun moralsk forkert, hvis du har en kone/kæreste som er uvidende om dine "besøg" hos prostituerede.     

Hilsen Gamle Ole

Ang. den sidste sætning:

Det er vel så gældende for en stor del af brugerne her på lille EG.   :lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Piraten
liderlig-dreng skrev, for 1 time siden:

Jeg ved ikke om dette emne har været debatteret tidligere herinde. Men som I nok ved, så ligger prostitutionsbranchen lige ved vippen for at blive ulovligt og det er der nok årsager til. Vi lever i et samfund hvor vi ofte høre, at pigerne der er i denne branche ofte er der af negative årsager og at det er menneskekrænkende for kvinder at sælge sex. Man høre også, at de kvinder der er i denne branche er der fordi, at de har det svært psykisk og derfor ønsker de at fortage endnu mere skade på sig selv og af denne årsag spreder de benene til mænd på trods af at de godt ved at det menneskekrænkende. Det er lidt ligesom dem der skærer i sig selv, på trods af at de ved at det kun er mere skadeligt. I piger der er i denne branche må gerne svare på dette, da I er de eneste der ved hvem der taler sandt. 

Jeg har tidligere besøgt GP'er uden at tænke over om det var moralsk forkert. Mine tanker omkring emnet startede efter jeg virkelig havde lyst til at besøge en glædespige som har haft en del positive anmeldelser herinde. Det kom så frem at hun har store personlig problemer og har tidligere forsøgt selvmord. Dette har virkelig skræmt mig og sat nogle tanke igang hos mig. Det bekræftede virkelig fordommene omkring pigerne i denne branche. Jeg har helt mistet lysten til at besøge en GP fremover. Jeg vil nemlig ikke kranke et andet menneske. Hvad synes I? Overreagere jeg? 

Jeg hørte engang en “selvskærer” sige at hun gjorde det for at kunne mærke sig selv. Et fænomen, der specielt for unge kvinder, kan skyldes et pres, både fra sig selv, forældre osv. om at leve op til skyhøje forventninger, karakterer og karriere. Det tror jeg ikke har ret meget at gøre med hvorfor nogle kvinder vælger prostitution som levevej. Men, som altid når vi har med mennesker at gøre, kan man sikkert finde eksempler, der både kan af/bekræfte din tese.

vh. Piraten

Del dette indlæg


Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 2 timer siden:

Jeg ved ikke om dette emne har været debatteret tidligere herinde. Men som I nok ved, så ligger prostitutionsbranchen lige ved vippen for at blive ulovligt og det er der nok årsager til. Vi lever i et samfund hvor vi ofte høre, at pigerne der er i denne branche ofte er der af negative årsager og at det er menneskekrænkende for kvinder at sælge sex. Man høre også, at de kvinder der er i denne branche er der fordi, at de har det svært psykisk og derfor ønsker de at fortage endnu mere skade på sig selv og af denne årsag spreder de benene til mænd på trods af at de godt ved at det menneskekrænkende. Det er lidt ligesom dem der skærer i sig selv, på trods af at de ved at det kun er mere skadeligt. I piger der er i denne branche må gerne svare på dette, da I er de eneste der ved hvem der taler sandt. 

Jeg har tidligere besøgt GP'er uden at tænke over om det var moralsk forkert. Mine tanker omkring emnet startede efter jeg virkelig havde lyst til at besøge en glædespige som har haft en del positive anmeldelser herinde. Det kom så frem at hun har store personlig problemer og har tidligere forsøgt selvmord. Dette har virkelig skræmt mig og sat nogle tanke igang hos mig. Det bekræftede virkelig fordommene omkring pigerne i denne branche. Jeg har helt mistet lysten til at besøge en GP fremover. Jeg vil nemlig ikke kranke et andet menneske. Hvad synes I? Overreagere jeg? 

Det er vel op til den enkeltes moral, 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper

Ja det er vel moralsk forkert eller sville dethér forum ikke eksistere og vi kunne danne en gruppe på FB i stil med biler, hunde og strikketøj... en hel del GP'er er vel ikke hvad man kan kalde psykisk sunde/robuste og debatten om hvem der er handlede eller ej kan gøre sit til om det er noget man vil involvere sig i eller ej som kunde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Manfredo skrev, for 2 minutter siden:

Moralsk forkert?

Kommer helt an på om:

1) Pigen gør det af egen fri vilje

2) Ens egen situation parforholdsmæssigt

Synes jeg.

1 hvordan ved du det ? 2 hvad mener du ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
happycamper skrev, for 1 minut siden:

1 hvordan ved du det ? 2 hvad mener du ?

1) Fordi det er det, jeg synes. 

2) At man ligesom bør have baglandet i orden. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Manfredo skrev, for 7 minutter siden:

1) Fordi det er det, jeg synes. 

2) At man ligesom bør have baglandet i orden. 

Mon ikke der menes, hvordan du i praksis finder ud af, om pigen gør det af egen fri vilje?

 

Problemet med "fri vilje" er jo et af de store i filosofihistorien, så nu må vi høre din løsning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 3 minutter siden:

Mon ikke der menes, hvordan du i praksis finder ud af, om pigen gør det af egen fri vilje?

 

Problemet med "fri vilje" er jo et af de store i filosofihistorien, så nu må vi høre din løsning.

Måske. Det var jo ikke det, der blev spurgt om, godt nok.

"Fri vilje" er jo svært for mig at vide. Men man kan jo føre en samtale med pigen. Det giver som regel nogle indikationer. Det gør bookningsprocessen og stedet også.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Manfredo skrev, for 21 minutter siden:

1) Fordi det er det, jeg synes. 

2) At man ligesom bør have baglandet i orden. 

det er bare ikke så nemt at vide altid det dér med "fri vilje" prøver ikke at moralisere... måske ikke nok at sige fordi du synes det - baglandet iorden ??? din kone har givet lov ?

Del dette indlæg


Link til indlæg
happycamper skrev, for 1 minut siden:

det er bare ikke så nemt at vide altid det dér med "fri vilje" prøver ikke at moralisere... måske ikke nok at sige fordi du synes det - baglandet iorden ??? din kone har givet lov ?

1) Fordi, det er det, jeg synes. Det er mit synspunkt. Jeg har ikke moralsk fint med, at knalde en pige, som er handlet eller har en pimp. F.eks. Hvorfor er det ikke nok at sige, at det er mit synspunkt?

2) Hvis konen giver lov, er det, efter min mening, helt ok. F.eks.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper

helt ok - ingen af dine svar giver mening... hvordan ved du om pigen er handlet eller har en pimp ? tror ikke det er nok at spørge - har ikke hørt så mange der får ok fra konen. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvad er det helt præcist her, der ikke giver mening? Du forstår ikke, hvad jeg skriver? Du er ikke enig? Eller...?

Jeg VED ikke med sikkerhed, om hun er handlet eller pimpet. Men der er da indikatorer. SOM sagt: Kommunikationen, stedet, hvad pigen fortæller.

Du har sikkert ret! Nok ikke mange, det har ok fra konen. Det ændrer bare ikke ved mit, helt eget, moralske synspunkt. I forhold til min egen gøren og laden. Hvordan jeg opfører mig overfor andre, osv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Manfredo skrev, for 2 minutter siden:

Hvad er det helt præcist her, der ikke giver mening? Du forstår ikke, hvad jeg skriver? Du er ikke enig? Eller...?

Jeg VED ikke med sikkerhed, om hun er handlet eller pimpet. Men der er da indikatorer. SOM sagt: Kommunikationen, stedet, hvad pigen fortæller.

Du har sikkert ret! Nok ikke mange, det har ok fra konen. Det ændrer bare ikke ved mit, helt eget, moralske synspunkt. I forhold til min egen gøren og laden. Hvordan jeg opfører mig overfor andre, osv.

jeg er på sin vis desværre enig - tænker nogengange bagefter at måske at pigen ikke var hér helt frivillig osv men føler mig også lidt som et svin der lader pikken tale... har kun 1 gang gået igen fordi stemningen var for skidt og pigens bryster virkelig var udpinte... har ikke den gyldne løsning og synes at vi brugere bevæger os i et lidt skidt område i samfundet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
liderlig-dreng skrev, for 4 timer siden:

 Overreagere jeg? 

Nej, det synes jeg ikke.

At købe sex er dybt kontroversielt. I hvert fald for mig.

For mig er det specielt uvidenheden og det at man ikke kan tro/stole på nogen som helst, der er det største problem.

Du skal være glad for, at du i et enkelt tilfælde rent faktisk fik muligheden for at foretage et reelt valg. For det valg får vi normalt ikke, idet der ikke findes gp'er der frivilligt skriver i deres annoncer (eller selv fortæller), at de er selvmordstruede eller noget andet skørt.

Alene pga. af denne uvidenhed, kan man sagtens argumentere for, at det er dybt umoralsk at købe sex.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest KimBigGuy
liderlig-dreng skrev, for 4 timer siden:

Jeg ved ikke om dette emne har været debatteret tidligere herinde. Men som I nok ved, så ligger prostitutionsbranchen lige ved vippen for at blive ulovligt og det er der nok årsager til. Vi lever i et samfund hvor vi ofte høre, at pigerne der er i denne branche ofte er der af negative årsager og at det er menneskekrænkende for kvinder at sælge sex. Man høre også, at de kvinder der er i denne branche er der fordi, at de har det svært psykisk og derfor ønsker de at fortage endnu mere skade på sig selv og af denne årsag spreder de benene til mænd på trods af at de godt ved at det menneskekrænkende. Det er lidt ligesom dem der skærer i sig selv, på trods af at de ved at det kun er mere skadeligt. I piger der er i denne branche må gerne svare på dette, da I er de eneste der ved hvem der taler sandt. 

Jeg har tidligere besøgt GP'er uden at tænke over om det var moralsk forkert. Mine tanker omkring emnet startede efter jeg virkelig havde lyst til at besøge en glædespige som har haft en del positive anmeldelser herinde. Det kom så frem at hun har store personlig problemer og har tidligere forsøgt selvmord. Dette har virkelig skræmt mig og sat nogle tanke igang hos mig. Det bekræftede virkelig fordommene omkring pigerne i denne branche. Jeg har helt mistet lysten til at besøge en GP fremover. Jeg vil nemlig ikke kranke et andet menneske. Hvad synes I? Overreagere jeg? 

Det er da ok emne, syntes jeg.. Overreagere du, ej.

Men der er nok forskel på unge piger til billige priser, og dem er lidt ældre til dyre priser... Der er os dem mænd der vil ha´ lidt kvindelig kontakt, (ikke sex) Jeg har da hørt der er mange der køber en GP bare for en samtale, fordi de må da kende mænd godt, skulle man tro. eller hvad?

Jeg har da os gået fra en GP og tænkt.. jaa det var måske ikke lige så fedt... hånden på hjertet, det har vi nok alle.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det første spørgsmål: Hvad er moral?

Latinets "moralitas" kommer fra "mores" som betyder omtrent skik eller sæd. Med moral mener man oftest kulturbestemte forskrifter. Så hvad siger vores kultur? Er det ok i vores samfund at besøge GP'er? 

Selvfølgelig ikke. Hvis det var i orden med os som samfundsgruppe, så ville vi ikke sidde herinde og anonymt fortælle hinanden om stramme fisser og hvor mange gange vores fantastiske tungeevner fik hende at komme. 

Men vi er liderlige mænd, mange af os er ved at blive ældre men har stadig smag for dejlige, smukke sexede kvinder. Mange af os er gifte eller i forhold, men vil alligevel gerne knalde en dejlig kvinde vi kun kender artistnavnet af.  Og det kan vi hvis vi har penge nok.

Så vi finder op vores egen moral og begynder at snakke om at "dem der er handlet, eller er på stoffer ... dem knalder vi ikke. Vi køber kun dem der gerne vil blive købt". Det siger os nemlig den individuelle moral vi har rationaliseret frem for at kunne gøre det vi har lyst til.

Så...

Ja, det er moralsk forkert at købe sex.

Men ... det lille problem kan vi godt snakke os væk fra inde i vores liderlige sjæle så at på det individuelle plan bliver moralsk helt ok - hvis hun ikke er handlet eller på nogen anden måde har det dårligt.

As far as we know, that is,

Og vi vil jo gerne vide så lidt som muligt, så vi ikke bliver moralskt udfordrede unødvendigt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg synes det er helt OK og moralsk i orden, når voksne mennesker frivilligt aftaler at bytte penge for lovlige ydelser med hinanden. For mig at se er det moralsk set på niveau med at hyre f.eks. en håndværker eller en barnepige. Min personlige erfaring har udelukkende budt på dejlige oplevelser i selskab med skønne kvinder. Uden undtagelse var de afklarede og havde ikke brug for nogen moralens vogtere til at "redde" dem.

Men desværre er ikke alle skæbner ens. Derfor ser jeg det mit ansvar - som kunde - at bruge min dømmekraft og sunde fornuft, hvis noget virker forkert eller pigen måske ikke er den man troede hun var. (Det gælder også selvom bukserne er ved at sprænges efter en lang tur bag rattet i en rus af liderlig utålmodighed. Frembragt af tanken om den sexede kvinde, der var så lækker på nettet og som man ikke kan vente med at komme tæt på :-) ) Det er kundens - ikke pigens - ansvar.

Det er heller ikke OK - hverken moralsk eller menneskeligt - at udnytte sexarbejdere, som ikke er der af egen fri vilje. Eller overskride andres sexuelle grænser. Eller at krejle om prisen som var man på et loppemarked. For blot at nævne et par eksempler.

Jeg tror min pointe er, at opfører man sig anstændigt og ikke lader libidoet tage magten, så skal man sgu ikke holde sig tilbage. Ikke af moralske årsager i hvert fald.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 9 timer siden:

Det første spørgsmål: Hvad er moral?

Latinets "moralitas" kommer fra "mores" som betyder omtrent skik eller sæd. Med moral mener man oftest kulturbestemte forskrifter. Så hvad siger vores kultur? Er det ok i vores samfund at besøge GP'er? 

//

Men ... det lille problem kan vi godt snakke os væk fra inde i vores liderlige sjæle så at på det individuelle plan bliver moralsk helt ok - hvis hun ikke er handlet eller på nogen anden måde har det dårligt.

As far as we know, that is,

Og vi vil jo gerne vide så lidt som muligt, så vi ikke bliver moralskt udfordrede unødvendigt.

Til det første: Moral kan gælde for et individ, er gruppe eller et helt samfund. Det er - efter min bedste overbevisning - en meget individuel størrelse. Specielt, når det drejer sig om det aller mest intime.

Til det sidste: Jeg er meget enig! Mange har en masse liderlighed, der overskygger fornemmelsen for, om pigen har det godt. Sådan rigtig godt. Debatterne om GP-besøg, når man er i fast forhold/gift, viser det samme, synes jeg. Moralen gradbøjes af liderlige mænd.

Det er i øvrigt ret festligt og underholdende!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Et andet interessant spørgsmål kunne måske være: Foretager man sig normalt ting, som man selv synes, er moralsk forkert?

Er der nogen, som opfatter sig selv som værende umoralsk? Eller er det kun andre, man putter prædikatet 'umoralsk' på?


 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...