Hop til indhold
Guest liderlig-dreng

Er det moralsk forkert at besøge en prostitueret?

Recommended Posts

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Hvis det er importeret igennem officielle kanaler, så er det underlagt regler og myndighedkontrol. Du er også her sikret som forbruger.

Der er ingen dansk myndighedskontrol med hvilke forhold en vare er produceret under. Der er kun regler om selve produktets indhold af stoffer, produktets sikkerhed osv.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Der bliver til gengæld ikke holdt øje med mennesker der bare mistrives. F.eks. selvmordstruede osv.

Nej, men det er bare ikke et argument imod prostitution. Sådan er det i alle brancher.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Men man betaler jo en gp for at hun netop skal fortælle det man gerne vil høre. Så denne form for "sikring" er blår i egne øjne.

Det har intet med indbildning at gøre. Det er fakta at vi ikke kan få den viden, og det er netop det der er mit problem med at købe sex i det hele taget. Uvidenheden.

Ja vi lever i uvidenhed om mange ting. Det er jeg enig i. Jeg er uenig i at det er et problem.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Det er noget vrøvl. Vi har massere af regler og kontrol som netop sikrer dette, i stort set alle andre erhvervsmæssige forhold.

Det er ikke vrøvl. Jeg snakker om hvad du kan gøre på individuelt plan. Og du har ikke reel mulighed for at undersøge alting selv.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Det gør jeg hver dag, idet jeg har stemt på nogle politikere, der har indført regler om revisionspligt, skattekontrol, og at fagforeninger må foretage efterkontrol osv. osv.

Nej, du kontrollerer ikke den slags individuelt. Men hvis du har tiltro til at de valgte politikeres regler er tilstrækkelige for dig til at have god samvittighed i andre forhold, hvorfor har du så ikke den samme tiltro overfor de regler samme politikere har indført imod menneskehandel, tvang, vold osv?

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Det er ikke nødvendigt. Det er så meget kontrol med dette område, at jeg føler mig tilpas sikret, at alle supermarkeder i det store overholder disse regler.

Med gp'er eksisterer der bare slet ingen barre.

Supermarkedseksemplet viser bare at du sætter en barre et sted, hvor du har tiltro til at forholdene nok er i orden uden at du ved det.

Vi sætter også en barre som prostitutionskunder. GP’ere eksisterer ikke bare. Ligesom med sportsskoene fra Bangladesh, så er der også meget detaljerede regler for hvem der kan komme til Danmark og arbejde, og der er jævnligt politikontroller hvor illegal arbejdskraft udvises og arbejdsgiverne får bøder. Danske eller herboende prostituerede er selvfølgeligt ikke underlagt disse regler, men de har jo så afgang til alle velfærdssamfundets goder, sociale sikkerhedsnet osv. Ingen behøver jo at prostituere sig. Det er jo et valg man har gjort.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Jeg tænker kun, at jeg i alle andre køb, er rimeligt sikret som ansvarlig forbruger via lovgivning og kontrol.

Med gp findes der intet.

Jeg mener du tager fejl. Der er lovgivning og kontrol.

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Hvorfor skal jeg være så ligeglad med gp'erne, når jeg i alle andre erhvervsmæssige køb, kræver omfattende regler, kontrol og styring?

Jeg siger ikke du nødvendigvis skal være ligeglad, jeg siger bare at vi som individer også må stole på at de dele af lovgivningen der beskytter prostituerede virker. Og så har jeg bragt eksempler på andre områder hvor vi også mere eller mindre blindt stoler på reglerne.

 

ListeFister skrev, for 8 timer siden:

Enig!!! Hvis man VED noget - også selvom det bare er en mistanke eller løse rygter - så skal man blive væk.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ListeFister skrev, for 9 timer siden:

 

Og så sker der det, at vi kaster håndklædet i ringen, bliver ligeglade, og knepper måske/måske ikke løs i en incest-ramt pige, som har fået sin seksualitet fuldkommen ødelagt.

Det lyder ærligt talt som en forfærdelig situation for den pige. Og det er et ofte hørt argument imod prostitution, at nogle af pigerne måske/måske ikke er nogle sølle skæbner det har haft svære vilkår.

Men hvorfor skulle det være et argument imod prostitutionserhvervet?

Det er da ikke prostitutionen der er skyld i incest’en eller den deraf følgende ødelagte seksualitet?

Så skulle det også være et argumet imod alle mulige andre erhverv incestramte med ødelagt seksualitet gik ind i.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ListeFister skrev, for 9 timer siden:

Jeg tænker kun, at jeg i alle andre køb, er rimeligt sikret som ansvarlig forbruger via lovgivning og kontrol.

Med gp findes der intet.

Hvorfor skal jeg være så ligeglad med gp'erne, når jeg i alle andre erhvervsmæssige køb, kræver omfattende regler, kontrol og styring?

Tro det eller lad være, men arbejdstilsynet kommer også på kontrolbesøg på massageklinikker. Jeg har hjulpet flere thai-massageklinikker med at udfylde APV-skemaer som de fik pålæg om at udfylde og indsende til arbejdstilsynet med spørgsmål om alt fra arbejdsstillinger til de psykiske arbejdsmiljø.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, Lige nu:

Tro det eller lad være, men arbejdstilsynet kommer også på kontrolbesøg på massageklinikker. Jeg har hjulpet flere thai-massageklinikker med at udfylde APV-skemaer som de fik pålæg om at udfylde og indsende til arbejdstilsynet med spørgsmål om alt fra arbejdsstillinger til de psykiske arbejdsmiljø.

Arbejdsstillinger? Så må lige netop sådan en slags APV da tage enormt lang tid at udfylde :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 29 minutter siden:

Det lyder ærligt talt som en forfærdelig situation for den pige. Og det er et ofte hørt argument imod prostitution, at nogle af pigerne måske/måske ikke er nogle sølle skæbner det har haft svære vilkår.

Men hvorfor skulle det være et argument imod prostitutionserhvervet?

Uvidenheden er problemet. I alle andre sammenhænge, kan vi via regler, kontrol, overvågning og straf sikre at det vi køber er i orden. Men det kan vi IKKE ved køb af sex.

Thaiuser skrev, for 29 minutter siden:

Det er da ikke prostitutionen der er skyld i incest’en eller den deraf følgende ødelagte seksualitet?

Hvad der er årsag/virkning er jeg sådan set ligeglad med. Mit problem er, at jeg som køber ikke har et valg mht. at fravælge at købe sex af sådanne personer.

Thaiuser skrev, for 29 minutter siden:

Så skulle det også være et argumet imod alle mulige andre erhverv incestramte med ødelagt seksualitet gik ind i.

Øh. Du virker ikke særlige kvik? Der er INGEN erhverv, hvor man bruger sin seksualitet som man gør, når man sælger sex.

Der er intet problem i, at jeg i kassen i netto blive betjent af en incestramt. Det er jo ikke hendes fisse hun skal bruge til at scanne mine vare :rolleyes:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 37 minutter siden:

Tro det eller lad være, men arbejdstilsynet kommer også på kontrolbesøg på massageklinikker. Jeg har hjulpet flere thai-massageklinikker med at udfylde APV-skemaer som de fik pålæg om at udfylde og indsende til arbejdstilsynet med spørgsmål om alt fra arbejdsstillinger til de psykiske arbejdsmiljø.

De bliver kontrolleret og styret i forhold til det lovlige erhverv, dvs. massage-delen.

Sex-delen bliver ikke kontrolleret, idet salg af sex ikke er defineret som et erhverv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 1 time siden:

Jeg mener du tager fejl. Der er lovgivning og kontrol.

Den væsentlige forskel på supermarkedsvarer og prostitution er, at sidstnævnte er mere lyssky. Der er slet ikke samme kontrol, fordi det er serviceydelser og fordi det hele foregår ret skjult. Det er bedre at sammenligne med andre serviceydelser, og der foregår jo også en del menneskehandel og anden udnyttelse af svage mennesker, fx i rengøringsbranchen (en servicetype, der også er ret skjult). Se fx "hvepsebo"-sagen.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Thaiuser skrev, for 4 timer siden:

Der er ingen dansk myndighedskontrol med hvilke forhold en vare er produceret under. Der er kun regler om selve produktets indhold af stoffer, produktets sikkerhed osv.

Vrøvl. Der findes massere af regler og kontroller f.eks. mht. børne/slave-arbejde, arbejdsmiljø, mindsteløn og socialt ansvar.

Eftersom du tydeligt lyver, ser jeg ingen grund til fortsat at debattere med dig.

Hav en god dag.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det giver jo ingen mening at begynde at drage parraller til produktion, distribution og salg af varer, hvor man klart kan definere hvad et produkt skal opfylde.  Her kunne man så begynde og spørge en gæst der har skrevet en negativ anmelde

  1.  var pigen nøgen
  2.  måtte du røre ved pigens krop
  3.  måtte du penetrere pigen
  4.  osv osv.

Disse forhold er jo faktisk altid opfyldt.  "jamen jeg manglende indlevelse, kemien var dårlig. jeg følte at det hurtigt skulle overstås".  Alt den sammenligning med salg at varer har jo samme problematikker.  Der er ingen regler om, at sælgerens engagement skal være i særklasse, at de skal give udtryk for kemi osv osv.   Der er såmænd ej heller nogen der stiller krav om, at personer med en hård opvækst ikke skal have muligheden får at ernære sig via et ganske Almindeligt job.   

"Jamen sex er jo noget helt anderledes noget".  Enig, hvorfor man måske snarere skulle fokusere på de enkeltes pigers ve og vel, snarere en at diskutere holdbarheden på 1/2 liter kærnemælk.

Den snak omkring at det er mændenes ansvar kun at købe hos velfungerende piger (hvad det så måtte være) strider direkte imod præmisserne for købesex, da begge parter netop kun ønsker udveksle penge for sex, og i øvrigt gør en dyd ud at være anonyme, herunder også deres sande jeg, deres privatliv, deres opvækst, eventuelle udfordringer m.v.

Men det udelukker jo ikke at begge parter skal respektere hinanden, tage hensyn og i øvrigt opføre sig anstændig.  

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
TheVoice skrev, for 39 minutter siden:

Det giver jo ingen mening at begynde at drage parraller til produktion, distribution og salg af varer, hvor man klart kan definere hvad et produkt skal opfylde.  Her kunne man så begynde og spørge en gæst der har skrevet en negativ anmelde

  1.  var pigen nøgen
  2.  måtte du røre ved pigens krop
  3.  måtte du penetrere pigen
  4.  osv osv.

Disse forhold er jo faktisk altid opfyldt.  "jamen jeg manglende indlevelse, kemien var dårlig. jeg følte at det hurtigt skulle overstås".  Alt den sammenligning med salg at varer har jo samme problematikker.  Der er ingen regler om, at sælgerens engagement skal være i særklasse, at de skal give udtryk for kemi osv osv.   Der er såmænd ej heller nogen der stiller krav om, at personer med en hård opvækst ikke skal have muligheden får at ernære sig via et ganske Almindeligt job.   

"Jamen sex er jo noget helt anderledes noget".  Enig, hvorfor man måske snarere skulle fokusere på de enkeltes pigers ve og vel, snarere en at diskutere holdbarheden på 1/2 liter kærnemælk.

Den snak omkring at det er mændenes ansvar kun at købe hos velfungerende piger (hvad det så måtte være) strider direkte imod præmisserne for købesex, da begge parter netop kun ønsker udveksle penge for sex, og i øvrigt gør en dyd ud at være anonyme, herunder også deres sande jeg, deres privatliv, deres opvækst, eventuelle udfordringer m.v.

Men det udelukker jo ikke at begge parter skal respektere hinanden, tage hensyn og i øvrigt opføre sig anstændig.  

 

 

 

meeeget interessant !!!  tror der er adskillige sex-købere der der køber sex netop for at slippe for at opføre sig "anstændigt" - det er den indre grissebasse der styrer her - ihvertfald min.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Piraten
happycamper skrev, for 10 minutter siden:

meeeget interessant !!!  tror der er adskillige sex-købere der der køber sex netop for at slippe for at opføre sig "anstændigt" - det er den indre grissebasse der styrer her - ihvertfald min.

Så kunne jeg godt tænke mig at du definerer “grissebasse”. Det eneste min “grissebasse” tænker på er fisse. Det forhindrer mig heldigvis ikke i at opføre mig “anstændigt”, hvis det hermed menes at behandle pigen som et levende væsen som fortjener min respekt. At hun sælger mig sex er i den sammenhæng ligegyldigt. 

Vh. Piraten

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest happycamper
Piraten skrev, for 8 minutter siden:

Så kunne jeg godt tænke mig at du definerer “grissebasse”. Det eneste min “grissebasse” tænker på er fisse. Det forhindrer mig heldigvis ikke i at opføre mig “anstændigt”, hvis det hermed menes at behandle pigen som et levende væsen som fortjener min respekt. At hun sælger mig sex er i den sammenhæng ligegyldigt. 

Vh. Piraten

jeg behandler altid "pigen" anstændigt og er altid blevet velkommen igen... med "grissebasse" mener jeg slikke røv, sidde og ride på mit skæggede fjæs og kneppe hårdt - men det er jo bare mig :-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
happycamper skrev, for 27 minutter siden:

jeg behandler altid "pigen" anstændigt og er altid blevet velkommen igen... med "grissebasse" mener jeg slikke røv, sidde og ride på mit skæggede fjæs og kneppe hårdt - men det er jo bare mig :-) 

Det viser vel bare, at anstændighed ikke behøver at være kedeligt onsdagssex, så mon ikke de fleste trods alt stadig opfører sig anstændigt overfor pigerne. forstået således at man respekterer hendes grænser. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, den 13/7/2018 at 17:51:

Mon ikke der menes, hvordan du i praksis finder ud af, om pigen gør det af egen fri vilje?

 

Problemet med "fri vilje" er jo et af de store i filosofihistorien, så nu må vi høre din løsning.

Har mødt faktisk fattige piger på sd ? Fri vilje ?? 

Lavede mad til hende hver gang, efter en måned ville hun hellere mødes to gange i ugen til hurtig sex ? Synes mad osv tog for lang tid

Så det gjorde jeg gerne 

Men når den er godt våd af sig selv og det føles rigtigt er min fri vilje iorden 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
ListeFister skrev, for 22 timer siden:

Uvidenheden er problemet. I alle andre sammenhænge, kan vi via regler, kontrol, overvågning og straf sikre at det vi køber er i orden. Men det kan vi IKKE ved køb af sex.

Der ER regler, kontrol, overvågning og straf. Der er folk der ryger bag tremmer for rufferi, der er folk der ryger bag tremmer for tvang, der er folk der straffes for trafficking osv. Hvad er det for regler du efterlyser?

ListeFister skrev, for 22 timer siden:

Hvad der er årsag/virkning er jeg sådan set ligeglad med. Mit problem er, at jeg som køber ikke har et valg mht. at fravælge at købe sex af sådanne personer.

Hvorfor er det kun et problem ved køb af sex? .. Hvad hvis et incestoffer ernærer sig som frisør? .. Hvordan ville du have regler skruet sammen om at du kunne undgå at købe en klipning af sådanne personer?

ListeFister skrev, for 22 timer siden:

Øh. Du virker ikke særlige kvik? Der er INGEN erhverv, hvor man bruger sin seksualitet som man gør, når man sælger sex.

Jeg skal undlade at skrive hvad jeg mener om din intelligens, men hvad er der så helligt ved sex? Det er bare en måde at bruge en krop på, ligesom man bruger sin krop i alle mulige andre erhverv.

ListeFister skrev, for 22 timer siden:

Der er intet problem i, at jeg i kassen i netto blive betjent af en incestramt. Det er jo ikke hendes fisse hun skal bruge til at scanne mine vare :rolleyes:

 

Nej, men det er jo heller ikke dig der har udsat hende for incest hvis nu du puttede din pik i hendes fisse.

Fissen tager ikke skade.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 22 timer siden:

Den væsentlige forskel på supermarkedsvarer og prostitution er, at sidstnævnte er mere lyssky. Der er slet ikke samme kontrol, fordi det er serviceydelser og fordi det hele foregår ret skjult. Det er bedre at sammenligne med andre serviceydelser, og der foregår jo også en del menneskehandel og anden udnyttelse af svage mennesker, fx i rengøringsbranchen (en servicetype, der også er ret skjult). Se fx "hvepsebo"-sagen.

 

Selvfølgelig har du ret i at det er mere nærliggende at sammenligne med tjenesteydelser, men jeg ønsker at skære mit principielle standpunkt ud i pap, men man kan selv finde på andre eksempler.

Del dette indlæg


Link til indlæg
ListeFister skrev, for 19 timer siden:

Vrøvl. Der findes massere af regler og kontroller f.eks. mht. børne/slave-arbejde, arbejdsmiljø, mindsteløn og socialt ansvar.

Eftersom du tydeligt lyver, ser jeg ingen grund til fortsat at debattere med dig.

Hav en god dag.

Lyver jeg? .. Om hvad?

Der findes internationale konventioner der skal bekæmpe eksempelvis børnearbejde, men hvad er det for en dansk myndighedskontrol du mener der finder sted af varer der kommer ind over grænserne af at de ikke eksempelvis er fremstillet ved brug af børnearbejde?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...