Hop til indhold
Findus

Jul på Det Gamle Bordel II - Sofies jul

Recommended Posts

Guest Alkoholikeren

Kære Findus tusind tsk for en fantastik julekalender, med sproglige finurligheder humor og glimt i øjet, fantastisk velskrevet tak...

 

vh

Alko

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 20 timer siden:

Rejsenetværket forærede Mutter den seneste forretningsplan han havde udarbejdet og som ville revolutionere bordelbranchen, ja det var egentlig samme gave som han havde givet alle de andre år, men hun takkede igen pænt.

Findus du har overgået dig selv, og tusind tak for en fremragende julekalender, som det har været en udsøgt fornøjelse at følge december igennem.

Jeg ser at jeg på trods af at mine meritter ud i anmeldelser af egne oplevelser, efterhånden næsten kun har historisk karakter, der blev jeg alligevel inviteret med til årets julefrokost.

Tak for det, jeg er ganske rørt :-)

Man skulle tro at du er en personlig bekendt af mutter hos Mon Cherie, og at du kan have hørt historien fra hende :huh:

Hun modtog rent faktisk et digert ringbind af mig, som jeg brugte timer på at udarbejde til hende, og som jeg under et besøg hos dem til en af de første, af deres FKK lignende parties, fik lejlighed til at aflevere til hende og pigerne i 3 eksemplarer.

Jeg brugte næsten mere tid i køkkenet sammen med mutter og kaffedamen, plus piger i døren til en lang snak om mit digre værk, end i fællesstuen med pigerne, omend jeg også nåede en lang snak der med piger og gæster.

Dog fik jeg købt sex, og præsteret en anmeldelse efterfølgende, uden at vægten blev lagt på passiaren og det gode selskab i køkkenet ;)

Jeg må erkende at jeg ikke vil udelukke, og ejheller vil bebrejde mutter, hvis mine ringbind har fundet vej til bageste hylde i reolen, eller måske siden er blevet arkiveret lodret?

De gjorde et behjertet forsøg, jeg forsøgte i bedste mening at give mit bidrag, nok også som så ofte før, muligvis efter nogens mening med et lidt for overdrevet engagement ?

Faktisk blev jeg mens det endnu så ud til at succesen kunne holde, og før jeg vidste at det mente de ikke at den ville, der blev jet så opløftet at jeg laminerede et billede fra nettet, som jeg er og var begejstret for, og satte det i glas og ramme.

Jeg tog turen til Rødovre med det offentlige, hvor teledamen tog imod billedet, og lovede at aflevere det til mutter.

Hvilken skæbne det led ved jeg ikke, jeg havde forestillet mig at det skulle hænge på væggen i Club Mon Cherie - det konstaterede jeg siden, at det skete ikke.

Men her får I billedet, jeg synes at det er vidunderligt :idea:

Engagement 
- at skabe grobund for nye idéer
image.png.5f844d407f3ac37d17c89dfde70923d4.png

Kildelinket findes ikke længere, da hjemmesiden ikke findes længere.

Min juleaften

En god ven inviterede mig til at holde juleaften sammen med ham på Kofoeds Skole, og det blev en af de bedste og mest stemningsfulde juleaftner jeg nogensinde har haft.

En hal fyldt med mødre og fædre med børn, frivillige og familier skabte en julestemning så rørende, fuld af liv og stemning, som jeg ikke mindes ellers, i mit evige singleliv, hvor jeg ellers har været mest glad i mange år når jeg skulle arbejde julenat.

Bortset fra fraværet af, og godt for det alkohol på bordene, så gjorde skolen både Palle Pumpgun, og mutter rangen stridig i denne vidunderlige julekalender på Eroguide.dk

Det var en oplevelse for livet.

Juletræet var gigantisk, udsmykningen overdådig.

Der var børnehjørne og ansigtsmaling til børn og voksne, en pianist spillede.

Julemænd kom med gaver  til børnene, og en flot pose med godter til alle voksne.

De fleste sang med, jeg ikke, men jeg lyttede og fulgte med i teksterne i det udleverede sanghæfte.

Børnene holdt et Lucia optog, så ikke et øje var tørt.

Forkvinden for skolens bestyrelse læste op fra en nyfortolkning af Julevangeliet, og jeg der ellers ikke er religiøs nød at lytte til det.

Da jeg gik hjem stod der paller med frugt, som alle kunne forsyne sig fra på vej hjem.

Alt dette har formentlig kun kunnet lade sig gøre med hjælp fra generøse sponsorer, og derfor får I lige linket til:

Giv et bidrag til Kofoeds Skole

http://menneskermedmere.dk/stoetos/givetbidrag/

Efter denne aften, kommer der et bidrag fra mig.

Jeg og vi hører ikke til den daglige målgruppe, men Kofoeds Skole udgør for mange mennesker stedet, som giver deres hverdag et meningsfuldt indhold, og et ståsted i livet.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg

@Rejsenetværk - det var en meget smuk og rørende beretning om en din juleaften :)

Rejsenetværk skrev, for 4 timer siden:

Man skulle tro at du er en personlig bekendt af mutter hos Mon Cherie, og at du kan have hørt historien fra hende :huh:

Hun modtog rent faktisk et digert ringbind af mig, som jeg brugte timer på at udarbejde til hende, og som jeg under et besøg hos dem til en af de første, af deres FKK lignende parties, fik lejlighed til at aflevere til hende og pigerne i 3 eksemplarer.

Jeg brugte næsten mere tid i køkkenet sammen med mutter og kaffedamen, plus piger i døren til en lang snak om mit digre værk, end i fællesstuen med pigerne, omend jeg også nåede en lang snak der med piger og gæster.

I det tilfælde overgår virkeligheden så fantasien - jeg havde desværre aldrig tænkt på det kunne  være "i tre eksemplarer" :D

Jeg har kun taget træk herinde fra som fremgår offentligt af indlæg og "forstørret" dem for mildt at karriekere de virkelige personer der indgår i historien.

De fleste af julekalenderens figurer er fri fantasi, selvom de er selvfølgelig påvirket af de piger jeg har mødt og de historier jeg har hørt fra dem gennem årene. Mutter er så som en af de eneste figurer baseret på virkelige personer. Men det er så hovedsageligt en meget "bossy"  kusine der har leveret inspirationen,  suppleret  af en myndig thaimutter et sted jeg er kommet en del for hendes "mutter-egenskabers" vedkommende. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 9 timer siden:

Epilog.JPG.c3a250420f15f77f7bad61f1cde14dd0.JPG

Dagspressens anmeldere var så ikke helt så venligt stemt :mellow:

Du skal ikke tage det så tungt @Findus. Alle store kunstre er misfortsået af deres samtid.:D Det er som regl først efter deres afgang at de bliver værdsat.:D Og jeg er sikker på at vi her på EG gerne vil beholde dig endnu.;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
modenelsker skrev, Lige nu:

Du skal ikke tage det så tungt @Findus. Alle store kunstre er misfortsået af deres samtid.:D Det er som regl først efter deres afgang at de bliver værdsat.:D Og jeg er sikker på at vi her på EG gerne vil beholde dig endnu.;)

En profet er ikke agtet i sit fædreland, og et flag er smukkest i modvind :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 7 minutter siden:

dut5.gif.f5e0f1f1cacbea19fed6cdfcc85c3d22.gifdut5.gif.f5e0f1f1cacbea19fed6cdfcc85c3d22.gif

Kære Findus

Tak for en fantastisk julekalender historie, du har endnu engang gjort det rigtigt godt og jeg vil give dig 6 <3<3<3<3<3<3

i anmeldelse din indsats her hele julemåneden, tak for det!

Hexekram

Jep, der var sgu' smæk for skillingen :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 11 timer siden:

dut5.gif.f5e0f1f1cacbea19fed6cdfcc85c3d22.gifdut5.gif.f5e0f1f1cacbea19fed6cdfcc85c3d22.gif

Kære Findus

Tak for en fantastisk julekalender historie, du har endnu engang gjort det rigtigt godt og jeg vil give dig 6 <3<3<3<3<3<3

i anmeldelse din indsats her hele julemåneden, tak for det!

Hexekram

Orv @Findus, det var da noget af er tilbud ;)

 

Ligesom med hørelse, er der vel også noget der hedder selektiv læsning :D

 

Redigeret af Butch

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...