Hop til indhold
Findus

Jul på Det Gamle Bordel II - Sofies jul

Recommended Posts

12. december

Ballade i Brønshøj

Selvom Rasmus ikke havde meget tiltro til Dahlsgaards råd, og i øvrigt ikke ville tilgive ham episoden i kantinen foreløbigt, havde han i hvert fald ret i én ting – Freja og han måtte tale sammen i fred og ro.

Derfor finder vi denne tidlige decemberaften Rasmus på Brønshøj Torv hvor han lige er steget af bussen (linje 350S) – og ganske som ventet fik han efter noget ventetid øje på en kendt skikkelse på vej mod samme busstoppested. Men desværre virkede skikkelsen ikke særligt interesseret i at snakke med ham - faktisk gav hun sig til at småløbe for at komme forbi og udstødte med tårevædede øjne et ”hold dig væk” – med andre ord gik det slet ikke som planlagt.

Lettere desperat, og fordi hjernen var tom efter den uventede afvisning, greb han Freja i armen - lidt hårdere end det egentlig var meningen. Planen er ikke særligt gennemtænkt og i mangel af en kaffebar så han sig desperat om efter noget der bare lignede lidt. Kort derfra i den mørkeste ende af pladsen op mod et grønt anlæg, lå et snusket pizzaria – det måtte gå an tænkte han og begyndte uden at forklare sig, at hive Freja i den retning - men hun reagerede ikke med spage protester som Dahlsgaard havde forudsat, men vred sig, sparkede og råbte højt ”slip mig så din idiot” – og selv for en rask ung mand viste det sig at være en del vanskeligere, end man lige skulle tro, at hive en modvillig og sparkende pige i den ønskede retning.

… og de forbipasserende på Brønshøj Torv opfattede slet ikke scenen som en lille kurre på tråden. Næ det de så, var at en suspekt mandsperson forsøgte at hive en ung pige, der tydeligt gjorde anskrig og kæmpede imod, i retningen af buskaset i den fjerneste, mørkeste ende af torvet. De stimlede forarget og - efterhånden som de blev flere - i stigende grad aggressivt sammen indtil Rasmus opgav hiveriet. Freja, der i mellemtiden var blevet ualmindelig hidsig (det ligger som bekendt til rødhårede) gav Rasmus en overhaling som gjorde kraftig brug af ordene ”idiot” og ”nar”, og indeholdt den kraftigt understregede pointe ”jeg vil aldrig se dig nogensinde igen” samt en afsluttende lussing. Dette sendte Rasmus slukøret og ulykkelig i den ene retning, mens en stadigt rasende, men ligeledes ulykkelig Freja steg på bussen i den anden.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg
The Dog skrev, for 27 minutter siden:

Jeg fattes ord .. hvordan kunne planen slå fejl .. sig mig ved ham Dahlsgaard slet ikke hvad han snakker om ??

Før man dømmer Dahlgaard for hårdt må man tage i betragtning, at hans erfaringer stammer fra den vestlige civilisations absolutte højdepunkt. Den ligefremhed mellem gæve piger og raske unge mænd han forudsatte, er desværre, ganske som kaffebaren, væk i denne sørgelige forfaldstid.

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, den 10/12/2017 at 11:11:

Finurlige @Findus Jeg er nysgerrig. Hvad er det med det kostomlægning. Skal man nu aflevere. Pebermyntete, gulerødder, pastinak, og selleri. Som gaver til pigerne :-o Jeg tror ikke det virker på pigerne. Er det ikke Asti og chokolade der er hittet. :D Hende Mutter må der sættes ind overfor. :) Kommer der et oprør på det lille bordel.? Og hvordan i alverden vil Hr. Lillemand, tage det? Den ringklokke hvad er der dog med den? Har Mutter fortabt sig i fortiden? Ja spørgsmålene er mange her på anmelderkorpsets kontor. :D

God 2 søndag i advent til, jer alle.

 

Haha, alle dine spørgsmål lyder nøjagtigt som de tissere, der i min barndoms ugeblade lagde op til romanens "fortsættes i næste nummer" for at få folk til at købe bladet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, den 11/12/2017 at 06:43:

... Rasmus var ikke helt overbevist, men da der nu var gået 38 min. med rådgivningen om unge kvindes luner var det på høje tid med en ny pibe så Dahlsgaard fortrak ud i rygeskuret igen.

Jeg synes, at du giver et meget forkert billede af den offentlige sektor. Her er der ikke tid til rygepause hvert 38. minut.

Hvis en pibes tid ansættes til 13 minutter exkl. transporttid til/fra rygeskuret, betyder det, at der slet ikke arbejdes fagligt. Jeg håber ikke, at KF læser med her.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 1 time siden:

Før man dømmer Dahlgaard for hårdt må man tage i betragtning, at hans erfaringer stammer fra den vestlige civilisations absolutte højdepunkt. Den ligefremhed mellem gæve piger og raske unge mænd han forudsatte, er desværre, ganske som kaffebaren, væk i denne sørgelige forfaldstid.

Det var også før metoo-bølgen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ja igen svirrer luften af de her insinuationer - denne gang om at offentlige embedsmænd skulle drive den af og ikke yde 110% hele dagen ??? Aj har man nu hørt mage - julehistorie eller ej den har jeg svært ved at tro negen hopper på ...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Finurlige @Findus har i dette 12 afsnit skabt spænding,. Her i anmelderkorpset er vi en smule rystet over den, måde Rasmus agere. :-o Derfor er spørgsmålene mange her på kontoret.

Er Rasmus gået helt fra forstanden i ren kærlighedskuller? Melder Freja ham for vold? Er der nogen der griber håndfast ind overfor Rasmus? Er Dalsgaard en mand man skal hører på i fremtiden? Hvorfor er Freja så afvisende? Tror Rasmus at. Freja er, easy fit?  Hvordan skal, det dog gå for Rasmus og Freja.? Kommer de på talefod igen? Kan bedstemor eller bordelmutter hjælpe.? og ikke mindst er, det karikaturer på folk herinde fra EG Finurlige Findus portrættere?   Ja vi vil sidde i uforløst spænding til de næste afsnit i denne helt igennem, nervepirrende drama soap.:)

Borende X skrev, for 6 timer siden:

Haha, alle dine spørgsmål lyder nøjagtigt som de tissere, der i min barndoms ugeblade lagde op til romanens "fortsættes i næste nummer" for at få folk til at købe bladet.

:lol: Takker @Borende X Men er da bekymret for dig, at der er nogen der tissere på dig. Jeg teaser min nysgerrighed. Og håber Finurlige Findus kommer med svar. Det er jo, et helvede og sidde her i uvished. :lol:

The Dog skrev, for 1 time siden:

Ja igen svirrer luften af de her insinuationer - denne gang om at offentlige embedsmænd skulle drive den af og ikke yde 110% hele dagen ??? Aj har man nu hørt mage - julehistorie eller ej den har jeg svært ved at tro negen hopper på ...

Vi sidder her på kontoret, og tænker på de skræmmende billeder der blev vist i.De Nattergales, afsøringer. Hvor de skræmmende kendsgerninger blev oprullet på åben skærm. At offentlige ansatte er nogle der, feder den for vildt. Og vi bringer gerne beviser for vores påstand. :lol: 

Vi ønsker jer alle en god dag. Og vi venter de mange timer. Til imorgen. Hvor vi forhåbentlig. Bliver meget klogere, på alle de kedelige ting der er sket indtil nu. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Borende X skrev, for 6 timer siden:

Det var også før metoo-bølgen.

Metoo?...er det ikke de der duller, der abselut må sige at der er nogen, der engang har taget på dem?....(bare for at overbevise omverden om at der er altså nogen der engang har gjort det, selv om det det er utænkeligt)?:D:D:D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 42 minutter siden:

Metoo?...er det ikke de der duller, der abselut må sige at der er nogen, der engang har taget på dem?....(bare for at overbevise omverden om at der er altså nogen der engang har gjort det, selv om det det er utænkeligt)?:D:D:D

Jo :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

13. december

Et magisk øjeblik

Alt var mørkt og stille på Det Gamle Bordel, efter Mutter som den sidste låste efter sig og begav sig på hjem mod privaten. Før hende var Sara og Sofie gået fulgt af Den Vakse Telefonpige, som igen lige undtagelsesvist skulle nå noget i dag, så hun desværre ikke kunne blive og låse af. Lola som havde haft sin faste tirsdagsgæst til dagens sidste tid var lige smuttet nogle sekunder før. Alt var nu stille, intet bevægede sig mellem de slukkede søvnige røde lamper, og de nu tavse sengefjedre.

… og dog. Hr.Lillemand betragtede foruroliget sin højre hånd. Han løftede den op i øjenhøjde og prøvede at holde stille, men den rystede ukontrolleret. I det hele taget havde han det ikke for godt. Svimmel, med kvalme, hovedpine og på rystende ben rejste han sig og bevægede sig usikkert ud fra nisseboet under den store runde seng. ”Der står sikkert lidt Asti slatter i køkkenet, det vil hjælpe dig gamle dreng” sagde han beroligende til sig selv - mere i et forsøg på at skabe håb end fordi han rent faktisk troede det. I det mørke køkken summede køleskabet. Det holdt brat op, da en lysstribe viste sig for Hr.Lillemand havde hurtigt konstateret, at der ikke var den mindste opvask og dermed intet håb om sjatter. Men i det ubamhjertigt klare lys fra køleskabspæren åbenbarede der sig et totalt fravær af Asti suppleret af et hånende opbud af kildevand, ingefærshots, lavkalorie smoothies og SKYR!!! – Hr.Lillemand satte sig med et bump grædefærdig og fremstammede med brudt stemme ”Asti”. Sort håbløshed sivede ind over ham fra alle sider – men måske, måske … Ja indrømmet det var et langt skud, men der var der i hvert fald ét kendt fortilfælde. Godt nok havde han for længst mistet sin magi-licens (det var endegyldigt efter Caracas), men der var et lille smuthul de måske havde overset – Hr.Lillemand vendte sin opmærksomhed mod en flaske Carlsberg Kildevand og viftede et indviklet og hemmeligt håndtegn mens han udtalte de magiske ord ”tryller-ryller-ryller-ri-og-lidt-jule-nisse-magi-og-alt-det-der-julefis-halløj”. Kildevandsflasken afgav et par spredte mærkeligt farvede lysglimt, på sådan en halvhjertet og småforkølet måde som når man prøver at tænde en lighter der er løbet tør for gas – et spiltsekund viste  en spøgelsesagtig form sig af solid grøn flaske sig oveni kildevandsflasken, men med et lavmælt  ”puf” var lysshowet forbi, og det eneste der stod tilbage var en ganske ordinær flaske Carlsberg kildevand. Det virkede sku´ ikke alligevel konstaterede han mørkt men ikke specielt overrasket – Hr.Lillemand vendte ryggen til køleskabet og begyndte nederlagstungt at sjoske tilbage mod sit nissebo hvor endnu en deprimerende Asti-løs nat ventede.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Asti? Sikke noget sprøjt at blive afhængig af! Her på plejehjemmet sværger vi skam til Kijafa.

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 6 timer siden:

Det er jo værre end tortur det der! 

Mon Hr. Lillemand overlever?! :shock:

Du bringer et vigtigt og urovækkende emne op. Jeg har derfor tilbragt eftermiddagen med at gennemgå den videnskabelige litteratur på området, men kan ikke finde ét eneste studie indenfor nissologien som omhandler nissers overlevelses muligheder uden regelmæssig  tilførsel af Asti.

Imidlertid må man frygte at Hr.Lillemand som bordelnisse og forhenværende skibsnisse vil have mindre tolerans over for de mangelsygdomme der er knyttet til en nul-Asti diæt, end eksempelvist en vuggestuenisse. Vi kan derfor kun håbe at Mutter vil komme til fornuft, og indstiller det hensynsløse Skyr-regime hun har presset ned over "Det Gamle Bordel" før Hr.Lillemands helbred lider varig skade.

Men vil det ske? - svaret blæser i vinden, men vil, som så mange andre spørgsmål, måske blive besvaret i næste afsnit af "Jul på Det Gamle Bordel II" som kommer på sædvanlig tid *) og sted imorgen.

*) Med forbehold for servernedbrud

Del dette indlæg


Link til indlæg

NU MED SKYR IGEN ..... på hr. Lillemands og egne vegne må vi højlydt protestere ! Der må være grænser for hvad man skal finde sig i .. SELV som nisse i en julekalender !

Del dette indlæg


Link til indlæg

14. december

En tusmørkefortælling

Sidst på formiddagen bankede det kraftigt på vinduet. Den Vakse Telefonpige rejste sig og kikke ud – udenfor stod Karla på tå, og gestikulerede mod døren så Den Vakse Telefonpige forlod pigestuen for at lukke hende ind.

Karla ankom med en bagerpose i hånden ”nå I har stadigt ikke fået den dørklokke til at virke. Se Jeg har taget morgenmad med” sagde hun stolt og løftede posen – ”det var pænt af dig, men  her spiser vi ikke kager længere” sagde Mutter og var egentlig begyndt på en længere redegørelse om kostomlægning ud fra et syre-base perspektiv, da hun kom i tanke om at Carla og Sofie ikke kendte hinanden, så hun forsatte uden overgang ”det er Karla som engang arbejdede her (Karla Krammedyr 31/168/63/C), men som nu er PD-pige, og det er Sofie, vores nye pige som afløser Fie her i december” – Sofie lagde Kleenex´en fra sig, dels for at hilse på Karla, dels for at spørge hvad PD betød.

Karla som ikke havde skrupler omkring syre-baser satte både en københavnerbirkes og en kanelsnegl til livs nu da der var rigeligt mens Den Vakse Telefonpige så sultent på og snakken gik. Sofie derimod sad appetitløst og snøftede i sit hjørne. ”Hvad er der med hende”? spurgte Karla. Mutter fortalte suppleret af Den Vakse Telefonpige den opsigtvækkende historie i mange detaljer og tilføjede en del vidtløftige gisninger omkring Rasmus´ nedrige motiver. "Ah – sagde Karla, du var jo heller ikke begejstret for dem fra ”Danske Motorcykelenthuiasters Gjensidige Forsikringsselskab” tidligere". Mutter så indigneret ud, og begyndte at protestere, men Karla forsatte – "du kaldte dem da både blodsugere og parasitter og brokkede dig meget over præmien på den Brand- og glasskade forsikring, men det har da ikke forhindret dig i at omgås Palle. Min Peter var I jo heller ikke så begejstrede for til at begynde med" - Lola som var kommet til efter en gæst grinede smørret, "ja tænk at han rent faktisk hedder Peter". ”Og tænk bare på ”Twighligt” fortsatte Carla, som nu bevægede sig ind på et af sine absolutte yndlingsemner ”der var heller ingen af Bella´s og Edwards´ venner der synes skulle se hinanden”. Hun fortsatte nu med en længere udredning om vampyrer, varulve, gammelt had mellem klaner, menneskepiger og komplicerede kærlighedsforviklinger. Men da hun kunne se hun var ved at tabe sit publikum skiftede hun til mere håndfaste og dagligdags argumenter "og måske kan han oven i købet hjælpe med regnskabet?"

Mutter var ikke helt upåvirket af sammenligningen af Rasmus med Robert Pattinson, der var ret nuttet på sådan en drenget måde. Men hun spidsede især øre ved det sidste, for regnskab var ikke ligefrem hendes favoritdisciplin. Enhver aflastning for slavearbejdet med bon´er, kontoudskrifter, håndskrevne lapper og de to kassebøger (og her ikke mindst de evige spekulationer om hvad der var mest hensigtsmæssigt at skrive i den som revisoren skulle have og hvad der kunne komme i den anden hun beholdt selv) ville være mere end velkomment. 

"Måske har vi været lidt for hastige" sagde hun tøvende, Sofie faldt Mutter om halsen "TAK, Tak, tak" – det var godt nok ikke lige helt det Mutter havde ment, hun havde faktisk mest tænkt på behovet for en ikke nærmere bestemt hjælper til regnskaberne, men stillet over for al den overstrømmende taknemmelighed nænnede hun ikke at rette misforståelsen – så sådan blev det.

20 min. senere smed en stakåndet Rasmus cyklen i gården, og værelset med den fine seng med de messingknopudsmykkede hjørnestolper var rammen om stor gensynsglæde.

 

bagere.png.8ec85baa7a62827285fb3abccf4b2e62.png

Del dette indlæg


Link til indlæg

åbent brev - til det gamle bordel...

Kære Mutter ,

Jeg har gentagne gang nu hørt, igennem bekendte, om forholdene på deres etablissement. Jeg føler det nødvendigt at gøre opmærksom på at trods syre/base koststyring er der ingen belæg endsige bevis for at et enkelt dagligt stykke wienerbrød eller måske en julekage skulle have den helt store skadelige effekt. Og jeg syntes også ... eller MIN VEN siger at de der vanillie kranse kunne jo også godt komme frem igen, de var fantastiske, nu da det er december. Og husk sådanne forskellige bagværk bør jo skylles ned med et lille glas af noget sødt, ikke for dyrt boblende med let alcohol indhold.. Man føler sig rigtig velkommen når man blir budt bobler og bagværk som det første af Telly... si’r min ven ...  OG HUSK skyr er ikke godt for noget som helst !

med venlig hilsen

Peter

ps. Er der en tid imorgen kl 12 .. skulle jeg spørge fra min ven.

Redigeret af The Dog

Del dette indlæg


Link til indlæg

@The Dog Jeg har netop modtaget dette af Hr. Lillemand. Og han håber vi går i bøn for ham. :lol: Jeg vil videresende det til Finurlige @Findus Og håber han vil høre han ode. 

Hr. Lillemands ode.
Kære mutter og piger som er på bordellet.
Helliget jeg ære jeres ydre det jeg nyder,
komme til jer, på bordellet-
ske jeres vilje jeg vil adlyde
som på bordelet således også på sengen
giv mig i dag mit Asti det er mit daglige livseleksir ,
og forlad det Pastinak, og kostomlægning,
som også jeg forlader disse skrækkelige ting,
og led os ind i fristelse, Og dyrke sex så sveden springer i mange længder
men fri os fra det onde,grønsager og frugter de lugter. giv mig Asti. Det hasti(er)
Thi dit er riget og magten og æren i evighed! 
Amen.

God torsdag derude.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

15. december

En aften i byen

Rasmus var igen ved Det Gamle Bordel kort før lukketid, hvor Sofie sprang i armene på ham, og efter hun havde klædt om til Freja smuttede de hastigt mod Brønshøj Torv og bussen, med den indre by som mål.

Der fandt de hurtigt en cafe, et af den slags steder hvor meget dyr kaffe bliver serveret i meget små kopper i flotte omgivelser. Og siddende tæt sammen over kaffen ved et lille tomandsbord udspurgte Freja ivrigt Rasmus om han ikke også synes det samme som hende om ene emne efter det andet - hvad Rasmus beredvilligt svarede ja til, selv der hvor han ikke  var helt sikker på hvad det var hun mente. De forlod cafeen hånd i hånd og gik gennem de juleudsmykkede strøggader.

På Kongens Nytorv var der et julemarked, komplet med smukt pyntede juletræer og små boder udformet som fint juleudsmykkede alphytter med kunstig sne på tagene. Her blev der blev solgt både det ene og det andet - for det meste af personale som talte tysk med en kraftig polsk accent. Det trak lidt i Rasmus da de bevægede sig forbi boden med Bratwürst og fadøl, men han havde dog alligevel lært så meget om hvad unge kvinder forventede og satte pris på, så det måtte vente til engang han var ude med kammeraterne efter en foldboldkamp. I stedet førte han Freja hen til honningkageboden hvor han i en spontan gestus, som han omhyggeligt havde udtænkt i forvejen, købte et stort honninghjerte og gav det til Freja som tog imod med lykkeligt strålende øjne. Rasmus skulle lige til at sige noget meget romantisk der passede til situationen som han havde grublet over og finpudset det mest af arbejdsdagen, da der bag ham pludseligt lød ”godaften Rasmus, er du også ude at købe julegaver”? – det var Kontorchef Mortensen med hustru, der begge stod med Magasinposer i hånden, som tydeligvist indeholdt gaver. Fru Mortensen, der modsat sin mand hurtigt opfattet situationen sagde ”Rasmus og hans veninde ser ud til at have travlt”, og hev sin mand i armen, men Mortensen som efter prøvesmagningerne  i vinafdelingen  var i et jovialt julehumør fattede ikke hentydningen, så han spurgte ”og hvad hedder så din lille veninde”? Rasmus skyndte sig at præsentere ”det er Freja og  ...” men i samme sekund præsenterede Freja sig selv med ”jeg hedder Sofie”. Et kort usikkert blik blev udvekslet og de begyndte igen i munden på hinanden ”jeg mener Sofie/jeg mener Freja”. Mortensen og frue så desorienterede ud, og med et hurtigt sideblik på Rasmus overtog Freja – ”øh jeg hedder faktisk Freja-Sofie, det forvirrer også mig selv engang imellem”.

Trods Freja-Sofies ikke helt overbevisende manglende evne til at huske sit eget navn og trods et insisterende hiveri i armen fortsatte Mortensen i samme jule-joviale stil, ”og hvad laver du så Freja-Sofie"?

Freja blev blank i blikket og tøvede lidt for længe - Rasmus brød desperat ind, og gav en historie som han havde fået fortalt til hudløshed af en af sine kammerater, efter denne var blevet meget glad for en pige der arbejde på en cafe i den indre by. Rasmus fortalte i alt for mange detaljer om Freja-Sofies spændende arbejde i ”up-market” delen af restaurationsbranchen. Omtalte Freja-Sofie, som fulgte måbende med i Rasmus´ beretning nøjedes med at bidrage med enkelte nik og vage småforvirrede udtalelser.

Endelig blev Mortensen hevet i retningen af Metro-stationen, og Rasmus og Freja kunne ånde lettet op og vende tilbage til honninghjertet - men det var som om lejligheden for Rasmus meget romantiske erklæring var forpasset.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Godt Rasmus er sådan, en forelsket og forstående ung mand. Han skal nok blive den nye Don Juan. :lol: Mon han har fået disse gode råd fra Hr. Mortensen :-o. Selvom Hr. Mortensen jo uvidende ødelagde den stærke romance.

Jesper Bodilsen Lundvigs billede.

Del dette indlæg


Link til indlæg

16. december

Ud og se med DSB

”…hej! der er I”, en lyshåret pige kom løbende hen mod pigerne fra Det Gamle Bordel” som ventede på Flintholm Station. Lettere forpustet nåede hun frem, og sagde ganske overflødigt, ”jeg blev lidt forsinket, en af pigerne fra læsegruppen havde 25 års fødselsdag”  ”det bliver Rasmus også om to år” meddelte Sofie drømmende – hvad der blev mødt med rullende øjne og højlydte protester, ”glem nu ham Rasmus lidt Sofie” sagde Karla, som var dukket op kort før lukketid på Det Gamle Bordel, ”vi skal have en pigeaften, det bliver sjovt”. Den vakse Telepige henvendte sig til Fie ”du skal da også have noget rødvin” og begyndte uden at vente på svaret at tappe rødvin i et hvidt plastikkrus fra en treliters papkarton der stod på bænken, men Fie ville hellere have en af de Mojto’s hun selv havde med i en Netto-pose, så Den Vakse Telefon Pige tømte hurtigt sit eget krus og overtog selv det krus hun havde skænket op til Fie. ”Telly - husk nu hvordan det plejer at gå” sagde Mutter formanende, og grinet fra pigerne overdøvede Den Vakse Telefonpiges protester. 

Mutter præsenterede Fie for Sofie – ”det er Sofie, din ferieafløser, og det er Lille Fie” (23/169/50/B), og forsatte forventningsfuldt, ”hvad mon de så har fundet på i år?”. ”Ja hvad sker der egentlig til den julefrokost?” spurgte Sofie, for de var alle på vej til EG-pigernes årlige hemmelige julefrokost, som traditionen tro blev holdt på et ukendt sted i Storkøbenhavn. Der var ingen der svarede, for S-toget kom i samme øjeblik, og gruppen samlede tasker, klirrende poser og vinkartonen op og steg på - efter lidt panik da Fie havde glemt at tjekke sit rejsekort ind.

”Er der nogen der vil have mere?” spurgte Den Vakse Telepige efter de havde fundet et sæde ”Næ, sagde Mutter, jeg holder mig til kildevand”, og løftede demonstrativt en flaske med omtalte væske. ”Hvad så med jer andre, I skal da ha´”? hun tog imod de fremstrakte plastikkrus. ”Nej, nej stop, kun et halvt glas” protesterede Sara, ”jeg vil tidligt hjem, jeg er træt i dag og jeg gider ikke, at hele i morgen bliver ødelagt ligesom sidste år”.

Snakken gik om tidligere års julefrokoster og personer Sofie ikke kendte - "hvem blev egentlig Miss Vodka sidste år?" spurgte Fie "det var Liv igen" svarede Karla. - "Miss Vodka"? sagde Sofie undrende, ”hvad er det"?. Pigerne forklarede, at det var en tradition til julefrokosten. En konkurrence med indviklede regler - som de i øvrigt ikke var helt enige om - men det galt i hvert fald både om at kunne drikke så mange glas vodka som muligt inden sangen "Kalinka, Kalinka", stoppede, og at deltagerne skulle danse russerdans - med bonus- eller strafglas for det kunstneriske indtryk.

Kossak.thumb.jpg.5c0903f3ddcb76095483b5d79ae5f650.jpg

Mutter nikkede "Ja Miss Vodka er altid sjovt, men det sjoveste sidste år var nu det Madame Helene (45/-/180/-) fandt på ... ja det oplevede du så ikke Telly, det var jo efter desserten" – pigerne grinede højlydt. "Har du egentligt nogensinde fået dessert til julefrokosten"? spurgte Lola påtaget naivt, Den Vakse Telepige protesterede igen indigneret, men det udløste kun mere grin og flere hentydninger - indtil Mutter vendte tilbage til sit oprindelige emne "mon ikke Jennifer (27/150/43/C) er frisk på det igen i år"? - "nja det tror jeg ikke" svarede Karla, "det blev for vildt det der dværgekast og hun slog sig vist en del på det bordben".         

”Vi skal af nu” sagde Mutter. De var nået til hovedbanegården hvor de skulle skifte S-tog, men det første smuttede, da de var for lang tid om at skifte perron. Vinkartonen og poserne blev stillet op på en bænk som pigerne stillede sig omkring. "Så kan vi lige nå at øve på sangen" sagde Mutter, og delte den sang ud som Det Gamle Bordel, men især Den Vakse Telefonpige havde forfattet til årets julefrokost. 

Mel. En tosset sang:
Folk på gaden kikker tit
Og jeg ved jo hvad de siger
At jeg burde skamme mig,
Når jeg er en af den slags piger
Heyho fra et bordel
Du hør' vor pigesang
Ser du vi er ikke så sart'
Vi har prøvet alt engang

Jodle-kor:

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-joodeel-la-do-joodeel-heelee

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-joodeel-la-do-joodeel-heelee

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-dee

Jo-le-la-do-joodeel-la-do-joodeel-heelee

Jodle-solo:

Jo-le-la-do-dee

Jodel-lo-you-dee

Jow-ye-lalala-hoo-dee-alalalalala-hoo-dee-yo-lalala-hoo-dee-alalalalala-hoo-dee

Dengang jeg var en dydig mø
Der var jeg tit genert
Men efter at jeg started' her
Så blev de dele snart kureret
Heyho fra et Bordel
Du hør' vor pigesang
Ser du vi er ikke så sart'
Vi har prøvet alt engang

Jo-le-la-do-dee

For når nu at et pigeliv
Det kræver mange penge
Vi har jo så den fordel at -
Vi ka' noget med senge
Heyho fra et Bordel
Du hør' vor pigesang
Ser du vi er ikke så sart'
Vi har prøvet alt engang

Jo-le-la-do-dee

Gæsterne der kommer her
De føler sig så seje
Men før de smider slanterne
Så får de ikke lov at lege
Heyho fra et Bordel
Du hør' vor pigesang
Ser du vi er ikke så sart'
Vi har prøvet alt engang

Jo-le-la-do-dee

Og de ka'  li' at rejse
Så vi starte i det franske
Men det er også rart at komme hjem
Så vi slutter i det danske
Heyho fra et Bordel
Du hør' vor pigesang
Ser du vi er ikke så sart'
Vi har prøvet alt engang

Jo-le-la-do-dee

Pigernes anstrengelser havde nu fået det meste af perronens opmærksomhed. ”Der er altså nogen af de vers der halter ” sagde Fie tvivlende ”og så er den altså meget lang” - "og det er godt nok svært med det Jodle omkvæd" supplerede Lola. "Ah,  de skal bare have et par glas først, så opdager de det ikke, og så skal de også nok  jodle med" sagde Den Vakse Telefonpige fortrøstningsfuldt.

”Nu kommer det” sagde Karla. ”Skal vi ikke lige tømme kartonen? så behøves vi ikke slæbe på den” spurgte den Vakse Telefon Pige – plastikkrusene blev hastigt fyldt, pigerne steg ombord, og den nu tomme karton blev efterladt på bænken.

Redigeret af Findus
Mindre sproglig rettelse

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...