Hop til indhold
Romantikeren

Instinktivt forskelsbehandling

Recommended Posts

Jeg snakkede med en pensioneret skolelærer forleden, og vi kom ind på om der var elever, man gjorde en særlig indsats mod, hun indrømmet bag linjerne at man forskelsbehandler end smule, det er vis uundgåeligt. Måske fordi eleven har en særlig karisma, eller aura, er venligheden selv, er køn, mere intelligent en normalen, eller myreflittig.

Så spørgsmålet både til glædespiger og kunder/gæster er der nogen hvor man giver lidt ekstra service eller ekstra opmærksomhed end andre. Og hvem er det typisk og hvad er det ved det der gør at service får et ekstra niveau. At man er ekstra omsorgsfuld, ekstra kærlig.

eller er det overhovedet muligt ikke at forskelsbehandle?  

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej @Romantikeren

Sker der forskelsbehandling sted, ja det gør der da. Det kan jo ikke undgås, at nogen mennesker kryber ind under huden på en. Fx. Eks. Med hende skolelæreren du snakkede med. Jeg er selv pædagog, og ja man skal minimere det. Men der er børn af den ende eller anden grund der kryber ind under huden på en. Og er da glad for i dag jeg faktisk stadig har kontakt til, børn jeg vartog for 20 år siden. :) Da jeg var tjener havde vi kunder der kom stort set hver dag. Måske lagde de 20.000 kr. Pr. Mdr. ja så fik de da i ny og næ en gratis flaske vin. Hvorimod den kære Hr. Hansen der kom en gang om Mdr. ikke fik det. Men de fik den samme rare atmosfære, dejlig servering, gode mad. Jeg tror ikke han var misundelig, eller sur over han ikke fik vinen. (han vidste det jo heller ikke).

Jeg er ikke Glædespige :) Så kan ikke svare dig på det spørgsmål. Men ville da ikke undre mig. At pigerne har deres egne favoriter. Nogen er måske kommet ved den samme pige i mange år. Og hvorfor skulle de kunder ikke få lidt ekstra service, jeg ser nu ingen ulykke i det. Men er også ret sikker på, at den kunde der får ekstra tid, ekstra knus og kram, massage, osv. Går han ud og praler med det, ja så bliver kassen sikkert også smækket i. Men. Så længe at, du som kunde får det du, betaler for. Altså tiden. Med den glædespige du kommer hos. Så går du sikkert glad derfra, og tænker ikke. Øv den næste kunde får, nok en bedre behandling. 

Hygge og god dag.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det har i hvert fald aldrig været muligt for mig ikke at forskelsbehandle.

Hvem det er, er ikke rigtig til at svare på. For vi er jo mennesker, som er sammensat af mange forskellige ting, og vi matcher på kryds og tværs afhængig af personlighed. Nogen gange møder man mennesker, som man bare har det skide godt sammen med. 

Så man kan ikke sige, at hvis man bare gør sådan og sådan, så vil en pige synes ekstra godt om dig. Jo, altså de sædvanlige positive og dejlige ting sætter alle pris på, men ellers kan jeg ikke definere det. Nogle har bare fået min hjerne til at producere ekstra dopamin, uden jeg nødvendigvis kan forklare det på andre måder end fordi de lige præcis er dem, de er. :) 

Redigeret af Nikita Darling
For mange "er"

Del dette indlæg


Link til indlæg

Selvfølgelig forskelsbehandler pigernes os, ligesom vi også forskelsbehandler pigerne, ellers ville det jo blot være mekanisk. Ingen mennesker er robotter.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Visti-Vistisen skrev, for 1 minut siden:

Selvfølgelig forskelsbehandler pigernes os, ligesom vi også forskelsbehandler pigerne, ellers ville det jo blot være mekanisk. Ingen mennesker er robotter.

Ja, så simpelt kunne det faktisk også bare siges. :D:) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg forskelsbehandler kvinderne, og har bemærket følt, at det nok også sker den anden vej rundt. 

Tilføjet

nå, kan se at @Visti-Vistisen allerede har skrevet det samme

Redigeret af TheVoice

Del dette indlæg


Link til indlæg

Forskelsbehandling ??? Det er jo rendyrket racisme..... med mindre det er til min fordel der bliver forskelsbehandlet, for så er det nemlig ikke !!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, for 1 minut siden:

Forskelsbehandling ??? Det er jo rendyrket racisme..... med mindre det er til min fordel der bliver forskelsbehandlet, for så er det nemlig ikke !!

 

Gu ved om vi tænker på samme person omkring det med racisme ? :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 3 minutter siden:

Gu ved om vi tænker på samme person omkring det med racisme ? :D

ja, hvem ved ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 1 minut siden:

Racisme hvor kom det lige fra??

 

Sorry. Fra en tidligere tråd, hvor en debattør mente det var racisme at nogle danske piger kun ville have skandinaviske gæster.... der tænkte jeg at med det mindset måtte forskelsbehandling da være mindst lige så slemt. Det var faktisk en joke, men hvis en joke skal forklares er den ikke længere morsom, så jeg undskylder at have forstyrret.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Sorry. Fra en tidligere tråd, hvor en debattør mente det var racisme at nogle danske piger kun ville have skandinaviske gæster.... der tænkte jeg at med det mindset måtte forskelsbehandling da være mindst lige så slemt. Det var faktisk en joke, men hvis en joke skal forklares er den ikke længere morsom, så jeg undskylder at have forstyrret.

Ja det kom uden nogen som helst sammenhæng jeg var helt lost

Faktisk synes jeg det er lidt underligt at nogen kun tager skandinaviske mænd, det er åbenbart acceptabelt, man er ikke racist siger man, det er man faktisk hvis man fravælger nogen af hensyn til deres hudfarve, ikke at de er bøller og idioter. det er så ikke den forskelsforskelsbehandling jeg snakker om?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 22 minutter siden:

Faktisk synes jeg det er lidt underligt at nogen kun tager skandinaviske mænd, det er åbenbart acceptabelt, man er ikke racist siger man, det er man faktisk hvis man fravælger nogen af hensyn til deres hudfarve, ikke at de er bøller og idioter. 

Ja, det er fandme mærkeligt, at man ikke bare tænder på alle med en (penge)pung... 

Del dette indlæg


Link til indlæg

ER der episoder hvor Man tænker det er godt nok op af bakke det her, også så viser det sig at man ikke kunne tage mere fejl.

Det har jeg faktisk ikke oplevet, har oplevet det modsatte. Hun ser dejlig ud og smiler sødt også videre men så begynder det sjove væk er intimiteten, ingen øjenkontakt, ingen omsorg. Kan man være det bekendt? det er heldigvis sjældent. Men alligevel drøn ærgerligt, man kan ikke ligefrem sige at det er billigt det her.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Sparkster
Romantikeren skrev, 1 time siden:

det er man faktisk hvis man fravælger nogen af hensyn til deres hudfarve

Vent... så fordi jeg ikke tænder på thailændere eller meget mørkepiger... så er jeg racist? :) jeg mener ikke at jeg er hverken bedre eller dårligere end dem, jeg tænder bare ikke på deres fysiske fremtoning, vil med glæde omgås dem - bare med tøj på.

Nikita Darling skrev, for 42 minutter siden:

Ja, det er fandme mærkeligt, at man ikke bare tænder på alle med en (penge)pung...

Damn der røg det sidste kort jeg havde tilbage... hmmm tilbage i tænkeboksen.

Tænker at jeg nok har forskels behandlet en hel del - igennem sugardating har der været stor forskel på hvad jeg har givet de piger jeg har set, nu bedre det klikkede og nu mere forgabt (læs: idiot) jeg var, nu løsere sad pengene på mig. Det er så en forskels behandling i forhold til dem jeg var mindre forgabt i.

Om jeg er blevet forskelsbehandlet aner jeg ikke, har ikke ret mange direkte GP besøg på CV'et, men syntes da pigerne har været søde og flinke, en enkelt virkede lidt forvirret... men det var sikkert min egen skyld.

Jeg tror udover det at det er meget naturligt at vi forskelsbehandler en hel del. Et eksempel jeg oplevede fornyeligt var en kvindelig praktikant der ikke kunne få en skærm til at virke... fra hun spurte om hjælp til at der stod 4 mand omkring hende og prøvede på ALT gik der vel 30 sekunder... havde hun nu været en mand i 40'erne, havde hjælpen nok ikke været så overvældende :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sparkster skrev, for 49 minutter siden:

Vent... så fordi jeg ikke tænder på thailændere eller meget mørkepiger... så er jeg racist? :) jeg mener ikke at jeg er hverken bedre eller dårligere end dem, jeg tænder bare ikke på deres fysiske fremtoning, vil med glæde omgås dem - bare med tøj på.

Damn der røg det sidste kort jeg havde tilbage... hmmm tilbage i tænkeboksen.

Tænker at jeg nok har forskels behandlet en hel del - igennem sugardating har der været stor forskel på hvad jeg har givet de piger jeg har set, nu bedre det klikkede og nu mere forgabt (læs: idiot) jeg var, nu løsere sad pengene på mig. Det er så en forskels behandling i forhold til dem jeg var mindre forgabt i.

Om jeg er blevet forskelsbehandlet aner jeg ikke, har ikke ret mange direkte GP besøg på CV'et, men syntes da pigerne har været søde og flinke, en enkelt virkede lidt forvirret... men det var sikkert min egen skyld.

Jeg tror udover det at det er meget naturligt at vi forskelsbehandler en hel del. Et eksempel jeg oplevede fornyeligt var en kvindelig praktikant der ikke kunne få en skærm til at virke... fra hun spurte om hjælp til at der stod 4 mand omkring hende og prøvede på ALT gik der vel 30 sekunder... havde hun nu været en mand i 40'erne, havde hjælpen nok ikke været så overvældende :)

Nej du er ikke racist hvis du ikke tænder på Thaikvinder eller helt mørke piger, man er racist hvis man har den ide at de er mindre værd en f.eks. os hvide, de andre er undermennesker, racisme har ikke gjort noget godt for noget som helst.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, 1 time siden:

Nej du er ikke racist hvis du ikke tænder på Thaikvinder eller helt mørke piger, man er racist hvis man har den ide at de er mindre værd en f.eks. os hvide, de andre er undermennesker, racisme har ikke gjort noget godt for noget som helst.

Som er pigerne vel heller racister fordi de gjort sig nogle tanker omkring deres præferencer ? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
TheVoice skrev, for 8 minutter siden:

Som er pigerne vel heller racister fordi de gjort sig nogle tanker omkring deres præferencer ? 

den er lidt svær, det er egentlig ikke det tråden handler om

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, for 14 minutter siden:

den er lidt svær

 

svær??? 

det vil sige at hvad der gælder den ene vej er ikke det samme som hvad der gælder den anden vej??

det synes jeg faktisk er et ret uintelligent svar og hovedrystende forargeligt

jeg vælger ikke selv fra for det er sjældent jeg modtager besøg fra fx mellemøstlige eller afrikanske kulturer

men når jeg endelig har haft disse besøg kan jeg godt mærke forskel i kultur og opførsel

ikke noget der har rørt mig men andre har måske været mere uheldige end jeg

at kalde det racistisk er hul i hovedet

og det burde ikke være svært at se andres synspunkt i denne anledning

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
aaisha skrev, for 35 minutter siden:

 

svær??? 

det vil sige at hvad der gælder den ene vej er ikke det samme som hvad der gælder den anden vej??

det synes jeg faktisk er et ret uintelligent svar og hovedrystende forargeligt

jeg vælger ikke selv fra for det er sjældent jeg modtager besøg fra fx mellemøstlige eller afrikanske kulturer

men når jeg endelig har haft disse besøg kan jeg godt mærke forskel i kultur og opførsel

ikke noget der har rørt mig men andre har måske været mere uheldige end jeg

at kalde det racistisk er hul i hovedet

og det burde ikke være svært at se andres synspunkt i denne anledning

 

 

 

Jo det er ret svært, vi tænker åbenbart vidt forskelligt, men det er ikke det tråden handler om. Man er racistisk uden at ville være racistisk. men forhold dig nu til tråden ellers bliver det noget være rod.

 

Redigeret af Romantikeren

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, 1 time siden:

Jo det er ret svært, vi tænker åbenbart vidt forskelligt, men det er ikke det tråden handler om. Man er racistisk uden at ville være racistisk. men forhold dig nu til tråden ellers bliver det noget være rod.

 

 

jeg forholder mig til det du selv har skrevet i tråden!

at en mand ikke tænder på thaikvinder er ikke racistisk, skriver du

men hvis en gp ikke tænder på eksempelvis asiatiske mænd, den "er svær"???

du er da helt væk

og jeg holder mig præcis til hvad du selv har skrevet i denne tråd

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Romantikeren skrev, 1 time siden:

Jo det er ret svært, vi tænker åbenbart vidt forskelligt, men det er ikke det tråden handler om. Man er racistisk uden at ville være racistisk. men forhold dig nu til tråden ellers bliver det noget være rod.

 

Når du skriver om GPeres potentielle forskelsbehandling, så bliver spørgsmålet om hvilke kunder man vælger at tage ind jo også aktuelt. Når man fravælger visse kunder er det jo også en form for forskelsbehandling. Så tråden handler også om det. Om det er positiv eller negativ forskelsbehandling, så er det en del af samme problemstilling. Tidligere skrev du følgende:

 

Romantikeren skrev, for 5 timer siden:

Faktisk synes jeg det er lidt underligt at nogen kun tager skandinaviske mænd, det er åbenbart acceptabelt, man er ikke racist siger man, det er man faktisk hvis man fravælger nogen af hensyn til deres hudfarve, ikke at de er bøller og idioter. det er så ikke den forskelsforskelsbehandling jeg snakker om?

Det er en lidt vild påstand. Pigerne skal have sex med mænd de ofte ikke kender ret godt, eller som er helt fremmede. Og de skal engagere sig og bruge deres krop til noget som faktisk er ret grænseoverskridende. Hvis de virkelig ikke tænder på mandens race/etnicitet, så bliver ydelsen jo også derefter. Der er også kvinder der fravælger meget tykke, gamle, handicappede eller mænd med dårlig hygiejne. Skal de så også klandres for det? 

Jeg syntes at det er befriende ærligt at pigerne melder ud hvem de er villige til at have sex med. Det betyder jo faktisk at de tager deres job alvorligt. For de ved jo at sexen vil blive markant dårligere hvis de skal have sex med en de absolut ikke tænder på. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Havnebumsen

Hmmm Courtisanen laver forskelsbehandling fordi det er menneskeligt....men må ikke være menneskelig og have forskellige præferencer :huh: Altså halvt menneske og halv robot. Hmm er courtisaner så en cyborg eller en nanobot?? 

Angående emnet. Det er da super fedt at blive positivt forskelsbehandlet og nederen det modsatte

Del dette indlæg


Link til indlæg

Racisme er at man udelukker bestemte befolkningsgrupper på grund af race. f.eks. sorte mennesker har mindre berettelse og har fair rettigheder på grund af de er sort, eller er araber, anden etnisk herkomst end dansk, som det så fint hedder.  Så bliver det lidt svært når man udelukker bestemte befolkningsgrupper som glædespige, det er jo faktisk racisme, men de er ikke racistiske, det er en forvirrende dobbelthed, faktisk fuldstændig paradoksalt.

Hvis man ikke tænder på disse mennesker, det er jo en anden sag, overordentlig overfladisk hvis jeg skal sige det, men fuck nu det, der går mange overfladiske mennesker rundt, tænkt man var en smule åbent bare et øjeblik lige slukker for filteret.  har så svært ved at forestille mig at en glædespige rent faktisk tænder på alle sine gæster/kunder. Alt det her bunder nok i at jeg har svært ved at rigtigt at forstå hvorfor. Man møder en tosse på en vagt, har tilfældigvis har en anden etnisk herkomst måske er det to tosser, og måske er den tredje rigtigt flink sød og man har rigtig god hyrdetime. Jeg er med på at arrogante, truende, folk der er helt væk i en hashtåge, nogen der ser en som en varer ( jeg kunne forestille mig at det er rigtigt ydmygende ) eller er de kender vejen og det er ud. 

Kindhesten80 skrev, for 56 minutter siden:

Når du skriver om GPeres potentielle forskelsbehandling, så bliver spørgsmålet om hvilke kunder man vælger at tage ind jo også aktuelt. Når man fravælger visse kunder er det jo også en form for forskelsbehandling. Så tråden handler også om det. Om det er positiv eller negativ forskelsbehandling, så er det en del af samme problemstilling. Tidligere skrev du følgende:

 

Det er en lidt vild påstand. Pigerne skal have sex med mænd de ofte ikke kender ret godt, eller som er helt fremmede. Og de skal engagere sig og bruge deres krop til noget som faktisk er ret grænseoverskridende. Hvis de virkelig ikke tænder på mandens race/etnicitet, så bliver ydelsen jo også derefter. Der er også kvinder der fravælger meget tykke, gamle, handicappede eller mænd med dårlig hygiejne. Skal de så også klandres for det? 

Jeg syntes at det er befriende ærligt at pigerne melder ud hvem de er villige til at have sex med. Det betyder jo faktisk at de tager deres job alvorligt. For de ved jo at sexen vil blive markant dårligere hvis de skal have sex med en de absolut ikke tænder på. 

Det er jo hellere ikke racisme at man fravælger gamle og handicappet og dårlig hygiejne.  

Jeg siger bare at når man udelukker andre kun grund af race er det pr definition racisme. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil fortælle en lille historie episode. da jeg forlede tog toget hjem. Jeg betragtede en ung kvinde, der er bare nogen der ligesom lyser op og alle bliver faktisk bare silhuetter.

toget kom, det varer lidt end det kørte. jeg satte mig i den nederste vogn, og hende den unge kvinde så ud som om hun var i panik, fik lidt ondt af hende skulle jeg spørge om der var noget i vejen. hun kiggede ud af døren ud på perronen måske ventede hun på en. lige med henvendte hun sig til mig og jeg gjorde hende en stor tjeneste ved at holde døren, så hun kunne nå at tjekke ind. det endte med en Hifive og hun fik ikke en bøde på 750 i det samme startede toget.

Det var langt hurtigere for hende at spørge en ung kvinde der sad en meter væk fra døren, lettere overvægtig, hun så ikke ud til at have det særligt godt. ellers også tager jeg helt fejl. hun valgte det hun instinktivt stolede på tror jeg, frem for den unge kvinde der ikke så særlig åbent ud, hun kunne være en lige så god dørstopper. Ærgerligt at jeg skulle særligt langt, og ærgerligt at jeg ikke turde at spørge om jeg måtte holde hende lidt med selskab.    

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...