Hop til indhold
Dinosdk69

Måske bare gammel...

Recommended Posts

Jeg har opdaget, at jeg tænder af på stavefejl. Er det bare mig?

 

Eksempler:

"Min pjusket mis venter på dig" NEJ!!! Pjuskede!!!

 

"jeg prøver og svar hurtigt muligt, jeg kan være optagt!" NEJ!!! .. at svare.... optaget" 

 

mvh. Gamle gnavne Dino :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Åh, du rammer så meget en af mine kæpheste her, vi må bare være gamle dig og mig;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sarahdelicia skrev, for 5 minutter siden:

Åh, du rammer så meget en af mine kæpheste her, vi må bare være gamle dig og mig;)

Åh, Sarah.. Måtte du bare komme forbi en dag til diktat! ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er også gammel. I dette sammenhæng har jeg været gammel siden jeg var 7 år. Selv om jeg ikke en gang behersker ordentlig dansk.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kunne ikke være mere enig. I min optik er det OK, at folk kan have problemer med at formulere sig på skrift, og der findes også ordblinde, som er lovlig undskyldt, men der er godt nok også mange, hvor det lugter mere af dovenskab. Man gider ikke lige slå ordet op, bruge hjælpemidler eller læse indlægget igennem, inden man poster det.

God weekend.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Dinosdk69 skrev, for 16 minutter siden:

Åh, Sarah.. Måtte du bare komme forbi en dag til diktat! ;-)

Hehe, gerne;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Sarahdelicia skrev, for 2 minutter siden:

Hehe, gerne;) 

Kære Sarah

Jeg kender dig ikke, men du virker mere og mere interesseant.. Og det var jo egentligt ikke meningen med denne tråd ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har det lidt på samme måde, men prøver ofte bare at se igennem fingre med det. Selvfølgelig er der bare nogen der ikke er så gode til at formulere sig. Men omvendt kan man godt forvente, at personen bag har gjort sig umage når annoncer skal skrives. Jeg syntes at det er rimeligt at forvente at der foretages korrektur. Når det tydeligvis ikke er tilfældet, kommer annoncerne til at fremstå sjuskede og uprofessionelle. Det giver præcis samme indtryk når man læser jobansøgninger eller dating profiler. Her forventer man også at folk har gjort sig lidt umage, ellers giver det bare et useriøst indtryk. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dinosdk69 skrev, 1 time siden:

Kære Sarah

Jeg kender dig ikke, men du virker mere og mere interesseant.. Og det var jo egentligt ikke meningen med denne tråd ;-)

*interessant ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kindhesten80 skrev, for 22 minutter siden:

Jeg har det lidt på samme måde, men prøver ofte bare at se igennem fingre med det. Selvfølgelig er der bare nogen der ikke er så gode til at formulere sig. Men omvendt kan man godt forvente, at personen bag har gjort sig umage når annoncer skal skrives. Jeg syntes at det er rimeligt at forvente at der foretages korrektur. Når det tydeligvis ikke er tilfældet, kommer annoncerne til at fremstå sjuskede og uprofessionelle. Det giver præcis samme indtryk når man læser jobansøgninger eller dating profiler. Her forventer man også at folk har gjort sig lidt umage, ellers giver det bare et useriøst indtryk. 

Så det synes du ikke mere? ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Permedfler skrev, Lige nu:

Så det synes du ikke mere? ;)

Ja der fangede du mig. 

Heldigvis er det ikke et stillings opslag eller en annonce jeg har skrevet, så det kan næppe være samme standarder der gælder. Jeg synes at du skal følge mit råd og bare se igennem fingre med det. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg tilslutter mig så flokken af gnavne gamle dinoer......en pige der håber på at få gæster og tjene godt, må da kunne se at det allerførste der skal være i orden er annoncen.

Det er , som før sagt , købers marked og det SÅ let at blive valgt fra.

Sjusker man med teksten sjusker man nok også med andre ting, er min tanke

( det gælder naturligvis ikke ordblinde, de skal også være her og helst i fred )

Redigeret af T.Hansen47

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kindhesten80 skrev, for 9 minutter siden:

Ja der fangede du mig. 

Heldigvis er det ikke et stillings opslag eller en annonce jeg har skrevet, så det kan næppe være samme standarder der gælder. Jeg synes at du skal følge mit råd og bare se igennem fingre med det. :)

Du mener: stillingsopslag, ik'? ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vendelboen skrev, for 48 minutter siden:

denne sammenhæng .. :rolleyes:

:D Dette er årets bedste tråd. Find flere fejl, jeg elsker det.:P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lowmax

Jeg lægger også mærke til det, når en profil er dårligt skrevet. jeg mister interessen ret hurtigt.

Men jeg skriver MEGET bedre i dag, end da jeg var 20. At formulere sig på skrift er et håndværk, man lærer ved at skrive.

xxxx det er altid sjovt med de sammensatte ord, som ordbogen ikke kender: Er der forskel på mormor boller og mormorboller??

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er tæt på de 40, men jeg staver faktisk rigtig godt. Jeg har INTET imod at man ikke er god til at stave, med mindre man er doven. Der er jo nogle som er ordblinde, og det kan de jo ikke gøre for. ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...