Hop til indhold
Dinosdk69

Måske bare gammel...

Recommended Posts

Underholdende tråd :) Efter mange år med oversættelse og korrekturlæsning fanger jeg fejl rigtig hurtigt - og jeg kan ikke lade være med at bemærke, når nogen har lidt svært ved at stave eller får skrevet lidt for hurtigt.. men så må man bare tage det med et smil - som en anden sagde i tråden - så længe vi bare forstår hinanden, så går det jo nok ;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 27/7/2017 at 18:32:

Beklager, min ven, men du snakker vel mestendels med Kjøffenhawnere og andre beboere på Mågeøen, og der har du helt ret, københavner-engelsk er det mest rædselsfulde man kan blive udsat for rent sprogligt. ;)

 

Er der rent faktisk forskel på, hvordan man taler engelsk i København og i andre steder i Danmark?

Og taler man det bedre andre steder?

Ja - jeg ved det ikke. Jeg er ikke fra København.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Liderlig-fyr

Jeg kender absolut intet til Dansk grammatik. Er blank hver gang nogen skriver en regel om komma osv. Ligge lægge kan jeg heller ikke gengive reglen for. 

Og hvad så? I mit tilfælde skyldes det ikke manglende uddannelse, men manglende interesse lige for det. Livet er da for kort til at myrekneppe grammatik. Skal jeg kneppe er det da Damer :D

Jeg kunne aldrig drømme om at kommentere på det sproglige i andres indlæg hvis jeg forstår essensen i indlægget. Det synes jeg ikke man kan tillade sig på et internetforum hvor vi skriver på frivillig basis. Man må lige holde sit OCD, gammel sur Mand syndrom eller hvad hulen man nu fejler tilbage. Som i kan læse ser mange det som nedladende at man kommenterer på grammatiske fejl og det er da ikke god stil

 

Jeg erindrer selv at have brugt mere end en time på at gengive en fantastisk oplevelse. Jeg havde været sammen med 3 hamrende lækre piger og var blevet forkælet på bedste vis. Beskrev entusiatisk i detaljer hvordan hele oplevelse havde været og det var noget nær det fedeste jeg havde oplevet når vi snakker købesex.... Så skriver en bruger som det eneste " du mener vel lægge i stedet for ligge".... Hold kæft hvor er du da en kæmpe idiot var min tanke. Her havde man skrevet en lang detaljeret anmeldelse og så bliver det gudhjælpeme bare svaret med den mest flade kommentar  " du mener vel lægge i stedet for ligge" :huh: 

 

Redigeret af Liderlig-fyr

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, den 27/7/2017 at 18:32:

Beklager ..... københavner-engelsk er det mest rædselsfulde man kan blive udsat for rent sprogligt. ;)

Beklager, her tager du fejl. Det mest rædselsfulde er Valby-engelsk :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...