Hop til indhold
T.Hansen47

Søger nasty rigdyr :(

Recommended Posts

Trinetease skrev, for 15 minutter siden:

Jeg syntes faktisk at jeg giver både bebop og dig ret.... måske du ikke har læst hvad jeg skriver?

Jeg har taget konsekvensen af jeg ikke kan leve med industrialiseringen af dyr. 

Men det nytter altså intet at sige nårh pyt vi klipper halerne af grisene - så kan vi lige så godt knalde med dem også. 

Jeg tager aktivt afstand fra både sex med dyr - men også fra at vi mennesker behandler dem som vi gør. 

Jeg mener at mennesker som opdrætter slagtesvin, køer osv må være nogle meget meget kolde mennesker som kan stå op hver dag og begå smertefulde overgreb på dyr, ene og alene for at folk kan få en billigere flæskesteg.....

Trine, jeg skriver "de fleste" - ikke "alle". Du er jo en af dem der tager konsekvenserne af hvad du ser og ved. Men langt de fleste nøjes med at løfte gaflen og oprørt konstatere at dyresex er klamme overgreb imod de stakkels dyren, og så spiser de fornøjet videre på den danske kylling der har haft smerter hvert eneste minut af sit korte liv.

Man kan jo reflektere over hvad som er grunden til den værste ondskab: lyst eller ligegyldighed?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg får nok på puklen for det her og måske er jeg dobbeltmoralsk, men det kan jeg leve med. Jeg synes stadig at sex med dyr er sygeligt og ja jeg kan sgu godt lide en flæskesteg og jeg kan også godt selv skyde grisen jeg skal have flæskestegen fra, men man har som forbruger et valg når man skal have kød, man kan vælge kødet fra et industridyr eller man kan vælge kødet fra et frilandsdyr som har haft ordentlige levevilkår og ordentlige vækstbetingelser og jeg vælger som sådan frilandskød, når jeg vil have kød. Men for satan da, jeg ville finde det meget grænseoverskridende eller nærmest traumatiserende at se bonden knalde grisen ude på marken og ville nok også købet kødet et andet sted, hvis jeg så dette. - Beebop påpeger nogle svagheder i min argumentation, og som sådan er det også svagheder, fordi argumenterne er følelsesmæssigt baserede, men for mig er det stadig argumenter og det der dem jeg agerer ud fra, så må det være nok så dobbeltmoralsk i andres øjne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

1master skrev, for 41 minutter siden:

Jeg får nok på puklen for det her og måske er jeg dobbeltmoralsk, men det kan jeg leve med. Jeg synes stadig at sex med dyr er sygeligt og ja jeg kan sgu godt lide en flæskesteg og jeg kan også godt selv skyde grisen jeg skal have flæskestegen fra, men man har som forbruger et valg når man skal have kød, man kan vælge kødet fra et industridyr eller man kan vælge kødet fra et frilandsdyr som har haft ordentlige levevilkår og ordentlige vækstbetingelser og jeg vælger som sådan frilandskød, når jeg vil have kød. Men for satan da, jeg ville finde det meget grænseoverskridende eller nærmest traumatiserende at se bonden knalde grisen ude på marken og ville nok også købet kødet et andet sted, hvis jeg så dette. - Beebop påpeger nogle svagheder i min argumentation, og som sådan er det også svagheder, fordi argumenterne er følelsesmæssigt baserede, men for mig er det stadig argumenter og det der dem jeg agerer ud fra, så må det være nok så dobbeltmoralsk i andres øjne.

Ja, som forbruger har du et valg, men det har ikke dyrene du vælger mellem. Du bruger ordet grænseoverskridende, og kunne ikke tænke dig at spise kødet som bonden har knaldet. Men det burde være mindst lige så grænseoverskridende at spise kød af dyr som er blevet mishandlede og medicinerede hele deres liv, for at ikke sige hvor grænseoverskridende det er for vores kroppe at stoppe den slags i maven. Det burde være totalt no go - men vi har rationaliseret væk vores sans for hvad som er fornuftigt og rimeligt og spiser mere af lortet en nogensinde.

Idag spiser vi faktiskt mere end dobbelt så meget kød som i 70'erne. Hvorfor det? Dyrene har et helvede, miljøen belastes og vi mår ikke bedre af det. Jo, men industrialiseringen har jo gjort det så billigt, så vi spiser glat videre.

Og oprøres af at nogen promilles promille af befolkningen udnytter dyr seksuellt. 

At forbyde dyresex er lige så vigtigt for dyren, som det havde været for børn, hvis det var tilladt at bruge dem som du vil, sætte dem i arbejde, mishandle dem, sælge dem, slå dem ihjel, sælge deres organ eller tænder - bare du ikke har sex med dem.

Ergo: Det kan næppe være for dyrenes skyld vi forbyder dyresex, men for at vi finder det anstødeligt. 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Trinetease

@Bananas Af Lysten kommer ligegyldigheden... Vi mennesker er styret af lyst. Vi beviser igen og igen at vores moral kan bøjes hvis vi vil noget nok. 

Med risiko for at blive uvenner med alle landmænd som har dyrehold.....de er så tæt på virkeligt syge mennesker som nogen kan være....jeg kunne aldrig nogensinde have et job der indebar at jeg skulle distancere mig så meget fra dyrenes lidelser, ene og alene for at tjene penge. Det er mig vitterligt uforståeligt at nogen kan klippe halerne af grise, gøre dem tvangsgravide og tage deres kalve når de har født.....osv osv. 

Men at vi mennesker gør så meget forkert - gør det altså stadig ikke okay at sexualisere dyr og have sex med dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...