Hop til indhold
lfl

Gammel gris?

Recommended Posts

Jeg er efterhånden blevet det man kalder en moden mand, selvom sindet er yngre end kroppen. 

Jeg har altid været til modne kvinder, og har altid fungeret bedst sammen med kvinder der er ældre end mig selv( især sexuelt).

Forleden besøgte jeg et sted uden at ringe først, og det endte så med at jeg kom ind til en ung pige (24 år) og fik en fantastisk oplevelse.

Siden er der sket det at når jeg kigger annoncer efter GP har jeg altid kigget efter de modne, men nu har jeg flere gange grebet mig selv i også at checke de unge pigers annoncer. Ikke noget i vejen med det synes jeg selv.

Er jeg mon ved at blive en "gammel gris"? 

Jeg er stadig mest tiltrukket af de modne piger, men lidt mere åben overfor de unge.

P.S. hav lige i baghovedet at dette indlæg er skrevet lidt med et glimt i øjet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er selv en moden herre og havde i mange år det princip, at jeg ikke besøgte GP'ere, der var yngre end eller på alder med min datter. ;)

Også jeg må indse, at principperne står for fald, så jeg gik ind i mit hemmelige indre rum og tænkte. Jeg nåede frem til den konklusion at "Jeg er en gammel gris". Jeg foretrækker ofte for synets skyld de smukke yngre modeller, men sexen er ofte bedre med de mere erfarne kvinder (som også ofte er smukke), ligeledes kan jeg mærke at kemi'en oftere er fraværende ved de yngre modeller, så jeg vender ofte tilbage til favoritterne. Det er bare rigtig ærgerligt, når de smider håndklædet i ringen (og ikke på sengen). Jeg savner stadig den dejlige Nikita, den frække Stefanie og flere andre, heldigvis kommer der jo nye piger/kvinder til og når man så "rammer rigtigt" er det jo skønt.

Men gammel gris, det er jeg :)

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg
lfl skrev, for 55 minutter siden:

Jeg er efterhånden blevet det man kalder en moden mand, selvom sindet er yngre end kroppen. 

Jeg har altid været til modne kvinder, og har altid fungeret bedst sammen med kvinder der er ældre end mig selv( især sexuelt).

Forleden besøgte jeg et sted uden at ringe først, og det endte så med at jeg kom ind til en ung pige (24 år) og fik en fantastisk oplevelse.

Siden er der sket det at når jeg kigger annoncer efter GP har jeg altid kigget efter de modne, men nu har jeg flere gange grebet mig selv i også at checke de unge pigers annoncer. Ikke noget i vejen med det synes jeg selv.

Er jeg mon ved at blive en "gammel gris"? 

Jeg er stadig mest tiltrukket af de modne piger, men lidt mere åben overfor de unge.

P.S. hav lige i baghovedet at dette indlæg er skrevet lidt med et glimt i øjet.

Øf! Øf!  :-D Jeg har det ligesom dig, har altid været til de ældre. Men nu er jeg helt tosset med de yngre tøser. Som heldigvis stadig er lidt ældre end min søns kærester, men det blive jo nok ikke ved. :shock:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har grundlæggende den holdning, at hvis jeg skal betale for sex, så skal det være med piger, som jeg qua min alder ellers ikke ville have en chance for at komme i nærheden af.

Hvorfor jeg skulle betale for seksuelt samvær med en kvinde, som jeg med lidt god vilje kunne støve op på bodegaen overfor, er mig en gåde.

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

God dag her i sommerregnen. :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg har ikke brug for at "score", jeg vil have noget købefisse og helst noget der ved hvad det drejer sig om, så jeg er helt på linje med Ifl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Onslow skrev, for 9 timer siden:

Hvorfor jeg skulle betale for seksuelt samvær med en kvinde, som jeg med lidt god vilje kunne støve op på bodegaen overfor, er mig en gåde.

Slipper for besvær og efterspil ... ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
lfl skrev, for 11 timer siden:

Jeg er stadig mest tiltrukket af de modne piger, men lidt mere åben overfor de unge..

Kan sagtens forstå dine overvejelser - og for den sags skyld også det @onslow skriver. For mig personligt er alder bare et tal. Jeg er selv generation X'er - så har I et billede af min alder. Jeg kan lide dem unge, gamle, tykke, tynde og så meget andet. Men jeg kan ikke lide, når de ikke har humor og intelligens - personligheden kommer til enhver tid foran alder og udseende for mig.

Som jeg plejer at sige - jeg elsker bryster, men jeg kan bedst lide dem, jeg har adgang til.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Cage skrev, for 9 timer siden:

Kan sagtens forstå dine overvejelser - og for den sags skyld også det @onslow skriver. For mig personligt er alder bare et tal. Jeg er selv generation X'er - så har I et billede af min alder. Jeg kan lide dem unge, gamle, tykke, tynde og så meget andet. Men jeg kan ikke lide, når de ikke har humor og intelligens - personligheden kommer til enhver tid foran alder og udseende for mig.

Som jeg plejer at sige - jeg elsker bryster, men jeg kan bedst lide dem, jeg har adgang til.

Kan ikke siges bedre, hver alder har sin charme.

Personligheden kommer først, kan kun give dig ret.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er nok mest til modene piger selv men en ung pige i ny og ne går jeg da ikke af vejen for

Og når man har nåed de 50 år så har man jo lov til at være en gammel gris

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om man er en gris eller man er en gammel gris, beror vel kun på hvor gammel man som gris efterhånden bliver, og er blevet :rolleyes: 

Ud på grisestien har vi vel allerede bevæget os, og dermed er vi trådt over den usynlige streg i sandet til denne verden af købesex på godt, og nogen gange mindre godt.

Men jo jeg har her forstået at der menes forskellen i alder på pigen og os, når vi besøger dem, men så længe det er lovligt det som jeg selv og hun gør.

Beror det for mig at se alene på ens egen eventuelle følelse af, et dilemma mellem bevidstheden om aldersforskellen på pigen og en selv, og lysten til at gøre noget der måske fordømmes i kredse, der altid gerne vil gøre sig til dommer over andres moral, eller påståede mangel på samme.

Mit råd er, glem hvad andre mener og tænker om det som du gør, som er lovligt, som du gør fordi du selv har lyst og fordi pigen selv tilbyder dig muligheden lovligt.

Her som ved besøg af, eller hos GP uanset alder beror som jeg ser det ens personlige moral, på egne indtryk og egen mulige sunde dømmekraft.

Annoncen, stedet, pigen, nuet, virker det alt sammen til at være ok, eller giver for mange indtryk anledning til en sund skepsis, og dermed måske en personlig tilbageholdenhed.

Som heftige tidligere debatter om alder har bragt på bane af synspunkter, af erfarne piger i branchen, så er der dem der slavisk insisterer på, at ingen bør starte før de fylder 25 år, mens andre har fremhævet at de i deres karriere har mødt piger på 19, som holdt længe, som var personligt mere egnede til jobbet end nogle kvinder på 30 +, der holdt længe, men som måske aldrig skulle have truffet dette valg i livet.

Hvis du er en rig levemand sammen med en ung kvinde, der er 30 - 40 år yngre end dig selv, måske med skiftende af sidstnævnte, så kan du spejle dig i omgivelsernes beundring, og eller harmløse misundelse, men hvis du er en ordinær mand med en ordinær økonomi, som køber sex af sammenlignelige kvinder, der er tilsvarende yngre end dig selv.

Så er der i manges øjne ingen grænser for hvor ynkelig en mand du er, og hvor stor en stakkel pigen er.

Som en simpel mand med en beskeden økonomi, kan jeg ikke bruge det til noget hvad andre tænker, eller ikke tænker om det som jeg gør - dem om det :!: 

Når jeg køber sex, gør jeg det som oftest af kvinder der er 25 - 30 år yngre end mine 51 år, og hvis jeg har heldbred og økonomi til det gør jeg det nok også når jeg bliver 10 og 20 år ældre - bortset fra at så er der nogle af de unge piger, der ikke vil modtage mig, men det må jeg så bare tage med til den tid, der er jo allerede nogle jeg må fravælge som en mulighed, fordi de selv skriver at jeg er for gammel - fair nok, alle har deres egne grænser, og dem bør ingen overskride.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
lfl skrev, den 4/8/2016 at 09:37:

Jeg er efterhånden blevet det man kalder en moden mand, selvom sindet er yngre end kroppen. 

Jeg har altid været til modne kvinder, og har altid fungeret bedst sammen med kvinder der er ældre end mig selv( især sexuelt).

Forleden besøgte jeg et sted uden at ringe først, og det endte så med at jeg kom ind til en ung pige (24 år) og fik en fantastisk oplevelse.

Siden er der sket det at når jeg kigger annoncer efter GP har jeg altid kigget efter de modne, men nu har jeg flere gange grebet mig selv i også at checke de unge pigers annoncer. Ikke noget i vejen med det synes jeg selv.

Er jeg mon ved at blive en "gammel gris"? 

Jeg er stadig mest tiltrukket af de modne piger, men lidt mere åben overfor de unge.

P.S. hav lige i baghovedet at dette indlæg er skrevet lidt med et glimt i øjet.

JA du er en gammel gris :P:D 

Men det vil jeg også selv være , når jeg bliver gammel - så repekt til dig :)

Så længe det er ok med de piger du besøger, så ser jeg ingen grund til at råbe "vagt i gevær " over dig ;):) 

 

Men når jeg bliver 70-80 + - så skal man passe på ! :D

 For når mine fiktive oldebørn og hele min fiktive familie tager mig med på restaurant og spørger :

" nå, olde - hvad vil du så have til dessert " ?

SÅ vil jeg pege med mine gamle krogede fingre på den yngste drengetjener jeg kan finde i lokalet,

 imens jeg slikker mig om munden og siger :

" ham der "!! :P:P 

 

Thumbs up til gamle grise :D 

 

 

Redigeret af Kamilla K

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
Kamilla K skrev, for 4 timer siden:

JA du er en gammel gris :P:D 

Men det vil jeg også selv være , når jeg bliver gammel - så respekt til dig :)

Så længe det er ok med de piger du besøger, så ser jeg ingen grund til at råbe "vagt i gevær " over dig ;):) 

 

Men når jeg bliver 70-80 + - så skal man passe på ! :D

 For når mine fiktive oldebørn og hele min fiktive familie tager mig med på restaurant og spørger :

" nå, olde - hvad vil du så have til dessert " ?

SÅ vil jeg pege med mine gamle krogede fingre på den yngste drengetjener jeg kan finde i lokalet,

 imens jeg slikker mig om munden og siger :

" ham der "!! :P:P 

 

Thumbs up til gamle grise :D 

 

 

Hvis jeg lægger min løjerlighed på hylden lidt og kommer med et "rigtigt" svar ,

mon så ikke at du har fået smag for yngre piger, fordi det var en god oplevelse du havde med hende der har måske har udløst det hele ?

 

Jeg tænker lidt , at hvis vi alle tilfældigt kommer til at få en god og fed oplevelse med en ,som vi generelt ikke ville definere som "vores type"

har vi mennesker så ikke tendens til, ubevidst at spejde efter denne  type som vi før ikke spejdede efter 

- netop fordi vi har fået udvidet horisonten med en god oplevelse ? 

 

Så hun må jo have været god og pivfræk hende du har besøgt . 

Skriv en anmeldelse om hende, hvis du er til sådan noget . 

For jeg tror, at hvis hun kan få dig op fra gyngestolen , så kan hun måske få flere op at stå,  helt rank som et lys igen :) 

Så hun må være god :)

( jeg mener altså ikke noget grimt med mit ordvalg"gyngestolen".  Blot en kejtet måde at definere aldersforskellen på, så du må ikke tage mit ordvalg nært, vel @lfl :wub:

Redigeret af Kamilla K
søvnig tastefejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kamilla K skrev, for 7 timer siden:

Hvis jeg lægger min løjerlighed på hylden lidt og kommer med et "rigtigt" svar ,

mon så ikke at du har fået smag for yngre piger, fordi det var en god oplevelse du havde med hende der har måske har udløst det hele ?

 

Jeg tænker lidt , at hvis vi alle tilfældigt kommer til at få en god og fed oplevelse med en ,som vi generelt ikke ville definere som "vores type"

har vi mennesker så ikke tendens til, ubevidst at spejde efter denne  type som vi før ikke spejdede efter 

- netop fordi vi har fået udvidet horisonten med en god oplevelse ? 

 

Så hun må jo have været god og pivfræk hende du har besøgt . 

Skriv en anmeldelse om hende, hvis du er til sådan noget . 

For jeg tror, at hvis hun kan få dig op fra gyngestolen , så kan hun måske få flere op at stå,  helt rank som et lys igen :) 

Så hun må være god :)

( jeg mener altså ikke noget grimt med mit ordvalg"gyngestolen".  Blot en kejtet måde at definere aldersforskellen på, så du må ikke tage mit ordvalg nært, vel @lfl :wub:

Jeg kan godt se hvad du mener.

Dit ordvalg afspejler din humor, jeg kan næsten se glimtet i dine øjne.

Rigtigt som du skriver, min horisont er blevet udvidet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2

Vil sgu hellere være en gammel gris end et dumt svin.

Jeg ser intet problem i at vi 'modne/voksne/halv eller hel gamle' mandfjolser besøger smukke unge piger.

Altså så længe der er med på legen og alle  grænser respekteres.

Men jeg får lettere kvalme når 'gamle' grise (40-??) lægger an på eksempelvis min  niece på 25  og hendes veninder, det er dårlig stil og  tegn på manglende selv-indsigt i min optik.

Del dette indlæg


Link til indlæg

@nicegent2

Jeg synes sådan set at det er ok at myndige voksne forsøger sig hos andre myndige af det modsatte køn, eksempelvis på en bar hvor alle kommer, uanset aldersforskellen.

Vil man udstille sig selv, og er man parat til den sandsynlige afvisning, eller det sandsynlige ja tak til drinks for narre-----, og omgivelsernes sandsynlige hovedrysten, ja så er det i grunden i min optik ok at prøve - bare man respekterer er nej og en afvisning, bliver det den sandsynlige reaktion.

Bare man ikke møver på, men forstår at trække sig igen, uden at puste til ilden.

Der er jo også modne, pæne og velklædte velhavere, der kan det med større succes end vi de fleste, og hvorfor skulle de dog holde sig tilbage, hvis deres chancer er større, end for vi de fleste mænd i samme alder.

Man kan så sige, betaler de så ikke som hos en GP, enten på den ene eller den anden måde, og bliver pigen så ikke også betalt, blot mere indirekte på sin side.

Basalt set vel jo, men hvorfor ikke unde begge parter, den lille fornægtelse, hvis de har det godt dermed.

Vi andre bliver snarere til grin hvis vi prøver, fordi vores tegnebog ikke er tyk nok til gamet, men så kan vi jo heldigvis helt regulært gå på bordel i stedet :)

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
nicegent2 skrev, den 7/8/2016 at 18:05:

Vil sgu hellere være en gammel gris end et dumt svin.

Jeg ser intet problem i at vi 'modne/voksne/halv eller hel gamle' mandfjolser besøger smukke unge piger.

Altså så længe der er med på legen og alle  grænser respekteres.

Men jeg får lettere kvalme når 'gamle' grise (40-??) lægger an på eksempelvis min  niece på 25  og hendes veninder, det er dårlig stil og  tegn på manglende selv-indsigt i min optik.

Der er også en væsentlig forskel på at være en gammel gris og et dumt svin 

Et dumt svin findes i alle aldersklasser 

det gør gamle grise ikke :) 

 

hihi tror du ikke bare det er fordi ,at det er din niece ?

Mine storebrødre hadede, når deres kammerater lagde an på mig, da jeg blev teenager - deres grundlag for det, var samme som dit grundlag med din niece

Den dag i dag, er min ene bror gift med en 10 år yngre kvinde (tsk tsk brormand!!! :D )  

 

 

Uhhhhhh uha uha  søde, jeg håber ikke  at du kommer efter mig, hvis du får et barnebarn med " tap på",  og som gerne vil være tjener

For det kunne jo være ham jeg udpeger som "min dessert " når jeg bliver en gammel gris :-o :P

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Haha:-D Der er vel ingen, hverken kvinder eller mænd, der kan frasige sig at de nyder synet af en ung smuk, velskabt m/k uanset hvor gammel man selv er:-D:-D

Men når jeg betaler for sex så vil jeg have en ekstraordinær oplevelse. Scorer jeg en pige i byen, så er der ingen garant for god sex uanset hvor smækker hun er - betaler jeg derimod for ydelsen, er det med lidt research stor sandsynlighed for dette. Min oplevelse er klart at de modne kvinder er bedre i sengen. De unge smukke er dejlige at kigge på, men det er oplevelsen jeg betaler for:)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest nicegent2
Kamilla K skrev, for 2 minutter siden:

Der er også en væsentlig forskel på at være en gammel gris og et dumt svin 

Et dumt svin findes i alle aldersklasser 

det gør gamle grise ikke :) 

 

hihi tror du ikke bare det er fordi ,at det er din niece ?

Mine storebrødre hadede, når deres kammerater lagde an på mig, da jeg blev teenager - deres grundlag for det, var samme som dit grundlag med din niece

Den dag i dag, er min ene bror gift med en 10 år yngre kvinde (tsk tsk brormand!!! :D )  

 

 

Uhhhhhh uha uha  søde, jeg håber ikke  at du kommer efter mig, hvis du får et barnebarn med " tap på",  og som gerne vil være tjener

For det kunne jo være ham jeg udpeger som "min dessert " når jeg bliver en gammel gris :-o :P

 

 

 

Hej Kamilla

Nej det er ikke fordi at det er min niece, jeg omgåes en hel del unge mennesker via familie, venner og arbejde.

Og  mange af pigerne fortæller , at de  i nattelivet ofte har rigtigt meget uønsket opmærksomhed fra endog meget ældre mænd.

Jeg har ved selvsyn oplevet, at to ca 70-årige mænd forsøgte sig hos 4 af min nieces veninder.

Sidste år rendte jeg sammen med en god ven,  ind i de 4 fire piger på en pub, (det skal siges at jeg har kendt 2 af dem siden de var børn).

VI gav naturligvis et glas rødvin og sad og hyggesnakkede, da disse to rødmossede og tykmavede ca 70 år  gamle mænd helt uindbudte satte sig og  forsøgte at 'charmere' 4

kønne  piger i 25 års alderen. De var sandsynligvis opmuntret ved synet af os to halv gamle sammen med 4 unge piger.

Fjolserne forstod slet ikke fra pigernes pæne afvisninger eller vores uforbeholdne mening om deres opførsel, men blev brovtende og ubehagelige, bl.a beskyldte min ven og jeg for aldersdiskrimination fordi vi citat: ' ikke ville dele med to ældre mænd'.

Heldigvis blev de smidt ud af bartenderen før det endte i nævekamp.

Det sker desværre oftere end man tror fortale pigerne os :-(

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
nicegent2 skrev, for 8 minutter siden:

Hej Kamilla

Nej det er ikke fordi at det er min niece, jeg omgåes en hel del unge mennesker via familie, venner og arbejde.

Og  mange af pigerne fortæller , at de  i nattelivet ofte har rigtigt meget uønsket opmærksomhed fra endog meget ældre mænd.

Jeg har ved selvsyn oplevet, at to ca 70-årige mænd forsøgte sig hos 4 af min nieces veninder.

Sidste år rendte jeg sammen med en god ven,  ind i de 4 fire piger på en pub, (det skal siges at jeg har kendt 2 af dem siden de var børn).

VI gav naturligvis et glas rødvin og sad og hyggesnakkede, da disse to rødmossede og tykmavede ca 70 år  gamle mænd helt uindbudte satte sig og  forsøgte at 'charmere' 4

kønne  piger i 25 års alderen. De var sandsynligvis opmuntret ved synet af os to halv gamle sammen med 4 unge piger.

Fjolserne forstod slet ikke fra pigernes pæne afvisninger eller vores uforbeholdne mening om deres opførsel, men blev brovtende og ubehagelige, bl.a beskyldte min ven og jeg for aldersdiskrimination fordi vi citat: ' ikke ville dele med to ældre mænd'.

Heldigvis blev de smidt ud af bartenderen før det endte i nævekamp.

Det sker desværre oftere end man tror fortale pigerne os :-(

 

 

Så har det jo heller ikke noget at gøre med at gamle mænd lægger an på din niece og hendes veninder... så er det jo fordi de gamle mænd ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt ... man kan vel godt lægge an på piger uden at være en slesk idiot??!!. Jeg kan godt finde på at lægge an på unge piger trods min vel efterhånden modne alder - jeg har tilmed haft en kæreste der var 18 år yngre end mig. Det ser jeg ikke noget problem i. Så længe man opføre sig ordentligt og ikke overskrider pigernes grænser. De to gamle grise du beskriver er jo bare nogle idioter.. det har vel ikke noget med deres alder at gøre :):P 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bonobo skrev, Lige nu:

Så har det jo heller ikke noget at gøre med at gamle mænd lægger an på din niece og hendes veninder... så er det jo fordi de gamle mænd ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt ... man kan vel godt lægge an på piger uden at være en slesk idiot??!!. Jeg kan godt finde på at lægge an på unge piger trods min vel efterhånden modne alder - jeg har tilmed haft en kæreste der var 18 år yngre end mig. Det ser jeg ikke noget problem i. Så længe man opføre sig ordentligt og ikke overskrider pigernes grænser. De to gamle grise du beskriver er jo bare nogle idioter.. det har vel ikke noget med deres alder at gøre :):P 

Høflighed er en selvfølge uanset alder. Men må give nicegent2 ret i at ovenstående har været et patetisk syn, uanset høflighed. Man skal kende sin besøgstid og der er  en kæmpe forskel på denne branche og det såkaldt virkelige liv - her tænder den langt største majoritet af unge piger på ingen måde på meget ældre mænd.

Jeg arbejder sammen med mange 20-25 årige og tro mig, de synes ikke det er flatterende når en såkaldt moden herre spiller op til dans(ikke mig der prøver, man skal ikke skide hvor man spiser) uanset høflighed.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kamilla K
nicegent2 skrev, for 3 minutter siden:

Hej Kamilla

Nej det er ikke fordi at det er min niece, jeg omgåes en hel del unge mennesker via familie, venner og arbejde.

Og  mange af pigerne fortæller , at de  i nattelivet ofte har rigtigt meget uønsket opmærksomhed fra endog meget ældre mænd.

Jeg har ved selvsyn oplevet, at to ca 70-årige mænd forsøgte sig hos 4 af min nieces veninder.

Sidste år rendte jeg sammen med en god ven,  ind i de 4 fire piger på en pub, (det skal siges at jeg har kendt 2 af dem siden de var børn).

VI gav naturligvis et glas rødvin og sad og hyggesnakkede, da disse to rødmossede og tykmavede ca 70 år  gamle mænd helt uindbudte satte sig og  forsøgte at 'charmere' 4

kønne  piger i 25 års alderen. De var sandsynligvis opmuntret ved synet af os to halv gamle sammen med 4 unge piger.

Fjolserne forstod slet ikke fra pigernes pæne afvisninger eller vores uforbeholdne mening om deres opførsel, men blev brovtende og ubehagelige, bl.a beskyldte min ven og jeg for aldersdiskrimination fordi vi citat: ' ikke ville dele med to ældre mænd'.

Heldigvis blev de smidt ud af bartenderen før det endte i nævekamp.

Det sker desværre oftere end man tror fortale pigerne os :-(

 

 

Jeg forstår fint din kommentar 

men nu skal jeg fortælle dig noget , som du måske ikke er klar over. 

Sådan er det altså at være kvinde/pige.

Alle piger, ikke kun mig og din søde niece og hendes veninder - men ALLE piger/kvinder kommer ud for at ældre mænd lægger an på dem og ALLE piger bliver på et tidspunkt i deres liv udsat for henvendelser fra mænd (uanset mænds alder)  som er knap så stuerene og venlige.

Sådan er livet altså når man er hunkøn. 

Som hunkønsvæsen, lærer man med tiden at sige fra på en måde der er tilpas kontant , men stadig afglidende og venlig HVIS man selv skaber erfaring med at sige fra.

Ja gu er det ubehageligt og gu er der krænkelser .

Men ligesom på mange andre områder i livet, så er der også ting som man ikke kan undgå , uanset hvor ubehagelige de er.

Sådan er livet for os alle - uanset hvilket køn og alder vi har.  

velkommen til virkeligheden, søde. Din niece og hendes veninder er hunkønsvæsner. Sådan er det at være hunkønsvæsen og uanset hvor sød og mild man er, så lærer man hurtigt at sige fra på en kontant måde,når man opdager at det ikke hjælper at være sød og mild i sådanne situationer.

Den erfaring er man nødt til selv at erfare sig, ligesom mange andre ting i livet.

Du vil aldrig kunne beskytte din niece(eller nogen anden for den sags skyld) mod livet

- men du vil kunne lære hende hvordan hun beskytter sig selv ,når livets realiteter banker på døren.

Jeg forstår udmærket din forargelse og din trang til at beskytte din niece mod sådanne situationer

 - men igen, man kan ikke beskytte nogen mod livet , søde. 

Man kan være der for dem man ønsker at beskytte og hjælpe dem med at beskytte sig selv.

For det hjælper ikke hvis man ikke selv siger fra

og du kan jo ikke være der altid for at beskytte din niece, for det vil også ske for din niece selvom du og dine venner ikke er med hende. 

Dette betyder ikke ,at jeg ikke forstår dig. Det håber jeg , at du ved. 

 

 

 

 

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bonobo skrev, for 35 minutter siden:

Så har det jo heller ikke noget at gøre med at gamle mænd lægger an på din niece og hendes veninder... så er det jo fordi de gamle mænd ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt ... man kan vel godt lægge an på piger uden at være en slesk idiot??!!. Jeg kan godt finde på at lægge an på unge piger trods min vel efterhånden modne alder - jeg har tilmed haft en kæreste der var 18 år yngre end mig. Det ser jeg ikke noget problem i. Så længe man opføre sig ordentligt og ikke overskrider pigernes grænser. De to gamle grise du beskriver er jo bare nogle idioter.. det har vel ikke noget med deres alder at gøre :):P 

Der er skrevet mange gode og kloge ord i denne tråd, men ovenstående suppleret af Kamillas fremragende indspark tager prisen. :)

Hvor vidt man kan opføre sig ordentligt har absolut intet med alder eller livvidde at gøre, men udelukkende med den opdragelse, man har eller ikke har taget til sig gennem livet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
nicegent2 skrev, for 50 minutter siden:

uønsket opmærksomhed fra endog meget ældre mænd.

Hvis man vil diktere om andre mennesker må vise en opmærksomhed eller ej, så må man oprette sit eget diktatur. Det gøres lettest hjemme i stuen bag nedrullede gardiner.

Hvis vi derimod taler om ubehøvlet opmærksomhed, så er det en anden snak. Så må man håbe, at ubehøvlede personer uanset køn og alder får svar på tiltale.

Jeg skriver dette, fordi mange yngre, især kvinder bare ikke kan finde ud af, hvad det vil sige at færdes i det offentlige rum, hvor man må finde sig i at blive genstand for opmærksomhed eller måske ligefrem talt til. Men selvfølgelig skal vi tale pænt til hinanden og udvise gensidig respekt for hinandens integritet. Din måde at skrive om det på, giver mig indtryk af, at det altid er "klamt," hvis en ældre mand henvender sig til en yngre kvinde. Det er det selvfølgelig ikke, hverken abstrakt eller efter min erfaring. I adskillige tilfælde er det velkomment (her tænker jeg især på ting jeg har set, ikke mine egne handlinger, og hvad yngre kvinder har fortalt mig).

gomorra skrev, for 35 minutter siden:

Jeg arbejder sammen med mange 20-25 årige og tro mig, de synes ikke det er flatterende når en såkaldt moden herre spiller op til dans(ikke mig der prøver, man skal ikke skide hvor man spiser) uanset høflighed.

Jeg arbejder sammen med mange 22-29-årige og de kan sagtens finde det flatterende, når "den rette" modne herre gør det ordentligt. 1-1?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis du med den rette mener George Clooney eller Sean Connery, så er der nok noget om snakken.

Bebop skrev, for 22 timer siden:

Jeg arbejder sammen med mange 22-29-årige og de kan sagtens finde det flatterende, når "den rette" modne herre gør det ordentligt. 1-1?

Det er sjovt du siger det, jeg hører hele tiden om de unge piger der synes det er vildt flaterende at mænde det kunne være deres bedsteforældre/fædre prøver at score dem - sjovt nok hører jeg altid om disse piger fra netop de mænd, har stadig til gode at møde dem. Sarkasme til side, så er jeg på ingen måde kvalificeret til at udtale mig om alle unge piger, ikke desto mindre fastholder jeg min holdning - jeg tror simpelthen ikke på at langt den største majoritet af unge piger finder det tiltalende eller ønsker det.

Jeg er desuden dybt uenig med jer i, at piger skal finde sig i/acceptere at de bliver tiltalt/kommenteret/osv i offentligheden. Er man i byen er det en ting, der er det en del af gamet(omend mange mænd kunne lære meget omkring høflighed af den ældre generation), men ellers synes jeg det er meget grænseoverskridende og øretæveindbydende.

Det kan godt være at det er en del af det at være hunkøn, men så må man også acceptere at få smidt sit "kompliment" tilbage i hovedet. Min opfattelse er at mange drenge/mænd opfatter det som en kæmpe fornærmelse når deres tilnærmelser bliver afvist. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gomorra skrev, for 47 minutter siden:

- sjovt nok hører jeg altid om disse piger fra netop de mænd,

Hvilke mænd? Antyder du, at jeg tolker på, hvordan kvinder reagerer på min opmærksomhed? Jeg tolker ikke frit når det gælder hvordan min adfærd bliver opfattet. Først når hun rører ved mig eller snaver mig i gulvet. Det er godt nok sjældent det sker med yngre kvinder, men det er også sjældent jeg tager første skridt. Det gør de som regel. Men dem jeg arbejder sammen taler om andre mænd, naturligvis. De kan allesammen også masser af historier om alle mulige mænd, ældre og yngre, der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, og især som ikke kan forstå en afvisning. Det er trivielt. Og vi er enige om, at det nok er det altdominerende billede.

gomorra skrev, for 48 minutter siden:

jeg tror simpelthen ikke på at langt den største majoritet af unge piger finder det tiltalende eller ønsker det.

Problemet er at "det" ikke er én ting. Du generaliserer om alle typer opmærksomhed fra fx ældre mænd til yngre kvinder. Jeg kan vende det om for dig og tale om mine egne erfaringer: Jeg har selv fået opmærksomhed fra ældre, både kvinder og mænd, som helt klart havde flirtende karakter. Nogle er klodsede og det kan blive både pinligt og ubehageligt, men andre kan finde ud af at opføre sig på en måde, så ingen taber ansigt, men man kan gå fra et møde med lidt gensidig anerkendelse. Den situation, du beskrev ovenfor, med de ældre mænd, du selv overværede lægge an på en gruppe yngre kvinder, falder selvfølgelig i første kategori. Men der findes også andre måder.

gomorra skrev, for 57 minutter siden:

Jeg er desuden dybt uenig med jer i, at piger skal finde sig i/acceptere at de bliver tiltalt/kommenteret/osv i offentligheden. Er man i byen er det en ting, der er det en del af gamet(omend mange mænd kunne lære meget omkring høflighed af den ældre generation), men ellers synes jeg det er meget grænseoverskridende og øretæveindbydende.

Hvis du synes en uanmodet henvendelse (hvordan kan man anmode om en henvendelse uden selv at henvende sig? - er det ikke et paradoks?) - uanset hvordan det gøres - er "øretæveindbydende," så hylder vi nok ret forskellige idealer for dannelse.

gomorra skrev, for 59 minutter siden:

Min opfattelse er at mange drenge/mænd opfatter det som en kæmpe fornærmelse når deres tilnærmelser bliver afvist. 

Det er også min opfattelse. De er idioter nok lidt usikre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...