Hop til indhold
Rejsenetværk

Vi vandt - 3 års arbejde igen:-)

Recommended Posts

McQueen skrev, for 1 minut siden:

Konkurrencesamfundet på liberalistiske vilkår er du da normalt fan af?

 

Jeg er fan af konkurrence samfundet. Det betyder ikke jeg ikke har standarder for hvordan man behandler folk. Og her mener jeg Rejse's arbejdsgiver går over stregen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
tvr skrev, Lige nu:

Jeg er fan af konkurrence samfundet. Det betyder ikke jeg ikke har standarder for hvordan man behandler folk. Og her mener jeg Rejse's arbejdsgiver går over stregen.

Problemet med underentreprenører  (Contractors) er, at det let bliver et ræs mod bunden...

Og at det for den offentlige indkøber ofte medfører udgifter til kontrol, styring og administration, der risikerer at overgå dem, der blev sparet på udliciteringen.

Og at borgerne/kunderne også risikerer et dårligere produkt!

Del dette indlæg


Link til indlæg

Nu er det ikke fordi jeg som sådan går efter noget andet,  jo måske i drømmen, men ikke realistisk, og man kan godt være en god medarbejder til det som man laver, uden nødvendigvis at have muligheden for at kunne komme i betragtning til så meget andet.

En sådan har jeg vel egentlig været i nu 33 år, har også klaret mig da min afdeling blev nedlagt internt, fordi det nu en gang er den vej udviklingen går

Jeg fik også job hvor jeg er nu, men altså på den præmis at vi arbejder hos andre fordi, de køber os ind udefra uden at ansætte os selv.

Sådan gør vel så godt som alle virksomheder i dag, når det gælder sekundære funktioner, og det bliver et grundvilkår for flere og flere funktioner, hvor man ikke tidligere har gjort det.

Man kan også være udfordret af teknologiske alternativer, eller at jobbet flytter udenlands, mit held er at behovet består for os helt lokalt.

Men jo, jeg var ikke dygtig nok i skolen i sin tid, og det følger så en resten ens tid, uden at jeg af den grund til nu har stået helt uden muligheder.

Under de givne omstændigheder har jeg klaret mig helt godt, og det håber jeg så på stadig at kunne.

Det er ikke ambitionerne jeg har, det er behovet for den tryghed i ansættelsen, som jeg bare ikke længere kan forvente, sådan som jeg, og mange mig med tidligere kunne.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, for 4 timer siden:

Nu er det ikke fordi jeg som sådan går efter noget andet,  jo måske i drømmen, men ikke realistisk, og man kan godt være en god medarbejder til det som man laver, uden nødvendigvis at have muligheden for at kunne komme i betragtning til så meget andet.

En sådan har jeg vel egentlig været i nu 33 år, har også klaret mig da min afdeling blev nedlagt internt, fordi det nu en gang er den vej udviklingen går

Jeg fik også job hvor jeg er nu, men altså på den præmis at vi arbejder hos andre fordi, de køber os ind udefra uden at ansætte os selv.

Sådan gør vel så godt som alle virksomheder i dag, når det gælder sekundære funktioner, og det bliver et grundvilkår for flere og flere funktioner, hvor man ikke tidligere har gjort det.

Man kan også være udfordret af teknologiske alternativer, eller at jobbet flytter udenlands, mit held er at behovet består for os helt lokalt.

Men jo, jeg var ikke dygtig nok i skolen i sin tid, og det følger så en resten ens tid, uden at jeg af den grund til nu har stået helt uden muligheder.

Under de givne omstændigheder har jeg klaret mig helt godt, og det håber jeg så på stadig at kunne.

Det er ikke ambitionerne jeg har, det er behovet for den tryghed i ansættelsen, som jeg bare ikke længere kan forvente, sådan som jeg, og mange mig med tidligere kunne.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Rejse jeg tror du undervurderer dig selv og acceptere din skæbne, i stedet for at tage skæbnen i egen hånd.

Jeg håber du bruger de næste 3 år på at opkvalificere dig og kan finde et længerevarende job, ellers skal vi høre den samme sang fra dig igen om 3 år :) 

Næste gang bliver du 54 år, der er mulighederne endnu mindre for dig end i dag. Min opfordring er venlig ment, det er ikke sikkert din arbejdsgiver er så "heldig" at vinde en udlicitering igen. Du skal ikke sidde på hænderne og acceptere din skæbne :) 

God vind Rejse :) 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Efter at have tænkt over det, syntes jeg ikke det lyder så forfærdelig mere. Altså nu er der jo to et halvt år, hvor der er ro på. Arbejdsgiveren er jo for fanden nødt til at operere på de vilkår som markedet giver, og hvis han ikke uddeler de fornærmende opsigelser mister han jo muligheden for at vinde en eventuel anden opgave.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Har lige fået tilbudt en ny ansættelseskontrakt. Efter tolvårs ansættelse så det sort ud med opgaver og jeg fik en opsigelse med tre måneders løbetid.

Heldigvis fik vi en ny kontrakt for en stor kunde. Nu ligger der en ansættelseskontrakt til mig hvor jeg har en månedes opsigelse og mister min anciennitet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, for 55 minutter siden:

Har lige fået tilbudt en ny ansættelseskontrakt. Efter tolvårs ansættelse så det sort ud med opgaver og jeg fik en opsigelse med tre måneders løbetid.

Heldigvis fik vi en ny kontrakt for en stor kunde. Nu ligger der en ansættelseskontrakt til mig hvor jeg har en månedes opsigelse og mister min anciennitet

I første omgang får du vel Skive under. Men på sigt skylder du jo nu ikke virksomheden din loyalitet. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gungner skrev, 1 time siden:

Har lige fået tilbudt en ny ansættelseskontrakt. Efter tolvårs ansættelse så det sort ud med opgaver og jeg fik en opsigelse med tre måneders løbetid.

Heldigvis fik vi en ny kontrakt for en stor kunde. Nu ligger der en ansættelseskontrakt til mig hvor jeg har en månedes opsigelse og mister min anciennitet

Den ville jeg udfordre, hvis du har fornemmelsen af at du er en god medarbejder for firmaet. Er der ikke en fagforening du kan få hjælp af?

Del dette indlæg


Link til indlæg

Man kan kun få hjælp af en fagforening, hvis man er medlem af en, og det er den rigtige ikke gule en af slagsen, som har brancheoverenskomsten.

Jeg har kolleger på deltidskontrakter, der insisterer på at de ikke har råd til kontingentet, til trods for at fradraget igen er forhøjet fra 3000 - til 6000 kr om året.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bear skrev, for 20 timer siden:

Den ville jeg udfordre, hvis du har fornemmelsen af at du er en god medarbejder for firmaet. Er der ikke en fagforening du kan få hjælp af?

Faktisk er jeg medlem af to LO. forbund, et i Danmark og et i Norge.

Det er et norsk firma jeg arbejder for og jeg er i kontakt med fagforeningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...