Hop til indhold
Niki Geisha

Transport fra Jylland til Sjælland

Recommended Posts

Søger lidt hjælp...

Jeg skal til at starte med at arbejde i Randers og Aalborg (onsdag og torsdag),
og bor altså på sjælland.
Nu prøver jeg så at finde ud af, hvad der bedst kan betale sig.
At køre over fyn eller tage færgen fra næsen i det jyske til Odden? 

Nogle med erfaringer??? 
:) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 1 minut siden:

Søger lidt hjælp...

Jeg skal til at starte med at arbejde i Randers og Aalborg (onsdag og torsdag),
og bor altså på sjælland.
Nu prøver jeg så at finde ud af, hvad der bedst kan betale sig.
At køre over fyn eller tage færgen fra næsen i det jyske til Odden? 

Nogle med erfaringer??? 
:)

http://www.abildskou.dk/        http://xn--rdbillet-54a.dk/

Del dette indlæg


Link til indlæg

Det kommer an på hvor på Sjælland du kommer fra. Jeg går ud fra du kører i bil. Jeg foretrækker broen for så er jeg selv herre over tiden og kan holde pauser hvor jeg har lyst. Min erfaring med færgen er at jeg nok kan spare på turen over og på brændstof men sætter det til i restauranten på turen. Det kan man jo bare lade være med ;-)

Som skrevet der er mange variable der skal tages med ind i den beregning.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jkoesbjerg skrev, for 4 minutter siden:

Det kommer an på hvor på Sjælland du kommer fra. Jeg går ud fra du kører i bil. Jeg foretrækker broen for så er jeg selv herre over tiden og kan holde pauser hvor jeg har lyst. Min erfaring med færgen er at jeg nok kan spare på turen over og på brændstof men sætter det til i restauranten på turen. Det kan man jo bare lade være med ;-)

Som skrevet der er mange variable der skal tages med ind i den beregning.

Ahhh... ja... det jo det... 
Egen herre kan vi jo godt lide :)
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest mature man

Det afhænger mest om du hader at køre bil eller elsker det ;)

Du kan sikkert spare nogle kilometer hvis du tar' færgen, men turen fra omkring Holbæk og til spidsen af odden er rigtig lang og kedelig :(

Jeg bruger som oftes broen (turen over fyn) med mindre der er en af de meget billige afgange på færgen som passer - og jeg bor i nordjylland - så der er mange kilometer - men jeg er osse pendler og vant til at køre langt hele tiden.

Men igen prøv dig frem og find ud af hvad der passer til dit temperament :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Broen over og færgen hjem. Så slipper man for forhøjet blodtryk af nervøsitet om hvorvidt man når færgen fra Odden fordi der er en landmand der lige skal lufte sin traktor på hovedvejen. Tilbageturen kan snuppes med færgen fra Århus, (den sejler ret sjældent fra Ebeltoft), hvor det er noget nemmere at komme til.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg


Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 3 minutter siden:

Hahaha.... 
Men blæsevejret er heller ikke hel fedt, når man som jeg kører i en lille prut-bil, og skal forbi bro-pillerne :)

Nej der skal holdes i rattet, men man bliver da ikke søsyg af det... :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... vil klart vælge turen over broen - 3 timer Randers-København - 3 t 45 min Aalborg-København... (og jeg kører ikke ret meget over det tilladte, s...) og hvis du ikke bor helt inden i Kbh., så er det kun kortere... ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Alti alti alti broen. Det andet kan ikke betale sig hverken tidsmæssigt eller pengemæssigt.

Hvis vi siger at du køre fra københavn og har mulighed for at køre udenfor myldertiden så tager det 3 timer ish til Århus og 3.5 time ish til Randers ca over broen uden eventuelle pauser hvor du køre af motorvejen.

Skal du med færgen skal du beregne 2 timer bare til færgen for at være der 15 min før afgang. Ja så lander du direkte i centrum af Århus sammen med 200 andre forvirede bilister der ikke ved hvor de skal hen når færgen er i havn og har sparet 120km og broen. Men betalt 500kr for færgen. 

Turen over broen koster dig 240kr plus 60 kr i benzin hvis din bil køre 20km pr liter. Så alt ialt en besparelse på 200 kr hver vej og så kan du selv tilpasse tiden uden stress til en ekstra tissepause i bilen hvis du har lyst.

Ialt vil du spare 400kr på en retur over broen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Mizz Skov skrev, for 4 timer siden:

... vil klart vælge turen over broen - 3 timer Randers-København - 3 t 45 min Aalborg-København... (og jeg kører ikke ret meget over det tilladte, s...) og hvis du ikke bor helt inden i Kbh., så er det kun kortere... ;-)

Jeg har altid været tilhænger af turen neden om, men du skal også have held, hvis turen til Randers skal gøres på 3 timer, jeg har prøvet, ikke ret meget trafik, ingen uheld og ingen kø, hverken ved Aarhus, Vejle, Fyn, og omkring Kbh.

Men jeg synes også det er dejligt at være fri og kunne køre når jeg vil

Redigeret af Flaber

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest knaldehunden
Niki Geisha skrev, for 6 timer siden:

Søger lidt hjælp...

Jeg skal til at starte med at arbejde i Randers og Aalborg (onsdag og torsdag),
og bor altså på sjælland.
Nu prøver jeg så at finde ud af, hvad der bedst kan betale sig.
At køre over fyn eller tage færgen fra næsen i det jyske til Odden? 

Nogle med erfaringer??? 
:)

Du kunne også overveje bussen fra Sjælland til Jylland, det er meget billigt tror det er 100 Kr den koster, og så er du frisk og udhvilet når du får besøg af bla. Mig :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Peterpedal skrev, for 53 minutter siden:

Alti alti alti broen. Det andet kan ikke betale sig hverken tidsmæssigt eller pengemæssigt.

Hvis vi siger at du køre fra københavn og har mulighed for at køre udenfor myldertiden så tager det 3 timer ish til Århus og 3.5 time ish til Randers ca over broen uden eventuelle pauser hvor du køre af motorvejen.

Skal du med færgen skal du beregne 2 timer bare til færgen for at være der 15 min før afgang. Ja så lander du direkte i centrum af Århus sammen med 200 andre forvirede bilister der ikke ved hvor de skal hen når færgen er i havn og har sparet 120km og broen. Men betalt 500kr for færgen. 

Turen over broen koster dig 240kr plus 60 kr i benzin hvis din bil køre 20km pr liter. Så alt ialt en besparelse på 200 kr hver vej og så kan du selv tilpasse tiden uden stress til en ekstra tissepause i bilen hvis du har lyst.

Ialt vil du spare 400kr på en retur over broen.

Lyder meget rigtig.... :)
Men 20km pr. liter....??? Så kender du vidst ikke mig.... Der er en grund til min bil hedder lynet ;) 

 

Flaber skrev, for 36 minutter siden:

Jeg har altid været tilhænger af turen neden om, men du skal også have held, hvis turen til Randers skal gøres på 3 timer, jeg har prøvet, ikke ret meget trafik, ingen uheld og ingen kø, hverken ved Aarhus, Vejle, Fyn, og omkring Kbh.

Men jeg synes også det er dejligt at være fri og kunne køre når jeg vil

Frihed er godt :)
Opdagede også at sidste færge sejler kl 20?... Det sgu tidlig :)
 

knaldehunden skrev, for 11 minutter siden:

Du kunne også overveje bussen fra Sjælland til Jylland, det er meget billigt tror det er 100 Kr den koster, og så er du frisk og udhvilet når du får besøg af bla. Mig :-D

Åh... vil ikke kunne undvære min bil, især ikke når bilen er pakket med top på :)
Men glæder mig da til at se dig :)
 

Nille skrev, for 8 minutter siden:

gomore !

Delebil... naahh... har jo min egen :)
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 12 minutter siden:

Det siger noget om din tankegang :P 

Tak! 

Du er derimod fejlfri, det må være dejligt at være dig!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 23 minutter siden:

Du slipper for at køre, du spare penge og det er meget hyggelig at snakke med folk.

Åh... du ved vidst ikke hvor meget man kan have med som GP eller bare general som kvinde :)
Jeg kan se det var godt hvis jeg skulle besøge min bedste i odense og så tilbage igen...
Men først odense, så randers, så aalborg og så retur til sjælland igen... puha... det kan jeg ikke lige se med gomore ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Niki Geisha skrev, for 3 minutter siden:

Åh... du ved vidst ikke hvor meget man kan have med som GP eller bare general som kvinde :)
Jeg kan se det var godt hvis jeg skulle besøge min bedste i odense og så tilbage igen...
Men først odense, så randers, så aalborg og så retur til sjælland igen... puha... det kan jeg ikke lige se med gomore ;) 

Fair nok, du spurgte hvad der kan betalte sig... jeg gav dig et alternativ :)

Personlig elsker jeg at køre selv og tager broen, fordi jeg ønsker ikke at være afhængig af færgetiderne samt pre-booking.

Redigeret af Nille

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...