Hop til indhold
sociologiaalborg

PROSTITUERET? VI VIL GERNE HØRE DIN STEMME!

Recommended Posts

BigDick skrev, den 18/4/2016 at 05:56:

Hvor mange har inden for det sidste år IKKE rettet henvendelse herinde for diverse projekter, hwa hwa hwa hwa

Når pigerne HVERGANG oplever, at det de siger til disse bliver fordrejet, så gider de sgu da ikke det fis mere.

Kunne du ikke bare undlade at læse de efterlysninger. Og lade pigerne svare for sig selv.

Del dette indlæg


Link til indlæg
dråben skrev, den 18/4/2016 at 13:04:

Er det ikke "påfaldende" at de 3 studerende, overhovedet ikke har givet lyd fra sig, siden de startede tråden i torsdags???:shock:

Virker ikke særligt troværdigt synes jeg8-)

Mener du, det er et stort problem?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, den 14/4/2016 at 16:17:

Den tid på året igen... *suk*

Der findes vist en ignore knap, du kan bruge, så du ikke bliver traumatiseret og ikke har behov for at skrive den slags indlæg

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, den 15/4/2016 at 18:46:

Hej til jer tre piger. 

Der har været mange ytringer igennem mange år, om de ting i vil skrive om. Jeg tror, at Nyder livet, har en rigtig god pointe i, at det er vigtigt i gør jer klar på, hvem der skal indgå, hvilke personer i vil fokusere på. Fokus, kunne være. Hvad der sker i mødet mellem samfundet og kvinder i prostitution?. Hvordan diskuteres og fremlægges disse menneskers placering i samfundet?  Der er det relevant, at spørge piger, drenge, samfundet osv osv. 

Er det meningen at jeres  fokus. Skal være på interaktionen mellem samfundets holdning til prostitution og på den anden side hvordan kvinder i prostitution forholder sig til netop samfundets holdning og stigmatisering af deres arbejdsfelt. For ellers som, jeg ser det kan det hurtigt,blive jagt på ’sandheden’ om prostitution.

Dette område kan være utrolig, problematisk i sig selv, udfordringen opstår hvis disse kompleksiteter, ikke afspejles fordi der kun fokuseres på én side af sagen, eksempelvis prostitution som værende et socialt problem. 

Men jeg vil sige knæk og bræk med opg. Og håber i får nogle piger med til det. Og husk, en rigtig god ide vil være at i gennem jeres opg. Skrivning med pigen ikke ændre noget i hendes holdninger og meninger. Og det vil være god pli, at vise de involverede det i har skrevet. (bare et godt råd)

God fredag til jer.

KK

Mon ikke de har en vejleder på universitetet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jernsvinet skrev, den 17/4/2016 at 17:34:

Det kunne faktisk være mere interessant om I i stedet søgte:

nogle, der har beskæftiget sig med prostitution til et uformelt interview!

Spørg dem f.eks.:

hvorfor de begyndte?

i hvilken alder de begyndte

hvordan de begyndte

hvorfor de sluttede?

hvad de kunne have tænkt sig anderledes?

hvad de beskæftiger sig med nu?

hvad erhvervet har givet dem af erfaringer med videre i livet?

hvor mange penge de tjente?

osv.

Det er sjældent - og også svært at finde ex-prostituerede (medmindre det er Tanja Rahm-typer), så her kommer I virkelig på en opgave ;-)

Mon ikke de har en vejleder på Universitetet

Del dette indlæg


Link til indlæg
McQueen skrev, den 18/4/2016 at 11:22:

Det er journalister der fordrejer!

Sgu da ikke studerende på bachelordelen... Det er et undervisningsprojekt!

Og bare godt flere ønsker at belyse flere sider af sagen (jf historien om gadeprostitution på Vesterbro, hvor Gadejuristen tog til genmæle overfor en bonert borger)

- for en gangs skyld er jeg enig med dig, - i alt hvad du har skrevet - et godt skriv;-)

(Så er der alligevel et lille grønt hjørne på den afsvedne græsplæne oppe i dit hoved:) )

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 15 timer siden:

For få indlæg siden havde du travlt med at fortælle dem at jeg overhovedet ikke er repræsentativ for branchen... og nu opfordrer du dem selv til at snakke med mig.. 

hvis du slet ikke ønsker at hjælpe pigerne - hvad i alverden er så pointen??

Er det virkelig så vigtigt for dig at komme med spydigheder rettet mod mig at du ikke kan sætte dig ud over det behov i en tråd hvor nogen har mod nok til at spørge om assistance... 

Det er virkelig småligt ...... men det er i min optik skidesynd for de studerende at blive mødt med den adfærd når de rækker hånden ud for at bede om hjælp!!! 

 

:):):):):):) ;-)

Del dette indlæg


Link til indlæg
KasperGV skrev, for 1 time siden:

Kunne du ikke bare undlade at læse de efterlysninger. Og lade pigerne svare for sig selv.

Velkommen til den nye Hr. MODERATOR. (husk at blive grøn)

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 18 timer siden:

For få indlæg siden havde du travlt med at fortælle dem at jeg overhovedet ikke er repræsentativ for branchen... og nu opfordrer du dem selv til at snakke med mig.. 

hvis du slet ikke ønsker at hjælpe pigerne - hvad i alverden er så pointen??

Er det virkelig så vigtigt for dig at komme med spydigheder rettet mod mig at du ikke kan sætte dig ud over det behov i en tråd hvor nogen har mod nok til at spørge om assistance... 

Det er virkelig småligt ...... men det er i min optik skidesynd for de studerende at blive mødt med den adfærd når de rækker hånden ud for at bede om hjælp!!! 

 

Hvis ingen andre piger vil interviewes... du lyder til at være åben og villig for et interview. Jeg vil gerne hjælpe pigerne men jeg er ikke en GP :P 

Du er ikke repræsentativ på den led at du arbejder for sjov og du har ikke brug for pengene (du egen udlægning). Du har jokket i spinaten i tidligere interview, hvor du udtaler at 25% mænd er kvindelede (kvindehadere)   www.information.dk/moti/2014/12/sexkoebere-taler

Jeg kan godt forstå den modvilje der er over for journalister, forskere, research til studieopgaver... "brændt barn skyr ilden"

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
KasperGV skrev, for 12 timer siden:

Mener du, det er et stort problem?

Hej min citatlystne ven;-)

Nej, ikke længerer, og det er vel også det jeg udtrykker længere nede i tråden efter mit første skriv8-) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
sociologiaalborg skrev, den 4/14/2016 at 15:44:

Vi er tre piger fra Aalborg Universitet, der skriver vores bachelorprojekt. Vores mål er at kortlægge den politiske debat om prostitution, hvordan den har udviklet sig gennem historien og hvilke holdninger, der eksisterer i dag. Men en tendens vi har set i den eksisterende forskning er, at de prostituerede selv aldrig bliver inddraget. Det vil sige, at det kun er politikernes holdning, der præger debatten og, det er slet ikke er nuanceret nok.

Det passer ikke at de prostituerede ikke indgår i debatten. Søg fx på "Susanne Møller" eller "SIO" eller tjek fx Politikens tema om bordellet: http://politiken.dk/indland/ECE1894451/kapitel-1-432-knald-om-aaret/ (Der er 6 kapitler og en hel masse opfølgende artikler og debatindlæg).

I blander tingene lidt, når I skriver at politikere inddrages i forskningen. Det gør de kun indirekte - derfor henviser jeg til debatten frem for forskningen, da jeg regner med I mener "debatten." Men der er også forskere der har talt med prostituerede, fx Christina Alzaga (sociolog) der arbejdede som telefonpige på et bordel i 7 måneder: http://universitetsavisen.dk/videnskab/hun-skrev-speciale-pa-bordel Ellers har vi herhjemme Christian Groes-Green, der har beskæftiget sig med migrant-prostituerede.

Så hermed et lille bidrag til jeres forundersøgelser - held og lykke.

Del dette indlæg


Link til indlæg
KasperGV skrev, for 19 timer siden:

Mon ikke de har en vejleder på Universitetet

Jf. mit indlæg er det næppe en der har sat sig ind i feltet. Vilkårene som vejleder på brede uddannelser som sociologi er, at man ofte bliver metodevejleder, fordi det er umuligt at kende nyeste empiri inden for alle de områder, som studerende kan finde interessante. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bebop skrev, for 5 timer siden:

Jf. mit indlæg er det næppe en der har sat sig ind i feltet. Vilkårene som vejleder på brede uddannelser som sociologi er, at man ofte bliver metodevejleder, fordi det er umuligt at kende nyeste empiri inden for alle de områder, som studerende kan finde interessante. :)

Korrekt, vejlederen er vejleder på metoden. Men jeg kan ikke finde noget i jernsvinets indlæg, som en nogenlunde velorienteret person ikke kan sige.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...