Hop til indhold
sociologiaalborg

PROSTITUERET? VI VIL GERNE HØRE DIN STEMME!

Recommended Posts

Hej med dig!

Vi søger nogle, der beskæftiger sig med prostitution til et uformelt interview! Interesseret? Læs videre!

Vi er tre piger fra Aalborg Universitet, der skriver vores bachelorprojekt. Vores mål er at kortlægge den politiske debat om prostitution, hvordan den har udviklet sig gennem historien og hvilke holdninger, der eksisterer i dag. Men en tendens vi har set i den eksisterende forskning er, at de prostituerede selv aldrig bliver inddraget. Det vil sige, at det kun er politikernes holdning, der præger debatten og, det er slet ikke er nuanceret nok.

Derfor søger vi dig, der sælger seksuelle ydelser, til et uformelt og hyggeligt interview. Her kommer vi til at snakke lidt om dagligdagen og om hvordan loven og debatten repræsenterer dig og dit virke - og hvad du evt. ville ønske var anderledes.

Vi håber meget at høre fra dig - du må gerne svare på denne tråd eller kontakte os på [email protected] 

Vær med til at nuancere alles syn og udvikle vigtig forskning på området :)  

Med venlig hilsen

Sara Line, Katrine og Emilie 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Alkoholikeren

Gaab, jeg deltog for 10 år siden i Mette Sørensens kandidat del, af sociologi uddannelsen, alt fordrejet, ellers kunne hun ikke få opgaven eksamineret......

Del dette indlæg


Link til indlæg
sociologiaalborg skrev, for 1 time siden:

 

Vi er tre piger fra Aalborg Universitet, der skriver vores bachelorprojekt. Vores mål er at kortlægge den politiske debat om prostitution, hvordan den har udviklet sig gennem historien og hvilke holdninger, der eksisterer i dag. Men en tendens vi har set i den eksisterende forskning er, at de prostituerede selv aldrig bliver inddraget. Det vil sige, at det kun er politikernes holdning, der præger debatten og, det er slet ikke er nuanceret nok.

Derfor søger vi dig, der sælger seksuelle ydelser, til et uformelt og hyggeligt interview. Her kommer vi til at snakke lidt om dagligdagen og om hvordan loven og debatten repræsenterer dig og dit virke - og hvad du evt. ville ønske var anderledes.

 

Prøv at send en PM til nogle af de piger, der har profiler herinde: Jasmin, TrineTease osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

overvejer lidt et skilt hvor der står må fodres !!! 

Piger hvis i gerne vil tale med os så skriv til os, vi hverken bider eller andet, men meget af det som i spørg os om har vi svare på før og det er også fligtigt beskrevet i andre projekter af samme kaliber. 

kompetance center for "lagen-artister" spørg os jævnligt om alt muligt i mellem himmel og jord, Politet spørg os om vi er blive trafikeret for nyligt og skat sprøg om vi er fulde af numre. 

Vi bliver indraget alt alt for meget i alt for mange spørgsmål som de feste af os har hørt før og vi stadig under os over hvorfor.

så hvis i vil vide noget om "brancen" se hop på lagnet selv. det er den letteste måde at få svar på :)

Ironi og saksame forkommer ufortyndet. Skulle nogen føle sig støtte snup da en omgang cannabis olie det virker på alt !! 

MH lagenartis og piskeswinger 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Francois skrev, for 16 timer siden:

Den tid på året igen... *suk*

Hæ hæ. Er de ikke lidt tidlig ude i år?

Nille skrev, for 9 timer siden:

Jasmin er slet ikke repræsentativ for branchen :lol:

Jasmin hoppede i en lignende fælde for et par år siden. Så jeg tror ikke hun er interesseret. Brændt barn skyr ilden.

Nille skrev, for 7 timer siden:

Jeg holder gerne et orgie med Sara, Line, Katrine og Emilie, er der nogen som vil være med :D Bagefter får pigerne helt sikkert noget indsigt i branchen :) 

Og sociologuddannelsen får en hel ny dimension.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Madame Helene skrev, for 8 timer siden:

overvejer lidt et skilt hvor der står må fodres !!! 

Piger hvis i gerne vil tale med os så skriv til os, vi hverken bider eller andet, men meget af det som i spørg os om har vi svare på før og det er også fligtigt beskrevet i andre projekter af samme kaliber. 

kompetance center for "lagen-artister" spørg os jævnligt om alt muligt i mellem himmel og jord, Politet spørg os om vi er blive trafikeret for nyligt og skat sprøg om vi er fulde af numre. 

Vi bliver indraget alt alt for meget i alt for mange spørgsmål som de feste af os har hørt før og vi stadig under os over hvorfor.

så hvis i vil vide noget om "brancen" se hop på lagnet selv. det er den letteste måde at få svar på :)

Ironi og saksame forkommer ufortyndet. Skulle nogen føle sig støtte snup da en omgang cannabis olie det virker på alt !! 

MH lagenartis og piskeswinger 

Helt enig og især i det med Cannabis Olien :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

I denne streng har to ud af tre deltagende sexarbejdere anbefalet brug af cannabisolie, det tyder på en sympati for brug af euforiserende stoffer, herefter kan en undersøgelse og en bearbejdelse af tallene resultere i at et bachelorprojekt kan konkludere at 66% af danske sexarbejdere bruger euforicerende stoffer i hverdagen for at holde kunderne og arbejdsvilkårene ud. Lettere ironi kan forekomme :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Giv dog de søde piger en chance, fremfor at komme med jeres sædvanlige ligegyldigheder

- bidrag dog istedet, som pigerne ønsker, til at nuancere alles syn og udvikle vigtig forskning på området :) 

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bundstokken skrev, for 11 minutter siden:

I denne streng har to ud af tre deltagende sexarbejdere anbefalet brug af cannabisolie, det tyder på en sympati for brug af euforiserende stoffer, herefter kan en undersøgelse og en bearbejdelse af tallene resultere i at et bachelorprojekt kan konkludere at 66% af danske sexarbejdere bruger euforicerende stoffer i hverdagen for at holde kunderne og arbejdsvilkårene ud. Lettere ironi kan forekomme :) 

Den var fandme god og vil lige sige at der er CBD og THC i Cannabis. CBD er IKKE euforiserende....:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 5 timer siden:

Jasmin hoppede i en lignende fælde for et par år siden. Så jeg tror ikke hun er interesseret. Brændt barn skyr ilden.

hvad ved du om det ??? 

jeg har da troligt stillet op hver gang seriøse studerende fra øen KU/RUC ect har spurgt mig siden den gang - og det er absolut også udmundet i både gode og seriøse projekter... 

at der var en idiot af en journalist der klippeklistrede et langt interview til 4 liniers sensations-pladder for et par år siden kan da ikke betragtes som at brænde sig.... hold da op - hvor pivet kan man blive ???? eller rettere - hvor pivet tror du jeg er :)  Det betyder at journalister næppe får lov at interviewe mig igen - men det skal da ikke gå ud over seriøse studerende

hvis disse studerende havde været fra øen havde de været velkomne... men da de er fra den fjerneste ende af nationen - så er det næppe aktuelt med mig som interviewee... 

jeg er altid åben hvis nogen spørger.... jeg synes da det er fint at nogen interesserer sig for problemstillingerne i branchen... uanset at de aldrig helt kommer til at føle dem fordi de ikke har prøvet.... men derfor er det da godt at få det italesat... 

jeg fatter ikke at i gør så meget nar... og jeg synes det er snot-dumt... for ærlig talt... bortset fra enkelte succeshistorier og nogle glade piger ind i mellem som typisk er ved tasterne herinde - så er den her branche bygget på noget der i realiteten er en bagside i ethvert civiliseret samfund...

så at i ikke bakker op om alle der er villige til overhovedet at belyse noget som helst - det forstår jeg ikke... 

 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 26 minutter siden:

hvad ved du om det ??? 

jeg har da troligt stillet op hver gang seriøse studerende fra øen KU/RUC ect har spurgt mig siden den gang - og det er absolut også udmundet i både gode og seriøse projekter... 

at der var en idiot af en journalist der klippeklistrede et langt interview til 4 liniers sensations-pladder for et par år siden kan da ikke betragtes som at brænde sig.... hold da op - hvor pivet kan man blive ???? eller rettere - hvor pivet tror du jeg er :)  Det betyder at journalister næppe får lov at interviewe mig igen - men det skal da ikke gå ud over seriøse studerende

 

Godt ord igen gamle Jas. Jeg konstaterer at det her brændte barn ikke skyr ilden.

Jasmin skrev, for 30 minutter siden:

 

jeg fatter ikke at i gør så meget nar... og jeg synes det er snot-dumt... for ærlig talt... bortset fra enkelte succeshistorier og nogle glade piger ind i mellem som typisk er ved tasterne herinde - så er den her branche bygget på noget der i realiteten er en bagside i ethvert civiliseret samfund...

så at i ikke bakker op om alle der er villige til overhovedet at belyse noget som helst - det forstår jeg ikke... 

 

Du har fuldstændig ret. Og jeg vil gerne ytre min og også andres ubetingede glæde over, at en så dygtig skribent som dig hopper over til os venstreorienterede, hvor du hører til og er velkommen. Jeg husker jo endnu dengang du gav indtryk af at være den lykkeligste blandt ene lykkelige i branchen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 26 minutter siden:

Jeg husker jo endnu dengang du gav indtryk af at være den lykkeligste blandt ene lykkelige i branchen.

ene lykkelige ... i wish,..  efter at have været her i et par år - så ser jeg ikke meget lykke når jeg kigger rundt... tvært i mod...  bevares - jeg ser da lykken - for den er der ind i mellem... men den er ikke hyppig

jeg tror på at man kan være glad og lykkelig hvis man skruer sin forretning sammen på en måde som passer nøjagtig til en selv... ingen tvivl om det... det er der masser af bevis på herinde... 

men når jeg ser på udskiftningen af P/D-piger (også herinde), udskiftningen af piger hos de forskellige klinikker/bordeller ect og hvor få der stadig er der, siden jeg selv kom på for bare 2½ år siden.... så er udskiftningen bemærkelsesværdig høj...  det er der jo en grund til... 

jeg er stadig meget begejstret for de gæster der slipper igennem mit (vil nogen påstå) meget grove sorterings-filter - for de mænd er dejlige og ligeså sexen :)  men når jeg tænker på alle dem der IKKE slipper igennem - de går andre steder hen....  en ting jeg slet ikke har lyst til at tænke på... 

når det er mig der sorterer manden fra fordi jeg vurderer at han ikke er mentalt indstillet på at det er en akt mellem 2 mennesker der skal føles godt...   så er der en anden der skal lægge krop til den mentalitet :( 

det gør nas at tænke på... især hvis det er en ung uerfaren pige der bliver besøgt....  av av av... 

hvis jeg fik besøg af alle dem jeg end ikke svarer første gang  - så tror jeg også jeg ville være forsvundet for længe siden....  så havde jeg ikke holdt i 6 md. 

 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Jasmin skrev, for 9 minutter siden:

 

jeg er stadig meget begejstret for de gæster der slipper igennem mit (vil nogen påstå) meget grove sorterings-filter - for de mænd er dejlige og ligeså sexen :)  men når jeg tænker på alle dem der IKKE slipper igennem - de går andre steder hen....  en ting jeg slet ikke har lyst til at tænke på... 

jeg sorterer de fleste mænd fra fordi jeg vurderer at de ikke er mentalt indstillet på at det er en akt mellem 2 mennesker der skal føles godt...   dvs - den mentalitet er der så andre der skal lægge krop til...

 

Vil det sige at os, der så at sige bogstavelig talt bare vil ta' røven på dig bliver sorteret fra?

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Midtj skrev, for 3 minutter siden:

Vil det sige at os, der så at sige bogstavelig talt bare vil ta' røven på dig bliver sorteret fra?

sådan kan det godt formuleres ja... 

for hvis det er mandens singulære formål - så skulle han finde sig en oppustelig dukke  - ikke en levende kvinde af kød og blod med følelser og en sjæl

mænd der ikke ser os som mennesker men som en forbrugsgode - det er dem der end ikke har fortjent et svar....  men alle de Gper der til forskel fra undertegnede har hårdt brug for indtægten - de er nødt til at se stort på det... og derfor kommer også sådanne mænd inden for en eller anden sagesløs piges dør :(

det gør ondt helt ind i sjælen at tænke på... for det er ikke en rar oplevelse.... 

Redigeret af Jasmin

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 15 timer siden:

Jeg holder gerne et orgie med Sara, Line, Katrine og Emilie, er der nogen som vil være med :D Bagefter får pigerne helt sikkert noget indsigt i branchen :) 

Jeg tror det er Sara Line, ikke to personer ved navn Sara og Line. Det er vist meget populært med dobbeltnavne.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Jasmin skrev, 1 time siden:

sådan kan det godt formuleres ja... 

for hvis det er mandens singulære formål - så skulle han finde sig en oppustelig dukke  - ikke en levende kvinde af kød og blod med følelser og en sjæl

mænd der ikke ser os som mennesker men som en forbrugsgode - det er dem der end ikke har fortjent et svar....  men alle de Gper der til forskel fra undertegnede har hårdt brug for indtægten - de er nødt til at se stort på det... og derfor kommer også sådanne mænd inden for en eller anden sagesløs piges dør :(

det gør ondt helt ind i sjælen at tænke på... for det er ikke en rar oplevelse.... 

Må jeg lidt firkantet sige - de mænd med hjerte bliver lukket ind hos de piger som stadig har et helt hjerte - og de mænd hvis hjerte enten er knust eller ligger på is, må nøjes med de tilsvarende piger

Det gør jo kun godt bedre - men især slemt meget værre - TRIST, men forståeligt

Del dette indlæg


Link til indlæg
legesyg skrev, for 18 minutter siden:

Må jeg lidt firkantet sige - de mænd med hjerte bliver lukket ind hos de piger som stadig har et helt hjerte

det tror jeg du har helt ret i ... 

legesyg skrev, for 18 minutter siden:

- og de mænd hvis hjerte enten er knust eller ligger på is, må nøjes med de tilsvarende piger

men her vil jeg tillade mig at mene at du tager delvist fejl et stykke af vejen... 

blot fordi man er økonomisk desperat og lukker revl og krat i - så betyder det jo ikke at GPens hjerte var på is til at starte med...det kommer det når man har oplevet nok af den slags mænd...

men vejen dertil hvor der tages bid for bid af GPens sjæl.... den er grusom...  hvor mange GPer har ikke fortalt herinde at de kender eller kender til piger der var endt skidt...  det er der jo en grund til... 

når man har oplevet nok af den slags tror jeg ærlig talt man bliver følelsesløs..... og så har vi den gruppe af GPer hvor du har 100% ret i dit udsagn om hjerter på is

legesyg skrev, for 18 minutter siden:

Det gør jo kun godt bedre - men især slemt meget værre - TRIST, men forståeligt

ja... det er en ond spiral... :(:( 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jasmin, Du er bedre til at formulere dete end jeg - men det var netop det jeg mente....

Grundlæggende, tror jeg ingen er født hjerteløse.... men af forskellige årsager, så ender de der

Nogle som blev misbrugt som barn - har på forhånd lagt hjertet på is.... andre bliver tvunget til det...

Grundlæggende derfor jeg bedst kan lide ægte SugarDating - eller studerende som har styr på livet, og ikke presser sig selv....  jo mere kritisk hun er for hvem hun vælger - jo bedre

Del dette indlæg


Link til indlæg
sociologiaalborg skrev, den 14/4/2016 at 15:44:

Hej med dig!

Vi søger nogle, der beskæftiger sig med prostitution til et uformelt interview! Interesseret? Læs videre!

Vi er tre piger fra Aalborg Universitet, der skriver vores bachelorprojekt. Vores mål er at kortlægge den politiske debat om prostitution, hvordan den har udviklet sig gennem historien og hvilke holdninger, der eksisterer i dag. Men en tendens vi har set i den eksisterende forskning er, at de prostituerede selv aldrig bliver inddraget. Det vil sige, at det kun er politikernes holdning, der præger debatten og, det er slet ikke er nuanceret nok.

Derfor søger vi dig, der sælger seksuelle ydelser, til et uformelt og hyggeligt interview. Her kommer vi til at snakke lidt om dagligdagen og om hvordan loven og debatten repræsenterer dig og dit virke - og hvad du evt. ville ønske var anderledes.

Vi håber meget at høre fra dig - du må gerne svare på denne tråd eller kontakte os på [email protected] 

Vær med til at nuancere alles syn og udvikle vigtig forskning på området :)  

Med venlig hilsen

Sara Line, Katrine og Emilie 

Kære Sara Line, Katrine og Emilie:):):)

Al min respekt for jeres interesse, valg af en problemformulering til opgaven og jeres forsøg på research herinde.

Jeg har et par bemærkninger:

- hvem indgår i : nuancere alles syn - personer - befolkningsgrupper - eller - eller - ????   - ingen mandlige kunder??

udvikle vigtig forskning på området    -    efterhånden som i kommer igennem opgaveløsningen/opgaveskrivningen og frem til konklusionen!!!!  - hvad er det som I gerne vil have at jeres opgaveløsning og konklusion kan bidrage med ?????

- hvad er det på nuværende tidspunkt, at I allerede ser som vigtigt forskning ????

- hvad skal den flytte???     -   OG IKKE MINDST TROR I SELV PÅ DET !?!?!?!      - det sidste er dæleme dyttende "I bamsen!" - det allervigste,at i har råtænkt?!?!?!? - for sidste step vil sandsynligvis være, at resultater af en eller anden forskningen ender i Folketinget, og derinde er der en meget mere pragmatisk tilgang til emnet prostitution, så I skal være meget "skarp i spyttet":P

- og husk lige, at der er ingen stemmer (altså de folkevalgte interesse) er i samfundets svageste minoriteter f.eks - de hjemløse - psykisk syge - xxx -yyy - zzz - den stigmatiserede gruppe "de prostitueredes forhold". det er alle små grupper som er usynlige og hvor der skal bruges en masse ressourcer for BARE at mindste lidt - for der er altid nye svage på vej ind i minoriteten - desværre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!           

- når I er nået så langt, at I ved at være færdige med jeres opgave, vil I lade bidragydere læse med og komme med evt. kommentarer???  -  hvis en bidragsyder siger: det har jeg aldrig givet udtryk/det er fuldstændigt fejlagtigt!!! - hvad vil i gøre ???  - negligere - rette - slette  - eller ??

 

Til sidst al mulig held og lykke til jer alle 3 - og må I lykkes med jeres forehavende = forhåbentlig et 12 tal

Mange hilsner og skrivelyst til jer.

Nyder livet

Redigeret af Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej til jer tre piger. 

Der har været mange ytringer igennem mange år, om de ting i vil skrive om. Jeg tror, at Nyder livet, har en rigtig god pointe i, at det er vigtigt i gør jer klar på, hvem der skal indgå, hvilke personer i vil fokusere på. Fokus, kunne være. Hvad der sker i mødet mellem samfundet og kvinder i prostitution?. Hvordan diskuteres og fremlægges disse menneskers placering i samfundet?  Der er det relevant, at spørge piger, drenge, samfundet osv osv. 

Er det meningen at jeres  fokus. Skal være på interaktionen mellem samfundets holdning til prostitution og på den anden side hvordan kvinder i prostitution forholder sig til netop samfundets holdning og stigmatisering af deres arbejdsfelt. For ellers som, jeg ser det kan det hurtigt,blive jagt på ’sandheden’ om prostitution.

Dette område kan være utrolig, problematisk i sig selv, udfordringen opstår hvis disse kompleksiteter, ikke afspejles fordi der kun fokuseres på én side af sagen, eksempelvis prostitution som værende et socialt problem. 

Men jeg vil sige knæk og bræk med opg. Og håber i får nogle piger med til det. Og husk, en rigtig god ide vil være at i gennem jeres opg. Skrivning med pigen ikke ændre noget i hendes holdninger og meninger. Og det vil være god pli, at vise de involverede det i har skrevet. (bare et godt råd)

God fredag til jer.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg
sociologiaalborg skrev, den 14/4/2016 at 15:44:

Vi søger nogle, der beskæftiger sig med prostitution til et uformelt interview!

Det kunne faktisk være mere interessant om I i stedet søgte:

nogle, der har beskæftiget sig med prostitution til et uformelt interview!

Spørg dem f.eks.:

hvorfor de begyndte?

i hvilken alder de begyndte

hvordan de begyndte

hvorfor de sluttede?

hvad de kunne have tænkt sig anderledes?

hvad de beskæftiger sig med nu?

hvad erhvervet har givet dem af erfaringer med videre i livet?

hvor mange penge de tjente?

osv.

Det er sjældent - og også svært at finde ex-prostituerede (medmindre det er Tanja Rahm-typer), så her kommer I virkelig på en opgave ;-)

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Madame Helene skrev, den 14/4/2016 at 00:43:

overvejer lidt et skilt hvor der står må fodres !!! 

Piger hvis i gerne vil tale med os så skriv til os, vi hverken bider eller andet, men meget af det som i spørg os om har vi svare på før og det er også fligtigt beskrevet i andre projekter af samme kaliber. 

kompetance center for "lagen-artister" spørg os jævnligt om alt muligt i mellem himmel og jord, Politet spørg os om vi er blive trafikeret for nyligt og skat sprøg om vi er fulde af numre. 

Vi bliver indraget alt alt for meget i alt for mange spørgsmål som de feste af os har hørt før og vi stadig under os over hvorfor.

så hvis i vil vide noget om "brancen" se hop på lagnet selv. det er den letteste måde at få svar på :)

Ironi og saksame forkommer ufortyndet. Skulle nogen føle sig støtte snup da en omgang cannabis olie det virker på alt !! 

MH lagenartis og piskeswinger 

Kære Madame Helene:)

Ja! - hvor svært kan det egentlig være : så hvis i vil vide noget om "brancen" se hop på lagnet selv. det er den letteste måde at få svar på

Et godt svar 

Mange hilsner

Nyder livet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...