Hop til indhold
Rejsenetværk

Tråd med Rokokopostens bedste

Recommended Posts

Jeg er kæmpe fan af Rokokoposten, og synes at vi skal starte en tråd, hvor vi linker til de guldkorn, som vi hver især synes er blandt deres bedste.

Jeg lægger ud:

RokokoPosten  06.04.2016 kl. 06:00 
Satire: Kreativ projektmager afsløret på enkeltmandskontor
En leder i en kreativ konsulentvirksomhed har mistet sine kollegers tillid, efter at det kom frem, at han i smug har udviklet flere af sine idéer på et gammeldags enkeltmandskontor, hvor han sågar har drukket filterkaffe.

Foto: Ragne Kabanova/Bigstock

http://jyllands-posten.dk/bagsiden/RokokoPosten/ECE8560992/satire-kreativ-projektmager-afsloeret-paa-enkeltmandskontor/

Gå gerne i deres arkiv også, den er fyldt med tidløs satire.

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Rabiate imamer frygter, at regeringen vil ødelægge demokratiet, før de selv kan nå det

En imam i Aarhus Vest fortæller i et eksklusivt interview, at han og flere ligesindede er bange for, at regeringen formår at afskaffe ytrings- og foreningsfrihed, før islamisterne får mulighed for det.

Redigeret af Bear

Del dette indlæg

Link til indlæg

Fantastisk tråd - Thumbs up. 

En af mine personlige favoritter har længe været denne artikel ifm. med debatten om karikaturer af religiøse personligheder eller værdier: Ateister raser over tegning af ingenting

I år synes jeg dog at denne artikel har taget kegler, med henvisning til argumentationsniveauet imod indvandring: Auktionshus: Stigende antal nazikort får værdien til at falde

Veteranen

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den her er også god, har vi sådan en roulette under Politik på EG?

Mediernes ekspertroulette afsløret
19 juni, 2012  Indland, Medier

roulette.jpg?resize=538%2C361

Danske medier har hemmelige lykkehjul med navne på kilder, som de altid kan ringe til, hvis de vil have en markant og ukvalificeret holdning til et hvilket som helst emne.

http://rokokoposten.dk/2012/06/19/mediernes-ekspertroulette-afsloeret/

Venlig hilsen

Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Den her er godt nok hård ved TDC :huh:

Gidseltagers krav: Sæt mig i kontakt med TDC’s kundeservice
05 april, 2016  Indland

Foto: samotrebizan, Bigstock

Politi og regering magtesløse efter gidseltagers krav om at få hul igennem til TDC’s kundeservice. “Vi bliver nok nødt til at skyde ham,” udtaler indsatsleder.

http://rokokoposten.dk/2016/04/05/gidseltagers-krav-saet-mig-i-kontakt-med-tdcs-kundeservice/

Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Ejer af Citroën C1 erkender: Ja, jeg kompenserer for enorm penis

“Jeg er så træt af, at alle ustandseligt fokuserer på mit ekstremt store lem, og villige sexpartnere af begge køn konstant kaster sig over mig af den grund uden at se mig som et helt almindeligt menneske,” siger han og fortsætter...

http://rokokoposten.dk/2016/04/09/ejer-af-citroen-c1-erkender-ja-jeg-kompenserer-for-enorm-penis/

Del dette indlæg

Link til indlæg
Mon der efter denne afsløring, bliver lidt langt mellem kunderne i lysthusene i det jyske ?

Skattely opdaget under vestjydes madras
22 april, 2016 Erhverv, Indland
En lækage fra sengen fangede en journalists opmærksomhed og afslørede millioner under Gunnar Jørgensens madras. “En bombe under velfærden,” lyder det fra oppositionen, der kræver kulegravning af vestjyske skattely.
Foto: Angela Waye, Bigstock
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Rejsenetvaerk skrev, den 22/4/2016 at 19:34:
Mon der efter denne afsløring, bliver lidt langt mellem kunderne i lysthusene i det jyske ?

Skattely opdaget under vestjydes madras
22 april, 2016 Erhverv, Indland
En lækage fra sengen fangede en journalists opmærksomhed og afslørede millioner under Gunnar Jørgensens madras. “En bombe under velfærden,” lyder det fra oppositionen, der kræver kulegravning af vestjyske skattely.
Foto: Angela Waye, Bigstock
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Så det derfor Lars Larsen er så velhavende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Et kort øjeblik greb jeg mig selv i at tænke, om dette mon virkelig er en joke - sandt kunne man næsten tro at denne nyhed er ;-)

03 maj, 2016⋅ Indland, Udland 

Bo Lidegaard udnævnt til pave
Politikens tidligere chefredaktør er blevet udnævnt til pave efter en rekordhurtig votering. Selvom Lidegaard ikke er katolik, er han så frelst, at det ikke udgør noget problem, fortæller kardinalerne.
03 maj, 2016 Indland, Udland

Foto: Mogens Engelund, Wikipedia

Del dette indlæg

Link til indlæg
Den her er altså også god!

Den får mig til at tænke på, at jeg faktisk nyder at iagttage fabrik på fabrik, og logistik center på logistik center på min vej op gennem produktions Danmark.
Nå jeg og min storebror kører hele vejen op gennem Jylland, for at besøge vores gamle mor.

Det minder mig om at når jeg nyder kaffen, eller en pizza i den Gamle Kødby på Halmtorvet i København, og sådan set beundrer hele den kreative klasses virketrang her,
så er det stadig i Produktions Danmark, vi som land skaber den værdi vores velstand og velfærd bygger på.

Uanset hvor meget De Radikale og den kreative klasse taler om tranformation fra produktions samfund til videnssamfund, så står og falder Danmark stadig med de klassiske
eksport ervhverv, og det lige fra Ålborg Portland til Novo Nordisk.

Set i det lys, så er rækker af firkantede produktions haller langs jyske motor og hovedveje, egentlig et meget smukt syn :)

Gammel industribygning blev ikke konverteret til innovativt og kreativt byrum
19 maj, 2016 Indland
Foto: Degrootelulu, Wikipedia
I Aarhus danner en gammel fabriksbygning højst overraskende rammen om en ny fabrik i stedet for at være konverteret til kreativt kontorfællesskab eller innovativt kulturproduktionscenter.
Projektmagere er skeptiske.
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

En ukarakteristisk skarp udgave i sin satire mod virkelige personer: 

Tidligere prostitueret: Nu er jeg lykkelig medieluder

Foto-viewapart-Bigstock.jpg

Engang var Tanja Rahm prostitueret. Nu har hun stor succes som medieluder, der nyder sin magt til at sno journalister om sin lillefinger med populistiske kampagner.

“En fortælling om magteløse kvinder og grådige, sexhungrende mænd. En flok kendisser uden tilstrækkelig kendskab til emnet. Og nogle svage kvinder, der har været uheldige i livet.”

Sådan lyder opskriften på, hvordan man får sig selv i medierne, fortæller den tidligere prostituerede Tanja Rahm, der i dag ernærer sig som terapeut og medieluder. ...

Link: http://rokokoposten.dk/2016/06/15/tidligere-prostitueret-jeg-lykkelig-medieluder/

Del dette indlæg

Link til indlæg

Millionarving støtter Alternativet: Satte arbejdsugen ned til 5 timer og mistede ingen penge
14 august, 2016 

Foto: Zurijeta, Bigstock

Pierre Nestlé blev fri for stress og bekymringer, da han foregreb Alternativets forslag om en kortere arbejdsuge. Nu tjener han millioner på aktieafkast, ejendomme og kun to bestyrelsesposter.

“Jeg har aldrig haft det bedre.”

Dagens tegning 
12.08.2016 kl. 06:00 
Det er sæson for ønsketænkning.
Venlig hilsen
Rejsenetværk
Redigeret af Rejsenetvaerk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Johanne Schmidt-Nielsen om boligkøb: Bekæmper kapitalismen med dens egne våben
22 september, 2016 Indland
Enhedslistepolitikeren bag det stærkt omdiskuterede køb af en villa i Valby afslører, at det skete for at afholde nogle rige svin fra at flytte til området.
http://rokokoposten.dk/2016/09/22/johanne-schmidt-nielsen-om-boligkoeb-bekaemper-kapitalismen-med-dens-egne-vaaben/ 

Foto: News Øresund, Flickr
Venlig hilsen
Rejsenetværk

Del dette indlæg

Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...