Hop til indhold
Oldtimer

Favorit musik

Recommended Posts

Gæst

Jeg synes Jefferson Airplane - White Rabbit er rigtig god. Deep Purple - Highway Star. Lisa Ekdahl. Johnny Cash. Buddy Holly. AC/DC. Metallica.Røde Mor. Gasolin. Black Uhuru. Bob Marley. Peter Tosh. Lauryn Hill. Norah Jones. Kim Wilde. Supertramp.Bo Diddley. John Lee Hooker. The Cranberries. Siouxsie and the Banshees. Jimmi Hendrix. Rosenstolz. Stealers Wheel - Stuck in the middle with you. Og mange mange flere :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
beodude skrev, for 4 minutter siden:

Jeg synes Jefferson Airplane - White Rabbit er rigtig god. Deep Purple - Highway Star. Lisa Ekdahl. Johnny Cash. Buddy Holly. AC/DC. Metallica.Røde Mor. Gasolin. Black Uhuru. Bob Marley. Peter Tosh. Lauryn Hill. Norah Jones. Kim Wilde. Supertramp.Bo Diddley. John Lee Hooker. The Cranberries. Siouxsie and the Banshees. Jimmi Hendrix. Rosenstolz. Stealers Wheel - Stuck in the middle with you. Og mange mange flere :)

Fin liste, smid nogle links op, så vi kan nyde det. :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Nu har jeg tilføjet links til de 2 sange, du nævner.

beodude skrev, for 3 timer siden:

Jeg synes Jefferson Airplane - White Rabbit er rigtig god. Deep Purple - Highway Star. Lisa Ekdahl. Johnny Cash. Buddy Holly. AC/DC. Metallica.Røde Mor. Gasolin. Black Uhuru. Bob Marley. Peter Tosh. Lauryn Hill. Norah Jones. Kim Wilde. Supertramp.Bo Diddley. John Lee Hooker. The Cranberries. Siouxsie and the Banshees. Jimmi Hendrix. Rosenstolz. Stealers Wheel - Stuck in the middle with you. Og mange mange flere :)

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Favoritmusik, smager lige på ordet...

Man kan hive alt muligt frem, store operastykker, der enten kan få en tåre frem, eller få hårene til rejse sig hist og her. Der er også musik, der markerer bestemte oplevelser, som man husker når man hører tingene.

Men og nu skal vi jo være lidt alvorlige, så synes jeg at jeg vil koble tid, følelser, lukkede øjne og lykke sammen i een melodi. En melodi, jeg kan danse stille til i en omfavnelse, med hende jeg elsker, det kan være på kontoret, i køkkenet, ja midt på Strøget. Den findes i mange versioner, fremført af den samme mand, en perfektionist som også er kommet lidt op i årene. Jeg nyder den hvergang i fulde drag, i den lille dans..med hende.

 

 

Redigeret af Bendix Westinghouse 1

Del dette indlæg


Link til indlæg

När någon nämner musik så får de mina hårstrå på kroppen att resa sig….då jag alltid tänker på hur musiken har fått mig att glömma all skit som har gått en emot här i livet…och förflyttat en till en annan plats och värld, vilket har fått en att bli på gladare humör och gå vidare. De har varit och förblir min terapi här i livet. 

 

Jag har ingen favorit artist, utan jag är en allätare. Den musik som får mig att må bra för enstund, och som får mitt hjärta i svallningar och kokar dopaminet i hjärna till en enda stor kärnreaktion av vällust. Står min själsdörr alltid vidöppen för.

 

https://www.youtube.com/watch?v=-rey3m8SWQI

Del dette indlæg


Link til indlæg

Denne her kan jeg nu også godt lide. En sang, der startede en bossa nova bølge og gjorde Stan Getz og Jao Gilberto til store stjerner. Jeg forstår så fint stemningen i sangen og melodien, har selv set når de unge brasilianske kvinder går ned til Ipanema.

 

God fornøjelse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
DETH skrev, for 19 timer siden:

Musik og film der passer perfekt sammen.

Kan genkende ham til venstre. Han var også med i filmen Moby DIck fra 1956, som harpuner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
beodude skrev, for 14 minutter siden:

Kan genkende ham til venstre. Han var også med i filmen Moby DIck fra 1956, som harpuner.

Han er født i 1947 og indspillede hans første film i 1988, så det helt godt husket ;) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
DETH skrev, for 2 timer siden:

Han er født i 1947 og indspillede hans første film i 1988, så det helt godt husket ;) 

Hmm så ligner han bare utrolig meget. Man kan jo ikke være perfekt hver gang :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest UerfarenM

Nu læste jeg lige noget med Røde Mor, og så blev jeg nødt til at smide den her ind. Den sang hørte vi altid fredag til fyraften, da jeg var sømand. Fantastisk, men trist sang:

 

 

Ellers vil jeg sige, at jeg spænder utroligt vidt fra klassisk over reggae til det helt tunge. De eneste ting jeg ikke bryder mig om er hardcore techno og alt for sødt pop.

 Lidt blandede favoritnumre:

 

 

 

 

Og til sidst et styks meget imponerende optræden af den, i mine øjne, helt fantastiske KT Tunstall:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Vanderbilt

Når musik, lyd og lysshow går op i en højere enhed...

Woodkid er et universalgeni; var selv nede og se denne koncert, og det er noget af det mest storslåede og fantastiske, jeg nogensinde har set og hørt!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst skrev, den ‎27‎-‎02‎-‎2016 at 16:05:

The Coasters - Down in Mexico

 

Fantastisk film. Tarantinos bedste.

Kurt Russell suveræn som psykopat. Stunt woman Zoé Bell som kølerfigur

Best ever car chase

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, den ‎27‎-‎02‎-‎2016 at 11:35:

Når jeg skal se strip, så er dette min favorit sang samt favorit striptease scene med den skønne Kim Basinger

https://www.youtube.com/watch?v=z2eE0asgXKo

 

 

Hun er også flot i denne. Masser af god Elvis musik. Hans pink Cadillac er der lavet mange sange om. Den lækre Denise Richards altid smuk.

Heather Graham kan også bevæge sig.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Dyner skrev, den ‎09‎-‎04‎-‎2016 at 16:46:

Fantastisk film. Tarantinos bedste.

Kurt Russell suveræn som psykopat. Stunt woman Zoé Bell som kølerfigur

Best ever car chase

 

Skønne Vanessa Ferlito giver god lap dance

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I min ungdom var jeg på en længere bustur i Indien, fra Urangubad til, ja hvor husker jeg ikke, men i hvert fald husker jeg de 20 timer med Bollywood på et skattende tv, volumen godt i vejret med den musikstil der nu hører sig til det. Det var, om ikke traumatisk, så ganske sikkert en oplevelse af den lidt påtrængende slags. Jeg har holdt mig langt væk fra musik fra den region siden - indtil Eddie Vedder og Pearl Jam åbnede mine øjne for diversiteten, der naturligvis også er til stede der i musikken. 

Jeg har nada forstand på musik fra Pakistan/Indien, men lige disse sange, hvor populære ikoner fra forskellige kulturer mødes skabende, har jeg dyrket og hørt om og om igen. Denne sang er fra den fremragende film "Dead man walking".

Så til jer der også har det svært med de Bollywood sange:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...