Hop til indhold
Oldtimer

Favorit musik

Recommended Posts

Lad os prøve en tråd om musik...uden at blande alle mulige former for politik og personlige angreb ind i det.

 

Her kommer noget af mit favorit musik

Jefferson Airplane: Hey Frederick fra albummet Volunteers. Nogle mener at det var det sidste "ægte" Airplane album. Det er tydeligt, hvis man hører det hele, at man har med et band at gøre, der er på vej i flere forskellige retninger. Netop dette nummer viser the Airplane fra en af sine bedste sider. Grace Slick's sang er forrygende, Nicky Hopkin's (det hemmelige medlem RIP) klaver sammen Jorma Kaukonen's guitar, giver et forrygende lydbillede og dobbelt-sologuitarerne viser guitarfræs af høj teknisk og kunstnerisk kvalitet, ja selv Spencer Dryden viser at han kunne noget på trommerne...og nyd så lige Jack Casidy's bass.

Nuvel her er linket til Youtube, desværre kun en afspilning fra albummet. Enjoy

Måske smider jeg nogetbganske andet op i morgen :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, for 43 minutter siden:

Lad os prøve en tråd om musik...uden at blande alle mulige former for politik og personlige angreb ind i det.

 

Her kommer noget af mit favorit musik

Jefferson Airplane: Hey Frederick fra albummet Volunteers. Nogle mener at det var det sidste "ægte" Airplane album. Det er tydeligt, hvis man hører det hele, at man har med et band at gøre, der er på vej i flere forskellige retninger. Netop dette nummer viser the Airplane fra en af sine bedste sider. Grace Slick's sang er forrygende, Nicky Hopkin's (det hemmelige medlem RIP) klaver sammen Jorma Kaukonen's guitar, giver et forrygende lydbillede og dobbelt-sologuitarerne viser guitarfræs af høj teknisk og kunstnerisk kvalitet, ja selv Spencer Dryden viser at han kunne noget på trommerne...og nyd så lige Jack Casidy's bass.

Nuvel her er linket til Youtube, desværre kun en afspilning fra albummet. Enjoy

Måske smider jeg nogetbganske andet op i morgen :)

Jefferson Airplane havde også Paul Kantner og Mary Balin, der kunne synge godt. Især Balin er god. Mit favoritnummer er The House At Pooneil Corners fra albummet Crown of Creation:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Farlig tråd....jeg kan blive ved...sidder straks ved memory lane...så meget godt musik....

Dire Straits

Brothers in Arms!

Minder mig om at jeg har en storebror, uden jeg har nogen form for famlie, men som jeg er blevet til lillesøster til, mellem brødre, i en meget stor famile!

Som altid er der for mig ! Brothers In Arms!

Redigeret af Lady Cherie

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 12 minutter siden:

Dire Straits

Brothers in Arms!

Minder mig om at jeg har en storebror, uden jeg har nogen form for famlie, men som jeg er blevet til lillesøster til, mellem brødre, i en meget stor famile!

Som altid er der for mig ! Brothers In Arms!

Dire Straits / Mark Knopfler lavede i 70'erne og 80'erne en masse genial musik, som stadig "holder" 100% :)  

Del dette indlæg


Link til indlæg
Lady Cherie skrev, for 36 minutter siden:

Jeg kan jo slet ikke lade være....det er jo lige til hjemmeornani, med gulvsgrubberen som luftgitar :D 

Deep Purple - Perfect Strangers

Perfect Strangers !

 

Og Deep Purple - when a blind man cries !

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her kommer så noget ganske andet.

Dette er noget af det smukkeste. Skrevet af Pergolesi var en komponist der døde i 1736, kun 26 år gammel. Dette stykke, der er det eneste jeg indtil videre kender med ham, handler om Maria, der står for foden af Jesu kors. Sopranen og alten (kontratenoren) skal synge så stemmerne slynger sig om hinanden og glider ind i hinanden og over hinanden, næsten som elskende. Smuk musik handler ofte om kærlighed, sorg og smerte.

Nyd det, dette er stor stor kunst, skrevet af et dødsmærket menneske.

Oprindeligt blev det skrevet til sopran og kastratsanger, idag kan nogle mænd ved en særlig (og meget krævende) teknik synge alt-stemmen. Ofte hører man stykket med to kvinder: Sopran og alt, men nyd her Andreas Scholl, en af nutidens største kontratenorer.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg kan lide alt inden for countrymusik. Teksterne er dejligt nemme at synge med på og budskaberne i sangene er altid helt nede på jorden. En af mine favoritsange er Rebel Son - You Can't Turn a Whore into a Lady.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I dag kommer noget nyere, nemlig Christina Aguilera. Jeg så/hørt hende første gang i en feture på MTV og fandt ud af at denne popsild rent faktisk kunne synge. Featuren indeholdt også en BTS af videoen til Fighter, som kommer her:

Nyd musikken, nyd videoen (der er faktisk en mening med al galskaben)

 

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg

Musik er følelser, og derfor skifter mine musikvalg også fra dag til dag, alt efter mit humør og sindstilstand. Stevie Wonder har udtrykt det så flot, i indledningen på Sir Duke: "Music is a world within itself, with a language er all understand. With an equal opportunity, for all to sing and dance and clap their hands."

Personligt begyndte min færden udi musikverden, da Pink Floyd udsendte albummet The Dark Side of the Moon. WOW... Jeg var solgt. Min rejse fortsatte, til stor ærgelse for mine forældre, med Bowie, Lynyrd Skynyrd, Deep Purple, Led Zeppelin, Black Sabbath, Iron Maiden, Springsteen, AC/DC, Clapton, Stevie Van Zant, Rammsteim, Metallica, Enya, Enigma, Air og mange mange flere. Jeg spænder meget vidt og bredt musikalsk, og kan ikke pege på et specifikt nummer, men ved dog, at det har været en dårlig dag, hvis ikke det er blevet til mindst et nummer med Springsteen. Han rammer bare noget i mig, både musikalsk og på tekstsiden.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Her kommer så en rigtig sjæler, selvom teksten faktisk indeholder en del sexistiske elementer. Men som kærligheds sang er den ganske vellykket, den kommer stadig på stereon med korte mellemrum. Jeg har fulgt Clapton siden hans Bluesbreakers dage (ikke intenst, men Bluesbreakers, Cream og Derek & the Dominoes er stadig favoritter). God fornøjelse og til alle kvinderne, sådan har vi mænd det bare: You look wonderful tonight.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er helt klart til musikken fra 80' erne (teenager-tiden), og der er næsten ikke den kunstner fra den tid som ikke får en klokke til at ringe (Madonna, Queen, Police, Osv). Men så er der også nogen som har sat nogle ekstra spor, bl.a. Sabrina (hende med de store bryster). Mange år efter at hun udgav "Boys Boys Boys ", havde jeg nemlig fornøjelsen at møde hende IRL, og lave et interview med hende (i forbindelse med mit daværende arbejde). Sikke en oplevelse *SF*

Også i min tidligere fritidsinteresse som DJ, har 80' er musikken har en stor plads.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

... jeg er SÅ enig med HammerAarhus i, at musik kan skabe stemninger og understrege ens humør/mood eller ændre det på et splitsekund... 

... nyder hver eneste dag min køretur til og fra job - en lille times tid hver vej - hvor jeg selv bestemmer hvilken radiokanal eller CD, jeg hører, og så skråler jeg med, griner... totalt livsbekræftende... og det kan være alle mulige genre alt efter 'dagsformen'...

... lige nu... og det er selvom, jeg er en moden kvinde, så er ynglingsnummmeret bare... skraldgriner - bliver i top humør... kald det en tynd popsang, men jeg hygger mig max, når jeg synger med...!

 

Redigeret af Mizz Skov

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Lubovnik
Dellepude1970 skrev, 1 time siden:

Er helt klart til musikken fra 80' erne....

Når vi snakker 80'erne kommer jeg til at tænke på Blondie...selvom nummeret udkom i 1979...

Gad godt have været i nærkontakt med den kvinde... :-D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Så kører vi i dag ned ad en helt anden vej. Den desværre noget ukendte kunstner, der kaldte sig Taj Mahal. Her er et eksempel sydstats blues, Six Days on the Road. De indeholder tekstmæsigt en perlerække af hentydninger til truckerlivet i halvtreds/tredsernes USA "I'm taking little white pills.." "I got ten forward gears and a sweet Georgia overdrive.." og mange andre små perler. Det der dog kvalificerer den til en favorit, er den fantastiske energi, der ligger i denne udgave. Taj Mahal eksperimenterede senere med mange andre former for musik, men fik aldrig det gennembrud han fortjente. Så here goes:

http://www.dailymotion.com/video/x2rli3g

Venligst OT

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Oldtimer skrev, den 26. februar 2016 at 11:48:

Her kommer så en rigtig sjæler, selvom teksten faktisk indeholder en del sexistiske elementer. Men som kærligheds sang er den ganske vellykket, den kommer stadig på stereon med korte mellemrum. Jeg har fulgt Clapton siden hans Bluesbreakers dage (ikke intenst, men Bluesbreakers, Cream og Derek & the Dominoes er stadig favoritter). God fornøjelse og til alle kvinderne, sådan har vi mænd det bare: You look wonderful tonight.

 

En af verdens bedste musikere, sammen med sting og mark k, er det det perfekte , hvis du spørger mig:-). Personligt kan jeg utrolig godt lide August albummet fra hr Erik C:x

Del dette indlæg


Link til indlæg

En stor stjerne, der slukkedes alt for tidligt. Her en af de sange, der gik/går rent ind hos mig. Har endnu ikke hørt lige denne version (endnu) har et meget langsomt internet. Men værsgo:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Oldtimer skrev, den 26/2/2016 at 11:48:

Her kommer så en rigtig sjæler, selvom teksten faktisk indeholder en del sexistiske elementer. Men som kærligheds sang er den ganske vellykket, den kommer stadig på stereon med korte mellemrum. Jeg har fulgt Clapton siden hans Bluesbreakers dage (ikke intenst, men Bluesbreakers, Cream og Derek & the Dominoes er stadig favoritter). God fornøjelse og til alle kvinderne, sådan har vi mænd det bare: You look wonderful tonight.

 

Personlig er jeg mest til det Clapton har lavet i dette århundrede. Robert Johnston projektet rykkede hel vild.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...