Hop til indhold
Guest Søren Brun

Advarselspoints/Karantæner

Recommended Posts

Guest Søren Brun

Er det noget, der bør offentliggøres på EG? :huh:

Den er svær. Nogen gange ser man at kendte EG profiler er forsvundet uden at det virker som om at det er deres eget valg, med andre ord så har de fået karantæne, andre har valgt at droppe EG. Jeg synes at man bør på daglig basis bør offentliggøre når en bruger har advarselspoints (ikke hvor mange) samt hvem der er i karantænefare, vi er alle anonyme, vistnok.

1) Har valgt at forlade EG

2) Nye medlemmer

3) Karantæner og længden af disse, (for ikke at skabe myter)

4) At dette bør være et dagligt punkt på 'Feedback om Eroguide.

 

Og desværre ved jeg ikke om dette er teknisk muligt eller noget, man vil overveje

Redigeret af Søren Brun

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Søren Brun.

Det er ihvertfald nogle forslag fra din side. Og de kan jo være ganske gode. Jeg ser lidt anderledes på det. Derfor gør det jo selvfølgelig ikke mere rigtigt end dine forslag.

1. Hvis et medlem. Som fx. Min ven Bluejacket stille og roligt ikke gider EG mere uden dramatik beder om, at blive slettet. Skal folk vide hvorfor så. Det jo hans valg. Det jo ikke alle der skal have vide hvorfor.

2. Alle kan jo, hvis de gider se alle dem der er newbies. I min optik ville det tage en del tid at opdatere det dagligt, fra de grønnes side, og det er ikke deres job igen i min optik.

3. Jeg er enig i, at hvis et medlem smides ud, efter en alvorlig forseelse at det kommer frem, (også hvorfor det synes jeg nu Admin og de grønne har været gode til)Men hvorfor skulle de grønne udstille dem der har fået en advarsel? Det gør de sikkert rigtig godt selv i deres skrivemåde. Karantæne ja, det kan være nyttig viden for nogen, andre er ret ligeglade med det. Ja hvis folk deler fx pigens eller mandens identitet, Sladre historier der rammer de forkerte, Ja eller noget helt tredie. Er det fint for mig der forklares at, de pågældende Nicks bliver fortalt.  

4. Ja ikke enig i det. Det kunne sagtens lade sig gøre at gøre det. Men ville være utrolig tidskrævende. Og jeg er ret sikker på at det ville være svært, at finde en af de grønne eller Admin der ville påtage sig den rolle. (ja kan tage fejl)

God nat til dig Søren Brun.

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Næste gang jeg læner mig op af karantæne og skal have en advarsel, så vil jeg gerne modtage en pb i stedet for en e-mail til min hemmelige e-mail, som jeg næsten aldrig bruger. Det er da ikke for meget at forlange! Sidste gang kostede det mig 1 måned at jeg ikke lige tjekker min e-mail. Det er for dårligt.

Bortset fra det er jeg ligeglad. Jeg skal bare have tips til billig og god fisse i udlandet. Længere er den ikke for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fisseslikkeren skrev, for 13 timer siden:

Næste gang jeg læner mig op af karantæne og skal have en advarsel, så vil jeg gerne modtage en pb i stedet for en e-mail til min hemmelige e-mail, som jeg næsten aldrig bruger. Det er da ikke for meget at forlange! Sidste gang kostede det mig 1 måned at jeg ikke lige tjekker min e-mail. Det er for dårligt.

Den, der går til den e-mail, du har brugt ved tilmelding, kommer automatisk, men vi har netop, fordi ikke alle checker alle deres e-mail adresser, gennemført at der så vidt muligt også sendes en PB ved henstillinger, advarsler og karantæne.

Det kan dog godt være at man ved karantæne/udelukkelse, ikke kan læse sine PBer før karantænen er slut, men så skulle den gerne være kommet automatisk til e-mailadressen - hvor den så nok er røget i spammappen ;-)

vh Q

Redigeret af Qivitoq

Del dette indlæg


Link til indlæg
Nille skrev, for 5 timer siden:

Hvorfor går folk så meget op i advarsler og karantæner, man kan bare holde sig på måtten, længere er den ikke.

God weekend :)

Jo, detsamme sagde Pinochet og Jorge Vidal. Opfør jer så sker der intet. :-?


Måske er det EG's ekvivalent på "De Gale Mødre fra Plaza de Mayo" vi aner her? Hvorhenne er vores venner? Er de syge, har de flyttet til Sverige, har de skaffet nye venner - eller har juntaen taget dem? Skal vi nogensinde mødes igen?


Transparens i magtudøvningen er det bedste værktøj i det lange løb.
Jeg kan godt forstå hvis det er alt for arbejdskrævende, men forslag 3 i Sørens liste kan jeg se et lille behov for. Det drejer sig ikke om at udstille folk, men om at forklare hvorfor de ikke er her, og på samme gang gennemlyse hvad slags forbrydelser man bliver dømt for i denne vores egen lille frivole diktatur.:wink:

Vigtigt? Nej vel, men ikke helt gal synes jeg.
 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg ved ikke, hvad der er teknisk gennemførligt, men det har undret mig at karantæneramte hverken kan sende PB'er eller skrive på deres profil.

 

En karantæne handler vel om at udelukke folk fra debatten i en periode og ikke om at forhindre dem i at kommunikere med de personer som de har lært at kende herinde.

 

Hvis det var mulig at skrive på sin profil, kunne man selv fortælle at man havde karantæne, og det synes jeg ikke ville kunne skade nogen.

 

Når snakken er om permanente udelukkelser, ved jeg ikke, hvor tit det sker. Vel nok ikke tit, men når det sker, synes jeg det ville være fair at det blev meddelt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 19 timer siden:

Jeg synes det er en dårlig ide at udstille folk, som med dette forslag.

Hvorfor synes du det?

Trådstarter har jo nævnt at vi er anonyme, så kan det ikke være ligegyldigt?

Hvem kan egentlig være imod at der kommer mere åbenhed på EG?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 6 timer siden:

Måske er det EG's ekvivalent på "De Gale Mødre fra Plaza de Mayo" vi aner her?

Du mener at vores moderation af anonyme brugere på EG kan sammenlignes med massemord på 30.000 mennesker i Argentina? 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, for 9 minutter siden:

Du mener at vores moderation af anonyme brugere på EG kan sammenlignes med massemord på 30.000 mennesker i Argentina? 

Kære Ledvogter. Hvis det nu ikke er sådan at du lider af Aspergers syndrom, er der ingen grund at du skal læse det jeg skriver bogstaveligt. Nu var det jo desuden ikke moderationen jeg syftede til, men følelsen af det at ikke vide hvor mennesker er blevet af. Symboliskt, ikke bogstaveligt. Måske en meget uegnet symbolik, eftersom EG ikke er på liv eller død. Jeg beklager hvis du gjorde mere af det end jeg mente.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bananas skrev, for 40 minutter siden:

Hvis det nu ikke er sådan at du lider af Aspergers syndrom, er der ingen grund at du skal læse det jeg skriver bogstaveligt.

Jeg lider ikke af Aspergers, bare til din orientering. Jeg synes bare at du skal tage det skrevne ord alvorligt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, for 2 minutter siden:

Jeg lider ikke af Aspergers, bare til din orientering. Jeg synes bare at du skal tage det skrevne ord alvorligt.

Jeg tager det skrevne ord alvorligt, men ikke altid bogstaveligt. Jeg synes du skal prøve at forstå hvad jeg vil sige, istedet for at bevidst fejltolke mig. For jeg tror jo ikke at du for alvor tror at jeg for alvor sammenligner EG med massemord. Eller...?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det er farligt når det virker til at det vigtigste i ens liv er en ikke rigtig virkelighed på internettet. Så kommer proprotionsforvræninger og at man tager sig selv på internettet alt for alvorligt op til overfladen. 

Nille skrev, for 14 timer siden:

Hvorfor går folk så meget op i advarsler og karantæner, man kan bare holde sig på måtten, længere er den ikke.

God weekend :)

Helt enig men så havde folk jo ikke det at gå op i og kunne tvinges til at forholde sig til den rigtige verden omkring sig. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Uldjyden skrev, for 2 minutter siden:

Helt enig men så havde folk jo ikke det at gå op i og kunne tvinges til at forholde sig til den rigtige verden omkring sig. 

Vi er godt klar over, at EG er et helle fra virkeligheden, eller tvært imod.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Uldjyden skrev, for 14 minutter siden:

Det er farligt når det virker til at det vigtigste i ens liv er en ikke rigtig virkelighed på internettet. Så kommer proprotionsforvræninger og at man tager sig selv på internettet alt for alvorligt op til overfladen. 

Helt enig men så havde folk jo ikke det at gå op i og kunne tvinges til at forholde sig til den rigtige verden omkring sig. 

På den anden side: hvis man mener at EG ikke har nogen betydning i ens liv, så kan man jo undre hvorfor man skriver 8340 indlæg? Eller hvorfor man skriver noget overhovedet herinde?

Den her tråd handler om at nogen havde et lille forslag til EG. Hvorfor i al verden skal i så komme løbende med den slags overlegne kommentarer, når i alligevel ikke mener EG har noget værdi?

"Den rigtige verden".....??? sagt i en tid når halvdelen af folket bruger halvdelen af sin tid på Facebook og andre digitale "virkeligheder"! 

Redigeret af Bananas

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Ledvogter skrev, for 1 minut siden:

Vi er godt klar over, at EG er et helle fra virkeligheden, eller tvært imod.

Jeg synes faktisk det er i orden at du reagerer på at blive sammenlignet med et diktatutstyre med massemord på samvittigheden. Som når nogen mener den nuværende er Venstreregering lig med det Nazistiske styre i 30erne og 40erne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Uldjyden skrev, for 1 minut siden:

Jeg synes faktisk det er i orden at du reagerer på at blive sammenlignet med et diktatutstyre med massemord på samvittigheden. Som når nogen mener den nuværende er Venstreregering lig med det Nazistiske styre i 30erne og 40erne

Jeg synes faktiskt det skulle være i orden at du går ud i den rigtige verden og prøver at finde noget væsentligt, i stedet for at sidde herinde og provokere kun for at du ikke har noget bedre for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bananas skrev, for 12 minutter siden:

På den anden side: hvis man mener at EG ikke har nogen betydning i ens liv, så kan man jo undre hvorfor man skriver 8340 indlæg? Eller hvorfor man skriver noget overhovedet herinde?

Den her tråd handler om at nogen havde et lille forslag til EG. Hvorfor i al verden skal i så komme løbende med den slags overlegne kommentarer, når i alligevel ikke mener EG har noget værdi?

"Den rigtige verden".....??? sagt i en tid når halvdelen af folket bruger halvdelen af sin tid på Facebook og andre digitale "virkeligheder"! 

EG har værdi men kun for det det er,  har  EG alt værdi eller for meget i en sikkert ellers spændende tilværelse kommer poroprotionsforvræningerne. Jeg ved godt hvad strengen handler om men andre har vil lov til at skrive også at vi tager det hele mere afslappet og som Nille skriver, man kan bare opføre sig ordentlig, ikke. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Bananas skrev, for 4 minutter siden:

Jeg synes faktiskt det skulle være i orden at du går ud i den rigtige verden og prøver at finde noget væsentligt, i stedet for at sidde herinde og provokere kun for at du ikke har noget bedre for dig.

I lige måde

Del dette indlæg


Link til indlæg
Uldjyden skrev, Lige nu:

EG har værdi men kun for det det er,  har  EG alt værdi eller for meget i en sikkert ellers spændende tilværelse kommer poroprotionsforvræningerne. Jeg ved godt hvad strengen handler om men andre har vil lov til at skrive også at vi tager det hele mere afslappet og som Nille skriver, man kan bare opføre sig ordentlig, ikke. 

Så ved du altså ikke hvad strengen handler om. Den handler ikke om at man kan opføre sig, den handler om hvis det er en god idé at få at vide hvilke som har fået karantæne og i hvor lang tid. F.eks .....

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Søren Brun
kanonkongen skrev, for 22 timer siden:

 

Det er ihvertfald nogle forslag fra din side. Og de kan jo være ganske gode. Jeg ser lidt anderledes på det. Derfor gør det jo selvfølgelig ikke mere rigtigt end dine forslag.

1. Hvis et medlem. Som fx. Min ven Bluejacket stille og roligt ikke gider EG mere uden dramatik beder om, at blive slettet. Skal folk vide hvorfor så. Det jo hans valg. Det jo ikke alle der skal have vide hvorfor.

2. Alle kan jo, hvis de gider se alle dem der er newbies. I min optik ville det tage en del tid at opdatere det dagligt, fra de grønnes side, og det er ikke deres job igen i min optik.

3. Jeg er enig i, at hvis et medlem smides ud, efter en alvorlig forseelse at det kommer frem, (også hvorfor det synes jeg nu Admin og de grønne har været gode til)Men hvorfor skulle de grønne udstille dem der har fået en advarsel? Det gør de sikkert rigtig godt selv i deres skrivemåde. Karantæne ja, det kan være nyttig viden for nogen, andre er ret ligeglade med det. Ja hvis folk deler fx pigens eller mandens identitet, Sladre historier der rammer de forkerte, Ja eller noget helt tredie. Er det fint for mig der forklares at, de pågældende Nicks bliver fortalt.  

4. Ja ikke enig i det. Det kunne sagtens lade sig gøre at gøre det. Men ville være utrolig tidskrævende. Og jeg er ret sikker på at det ville være svært, at finde en af de grønne eller Admin der ville påtage sig den rolle. (ja kan tage fejl)

God nat til dig Søren Brun.

KK

Ja det var ment som et oplæg til en mulig debat.

Ad 1)  Hvor har du det fra? Jeg skriver da intet om at et frivilligt fravalg af EG skal begrundes/forklares.

Ad 2)  I den gamle software kunne man se hvem, der havde skrevet flest indlæg i alt, hvem der havde skrevet flest indlæg de seneste 24 timer, hvilke indlæg, der havde flest likes og sikkert også meget andet. Det er naturligvis ikke noget, der skal opdateres manuelt, så egentlig forestiller jeg mig, at den seneste version gør der muligt at liste aktiviteten på medlemssiden (nye medlemmer) de seneste 24 timer måske endda med antallet af indlæg, som newbies har skrevet.

Ad 3)  Det kan måske virke præventivt at gøre klart, hvorfor der uddeles advarsler. Og samtidig synes jeg, at der ind i mellem er nogen frustration over, hvorfor der uddeles advarsler, mange opfatter det vist lidt tilfældigt hvem der rammes. Det kunne måske være med til at give den enkelte bruger et lidt mere klart billede af, hvad der er accepteres og hvad, der ikke gør, og det vil da helt sikkert være godt.

Og der var da en del skriveri om hvorfor Jasmin og BX fik tildelt lange karantæner, og i BX tilfælde skulle der vel nærmest fremprovokeres en forklaring. Alt dette kan undgås ved mere åbenhed omkring moderatorlinien

Ad 4)  Det er 'blot' en opsummering af ovenstående og kan naturligvis enten droppes eller være svar på 1-3, ingen grund til begge dele. B)  

Og lade mig lige fastslå at jeg synes at 'de grønne'  gør det fint; selvfølgelig er der enkeltte tilfælde, hvor jeg ikke er enig i deres vurdering, men sådan må det selvfølgelig være. Så thumps up herfra.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Søren Brun skrev, for 1 minut siden:

Ja det var ment som et oplæg til en mulig debat.

Ad 1)  Hvor har du det fra? Jeg skriver da intet om at et frivilligt fravalg af EG skal begrundes/forklares.

Ad 2)  I den gamle software kunne man se hvem, der havde skrevet flest indlæg i alt, hvem der havde skrevet flest indlæg de seneste 24 timer, hvilke indlæg, der havde flest likes og sikkert også meget andet. Det er naturligvis ikke noget, der skal opdateres manuelt, så egentlig forestiller jeg mig, at den seneste version gør der muligt at liste aktiviteten på medlemssiden (nye medlemmer) de seneste 24 timer måske endda med antallet af indlæg, som newbies har skrevet.

Ad 3)  Det kan måske virke præventivt at gøre klart, hvorfor der uddeles advarsler. Og samtidig synes jeg, at der ind i mellem er nogen frustration over, hvorfor der uddeles advarsler, mange opfatter det vist lidt tilfældigt hvem der rammes. Det kunne måske være med til at give den enkelte bruger et lidt mere klart billede af, hvad der er accepteres og hvad, der ikke gør, og det vil da helt sikkert være godt.

Og der var da en del skriveri om hvorfor Jasmin og BX fik tildelt lange karantæner, og i BX tilfælde skulle der vel nærmest fremprovokeres en forklaring. Alt dette kan undgås ved mere åbenhed omkring moderatorlinien

Ad 4)  Det er 'blot' en opsummering af ovenstående og kan naturligvis enten droppes eller være svar på 1-3, ingen grund til begge dele. B)  

Og lade mig lige fastslå at jeg synes at 'de grønne'  gør det fint; selvfølgelig er der enkeltte tilfælde, hvor jeg ikke er enig i deres vurdering, men sådan må det selvfølgelig være. Så thumps up herfra.

Hej Søren Brun.

Det var nu også ment som en debatindlæg. Skriver jo faktisk dette i den første linje " Det er ihvertfald nogle forslag fra din side. Og de kan jo være ganske gode. Jeg ser lidt anderledes på det. Derfor gør det jo selvfølgelig ikke mere rigtigt end dine forslag." Så nu ikke nogen kritik af dit indlæg. Jeg er bare ikke helt enig, og dt behøver vi jo heller ikke være. Det var jo bare mine egne synspunkter til dit indlæg, ikke andet. Og ikke en kritik.

Ha en god aften.

KK

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...