Hop til indhold
Vildmand

Øl smag

Recommended Posts

Hvad smager godt ?

Jeg holder meget af Guiness, men kan også varmt anbefale Hancock Gambrinus - en fantastisk øl, man skal på ikke at drikke for mange af, den kan slå hårdt!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

og skal det ikke slå men smage, så prøv en Mikkeller Alkohol frii. 

Det er en rigtig gæret øl, men der produceres ikke alkohol under gæringen. Jo det kan godt lade sig gøre, det er et spørgsmål om gærtype. 

Men en Hancock Gambrinus - mørk, det er godt øl. Det er først næste dag man fortryder sit overmod :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg er ikke til de mørke der skal spises med en ske ;) 

Disse 3 må være mine favoritter :) 

images0ECXKFWV.jpg

untitled.png

imagesQRS269C9.jpg

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 7 minutter siden:

og skal det ikke slå men smage, så prøv en Mikkeller Alkohol frii. 

Det er en rigtig gæret øl, men der produceres ikke alkohol under gæringen. Jo det kan godt lade sig gøre, det er et spørgsmål om gærtype. 

Men en Hancock Gambrinus - mørk, det er godt øl. Det er først næste dag man fortryder sit overmod :) 

Det meste af Mester Mikkel er fortræffeligt. Juleølen i december var f.eks. verdensklasse.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 1 time siden:

Hancock Gambrinus - en fantastisk øl, man skal på ikke at drikke for mange af, den kan slå hårdt!!

Er det så light eller dark?

Min ex drak engang om kap med en ung frisk fyr . Da hun bundede gambrinus nr 12, brækkede han sig ud over bordet - min ex grinede bare.

Kan anbefale øl fra Humleland. Fantastiske bryg fra dette sted.

Redigeret af HammerAarhus
Staveplade fejl

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
HammerAarhus skrev, for 1 minut siden:

Er det så light eller dark?

Min ex drak engang om kap med en ung frisk fyr . Da hun bundede gambrinus nr 12, brækkede han sig ud over bordet - min ex grinede bare.

Kan anbefale øl fra Humleland. Fantastiske bryg fra dette sted.

Så vidt jeg husker er forskellen blot at der er anvendt anden type malt til den mørke, og så er der vist lidt soja farve i den. Den mørke er en anelse mere bitter, men styrken har de til fælles.  

Din ex gider jeg ikke drikke med :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg må tilstå, at jeg lidt svigter det danske øl, for en mørk Staropramen er lige mig i det hele taget kan jeg godt lide tjekkisk øl, men ok skulle jeg vælge en dansk favorit må det absolut være det der engang var verdens bedste øl, nemlig Blå THOR :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Albani Rødhætte er en god julebryg. Carl's special som hverdagsøl.

Jeg er efterhånden holdt op med at drikke vin, min smags og lugtesans er ikke så god og jeg er blevet træt af at skulle side i selskabeligt lag og skulle afæskes min mening om den aktuelle vin af "kendere" "læse" vinen og dens oprindelse. Min øl kan jeg have i fred og bare nyde :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej allesammen.

Ja vin er ike mig, kan ikke lide smagen af det. Så prøver gerne de forskellige øltyper, ja mest special øl.

Der er gået lidt fynbo i mig, har fået stor smag for Fynsk forår. En dejlig øl mild og rund i smagen.

Fynsk Forår fra Ørbæk
 
Ja Ale Nr. 16 det er også en helt igennem fantastisk øl 
images?q=tbn:ANd9GcRawSkeXz-iaOABKcQ3nlj
 
Willemoes jule ale. Fik vi da nogle mange stykker af i juledagene. Man puha de slår som en hest haha. Men helt igennem fantastisk øl.
 
Ha en dejlig torsdag allesamen.
 
KK
Redigeret af kanonkongen

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Slow mover

Dejlig befriende med en tråd der IKKE handler om flygninge og politik. Mine absolutte favoritter er New York Lager fra Nørrebro Bryghus

56a9f98d95253_NrrebroNewYorkLager(kologi

 

og Newcastle Brown Ale (i glas flaske er den sjovt nok bedre end på dåse :grin:).

 

NewcastleBrown-image_356.png.5b50c400bb5

 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

@Slow mover

 

Rolig nu. Jeg sidder og "brygger" på noget med religion og forsagelse af alkohol. Bare hav lidt tålmodighed - du bliver ikke snydt :mrgreen:

I øvrigt er jeg meget glad for IPA øl. Den ekstra bitterhed slukker tørsten dejligt, og øllen er ikke så kvalm som f.eks. de meget søde øl fra den gamle østblok. 

Jeg synes det er så glædeligt, at vi atter har denne store vifte af danske bryggeriet. Tuborg/Carslberg og United Breweris gjorde ellers i mange år deres yderste for at få dansken til at tro at en hurtigbrygget sjask øl, uden den store smag, var verdens vidunder. 

Det er også en del af oplevelsen, at man på nogle bryggerier kan købe øllet direkte. Ikke at det er billigere, men man får lidt historie med, og alle fødevarer skal får nu et løft, når man også har historien. 

Et smut indenom Refsvindinge, er altid sjovt-selv om det blot er en kedelig blikhal fyldt med bajere. 

 

Husk alle de rædselsfulde discount øl Harboe og andre lavede som privat label. Ja det gør de vel endnu. Gulling vand uden smag, tilsat sprit. Klamt. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
HammerAarhus skrev, 1 time siden:

Er det så light eller dark?

Min ex drak engang om kap med en ung frisk fyr . Da hun bundede gambrinus nr 12, brækkede han sig ud over bordet - min ex grinede bare.

Kan anbefale øl fra Humleland. Fantastiske bryg fra dette sted.

Jeg foretrækker den mørke!

Da jeg lærte dem at kende, drak vi bare løs - jeg fik vel en 12-15 stykker og fik et chok, da jeg hørte procenterne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg er ikke så kræsen med øl, bare det ikke er mørk øl. Eller dem der laver dåseøl som faktisk smager mere af dåsen end øl.

Så holder mig så vidt muligt, til dem på glasflaske og de dåseøl jeg ved der ikke smager af metal.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 2 timer siden:

 

Det er også en del af oplevelsen, at man på nogle bryggerier kan købe øllet direkte. Ikke at det er billigere, men man får lidt historie med, og alle fødevarer skal får nu et løft, når man også har historien. 

 

 

Da burde du kunne lide en af de lokale mikrobryggerier . . . ;)

http://www.boegedal.com

Skandinaviviens eneste fritfaldsbryggeri - Bryggeren giver ikke øllet navne, men numre efter antal bryg, hvis nu ikke øllet smager som den forrige . . . :-D

Kan hilse og sige, at det smager skønt . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

De få gange jeg drikker alkohol og øl, der er det en Flensburger Pilsner, Warsteiner og Hoegarden som er på min favorit liste.

Fynsk Forår fra Ørbæk er også fantastisk - en dejlig sommer øl.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker

Hæ, den med at nummerer dem er en god ide. Det ku være jeg skulle overtage den ide til mine produkter. De ligner sgu heller aldrig hinanden :)

 

Jeg er faktisk ikke den store øldrikker - vil langt hellere have vin.

Men en rigtig god øl i en stille stund, når man er tørstig for sjov, er nu en stjernestund. Ka´ske jeg skal kigge inden om Vejle, når jeg er på de kanter. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Min gamle ølpusher er desværre gået på pension . . :sad: Man skulle bare fortælle ham, hvad øllene skulle bruges til, og han tryllede dem frem, der ville passe . . . Den nye er god - MEN ikke helt så god som den gamle . . . :sad:

Havde engang inviteret et par venner på ost/øl/hjemmekrydret snaps, og den gamle fandt 4-5 forskellige øl frem + 1 hvis vi ville fortsætte med rødvin  . . . Vi 'nøjedes' med de 4-5 + ca. samme antal snapse, og havde en SKØN aften . . . Tror det kostede mindre, end hvis vi kun skulle have drukket rødvin . . . . Vi sad bare og nød aftenen . . . :P:P

Vi delte øllene, så hver fik kun en enkelt glas af hver . . . . ;) OG vi nåede ikke til den indkøbte rødvin . . . 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mine favoritter, kan godt li' at skifte lidt efter humør.

Beer.thumb.jpg.cce85e64157bcc3fa4d5a2e42

Kan godt lide en tysk Hefe, den har bare en dejlig smag.

Det er jo med øl som med vin, det skal passe til den mad man spiser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tuborgs julebryg har været et hit i hjemmet sidste år og resterne i dette år.. SKÅL! 

Kunne sgu godt drikke en kold lige nu.. Smil. 

God weekend og godnat

knus Line

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
ReinDamit skrev, for 1 time siden:

Mine favoritter, kan godt li' at skifte lidt efter humør.

Beer.thumb.jpg.cce85e64157bcc3fa4d5a2e42

Kan godt lide en tysk Hefe, den har bare en dejlig smag.

Det er jo med øl som med vin, det skal passe til den mad man spiser.

Alle 4 passer sikkert godt, sammen med en omgang snaps til :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg siger det igen. Hvis i er interesserede øl. Og endnu ikke har været der. Besøg KIHOSKH på Vestebro. Og gå ned i deres kælder. Siden har i noget at snakke om.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 3 minutter siden:

Ja sådan en god omgang rugbrød :lol: Man skal ikke ha for mange af dem.

 

:D ja ok, det er jo en øl som skal nydes ! :D

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...