Hop til indhold
Findus

Jul på Det Gamle Bordel

Recommended Posts

kanonkongen skrev, for 32 minutter siden:

Mon du er den store stygge svensker :lol::lol:

 

Jeg tillader mig at bruge et andet medlems citat: - Bååååttt..!!

Jeg forstår jo ikke et kuk, når der bliver skrevet på svensk herinde :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, 1 time siden:

 

Jeg tillader mig at bruge et andet medlems citat: - Bååååttt..!!

Jeg forstår jo ikke et kuk, når der bliver skrevet på svensk herinde :D 

Du ka' måske prøve at søge asyl på bordellet pga høj vandstand i din hjemby . . . . :lol::lol: Håber ikke du var til julefrokost i går på Anlægspavilionen . . . ;-);-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Spændingen stiger, mørke skyer har samlet sig over vore hidtil så sorgløse heltinders hoved, skummelt rænkespil smedes på den anden side af Sundet, Det Gamle Bordel, juleudsmykningen, ja selve julen er truet! Dette efterlader læserne i åndeløs spænding: Hvordan skal det dog gå pigerne, julen og Det Gamle Bordel? Er redningen så nær som Mutter fortrøsningsfuldt forsikrer? Hvem er morgendagens gæstestjerne, hvornår står hr. Lillemand op og vil det blive hvid jul i år? I må utålmodigt vente til imorgen tidligt, hvor 7. låge af årets EG-julekalender åbnes,  og endnu et afsnit af "Jul på Det Gamle Bordel" afsløres.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

7. december

Jul på det Gamle Bordel – varmt og koldt blandes

Sveden piblede frem hos Karla og Lola, der begge hev og sled af alle kræfter - "vi er der næsten" opmuntrede Mutter stakåndet, "bare bliv ved" - "skal jeg også hjælpe til"? spurgte Lille Fie - "det er ikke nødvendigt vi er der nu" gispede Mutter, og ganske rigtigt, Den Vakse Telefonpige fik den sidste hægte i, og bandt så de sidste sløjfer, hvad der forvandlede Mutter til 'Madame S'. "Så må jeg hellere vise ham ned i kammeret - han har allerede ventet længe derude" sagde Den Vakse Telefonpige og smuttede ud af døren.

Mutter tog en sort lak-halvmaske med katteører på og så sig kritisk an i spejlet - synet var imponerende, Madame S fylde den sorte og røde corsage ud til randen på den mest yppige måde. Hendes lange ben syntes endnu længere på grund af de tårnhøje stilletter og lange sorte lak handsker dækkede hendes arme til op over albuerne. Madame S samlede en ridepisk op fra sofaen – sømmene i corsagen knagede faretruende ved manøvren. Den Vakse Telefonpige, der netop var vendt tilbage sagde "du bliver altså snart nød til at købe en større, det er samme cirkus hver gang" - "sludder, jeg har ikke taget et gram på siden jeg var 19, den slags er bare besværlige at få på" svarede Mutter i en tone der ikke inviterede til modsigelse, og gik så ned mod kammeret hvor Hr. Jernsvin ventede.

5665221b1fac4_DominatriceII.thumb.jpg.1d

”Kom han så med en løsning”? spurgte Den Vakse Telefonpige da hun hjalp Mutter med at komme i noget mere bekvemt. ”Tja” – sagde Mutter tvivlende, ”det kommer an på hvor mange af vores gæster der udelukkende kommer for badefaciliteternes skyld. Han rådede os indtrængende til at installere et Damixa blandingsbatteri i badet” ”Nå det er da ellers meget pænt” sagde Den Vakse Telefonpige, idet hun tænkte på de to messinghaner med hvidt porcelænsgreb hvor der med fint krøllede bogstaver stod henholdsvist ”chaud” og ”froid”, som er fransk og betyder varmt og koldt - men kundskaber i det franske sprog var nu ikke nogen udpræget fordel, hvis man ønskede at lukke op for henholdsvis det varme og kolde vand på Det Gamle Bordel.

Det bankede kraftig på døren ”Får du ikke snart fixet den dørklokke”? spurgte Mutter – ”øh jo, AA-batterier var også udsolgt i Netto” svarede Den Vakse Telefonpige glat og skyndte sig ud for at lukke op.

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

8. december

Jul på det Gamle Bordel – I ’m a poor lonesome cowboy

”Ja nu ser du ud lige som hr. Rejsenetværk bedst kan lide det" - Mutter rettede på de sidste detaljer og trådte et skridt tilbage for at beundre resultatet - Lille Fie stod i pigestuen iført minimale afklippede cowboyshorts, hendes brede hvide bælte var besat med glimtende similisten og et stort stjerneformet spænde i sølvlignende look. Resten af hendes påklædning blev udgjort af hvide højhælede cowboystøvler med frynser, stjerner og flere similisten, samt en rødternet skjorte med opsmøgede ærmer. Skjorten var bundet op i en knude der efterlod udsigten til et betragteligt stykke gyldenbrun hud mellem knuden og bæltet og den var knappet så langt ned, at kun en enkelt knap og knuden holdt den sammen. Værket fuldendtes af en hvid cowboyhat besat med flere similisten og en stor sherifstjerne. Under hatten trængte et par frodige lyse fletninger sig kækt frem. Fie tjekkede beundrende resultatet i spejlet, da Den Vakse Telefonpige vente tilbage - "jeg har vist ham ind i det lille rum - du får jo brug for sengestolperne"”åh ja, tak” sagde Fie og samlede en lasso af blødt hvid reb op fra sofaen, og forlod pigestuen med ordene "Jiihaa - cow-girl time".

"...og husk nu at sende ham herind bagefter til en kop kaffe" formanede Mutter fra døren da Fie gik ned gennem gangen. Mutter rystede smilende på hovedet og gik så ud i køkkenet hvor hun rodede temmeligt længe i skabene - "arh, så har vi selvfølgelig ikke mere kaffe, Telly smutter du lige over i Brugsen efter noget"? - "OK" svarede Den Vakse Telefonpige, og idet hun åbnede døren ud til venteværelset, kunne man svagt men tydeligt høre Fie´s klare stemme gennem det lille værelses lukkede dør - "jiihaa".

Efter besøget blev hr. Rejsenetværk inviteret ind i pigestuen og anbragt ved bordet. Mutter laver hurtigt kaffe, hun kom to teskefulde Nescafé og en teskefuld Coffemate i et par hvide engangsplastikbægere og hældte vand på fra en el-kedel, der havde kogt for forholdsvist nyligt. Herefter tog de hul på en seriøs snak om forretningskoncepter.

Til slut da Hr. Rejsenetværk virkelig ikke havde mere tid og var på vej ud af døren sagde Mutter endnu engang skeptisk - ”altså måske er det bare lille dumme mig, men jeg har altså stadigvæk ikke forstået hvordan en kombination af drastisk nedsatte priser og det at servere dyrt indkøbt gourmetkaffe gratis for gæsterne kan hjælpe på indtjeningen”. Rejsenetværket stoppede op halvt ude af hovedøren, og startede tålmodigt sin argumentation forfra, mens han modstræbende høfligt nippede til den nu iskolde Nescaffé.

 Lille_Fie.jpg.fb78a6c7b02c04aa60135360f9

 

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

9. december

Jul på det Gamle Bordel – sløje tider

Lola sad og lakerede tånegle da Mutter lidt sent dukkede op, Den Vakse Telepige så op, men da hun var i færd med en vigtig FB-opdatering havde hun ikke lige tid til at sige noget.

”Næ har de andre allerede gæster”? Spurgte Mutter glædeligt overrasket, ”nej svarede Lola, her sker ikke en skid”, Mutter så undrende ud, ”hvor er de henne så”? – ”Karla sover selvfølgeligt, hun gik ind på det lille værelse da det alligevel var ledigt – og Fie er der” – Lola pegede på en sammenkrøllet bylt der lå under et tæppe på den ene sofa.

”Er der slet ingen bookninger i dag” spurgte Mutter henvendt til Den Vakse Telefonpige – som med besvær rev sig løs fra FB og svarede – ”jo, Lola har en kl. 13” – hvorefter hun straks vendte tilbage til det der havde hendes egentlige interesse. Mutter bed sig i underlæben og så bekymret ud.

”Har du fixet dørklokken Telly”? – ”Øh hva´? nej AA-batterier er jo udsolgt” svarede hun, uden at løfte blikket fra Laptoppen.

Mutter var noget skuffet over hendes planer var slået fejl, og begyndte at blive alvorligt bekymret for Det Gamle Bordels fremtid. Mens hun skiftevis så TV2 vejrudsigten for at følge med i hvid juls barometeret, og skiftevis førte en enetale forklædt som samtale med Den Vakse Telefonpige vendte hun mulighederne.

 ”Hvad med Nille – han kommer her da jævnligt, har han ikke penge? Tror du ikke han har penge Telly? – jeg tror han har penge eller kender nogen der har penge, tror du ikke også det? hvornår mon han kommer igen”?

Den Vakse Telefonpige svarede uden at løfte blikket fra sin laptop ”Der er kommet et julekort fra Nille i dag” og følte sig frem til kortet i bunken af reklamer og rakte det til Mutter ”Er taget til Tyskland på knalde juleferie haha, er hjemme igen til nytår. Nille” 

Mutter så fortvivlet ud, ”ingen kan hjælpe os – vi bliver sat på gaden, ingen kan hjælpe os” snøftede hun ”jeg har aldrig i mit 35 årige liv været så rådvild”

”det er da vist ekskl. både moms og grønne afgifter” mumlede Den Vakse Telefonpige for sig selv.

Sidst på dagen var der hele tiden nogen der ringede, og Den Vakse Telefonpige blev konstant afbrudt i sin søgning efter nuttede kattekillinger. 

Nogen ringede for at bestille tid. ”Det Gamle Bordel hvad kan jeg hjælpe med? … ja i morgen tidligt er hun ledig … godt den 11. december, første morgentid, Karla Krammedyr og det var Peter –  det er skrevet ind  … hvordan hun er? - hun er en livlig og nærværende pige som er vågent interesseret i sine gæster”  løj Den Vakse Telefonpige hæmningsløst.

Men de fleste der ringede ville bare spørge om et eller andet, fordi de måske engang ved lejlighed eventuelt kunne finde på at besøge Det Gamle Bordel. ”Det Gamle Bordel hvad kan jeg  … nå dig igen … nej det er et anstændigt bordel har jeg jo sagt! Farvel”! Den Vakse Telefonpige afsluttede irriteret dagens sidste opkald, og satte nummeret på ’bloker’ listen.

” – nu når jeg når ikke opvasken i dag” sagde hun ud i rummet, samlede sin laptop og frakke op, og væk var hun. Det kom nu ikke som den store overraskelse, for Den Vakse Telefonpige nåede af den ene eller anden gode grund sjældent opvasken, så køkkenet på Det Gamle Bordel flød altid over i et kaos af kopper, Asti-glas, tallekener, pizzabakker og hvad der ellers kommer til efter sådan en dags tid eller tre. 

 

 

Redigeret af Findus
Den åd halvdelen :o - og flytter tilfældigt rundt på afsnittene :O

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 4 minutter siden:

Mon der nogen sinde kommer nye batterier i dørklokken ? :D

 

Historien ender da forhåbentlig med en lykkelig ringen. :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 5 minutter siden:

Historien ender da forhåbentlig med en lykkelig ringen. :lol::lol:

 

Eller også går den i baglås, og ringer konstant :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 3 minutter siden:

 

Eller også går den i baglås, og ringer konstant :D 

 

Så bliver julen da ringet ind. Så skal mændende da bare komme lystigt med klokkeværket :lol::lol:

Del dette indlæg


Link til indlæg

10. december

Jul på det Gamle Bordel – Asti!

Det var først på aftenen og det nærmede sig lukketid. Først smuttede Den Vakse Telefonpige fordi hun undtagelsesvist igen lige havde noget hun skulle, siden sivede pigerne en efter en. Mutter gik som den sidste og låste af efter sig. Hun tog en sidste gang i dørhåndtaget for at forsikre sig at døren var låst, og satte så kursen mod S-toget og privaten. Alt var mørkt og stille på Det Gamle Bordel, intet rørte på sig mellem de nu slukkede søvnige lamper, de røde velourforhæng, de mange senge og pigestuens sammensurium af umage møbler. ...og dog, ikke helt, for Hr.Lillemand besluttede sig omsider til at stå op. Den 10. december? godt, næsten halvvejs, så var det der julefis hurtigt overstået i år. Han kløede sig på maven gennem netundertrøjen, og opgav at tage sin røde nissetrøje på – det var sku´ godt nok. Men den regntætte røde nissehue med jordbærsmag kom på, og han trissede ud mod køkkenet. Ganske som han havde regnet med stod der et par Asti-glas eller tre i vasken. Så var det bare om der var sjatter tilbage. Et læbestiftsplettet glas viste sig til Hr.Lillemands lettelse ikke at være tømt helt – ”skål” sagde han til sig selv. Ah Asti, en sand nydelse - hans eneste nydelse efterhånden hvis han skulle være ærlig. Han sukkede, det var ikke fordi han altid havde været bordelnisse, nej da, han var af god familie og var startet som slotsnisse – men så var der den der kedelige affære omkring Prinsesse C….. uværdig opførsel for en nisse, og misbrug af magiske evner havde de sagt, de gamle snobbede langskæg i Nisserådet. Han sukkede igen. Takket være familiens forbindelser var han blevet gårdnisse. Det var et stort skridt nedad bevares, men egentlig godt nok, ja lige indtil det der med Molly-malkepige selvfølgelig. Familien havde med besvær fået dysset historien ned ved at bruge al sin indflydelse og trække i samtlige tråde og havde så sendt ham ud som skibsnisse - både for at få ham langt væk, og som en sidste chance for at han kunne få skik på sig selv. Men efter affæren i Caracas havde de helt slået hånden af ham, og nu sad han her som bordelnisse med 134 år til efterlønnen. ”Skål og ”glædelig” jul du gamle” sagde han bittert til sig selv – puha, den Asti var godt nok doven. Det hjalp heller ikke, at den havde den der kedelige bismag af cigaretskod. ”Det må sku´ være nok juleri for i dag” mumlede han for sig selv, og trissede tilbage mod sit nissebo under den store runde seng. Heldigvis var forventningerne til en bordelnisses juleindsats ikke så store.     

Asti.gif.a663a854c0e808dbf251e3e52b30d72

 

 

Redigeret af Findus

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åhhhh den lille nisse, ham er jeg vild med :lol::lol:

gammelmand.gif

Jeg forestiller mig det er ham her. Fordrukken gamle nisse. Dog her i en pænere udgave. da han var gårdnisse. :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly
holstebronx skrev, den 9. december 2015 at 18:31:

Mon der nogen sinde kommer nye batterier i dørklokken ? :D

 

-Så længe det ikke er til dildoerne der mangler batterier, så går det nok :) 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 2 minutter siden:

-Så længe det ikke er til dildoerne der mangler batterier, så går det nok :) 

Det har du nok ret i :) det ved du nok mere om end jeg :D 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kysseglade Molly skrev, for 4 minutter siden:

-Så længe det ikke er til dildoerne der mangler batterier, så går det nok :) 

Ka de itte fåes til manuel drift, da? 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 8 timer siden:

Åhhhh den lille nisse, ham er jeg vild med :lol::lol:

gammelmand.gif

Jeg forestiller mig det er ham her. Fordrukken gamle nisse. Dog her i en pænere udgave. da han var gårdnisse. :P

Tja det er svært at sige når nisser nu på magisk vis er i stand til at påtage sig den skikkelse de ønsker, og i stand til ikke at blive set når det er det de ønsker - men muligvis har han vist sig i skikkelse af Didrich, nabogårdens forkarl og det flotteste stykke mandfolk der nogensinde har sat sine ben i en kostald - jeg ved det ikke - men vi kunne jo spørge Molly ;)   

Del dette indlæg


Link til indlæg
Findus skrev, for 1 time siden:

Tja det er svært at sige når nisser nu på magisk vis er i stand til at påtage sig den skikkelse de ønsker, og i stand til ikke at blive set når det er det de ønsker - men muligvis har han vist sig i skikkelse af Didrich, nabogårdens forkarl og det flotteste stykke mandfolk der nogensinde har sat sine ben i en kostald - jeg ved det ikke - men vi kunne jo spørge Molly ;)   

:shock::shock: Har Molly svaret. Molly vi må hører det straks :P

Del dette indlæg


Link til indlæg

11. december

Jul på det Gamle Bordel – EG kommer til undsætning

Mutter sad trist ved bordret og jamrede – ”hvordan skal det dog gå, hvordan skal det dog gå”? Den Vakse Telefonpige, som sad ved sin laptop sagde småirriteret, ”der må være nogen der har prøvet det her før - hvorfor spørger vi ikke på EG”?

Mutter sprang op ”ja hvorfor har jeg ikke tænkt på det? vi søger hjælp på EG! Der er jo folk med lange uddannelser og styr på paragrafferne! - og hvad er en piges sølle 26 års praktisk erfaring sammenlignet med deres fabelagtige evner til dristig teoretiseren og abstrakt eksempelregning”?

Lille Fie spurgte undrende ”26 års erfaring? Jamen startede du da som 9 årig”? – men tre advarende og et vredladent blik fik hende til at opgive at forfølge sagen videre.

Trådstarten om pantebrevsproblemet blev hurtigt skrevet og en stærkt opmuntret Mutter tog hul på en af sine yndlingshistorier, som sikker ikke var blevet dårligere af at blive fortalt gentagende gange over årene: ”Jeg kan huske den gang jeg næsten lige var startet og kommet til Det Gamle Bordel – det var tider! Det var i de glade EM dage i ´92” begyndte Mutter, og fortsatte uanfægtet af Fie nu igen så ud som om hun ville spørge om noget – ”der skulle jo arrangeres noget særligt for drengene – ja alle kender jo til det der dannebrogsmalede jagerfly, rådhusbalkonen og hyldestturen gennem byen, men få ved, at DBU havde arrangeret en helt særlig belønning til drengene og en aften stoppede spillerbussen foran … [udeladt af diskretionshensyn]så ser I, hver eneste gang de mødes driller lillebror ham med hvad han gik glip af den nat på grund af det der afbud, og det er derfor han bliver så skidesur hver gang der er nogen der spørger til det EM” – Mutter lo hjerteligt, og fortsatte - ”der var så meget gang i den, at min for-mutter måtte sende telepigen ned i døgnkiosken efter ekstra gummimænd *) – to gange”! 

”Nå skal vi se hvad de kloge hoveder i EG´s tænketank kan bidrage med, stik mig lige laptop´en Telly – du godeste hele 22 svar!” sagde Mutter glædesstrålende. Men trods de mange svar var resultatet af EG´s anstrengelser alligevel en smule skuffende. Ok. de første par indlæg forholdt sig da nogenlunde til trådstarten uden at være til den store hjælp, da svareren straks indrømmede at han intet vidste om emnet, men alligevel gerne ville give sin mening til kende. Af de følgende 20 indlæg handlede de 18 mest om hvorvidt alt ondt i verden var den nye blå regerings skyld, eller om alt tværtimod var den gamle røde regerings skyld. De to sidste indlæg bestod af et billede af en nuttet kattekilling med en pudsig tekst på engelsk hentet fra en amerikansk FB-side, og et spørgsmål fra en ny bruger om nogen vidste, om der var piger af fotomodelkvalitet i Nexø, som kunne besøges for billige penge - men det var vist begge fejlposter.

”Det kan vi vist ikke bruge til så meget” sagde Mutter tvivlende.

 

Note: *) Til vore yngre læsere skal det indskydes, at Mutter her benytter sig af et nu forældet 90´er slangudtryk. Det hun hentyder til er naturligvis vingummibamser, som på det tidspunkt var et yderst populært kosttilskud i elitesportskredse. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

12. december

Jul på det Gamle Bordel – vi flytter!

Døren til Det Gamle Bordel fløj op, ”Jeg har det” sagde Mutter glædesstrålende mens hun viftede med dagens Politikken i den ene hånd og en pose morgenbrød i den anden (tre Københavnerbirkes, en Spandauer og en kanelsnegl) – ”vi flytter Det Gamle Bordel til Jylland, derovre er husene så billige, at man får smidt dem i nakken, alle unge piger er for længst flyttet, der er kun bonderøvene tilbage uden noget at bruge alle deres sorte penge på - se selv, det står her sort på hvidt her i Politikken” sagde hun og pegede på en artikel med overskriften –  ”Udkantsdanmark set fra Østerbro”.

”Flytte til Jylland” udbrød pigerne bestyrtet, ”forlade Brønshøj? - jamen det kan man da ikke”? - ”Så, så nu ikke så negative, jeg tager derover i morgen og ordner lige det praktiske, det skal nok blive godt” afbrød Mutter bestemt - ”Telly du skal med, pak lige det nødvendigste”.

 

 566bcc32e922c_Bonderve_Misha_III.thumb.j

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 48 minutter siden:

LOOOL :-)  så kommer pigerne sgu til jydeland. Må straks vise dem det fantastiske i FCM :-) 

Der er 12 dage endnu, så ALT kan ske :wink: 

Selv Direktør Glädjeslösa kan nå at skifte mening hvis Mutter selv tager ham under særlig/kærlig behandling :grin::grin::grin:

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
kanonkongen skrev, for 59 minutter siden:

LOOOL :-)  så kommer pigerne sgu til jydeland. Må straks vise dem det fantastiske i FCM :-) 

TROEDE SQU de skulle opleve det smukke i Jydeland . . . . :-(:-(

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...