Hop til indhold
Gæst

Ny moderatorlinie ?

Recommended Posts

Guest Aarhuselsker
Vildmand skrev, for 1 minut siden:

Troldmand - jeg kan desværre ikke citere i det miljø jeg skriver fra.
Du skriver sådan:
Det gør de ved at de gentagne gange får en venlig henstilling i tråden om at de skal stoppe deres afsporinger. Moderatorerne kan også sende en PB til folk, eller låse tråden.
Jeg synes, at det er en ydmygelse at uddele advarsels point (der aldrig forsvinder) og karantæne til folk. Vi skal ikke glemme at vi er voksne mennesker og vi er ikke på arto. Selvfølgelig kan der altid være enkelte tilfælde, hvor det er nødvendigt.

Det er altså ikke helt rigtigt, jeg har kendskab til en der uden varsel blev smidt ud, hvad der gik forud, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det VAR uden varsel.
Jeg har intet problem med advarsler, de er jo givet ud fra en vurdering.

Hvis du ikke ved hvad der gik forud, ved du jo heller ikke om det var helt uvarslet :) 

Adm har skrevet om et par eksklusioner, som var forårsaget af meget groft brud på sidens regler. Der har der sikkert været tale om uvarslet, men de brud var så grove, iht det beskrevne, at ingen kunne være i tvivl om hvad omgåelsen af reglen ville medføre. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 7 minutter siden:

Jae, men hva nu hvis man ikke har fundet en vinder? Altså den person som er så heldig at få tid sammen med Dani.

Admin bør uanset hvad i det mindste skrive i et svar i den tråd, der er oprettet om konkurrencen.
Førerbunkeren er jo kun mennesker, og de bruger deres fritid på det, og derfor kan de sagtens give en hurtig status på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Aarhus
Hvis du ikke ved hvad der gik forud, ved du jo heller ikke om det var helt uvarslet :)

Adm har skrevet om et par eksklusioner, som var forårsaget af meget groft brud på sidens regler. Der har der sikkert været tale om uvarslet, men de brud var så grove, iht det beskrevne, at ingen kunne være i tvivl om hvad omgåelsen af reglen ville medføre.

Jeg har ledt, men kan ikke finde den tråd der skulle være tale om??

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
Vildmand skrev, for 2 minutter siden:

Hej Aarhus
Hvis du ikke ved hvad der gik forud, ved du jo heller ikke om det var helt uvarslet :)

Adm har skrevet om et par eksklusioner, som var forårsaget af meget groft brud på sidens regler. Der har der sikkert været tale om uvarslet, men de brud var så grove, iht det beskrevne, at ingen kunne være i tvivl om hvad omgåelsen af reglen ville medføre.

Jeg har ledt, men kan ikke finde den tråd der skulle være tale om??

Her er den jeg husker som seneste

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 5 minutter siden:

Hej Aarhus
Hvis du ikke ved hvad der gik forud, ved du jo heller ikke om det var helt uvarslet :)

Adm har skrevet om et par eksklusioner, som var forårsaget af meget groft brud på sidens regler. Der har der sikkert været tale om uvarslet, men de brud var så grove, iht det beskrevne, at ingen kunne være i tvivl om hvad omgåelsen af reglen ville medføre.

Jeg har ledt, men kan ikke finde den tråd der skulle være tale om??

Hej Vildmand.

Jeg tror det var denne tråd ÅE henviste til. https://www.eroguide.dk/forum/topic/39746-3-brugere-udelukket-permanent/

God aften

KK

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ok, det glæder mig faktisk lidt, for så er det ikke det samme vi taler om!
Så vil jeg påstå, at jeg stadig har kendskab til en, der er smidt ud uden varsel, men lad det ligge, der er ingen grund til at ryste den pose igen :-)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hold da helt kæft, ikke så snart går Moderator på velfortjent otium, før helvede bryder løs. Skam jer, kællinger.

Jeg har ved Gud ikke altid været enig med Admin, men han stiller os et gratis site til rådighed, hvad med bare at vise en smule taknemmelighed?
Og teamet, giv dog for Helvede de frivillige, som ulønnet ofrer deres fritid på sitet, den opbakning, som de fortjener!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Vi har gennem længere tid forsøgt med henstillinger og oprydning i diverse tråde at for folk til at forstå at man ikke skal fylde anmeldelser og efterlysninger med generel debat, personkampe og ligegyldige pjatindlæg. Det har desværre vist sig ikke at være muligt at nå ind til brugerne af den vej så nu prøver vi noget andet, nemlig konsekvens.

Alle de brugere som har fået en advarsel eller karantæne i denne sag er gamle brugere som med sikkerhed har set disse henstillinger et utal af gange, og alligevel vælger de at skide højt og flot på det. At man ikke personligt har fået en henstilling for at afspore før er jo ikke et fripas til at man så bare kan afspore, og at brokke sig over at man ikke har fået en henstilling først virker mig en anelse forkælet. Der har været givet et hav af henstillinger så alle har udemærket godt været klar over at det ikke er i orden.

Det er ikke muligt at udføre millimeter retfærdighed her på Eroguide.dk - vi i moderator teamet er forskellige mennesker og griber tingene forskelligt an. Vi forsøger at gøre linjen så ensartet og retfærdig som muligt, og drøfter ofte større og alvorligere indgreb internt så vidt muligt. Endvidere så er det ikke alle afsporinger i alle tråde vi bemærker, da vi er meget afhængige af at bruger indgiver anmeldelse, og at nogle afsporinger måske ikke bliver modereret er på ingen måde et fripas til at afspore som man lyster.

Dette indgreb er også drøftet internt og jeg har fået Administrators fulde opbakning til at trække en streg i sandet, da disse afsporinger er løbet løbsk på det sidste og brugerne ikke lod til at ville rette sig efter høflige henstillinger.

Hvorom alting, så er det den linje vi kører pt., og har man svært ved at gennemskue linjen kan jeg anbefale at man blot afholder sig fra at afspore og generelt overholder regelsættet på Eroguide.dk. Man har som bruger ikke pligt til at køre til grænsen af hvad der er tilladt.

Redigeret af Kurator

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fran skrev, for 1 minut siden:

Det har ikke noget med sagen at gøre.

Det viser da at adminitrationen kan være imødekommende overfor kritik. (kritik kan jo både være positivt ros, forslag til forbedringer, negativ ris, osv..). Du mente måske kun om der var eksempler på at administrationen har vist sig imødekommende overfor negativ kritik? Og der bliver jeg dig svar skyldig.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo
KF skrev, for 4 minutter siden:

Det viser da at adminitrationen kan være imødekommende overfor kritik. (kritik kan jo både være positivt ros, forslag til forbedringer, negativ ris, osv..). Du mente måske kun om der var eksempler på at administrationen har vist sig imødekommende overfor negativ kritik? Og der bliver jeg dig svar skyldig.

 

Jeg tænkte på kritik i forhold til de ting der er nævnt i tråden og tilsvarende.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
KF skrev, for 28 minutter siden:

Det viser da at adminitrationen kan være imødekommende overfor kritik. (kritik kan jo både være positivt ros, forslag til forbedringer, negativ ris, osv..). Du mente måske kun om der var eksempler på at administrationen har vist sig imødekommende overfor negativ kritik? Og der bliver jeg dig svar skyldig.

KF: Jeg synes, at du her forsøger at afspore diskussionen ved at inddrage et eksempel på et forslag, som du har stillet og som ledelsen har imødekommet. Det har jo ikke rigtig noget med denne diskussion at gøre, som handler om moderationslinjen.
Hvis jeg skulle fortsætte ud af dit spor, så kunne jeg også have valgt at nævne nogle eksempler på, hvor ledelsen ikke har imødekommet brugernes ønsker, men det vil jeg undlade at gøre. 
Jeg har iøvrigt givet mit besyv med om moderationslinjen og jeg skammer mig ikke over den kritik, som andre i denne tråd mener jeg bør gøre!
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 9 timer siden:

Personligt går jeg mere ind for korte karantæner, end advarseler som aldrig udløber og dermed kan ende i en endegyldig udelukkelse. ( hvis vi snakker om brok og afsporing ).

Det har du misforstået. En advarsel udløber ikke, men når man når op på 3, så får man karantæne i 14 dage eller en måned, og så er den potte ovre. Man bliver ikke endegyldigt udelukket.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, for 7 timer siden:

Det har du misforstået. En advarsel udløber ikke, men når man når op på 3, så får man karantæne i 14 dage eller en måned, og så er den potte ovre. Man bliver ikke endegyldigt udelukket.

Og advarslerne slettes så efter karantænen? Eller kommer næste karantæne efter 6 advarsler? Ellers kommer det jo til at fungere som holstebronx skriver.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Kurator skrev, for 11 timer siden:

Vi har gennem længere tid forsøgt med henstillinger og oprydning i diverse tråde at for folk til at forstå at man ikke skal fylde anmeldelser og efterlysninger med generel debat, personkampe og ligegyldige pjatindlæg. Det har desværre vist sig ikke at være muligt at nå ind til brugerne af den vej så nu prøver vi noget andet, nemlig konsekvens.

Alle de brugere som har fået en advarsel eller karantæne i denne sag er gamle brugere som med sikkerhed har set disse henstillinger et utal af gange, og alligevel vælger de at skide højt og flot på det. At man ikke personligt har fået en henstilling for at afspore før er jo ikke et fripas til at man så bare kan afspore, og at brokke sig over at man ikke har fået en henstilling først virker mig en anelse forkælet. Der har været givet et hav af henstillinger så alle har udemærket godt været klar over at det ikke er i orden.

Det er ikke muligt at udføre millimeter retfærdighed her på Eroguide.dk - vi i moderator teamet er forskellige mennesker og griber tingene forskelligt an. Vi forsøger at gøre linjen så ensartet og retfærdig som muligt, og drøfter ofte større og alvorligere indgreb internt så vidt muligt. Endvidere så er det ikke alle afsporinger i alle tråde vi bemærker, da vi er meget afhængige af at bruger indgiver anmeldelse, og at nogle afsporinger måske ikke bliver modereret er på ingen måde et fripas til at afspore som man lyster.

Dette indgreb er også drøftet internt og jeg har fået Administrators fulde opbakning til at trække en streg i sandet, da disse afsporinger er løbet løbsk på det sidste og brugerne ikke lod til at ville rette sig efter høflige henstillinger.

Hvorom alting, så er det den linje vi kører pt., og har man svært ved at gennemskue linjen kan jeg anbefale at man blot afholder sig fra at afspore og generelt overholder regelsættet på Eroguide.dk. Man har som bruger ikke pligt til at køre til grænsen af hvad der er tilladt.

Det er nok bare mig, i min verden, har bør man som admin udvise høflighed og have et ikke så latrinært sprog - at man kan tænke det, er jeg helt med på, men udadtil, skriver man ordentligt - men igen, det er nok bare mig!

Redigeret af Vildmand

Del dette indlæg


Link til indlæg
Vildmand skrev, for 4 minutter siden:

Det er nok bare mig, i min verden, har bør man som admin udvise høflighed og have et ikke så latrinært sprog - at man kan tænke det, er jeg helt med på, men udadtil, skriver man ordentligt - men igen, det er nok bare mig!

Mej, det er ikke bare dig. Når man har nærmest uindskrænket magt og indflydelse på et område, som netop Kurator har, har man efter min mening en ekstra forpligtigelse til en ydmyg og værdig tilgang til sit "embede", den mangler jeg endnu at se Kurator demonstrere, i stedet fornemmer jeg en magtbrynde demonstreret og som gerne får mig til at tænke på  CoAdmin på Venuslogen.

Men Vildmand, beskeden til os er : "Kan i ikke lide lugten i bageriet kan i bare fu... af, der kommer andre i jeres sted" og det er jo også rigtigt :D 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Ledvogter skrev, for 10 timer siden:

Det har du misforstået. En advarsel udløber ikke, men når man når op på 3, så får man karantæne i 14 dage eller en måned, og så er den potte ovre. Man bliver ikke endegyldigt udelukket.

Okay :)  

Der stod bare i det som comeback skrev i tråd starten, at den aldrig ville udløbe, men det er så bare en default tekst, kan jeg forstå :)

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
holstebronx skrev, for 11 minutter siden:

Okay :)  

Der stod bare i det som comeback skrev i tråd starten, at den aldrig ville udløbe, men det er så bare en default tekst, kan jeg forstå :)

 

Det gælder kun comeback - han skal jo være i en ekstra kort snor :P

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Som udgangspunkt fungerer det således: man får først to advarsler og tredje gang får man så en karantæne, typisk på 14 dage men det afhænger af overtrædelsen. Efterfølgende har man så ikke tre nye advarsler, men så vil der typisk falde en ny karantæne ved overtrædelser. Brugerne må lære at rette sig efter regelsættet og vore henstillinger, og efter 2 advarsler og en karantæne burde de fleste have forstået budskabet.

Ved grovere overtrædelser har vi givet direkte karantæne og endda i nogle tilfælde direkte udelukkelse, det er også sket at vi har givet en karantæne istedet for anden advarsel. Det beror altid på en individuel vurdering af den enkelte sag og bliver som oftest drøftet internt.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Se nu kender man / vi regel sættet og der opstår ingen forvirring :)   

Dermed sagt skal man jo ikke bevidst gå til grænsen. 

 

 

Redigeret af holstebronx

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, for 39 minutter siden:

Det gælder kun comeback - han skal jo være i en ekstra kort snor :P

Nu du er så morsom og klog, så fortæl mig lige, hvad dette betyder på almindelig dansk:        Straf:      Given 1 points which will never expire. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Delphi
comeback skrev, for 5 minutter siden:

fortæl mig lige, hvad dette betyder på almindelig dansk:        Straf:      Given 1 points which will never expire. 

Som Kurator skriver, så betyder det at dit ene point ikke bliver nulstillet, om du skulle få en karantæne... Men hvorfor dog stræbe efter dét? :wink:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo
Kurator skrev, for 13 timer siden:

Vi har gennem længere tid forsøgt med henstillinger og oprydning i diverse tråde at for folk til at forstå at man ikke skal fylde anmeldelser og efterlysninger med generel debat, personkampe og ligegyldige pjatindlæg. Det har desværre vist sig ikke at være muligt at nå ind til brugerne af den vej så nu prøver vi noget andet, nemlig konsekvens.

Alle de brugere som har fået en advarsel eller karantæne i denne sag er gamle brugere som med sikkerhed har set disse henstillinger et utal af gange, og alligevel vælger de at skide højt og flot på det. At man ikke personligt har fået en henstilling for at afspore før er jo ikke et fripas til at man så bare kan afspore, og at brokke sig over at man ikke har fået en henstilling først virker mig en anelse forkælet. Der har været givet et hav af henstillinger så alle har udemærket godt været klar over at det ikke er i orden.

Det er ikke muligt at udføre millimeter retfærdighed her på Eroguide.dk - vi i moderator teamet er forskellige mennesker og griber tingene forskelligt an. Vi forsøger at gøre linjen så ensartet og retfærdig som muligt, og drøfter ofte større og alvorligere indgreb internt så vidt muligt. Endvidere så er det ikke alle afsporinger i alle tråde vi bemærker, da vi er meget afhængige af at bruger indgiver anmeldelse, og at nogle afsporinger måske ikke bliver modereret er på ingen måde et fripas til at afspore som man lyster.

Dette indgreb er også drøftet internt og jeg har fået Administrators fulde opbakning til at trække en streg i sandet, da disse afsporinger er løbet løbsk på det sidste og brugerne ikke lod til at ville rette sig efter høflige henstillinger.

Hvorom alting, så er det den linje vi kører pt., og har man svært ved at gennemskue linjen kan jeg anbefale at man blot afholder sig fra at afspore og generelt overholder regelsættet på Eroguide.dk. Man har som bruger ikke pligt til at køre til grænsen af hvad der er tilladt.

 

Jeg har ikke fulgt med i de tråde, hvor der er givet advarsler, så der er selvfølgelig noget jeg ikke ved. Men umiddelbart virker det mærkeligt på mig at så mange brugere skulle have en adfærd som man fra moderationens side vil betegne som "syndig". 

 

Som det fremgår af denne tråd, er vi nogle stykker der vender os imod EG's afstraffelsessystem. Nogle af os finder det ydmygende, andre gør opmærksom på at vi er jo granvoksne mennesker de fleste af os. Det burde ikke være nødvendigt med en sådan behandlig. Man kunne bruge andre ord - uværdigt, uhensigtsmæssigt eller uetisk.

 

Jeg forstår godt at ledelsen ikke vil finde sig i regelbrud, men jeg synes bestemt man burde overveje at ændre sanktionssystemet.

Et advarselspoint er en straf. Det kan ikke være andet for tanken er jo at det skal lægges sammen med andre point, givet for andre forhold, og så falder hammeren.

En karantæne, derimod, behøver ikke ses som en straf. Hvis man gav tre dages karantæne for et gentaget regelbrud, så ville det helt sikkert have en effekt, og der ville næppe være så mange sure miner efterfølgende. Heller ikke selvom overtrædelsen ikke var gjort med forsæt.  Noget andet derimod med advarselspointene som bliver stående i profilen til evig tid til irritation for brugeren der måske ikke længere kan huske, hvad det gik ud på.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Finder det mærkeligt og uden konsekvens at der i flere tråde er brugere der gør opmærksom på at et spørgsmålet er postet under Anmeldelser og ikke i Efterlysninger, uden at det giver advarsels point.

Jeg savner lidt mere konsekvens. Det virker lidt som Moderatorenes humør har indflydelse på hvornår der gives advarsels point.

Redigeret af JK1

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...