Hop til indhold
Gæst

Ny moderatorlinie ?

Recommended Posts

Gæst

Jeg undrer mig ret meget. Jeg har fået et advarselspoint af Kurator sammen med  x antal andre personer pga som han skriver:

Jeg har nu slettet 12 svar i denne tråd da ikke et eneste indeholdt et brugbart svar på trådstarters efterlysning. Det har jeg måtte gøre ret ofte på det seneste og der er brugere som gentager den adfærd gang på gang og ikke vil respektere vores regelsæt og henstillinger. Der vil nu blive uddelt advarsel eller karantæne til synderne.

Jeg kan ikke finde noget i reglerne omkring dette, højst en ret bred fortolkning af §21.

Jeg har vist nok skrevet et eller to indlæg, ingen af dem synes jeg var afsporing; og jeg har på intet tidspunkt set eller læst noget fra Kurator om, at det er en 'gentagelse af min adfærd gang på gang' eller 'mangel på respekt for EG's regelsæt og henstillinger' . Jeg har på intet tidspunkt fået nogen henstilling eller lignende, så hans begrundelse er åbenbart bare opfundet til lejligheden fordi nogen/noget har pisset ham af eller også skal der være en form for kollektiv straf.

At afsporinger har været accepteret i stor stil i lang tid er vist ikke noget nyt, så hvis man ændrer måden at moderere så radikalt, bør det vel meldes ud fa ledelsens side, at dette ikke accepteres længere og man vil følge EG's retningslinier. Det er vel derfor, at der er et board, der hedder 'Meddelelser fra Eroguide.dk', er det ikke for at fortælle om ændringer?.

At jeg har fået et strafpoint fra en moderator, Given 1 points which will never expire. får mig ikke til at ligge søvnløs.

Og egentlig synes jeg, at det er fint at stramme op omkring afsporinger og i øvrigt også personangreb, men jeg mener så også, at når det har været accepteret hidtil, så bør man gøre opmærksom på, at moderationen nu ændres markant fremover.

 

Venligst

comeback

Redigeret af comeback

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg deler ikke opfattelsen af at afsporinger har været accepteret i stor stil - ofte har moderationen måtte henstille til at man holder sig til emnet...

Haps ... Nu kom ulven sgu :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Display skrev, for 39 minutter siden:

Jeg deler ikke opfattelsen af at afsporinger har været accepteret i stor stil - ofte har moderationen måtte henstille til at man holder sig til emnet...

Fair nok, så har vi bare en forskellig opfattelse af moderationen (eller mangel på samme) på EG. Måske kan det, skyldes at jeg meget sjældent læser anmeldelser og efterlysninger, så jeg synes at Kurator overreagerer i den grad.

Hvis det ikke er grunden må jeg ligesom andre overveje, om det er OK at indføre en helt ny moderationslinie uden at der gøres opmærksom på det.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
comeback skrev, for 7 timer siden:

Fair nok, så har vi bare en forskellig opfattelse af moderationen (eller mangel på samme) på EG. Måske kan det, skyldes at jeg meget sjældent læser anmeldelser og efterlysninger, så jeg synes at Kurator overreagerer i den grad.

Hvis det ikke er grunden må jeg ligesom andre overveje, om det er OK at indføre en helt ny moderationslinie uden at der gøres opmærksom på det.

Der er flere gange, inden for de seneste uger, blevet gjort opmærksomt på at der er strammet op på sanktionerne når en tråd afspores. Så der er absolut ingen grund til at pive her. 

Moderations linien er ikke ny, sådan har det altid været. Nu er der, som jeg forstår det, blot tildelt flere frihedsgrader, til de enkelte moderatorer, idet der jo ikke er en daglig leder af teamet mere ;) 

Den med rødt markerede linie forstår jeg ikke. Hvis dine overvejelser bringer dig frem til at det ikke er ok, hvad vil du så gøre???? :) 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
comeback skrev, for 11 timer siden:

Fair nok, så har vi bare en forskellig opfattelse af moderationen (eller mangel på samme) på EG. Måske kan det, skyldes at jeg meget sjældent læser anmeldelser og efterlysninger, så jeg synes at Kurator overreagerer i den grad.

Hvis det ikke er grunden må jeg ligesom andre overveje, om det er OK at indføre en helt ny moderationslinie uden at der gøres opmærksom på det.

Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, skal du bare finde et andet sted.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 39 minutter siden:

Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet, skal du bare finde et andet sted.

Jeg læser ikke Comeback indlæg som brok og en stærk utilfredshed med moderationslinien. Jeg ser det derimod som et indlæg der ligger op til en sober debat.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Bluejacket skrev, for 2 minutter siden:

Jeg læser ikke Comeback indlæg som brok og en stærk utilfredshed med moderationslinien. Jeg ser det derimod som et indlæg der ligger op til en sober debat.

Jeg synes det lyder som brok og regelrytteri.  Citat fra Comeback:  "Jeg kan ikke finde noget i reglerne omkring dette, højst en ret bred fortolkning af §21. "

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 2 minutter siden:

Jeg synes det lyder som brok og regelrytteri.  Citat fra Comeback:  "Jeg kan ikke finde noget i reglerne omkring dette, højst en ret bred fortolkning af §21. "

Det er du da bestemt også i din gode ret til at mene. Andre kan så finde det relevant at sludre lidt omkring den linje der er langt, eller måske mangel på samme, hvis man ikke kan få øje på en bestemt linje. Det behøver jo således ikke at være et udtryk for, at man ikke synes om at være på EG med eller uden "slingre kurs".

Jeg selv nyder da at være på denne portal, men det betyder da ikke da ikke, at jeg ikke lejlighedsvis kan undre mig lidt over forskellige udmeldinger og handlinger når der skal modereres.  Jeg kan sådant set ikke få øje på, hvorfor det skal være nødvendigt at skrive at hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man da bare forsvinde, hvis en profil har noget på hjerte eller bare føler et behov for at få nogle ting vendt.

I øvrigt synes jeg da også, at han giver udtryk for, at det er helt ok, at der strammes op få forskellige former for adfærd på EG.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

I har nok bemærket at vores moderator også er mennesker, de er ikke ufejlbare, nogle af moderatorne har kortere lunter end andre, men som team synes jeg de gør det godt.

Jeg læser at Comeback med denne tråd vil fremhæve at han fik et strafpoint (uretfærdig mener han selv). Havde han ikke fået dette strafpoint ville han  aldrig havde oprettet denne tråd. Så det er brok i mine øjne, (en skjult dagsorden om du vil).

Citat fra Comeback:

"Jeg har vist nok skrevet et eller to indlæg, ingen af dem synes jeg var afsporing;"

"At jeg har fået et strafpoint fra en moderator, Given 1 points which will never expire."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 5 timer siden:

Der er flere gange, inden for de seneste uger, blevet gjort opmærksomt på at der er strammet op på sanktionerne når en tråd afspores. Så der er absolut ingen grund til at pive her. 

Moderations linien er ikke ny, sådan har det altid været. Nu er der, som jeg forstår det, blot tildelt flere frihedsgrader, til de enkelte moderatorer, idet der jo ikke er en daglig leder af teamet mere ;) 

Den med rødt markerede linie forstår jeg ikke. Hvis dine overvejelser bringer dig frem til at det ikke er ok, hvad vil du så gøre???? :) 

 

 

 

Strammet op...  Det kan man ikke skrive i en tråd om efterlysning af Nanna fra Sydhavnen. Det skal da gøres i en tråd for sig, eller?!  

Personligt går jeg mere ind for korte karantæner, end advarseler som aldrig udløber og dermed kan ende i en endegyldig udelukkelse. ( hvis vi snakker om brok og afsporing ). 

Fx. Ved afsporing så var det da bedre at uddele 1 uges karantæne end at låse en ellers udmærket tråd, hvor to tosser pludselig på side 10 har ødelagt en ellers fin tråd for mange andre. 

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
holstebronx skrev, for 2 minutter siden:

 

1.Strammet op...  Det kan man ikke skrive i en tråd om efterlysning af Nanna fra Sydhavnen. Det skal da gøres i en tråd for sig, eller?!  

2.Personligt går jeg mere ind for korte karantæner, end advarseler som aldrig udløber og dermed kan ende i en endegyldig udelukkelse. ( hvis vi snakker om brok og afsporing ). 

3. Fx. Ved afsporing så var det da bedre at uddele 1 uges karantæne end at låse en ellers udmærket tråd, hvor to tosser pludselig på side 10 har ødelagt en ellers fin tråd for mange andre. 

 

 

1. Du har en pointe

2 . Ja det mener jeg også er mere "opdragende" 

3. Helt enig. Der har været nogle tråde som det var meget ærgerligt de blev låst

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 3 minutter siden:

1. Du har en pointe

2 . Ja det mener jeg også er mere "opdragende" 

3. Helt enig. Der har været nogle tråde som det var meget ærgerligt de blev låst

 

Der kommer helt sikkert mange rapporter / anmeldelser ind, og det er mest effektivt med en hurtig "domsafsigelse".  

Men moderatorerne skal jo være nogen som ELSKER E.G. :)  

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Nille skrev, for 21 minutter siden:

I har nok bemærket at vores moderator også er mennesker, de er ikke ufejlbare, nogle af moderatorne har kortere lunter end andre, men som team synes jeg de gør det godt.

Ja de er selvfølgelig ikke ufejlbarlige, men hvis de har lavet fejl, så må de lave dem om. Jeg synes at Kurator's reaktion i den tråd var helt ude af proportioner. Han kunne have nøjedes med at slette de 12 svar, som han mente var en afsporing fremfor at give advarselspoint og karantæne til "synderne" (citat). 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 19 minutter siden:

Ja de er selvfølgelig ikke ufejlbarlige, men hvis de har lavet fejl, så må de lave dem om. Jeg synes at Kurator's reaktion i den tråd var helt ude af proportioner. Han kunne have nøjedes med at slette de 12 svar, som han mente var en afsporing fremfor at give advarselspoint og karantæne til "synderne" (citat).

 

Og hvordan lærer folk at de ikke skal afspore en tråd hvis det eneste der sker er at deres indlæg bliver slettet?..

Og dem som fik advarselspoint havde nok afsporet gentagne gange..

Hvor slemt er et advarselspoint egentlig? Ikke meget straf over det... Folk som afsporer burde få en løftet pegefinder af en Mod, og sker det så igen, så et advarselspoint, sker det igen, så er det karantæne tid.. Alle gode gange 3. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hvor kan man læse hvad det har af betydning og konsekvens at man er blevet tildelt et advarsels point for at gøre opmærksom på at en efterlysning er bragt under anmeldelser?

Redigeret af JK1

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Kausten skrev, for 21 minutter siden:

Og hvordan lærer folk at de ikke skal afspore en tråd hvis det eneste der sker er at deres indlæg bliver slettet?..

Det gør de ved at de gentagne gange får en venlig henstilling i tråden om at de skal stoppe deres afsporinger. Moderatorerne kan også sende en PB til folk, eller låse tråden.
Jeg synes, at det er en ydmygelse at uddele advarsels point (der aldrig forsvinder) og karantæne til folk. Vi skal ikke glemme at vi er voksne mennesker og vi er ikke på arto. Selvfølgelig kan der altid være enkelte tilfælde, hvor det er nødvendigt.  

 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg

Og jeg synes ikke man skal oprette en tråd hvor man brokker sig over admin eller moderatorer - det kan man (sgu) tage internt med dem. Det er lidt "it's my way or the highway" = hvis man vil være her, så følger man de regler der er opstillet - og de fortolkninger der udøves moderering efter.

 

Redigeret af SuperFucker

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Michelangelo

Jeg synes at det helt fint at Comeback opretter denne tråd. Hvad i alt verden ville det hjælpe at kontakte ledelsen internt?  Er der nogle eksempler på at ledelsen har vist sig imødekommende overfor kritik?

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man gå. Javel, men det er sidste udvej. Langt mere rimeligt at rejse spørgsmålet i forum, så der kan komme en debat ud af det.

Som vi kan se på det der er skrevet indtil nu, er der selvfølgelig delte meninger, men en del har det synspunkt som jeg hele tiden har haft, nemlig at afstraffelsessystememet med advarselspoint der aldrig forældes, og hvor man efter to tildeles karantæne, virker ydmygende og ikke virker efter hensigten. Samtidig kommer der indlysende bud på, hvad dette system kunne erstattes af.

 

At systemet ikke forlængst er taget op til revision, viser hvor svært det er at råbe ledelsen op.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg synes bestemt også, at man skal tage diverse tiltag for at sikre, at specielt anmeldelser "renses" for afsporinger der ikke har relevans. På den anden side har jeg fuld forståelse for, at der kan nævnes ting i en anmeldelser, som en del profiler simpelthen har svært ved at se overhørigt, mig selv inklusiv.  Nu fremhæver jeg så anmeldelser, fordi det adskiller sig fra eksempelvis debattråde ved at omhandle en bestemt GP.

Ser jeg på de almindelige debattråde, så er det mit indtryk eller i hvert fald mit håb, at de såkaldte afsporinger vurderes på et lidt andet grundlag. En debattråd kan i min optik sagtens udvikle sig fra emnet, uden at tråden derved bliver uinteressant eller mister sin værdi. I mange tilfælde, alt afhængigt at drejningen, vil jeg hævde at det sagtens kan være et plus for nogen og for andre opfattes som afsporing.

Jeg er ikke belastet af en særlig viden omkring karantæne ramte profiler, men jeg tror langt hen af vejen, at når denne sanktion anvendes, så sker det efter grundig overvejelse. Omvendt tror jeg så heller ikke på, at nogen kan moderere uden at være subjektiv. Alle profiler er jo også subjektive i deres vurdering af f.eks "Er der nogen der får længere snor en andre".

Nu ved jeg så ikke om der findes værktøjer til nærværende site, som muliggør, at man nemt kan flytte en stribe indlæg til en ny og selvstændig tråd. Jeg kan godt forestille mig situationer, hvor man kunne tænke "Det er egentligt nogle relevante indlæg skrevet i anstændig tone, men det hører bare ikke til i en anmeldelse". Så i stedet for at låse tråden eller slette indlæggene, kunne disse med fordel flyttes til en ny tråd. Det kunne jo være et alternativ som kunne anvendes alt afhængig af situationen.

Omvendt har jeg fuld forståelse for, at hvis man gentagne gange har haft fat i de samme profiler, uden mærkbar ændring, så må der tages konsekvenser i brug. Og afslutningsvis vil jeg gerne sige "Jeg har dyb respekt for det ulønnede og store arbejde der ligges i drive denne super gode site. Jeg håber da også at de er ok, at debattere emnet moderation.

 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Fran skrev, for 52 minutter siden:

Jeg synes at det helt fint at Comeback opretter denne tråd. Hvad i alt verden ville det hjælpe at kontakte ledelsen internt?  Er der nogle eksempler på at ledelsen har vist sig imødekommende overfor kritik?

Hvis man ikke kan lide lugten i bageriet, så kan man gå. Javel, men det er sidste udvej. Langt mere rimeligt at rejse spørgsmålet i forum, så der kan komme en debat ud af det.

Som vi kan se på det der er skrevet indtil nu, er der selvfølgelig delte meninger, men en del har det synspunkt som jeg hele tiden har haft, nemlig at afstraffelsessystememet med advarselspoint der aldrig forældes, og hvor man efter to tildeles karantæne, virker ydmygende og ikke virker efter hensigten. Samtidig kommer der indlysende bud på, hvad dette system kunne erstattes af.

 

At systemet ikke forlængst er taget op til revision, viser hvor svært det er at råbe ledelsen op.

Enig, det er også lige lovlig slapt at vinderen af den sidste konkurrence ikke er fundet, da den blev afsluttet for lang tid siden.

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
gerog skrev, for 52 minutter siden:

Enig, det er også lige lovlig slapt at vinderen af den sidste konkurrence ikke er fundet, da den blev afsluttet for lang tid siden.

Det ved vi jo rent faktisk ikke. Ingen siger at vinderen absolut skal offentliggøres. Der er jo mange faktorer der kan spille ind. Det kan jo være at den tilsyneladende åbentlyse vinder, ikke har mulighed for at nyde sin præmie, og dermed begynder et sikkert ret stort arbejde med at finde nr 2, der så skal kontaktes, osv. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Aarhuselsker skrev, for 6 minutter siden:

Det ved vi jo rent faktisk ikke. Ingen siger at vinderen absolut skal offentliggøres. Der er jo mange faktorer der kan spille ind. Det kan jo være at den tilsyneladende åbentlyse vinder, ikke har mulighed for at nyde sin præmie, og dermed begynder et sikkert ret stort arbejde med at finde nr 2, der så skal kontaktes, osv. 

Derfor kan man jo godt skrive, at vinderen er fundet uden at nævne navnet på brugeren.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Troldmand - jeg kan desværre ikke citere i det miljø jeg skriver fra.
Du skriver sådan:
Det gør de ved at de gentagne gange får en venlig henstilling i tråden om at de skal stoppe deres afsporinger. Moderatorerne kan også sende en PB til folk, eller låse tråden.
Jeg synes, at det er en ydmygelse at uddele advarsels point (der aldrig forsvinder) og karantæne til folk. Vi skal ikke glemme at vi er voksne mennesker og vi er ikke på arto. Selvfølgelig kan der altid være enkelte tilfælde, hvor det er nødvendigt.

Det er altså ikke helt rigtigt, jeg har kendskab til en der uden varsel blev smidt ud, hvad der gik forud, skal jeg ikke gøre mig klog på, men det VAR uden varsel.
Jeg har intet problem med advarsler, de er jo givet ud fra en vurdering.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Aarhuselsker
gerog skrev, for 2 minutter siden:

Derfor kan man jo godt skrive, at vinderen er fundet uden at nævne navnet på brugeren.

Jae, men hva nu hvis man ikke har fundet en vinder? Altså den person som er så heldig at få tid sammen med Dani.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...