Hop til indhold
Viborgsearch

Bliver truet / afpresset af alfons

Recommended Posts

Viborgsearch skrev, for 19 timer siden:

Jeg vil tro nummeret er taletidskort, men ja, der er da nogle kriminerende SMS'er. Men så skal man jo have fat i deres tlf for at kunne bevise noget, eller alfonsen skal have den på sig ved evt. anholdelse. Jeg tvivler dog på politiet gider gøre sig den helt store ulejlighed med en sag som denne.

Hvis nogen vil vide hvem det er, kan de sende en PM så skal jeg nok give link til luderen.

Mht adresse fik jeg bare at vide at jeg skulle møde op på en bestemt gade, fik ikke nogen præcis adresse.

 

Det er altså ikke det store problem for politiet at finde frem til ejeren af telefonen selvom der bruges talatidskort købt på en tankstation.

Alle opkald, sms mm efterlader et spor i form af et IMEI nummer. Det er ID på selve telefonen og kan ikke bare laves om, så det er ligegyldigt om han bytter taletidskort eller ej.

Hvis han truer dig fysisk så SKAL du anmelde ham til politiet. Vi kan da ikke have bumser rundtomrking  der truer folk. Nu skal du ikke lade dig kyse eller gåpå af et ligegydigt klamt fjols- det ville være pinligt.

Redigeret af jhansen

Del dette indlæg


Link til indlæg
jhansen skrev, den 2/11/2015 14.23.52:

Det er altså ikke det store problem for politiet at finde frem til ejeren af telefonen selvom der bruges talatidskort købt på en tankstation.

Alle opkald, sms mm efterlader et spor i form af et IMEI nummer. Det er ID på selve telefonen og kan ikke bare laves om, så det er ligegyldigt om han bytter taletidskort eller ej.

Hvis han truer dig fysisk så SKAL du anmelde ham til politiet. Vi kan da ikke have bumser rundtomrking  der truer folk. Nu skal du ikke lade dig kyse eller gåpå af et ligegydigt klamt fjols- det ville være pinligt.

Medmindre man har købt en billig telefon i Bilka til formålet. Så det svært at spore.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 56 minutter siden:

Medmindre man har købt en billig telefon i Bilka til formålet. Så det svært at spore.

Mon så det er en fra før århundredskiftet med udvendig antenne og håndsving!!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
gerog skrev, 1 time siden:

Medmindre man har købt en billig telefon i Bilka til formålet. Så det svært at spore.

Det er ikke korrekt gerog.

Alle mobiltelefoner har et IMEI nummer og kan derfor spores. 

Politiet kan henvende sig til teleselskabet og få oplysninger om hvilke mobilmaster telefonen har været på i et givent tidspunkt, og ud fra disse oplysninger kan de nemt finde frem til hvor gerningsmanden har været. Oplysningerne om position gemmes hos mobilselskabet i en lang periode.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, 1 time siden:

Medmindre man har købt en billig telefon i Bilka til formålet. Så det svært at spore.

Du bliver registreret når du køber en telefon...ellers kan du slet ikke sende sms.

SMS, samtale eller hvad du ellers finder på så sendes der et såkalt IMEI nummer med. Det har intet med telefonnummer at gøre men identificerer det fysiske  telefon.Derfor kan en vilkårlig samtale spores til den der har købt telefonen.

Så om du køber det i Bilka eller hvor som helst så kan det spores. Mon ikke der også er registrering af mobilmaster, telefonkort, SMS forsendelse knyttet til IMEI nummer. Uanset hvad du gør så er du på røven hvis du vil være anonym. Det kan ikke lade sig gøre!

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Ja og jeg kan tilføje at IMEI nummeret bliver registreret på netværket, hvergang der sker aktivitet fra telefonen (altså bliver ringet op eller sendt sms) og de kan også finde ud af hvilken mast som telefonen var på. 

Redigeret af troldmanden

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 5 minutter siden:

Ja og jeg kan tilføje at IMEI nummeret bliver registreret på netværket, hvergang der sker aktivitet fra telefonen (altså bliver ringet op eller sendt sms) og de kan også finde ud af hvilken mast som telefonen var på. 

Jeps. Det er en del af GSM protokollen takket være krav fra den svenske efterrretningstjeneste. Nokia og Ericcson telefoner kunne bruges til aflytning selvom de var slukket hvis jeg ellers husker ret. Det kom frem  i slut halffemserne.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Altså det kan sagtens lade sig gøre at gå i bilka og købe en mobil uden at blive registreret.

Bare betal med kontanter og man er ude af butikken på 5 min.

Det samme gælder med taletidskort. De kan jo købes i enhver kiosk og det samme med optankning af dem. Og her betales der også med kontanter. Så er man ikke registreret. Og det er stort set umuligt for pomitiet at bevise hvem der bruger telefonen med mindre man ringer hjem til mor hver dag.

 

Når man tænder en mobil uanset om der er simkort i eller ej sender den sit imei nummer til masten for at fortælle hvor den er. Derfor er det også muligt at ringe 112 fra en mobil uden simkort.

Sætter man et simkort i bliver der udsendt både simkort nummer og telefonnummer og imei nummer hver gang mobilen bruges og hver gang den skifter mast.

De data logges af teleudbyderne i noget tid men ingen ved hvor lang tid. Det samme gør de data om hvilken mast man har været på.

Før 2013 mener jeg det var skulle alt data logges i min 5 år. Det var en del af terror lovgivningen der gjorde det muligt. Det vil sige at alle ens samtaler blev båndet og ens smser gemt og hvilke hjemmesider man har været inde og kigge på og ens ca position ud fra sendestyrke på den mast man har været på.

Så det var en nem sag for politiet at lytte med på hvad et bestemt nummer var blevet brugt til.

Idag skal teleselskaberne ikke gemme data i 5 år men mon ikke de stadig gør det da det jo er muligt at gøre da systemet allerede er sat op.

 

Grunden til at det er så nemt at spore folk via mobilmaster er måden systemet virker på.

Hver mast er bygget op af x antal celler som kan have et max antal brugere på af gangen. Så hvis ikke man flytter sin mobil vil den som regl finde 1 celle at blive på med mindre den celle bliver fyldt og der ikke er plads til flere mobiler på den celle. Så bliver den mobil der har været på længest til uden brug smidt af ved at mobilen bliver bedt om at finde en ny celle at forbinde til. På den måde kan en mobil der ligger hjemme spores ned til ca 10m nøjagtighed inde i byerne.

Det er også derfor telenor for nogle år siden kørte en sendevogn ud til større begivenheder. På den måde kunne de klare mange flere opkald end normalt uden afbrydelser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
jhansen skrev, for 8 timer siden:

Du bliver registreret når du køber en telefon...ellers kan du slet ikke sende sms.

SMS, samtale eller hvad du ellers finder på så sendes der et såkalt IMEI nummer med. Det har intet med telefonnummer at gøre men identificerer det fysiske  telefon. Derfor kan en vilkårlig samtale spores til den der har købt telefonen.


Så om du køber det i Bilka eller hvor som helst så kan det spores. Mon ikke der også er registrering af mobilmaster, telefonkort, SMS forsendelse knyttet til IMEI nummer. Uanset hvad du gør så er du på røven hvis du vil være anonym. Det kan ikke lade sig gøre!

 

Det ved jeg.

Men hvis du har to telefoner, en iphone og billig fra bilka, hvor sidstnævnte bruges til kriminalitet. Så det sværere at spore, da det ikke er den primære. Især hvis man kun bruger den i byerne hvor man ikke selv holder til, fordi så det jo ligemeget med hvilken mast der er registreret et forbrug hos.
 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 7 minutter siden:

Det ved jeg.

Men hvis du har to telefoner, en iphone og billig fra bilka, hvor sidstnævnte bruges til kriminalitet. Så det sværere at spore, da det ikke er den primære. Især hvis man kun bruger den i byerne hvor man ikke selv holder til, fordi så det jo ligemeget med hvilken mast der er registreret et forbrug hos.
 

Du har selvfølgelig ret med sporbarheden, men så kommer datamining til hjælp.

Hvis du tænder begge dine telefoner ofte, så kan man slutte  at de nok tilhører samme person, da de mange gange er på de samme master (jeg mener endda man kan finde position udfra triangulering - husker en sag med Bandidos rockere på Sjælland der netop brugte en "kriminal" telefon).

Hvis skiderikkerne gerne vil have fat i dig så får de nok fat i dig alligevel :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
jhansen skrev, Lige nu:

Du har selvfølgelig ret med sporbarheden, men så kommer datamining til hjælp.

Hvis du tænder begge dine telefoner ofte, så kan man slutte  at de nok tilhører samme person, da de mange gange er på de samme master (jeg mener endda man kan finde position udfra triangulering - husker en sag med Bandidos rockere på Sjælland der netop brugte en "kriminal" telefon).

Hvis skiderikkerne gerne vil have fat i dig så får de nok fat i dig alligevel :)

Kan andre personer end teleudbydere og politiet få fat i disse oplysninger?

Men når alt kommer til alt, så kan man altid nægte sig skyldig i retten. Derefter får vedkommende en latterlig lav straf, selvom der er stærke beviser for at vedkommende har haft "fingrene nede i kagedåsen".

Del dette indlæg


Link til indlæg
Peterpedal skrev, for 8 timer siden:

Altså det kan sagtens lade sig gøre at gå i bilka og købe en mobil uden at blive registreret.

Bare betal med kontanter og man er ude af butikken på 5 min.

Det samme gælder med taletidskort. De kan jo købes i enhver kiosk og det samme med optankning af dem. Og her betales der også med kontanter. Så er man ikke registreret. Og det er stort set umuligt for pomitiet at bevise hvem der bruger telefonen med mindre man ringer hjem til mor hver dag.

I forbindelse med en terrorbombning i Rusland - udløst via SMS - blev der spærret for uregistrerede IMEI numre. JEg købte netop et i Bilka som ekstra telefon og pludselig kunne den ikke modtage SMS.

Bruger du den samtidigt som en anden almindelig telefon er det sket med anonymiteten.

 

Peterpedal skrev, for 8 timer siden:

Når man tænder en mobil uanset om der er simkort i eller ej sender den sit imei nummer til masten for at fortælle hvor den er. Derfor er det også muligt at ringe 112 fra en mobil uden simkort.

Sætter man et simkort i bliver der udsendt både simkort nummer og telefonnummer og imei nummer hver gang mobilen bruges og hver gang den skifter mast.

De data logges af teleudbyderne i noget tid men ingen ved hvor lang tid. Det samme gør de data om hvilken mast man har været på.

Før 2013 mener jeg det var skulle alt data logges i min 5 år. Det var en del af terror lovgivningen der gjorde det muligt. Det vil sige at alle ens samtaler blev båndet og ens smser gemt og hvilke hjemmesider man har været inde og kigge på og ens ca position ud fra sendestyrke på den mast man har været på.

Tror det bare er metadata og ikke samtaler. Det fylder en hel del.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 3 minutter siden:

Kan andre personer end teleudbydere og politiet få fat i disse oplysninger?

Men når alt kommer til alt, så kan man altid nægte sig skyldig i retten. Derefter får vedkommende en latterlig lav straf, selvom der er stærke beviser for at vedkommende har haft "fingrene nede i kagedåsen".

 

Officielt er det kun politiet med en dommerkendelse . Jeg formoder der ikke er ændret i reglerne. Teleudbydere må selvfølgelig heller ikke som privat selskab.

Geografisk position har Apple og Google styr på pga Android og IOS. De kender de trådløse netværk så hvis du er på nettet med mobil kender de din position og det samme hvis du bruger Safari eller Chrome.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 4 timer siden:

Kan andre personer end teleudbydere og politiet få fat i disse oplysninger?

Ja det kan de. Der var en tråd sidste år hvor en GP  arbejdede for et teleselskab og udleverede oplysninger så vidt jeg husker. Hurra for anonymiteten.
Personer der har kontakter til en der arbejder for teleselskaber en guldgrube af oplysninger.

Skal prøve at finde omtalte tråd.

Edit - https://www.eroguide.dk/forum/topic/17146-hj%C3%A6lp-til-valg-af-taletidskort/?page=2

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
BigDick skrev, for 33 minutter siden:

Ja det kan de. Der var en tråd sidste år hvor en GP  arbejdede for et teleselskab og udleverede oplysninger så vidt jeg husker. Hurra for anonymiteten.
Personer der har kontakter til en der arbejder for teleselskaber en guldgrube af oplysninger.

Skal prøve at finde omtalte tråd.

Har man som medarbejder i et teleselskab adgang til disse oplysninger kun blandt kunderne eller bruger telebranchen en fælles database?

Redigeret af gerog

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, for 43 minutter siden:

Har man som medarbejder i et teleselskab adgang til disse oplysninger kun blandt kunderne eller bruger telebranchen en fælles database?

Bliver dig svar skyldig i dit spørgsmål, indtil videre.

EDIT _  Informationerne bliver ifølge velunderrettet kilde, opbevaret i en ekstern central database, registreret efter IMEI nummer
Den enkelte ansatte i et teleselskabet har IKKE adgang til disse oplysninger, kun alm. oplysninger. 

Div, henvendelser og forespørgsler på info. håndteres af eksterne personer.

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Viborgsearch skrev, den 10/31/2015, 10:35:41:

Hej

Jeg missede en date i går aftes, pigen svarede ikke da jeg var mødt frem. 

Får nu i dag sms beskeder om at jeg har kostet x antal timer osv. af samme tlf nr, der udgiver sig for at være pigens alfons. Er også blevet ringet op af hem nr.

Mit problem er, at de har min adresse og navn.

Ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre? Gå til Politiet? Nogen gode råd?

 

Heldigvis har jeg da fået tæv før, hehe...

Lav en ny aftale med pigen og se hvad der sker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BigDick skrev, Lige nu:

Også den jeg har linket til i det citerede, bare til side 2

Sorry min fejl. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 2 minutter siden:

Sorry min fejl. 

Alt forladt, grin.gif det kunne også være sket for mig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...