Hop til indhold
Viborgsearch

Bliver truet / afpresset af alfons

Recommended Posts

Hej

Jeg missede en date i går aftes, pigen svarede ikke da jeg var mødt frem. 

Får nu i dag sms beskeder om at jeg har kostet x antal timer osv. af samme tlf nr, der udgiver sig for at være pigens alfons. Er også blevet ringet op af hem nr.

Mit problem er, at de har min adresse og navn.

Ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre? Gå til Politiet? Nogen gode råd?

 

Heldigvis har jeg da fået tæv før, hehe...

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

Tror umiddelbart det er tomme trusler, de har mere at miste end dig. Men er det ikke således, så ring til politiet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det råd du bør følge: Gå til politiet.
Det jeg selv havde gjort: Opsøgt fjolset bag nummeret sammen med nogle venner.

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 13 minutter siden:

Det råd du bør følge: Gå til politiet.
Det jeg selv havde gjort: Opsøgt fjolset bag nummeret sammen med nogle venner.

Lige præcis, og få en "kammeratlig" samtale med røvhullet/-ne. 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
BigDick skrev, for 8 minutter siden:

Lige præcis, og få en "kammeratlig" samtale med røvhullet/-ne. 

Vrøvl.

Den eneste rigtige løsning er at slå koldt vand i blodet og gå til politiet. Det er rigtig dumt at ty til selvtægt.

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 6 minutter siden:

Vrøvl.

Den eneste rigtige løsning er at slå koldt vand i blodet og gå til politiet. Det er rigtig dumt at ty til selvtægt.

Selv vrøvl - nu lægger du jo mere i det end det jeg har skrevet, der er altså mange måder at få klaret en "kammeratlig" samtale på. 

Redigeret af BigDick

Del dette indlæg


Link til indlæg
troldmanden skrev, for 3 minutter siden:

Vrøvl.

Den eneste rigtige løsning er at slå koldt vand i blodet og gå til politiet. Det er rigtig dumt at ty til selvtægt.

 

Vrøvl

Som sagt, har de mere at miste end dig, fortæl fjolset det og han er færdig med at true dig...

troldmanden skrev, for 3 minutter siden:

usler, de har mere at miste end dig. Men er det ikke således, så ring til politiet...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
Viborgsearch skrev, for 36 minutter siden:

Tror jeg venter og ser hvad der sker. Hvis de bliver ved henvender jeg mig til politiet. 

Lyder fornuftigt og min dybeste medfølelse iøvrigt. Det er yderst ubehageligt at blive truet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Viborgsearch skrev, for 4 timer siden:

Får nu i dag sms beskeder om at jeg har kostet x antal timer osv. 

En pimp der hyler lidt... ignorér det. 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Claire skrev, for 7 timer siden:

Nu er det jo ikke lige frem lovligt at være alfons, så meld ham.

Det kræver at det kan bevises at han er alfons.

Det danske retssystem, det er tæt på at være skræddersyet til forbrydernes fordele frem for borgernes. Da man kan nægte sig skyldig til trods for afgørende beviser.

Del dette indlæg


Link til indlæg
gerog skrev, 1 time siden:

Det kræver at det kan bevises at han er alfons.

Det danske retssystem, det er tæt på at være skræddersyet til forbrydernes fordele frem for borgernes. Da man kan nægte sig skyldig til trods for afgørende beviser.

Alfonsen har vel sendt et par SMSer, indtalt på telefonsvarer - men hvis det er fra et ureg. taletidskort, kan det være svært at føre tilbage til en konkret person.

Jeg tror sådan set ikke du kan gøre andet end at ignorere fjolset.

Men det kunne være en hjælp til andre om du linkede til annoncen, så vi andre kunne undgå vedkommende - det virker som regel bedst at ramme disse typer på pengepungen.

Men jeg vil tro at han er en amatør/nystartet alfons, for en proff, ville jo bare komme videre i teksten og sige at han missede måske en deal i dag, men imorgen får han 3 nye - medmindre han driver virksomhed uden piger og bare laver bondefangeri, for netop at presse penge ud af folk, der ikke tør andet - men vær sikker på at har du først betalt lidt - så vil han blive ved med at presse dig - evt. i årevis. Pengeafpresning er vist bare en endnu alvorligere forbrydelse end alfonseri 8-)

- og det kunne du jo evt. forsøge at forklare ham - og afslutte med at skrive at henvender han sig igen, vil du gå til politiet!

Del dette indlæg


Link til indlæg
KF skrev, for 8 timer siden:

En pimp der hyler lidt... ignorér det. 

Ja det er jo set før, alt deres fucking piveri, også herinde.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Viborgsearch skrev, for 14 timer siden:

Jeg missede en date i går aftes, pigen svarede ikke da jeg var mødt frem. 

Får nu i dag sms beskeder om at jeg har kostet x antal timer osv. af samme tlf nr, der udgiver sig for at være pigens alfons. Er også blevet ringet op af hem nr.

Mit problem er, at de har min adresse og navn.

Kunne faktisk godt lyde som om det er ham her igen:

Taler han med bred jysk stemme - og opererer omkring Viborg?

Redigeret af Jernsvinet

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det kræver beviser ja og politiet skal da hellere ikke bruge ressourcer på en eller anden tilfældig, højrøstet tumpe. Men hvis det bliver ved eller TS føler sig truet, så skal det selvfølgelig meldes :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Du skriver "da du var mødt frem"? Var det på hendes/deres adresse for så har du jo den du kan give til politiet hvis de bliver ved.

Trusler om vold er aldrig godt, men ved man hvad adresse de opererer fra og de bliver ved med at chikanere kan man jo skrive at man sender alle beskederne videre til politiet og ikke mindst told og skat. Er pigen udlænding skal myndighederne også ind over det emne og så kan alfonsen få en sag om menneskehandel på nakken også hvis papirerne ikke er i orden.

Så vil han/de måske glemme de 800-1000-1500 kr det drejer sig om for det andet løber hurtigt op i mere.

At du har fået slag før betyder ikke du skal risikere noget. Lad myndighederne ordne det hvis de bliver ved.

Håber det er tomme ord og de snart glemmer det, for det er da noget træls pis at blive rodet ud i. Krydser fingre for at det ender ok for dig.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Mon politiet vil gøre andet end nedfælde anmeldelsen i døgnrapporten?

Politiet har pt andre (undskyld) vigtigere sager at tage sig af.

Men have det in mente, dersom det løber løbsk.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst
McQueen skrev, for 32 minutter siden:

Dum idé at opsøge en alfons med et team af slagsbrødre...

Nogle alfonser har jo også "brødre"...

Ja, i bund og grund handler det jo om hvem man kender :)

Redigeret af PrinceCharming

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jeg vil tro nummeret er taletidskort, men ja, der er da nogle kriminerende SMS'er. Men så skal man jo have fat i deres tlf for at kunne bevise noget, eller alfonsen skal have den på sig ved evt. anholdelse. Jeg tvivler dog på politiet gider gøre sig den helt store ulejlighed med en sag som denne.

Hvis nogen vil vide hvem det er, kan de sende en PM så skal jeg nok give link til luderen.

Mht adresse fik jeg bare at vide at jeg skulle møde op på en bestemt gade, fik ikke nogen præcis adresse.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Viborgsearch skrev, for 8 minutter siden:

Jeg vil tro nummeret er taletidskort, men ja, der er da nogle kriminerende SMS'er. Men så skal man jo have fat i deres tlf for at kunne bevise noget, eller alfonsen skal have den på sig ved evt. anholdelse. Jeg tvivler dog på politiet gider gøre sig den helt store ulejlighed med en sag som denne.

Hvis nogen vil vide hvem det er, kan de sende en PM så skal jeg nok give link til luderen.

Mht adresse fik jeg bare at vide at jeg skulle møde op på en bestemt gade, fik ikke nogen præcis adresse.

 

Jeg er bange for, at du har ret med hensyn til etatens energi til at efterforske sådan noget.

Men rent faktisk kan man spore telefonen og dens placering, hvis man gider bruge resourser på det.

Og hvis telefonen har været brugt med et almindeligt simkort, så kan det også spores tilbage til den bruger.

Redigeret af Onslow

Del dette indlæg


Link til indlæg
PrinceCharming skrev, for 16 timer siden:

Ja, i bund og grund handler det jo om hvem man kender :)

En ny rocker-/bandekrige under opsejling ? He he...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Politiet gør absolut intet i den her slags sager. Det beviser alt i har lært fra Veripigen.

Få dig en blockerapp til din telefon, bloker nummeret og hemmelige numre.. 

Skulle det så ske at han opsøger dig, hvilket jeg tænker aldrig ville ske, så er det jo nok en sag som politiet vil tage sig af, også selv om de har brugt taletidskort...

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...