Hop til indhold
Borende X

Oh, hellige enfold

Recommended Posts

Nu skal danske piger til at gå med slør, hvis ikke de vil udsætte sig for risikoen for voldtægt. Gør de det ikke, er de tilsyneladende selv ude om det. Oh, simplicitas!

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/teenage-debattoer-letpaaklaedte-kvinder-har-medansvar-for-voldtaegt/5794397

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Sakset fra BX's link:
"Voldtægter i Danmark

I følge de seneste tal fra Danmarks Statistik blev i alt 615 personer dømt for voldtægt i perioden fra 2004 til 2013 herhjemme.

Tallene afslører også, at indvandrere er klart overrepræsenteret i statistikken. Ud af de 615 dømte kommer 403 fra Danmark, mens 212 er indvandrere eller efterkommere af indvanderer."

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Tja......... Hvis man nu undersøgte lidt fakta omkring emnet voldtægt, kunne det jo være, at voldtægt ikke handler om påklædning

Blot for at nævne et par fakta:

80% af voldtægtsofrene kendte gerningsmanden.

Voldtægt handler ganske sjældent om sex, men derimod om magt og kontrol - Det handler derfor ikke om, at gerningsmanden skal pires via lækkert lingeri, korte kjoler osv.

 

Der er vist ingen grund til at bevæge sig yderlige ud af tangenten "let påklædte tiltrækker voldtægtforbrydere", da tesen ikke holder vand

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tja......... Hvis man nu undersøgte lidt fakta omkring emnet voldtægt, kunne det jo være, at voldtægt ikke handler om påklædning

Blot for at nævne et par fakta:

80% af voldtægtsofrene kendte gerningsmanden.

Voldtægt handler ganske sjældent om sex, men derimod om magt og kontrol - Det handler derfor ikke om, at gerningsmanden skal pires via lækkert lingeri, korte kjoler osv.

 

Der er vist ingen grund til at bevæge sig yderlige ud af tangenten "let påklædte tiltrækker voldtægtforbrydere", da tesen ikke holder vand

 

Selvfølgelig tiltrækker letpåklædte, velskabte piger/kvinder voldtægtsforbrydere, helt på samme måde, som vi andre bliver tiltrukket. :)

Men hele problematikken afspejler jo den trend, som langsomt sniger sig ind, flytning af ansvar over på ofrene.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror der er en del der ikke har læst hvad der skrives, og bare læser overskrifter eller med et halvt øje. Det er vel forventeligt. 

Han skriver jo faktisk selv i sit indlæg, at voldtægt IKKE kan forsvares eller undskyldes. Hvor i himlens navn finder I at det har noget med indoktrinering, flytning af ansvar eller at pigerne selv er ude om det ?

At han så mener at færre piger med slør end uden bliver voldtaget, er vel ikke helt forkert. Uden at der sikkert er statistikker på det. Jeg tror mange fædre (også "danske" fædre) hellere så deres døtre konservativt end halvt påklædt. Især hvis de går gennem byen klokken lort om natten. Og om man vil indrømme det eller ej, kan det jo godt have noget med voldtægtsangst at gøre. 

Voldtægtsmænd er kriminelle, der skal spærres inde. Helst længe. Og ham her skriver jo egentlig heller ikke noget andet. Hvad han skriver er egentlig ligegyldigheder. Han er en meget ung mand, sikkert uden megen holdning. Og ikke værd at hidse sig op over. 

Del dette indlæg


Link til indlæg

 

At han så mener at færre piger med slør end uden bliver voldtaget, er vel ikke helt forkert.

Jeg tror mange fædre (også "danske" fædre) hellere så deres døtre konservativt end halvt påklædt. Især hvis de går gennem byen klokken lort om natten.

Voldtægtsmænd er kriminelle, der skal spærres inde. Helst længe. Og ham her skriver jo egentlig heller ikke noget andet. Hvad han skriver er egentlig ligegyldigheder.

Ad 1): Nej, voldtager man en med slør, aner ved man jo ikke helt, hvad man "får". Så påklædningen har nok noget at sige alligevel.

Ad 2): Det er der nok. Men det er sikkert også de færreste fædre, der på det punkt kan sætte deres vilje igennem over for lige så viljefaste teenagere.

Ad 3): Nej, men i og med han skriver den artikel, foretager han jo selv en kobling imellem voldtægt og lette gevandter. Så ligegyldigheder er det implicit ikke.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Tror der er en del der ikke har læst hvad der skrives, og bare læser overskrifter eller med et halvt øje. Det er vel forventeligt. 

Han skriver jo faktisk selv i sit indlæg, at voldtægt IKKE kan forsvares eller undskyldes. Hvor i himlens navn finder I at det har noget med indoktrinering, flytning af ansvar eller at pigerne selv er ude om det ?

At han så mener at færre piger med slør end uden bliver voldtaget, er vel ikke helt forkert. Uden at der sikkert er statistikker på det. Jeg tror mange fædre (også "danske" fædre) hellere så deres døtre konservativt end halvt påklædt. Især hvis de går gennem byen klokken lort om natten. Og om man vil indrømme det eller ej, kan det jo godt have noget med voldtægtsangst at gøre. 

Voldtægtsmænd er kriminelle, der skal spærres inde. Helst længe. Og ham her skriver jo egentlig heller ikke noget andet. Hvad han skriver er egentlig ligegyldigheder. Han er en meget ung mand, sikkert uden megen holdning. Og ikke værd at hidse sig op over. 

Igen, let påklædte, lækre piger animerer alle mænd.

Traktortypen har heller ikke samme "chance" for at blive voldtaget.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Igen, let påklædte, lækre piger animerer alle mænd.

Traktortypen har heller ikke samme "chance" for at blive voldtaget.

Om så pigerne gik nøgne rundt, har de krav på ikke at blive forulempet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Èn ting er sikkert, hvis jeg nogensinde får en datter, så bliver hun som minimum udstyret med en hjemmelavet "peberspray" og en skarp blyant og en viden om hvordan hun skal bruge bruge det og sin krop som et våben.

Kan fyrene, uanset etnicitet, ikke holde dillermanden for dem selv, så skal de lære, at den slags beslutninger kan få katastrofale følger for dem.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Èn ting er sikkert, hvis jeg nogensinde får en datter, så bliver hun som minimum udstyret med en hjemmelavet "peberspray" og en skarp blyant og en viden om hvordan hun skal bruge bruge det og sin krop som et våben.

Kan fyrene, uanset etnicitet, ikke holde dillermanden for dem selv, så skal de lære, at den slags beslutninger kan få katastrofale følger for dem.

En lille deo-spray eller hårlak er effektiv - og lovlig. Ved mange unge piger bruger metoden.

Redigeret af warmgun

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Selvfølgelig tiltrækker letpåklædte, velskabte piger/kvinder voldtægtsforbrydere, helt på samme måde, som vi andre bliver tiltrukket. :)

Men hele problematikken afspejler jo den trend, som langsomt sniger sig ind, flytning af ansvar over på ofrene.

 

Du har vist ikke forstået at de elementer der indgår i voldtægt ikke har noget med påklædning at gøre. Det er sikkert at man i uvidenhed nemt at tænke "Ahh hun ser lækker og sexy ud, så vil hun sikkert tiltrække voldtægtsforbrydere, Faktum er bare at ser man på de kvinder der er blevet voldtaget, så holder tesen ikke".

Jeg tror mere at den tankegang, mere handler om, at det kan være svært for specielt farmand, at forstå, at hans datter måske gerne vil tiltrække nogle dejlige jævnaldrende drenge/mænd og sikkert også gerne vil have et sexliv, eller bare nyde opmærksomheden. Vi lever nok stadig for mange i en tid, hvor seksuel udstråling sidestilles med noget lidt uanstændigt, og herefter er der næsten ingen grænser for, hvad man kan finde på at tænke af mere eller mindre fordømmende  ting og sager- Faktum er bare, der er ikke belæg for at hævde, at  tækkelige påklædte kvinder er mere fornuftige, ansvarlige osv, at derved ikke kan risikere at blive voldtaget. Der er ej heller belæg for at hævde, at kvinder der klæder sig mere udfordrende er tomhjernede osv. og derved har større risiko for at blive voldtaget.

 

 

Redigeret af Bluejacket

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Det går muligvis den rigtige vej, m.h.t til holdninger

Men danskernes holdning til, hvornår kvinden selv har et ansvar, kan være i forandring. 

Amnestys Voxmeter-måling viser, at de ældre danskere i langt i højere grad end de yngre mener, at kvinden selv har et ansvar for voldtægten. 31,1 procent af de adspurgte danskere over 65 år mener, at kvinden selv har et ansvar, hvis hun frivilligt er gået med manden hjem. Blandt de 18 til 34-årige mener blot 6,4 procent, at kvinden selv har et ansvar

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om så pigerne gik nøgne rundt, har de krav på ikke at blive forulempet.

Nemlig. Og ham der teenageren siger jo egentlig heller ikke noget andet. Men det gør det jo ikke klogt at gå udfordrende klædt i Vollsmose om natten.

Redigeret af tvr

Del dette indlæg


Link til indlæg

Ad 1): Nej, voldtager man en med slør, aner ved man jo ikke helt, hvad man "får". Så påklædningen har nok noget at sige alligevel.

Ad 2): Det er der nok. Men det er sikkert også de færreste fædre, der på det punkt kan sætte deres vilje igennem over for lige så viljefaste teenagere.

Ad 3): Nej, men i og med han skriver den artikel, foretager han jo selv en kobling imellem voldtægt og lette gevandter. Så ligegyldigheder er det implicit ikke.

Så vi er jo egentlig enige. Mht til den sidste, så tjaaah, joooh, bum-bum. Det er altså en 16-årig teenager, der prøver at få lidt opmærksomhed. Og jeg tror stadig han har ret i, at man ikke skal lade sine halv-af-klædte døtre gå gennem Vollsmose ved aftentide. Ikke at de ikke har ret til det. Ikke at voldtægt på nogen måde kan undskyldes. Men at nogen ting gør man bare ikke, fordi det er uklogt. Uanset om man har ret eller ej.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om så pigerne gik nøgne rundt, har de krav på ikke at blive forulempet.

Det kan vi vist ikke blive uenige om, og jeg mener absolut ikke, at det, jeg har skrevet, giver udtryk for noget andet.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Du har vist ikke forstået at de elementer der indgår i voldtægt ikke har noget med påklædning at gøre. Det er sikkert at man i uvidenhed nemt at tænke "Ahh hun ser lækker og sexy ud, så vil hun sikkert tiltrække voldtægtsforbrydere, Faktum er bare at ser man på de kvinder der er blevet voldtaget, så holder tesen ikke".

Jeg tror mere at den tankegang, mere handler om, at det kan være svært for specielt farmand, at forstå, at hans datter måske gerne vil tiltrække nogle dejlige jævnaldrende drenge/mænd og sikkert også gerne vil have et sexliv, eller bare nyde opmærksomheden. Vi lever nok stadig for mange i en tid, hvor seksuel udstråling sidestilles med noget lidt uanstændigt, og herefter er der næsten ingen grænser for, hvad man kan finde på at tænke af mere eller mindre fordømmende  ting og sager- Faktum er bare, der er ikke belæg for at hævde, at  tækkelige påklædte kvinder er mere fornuftige, ansvarlige osv, at derved ikke kan risikere at blive voldtaget. Der er ej heller belæg for at hævde, at kvinder der klæder sig mere udfordrende er tomhjernede osv. og derved har større risiko for at blive voldtaget.

 

 

Læs nu mit skriv igen, så tror jeg, vi er enige. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Èn ting er sikkert, hvis jeg nogensinde får en datter, så bliver hun som minimum udstyret med ...

Hæhæ (undskyld Comeback!), jeg har en af slagsen. Oven i købet en teenager. Indtil nu er alt roligt, men jeg er godt klar over, at diverse overvejelser, som du her gør dig, er undfanget på et skrivebord. Den virkelige slagmark er langt mere konkret :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Hæhæ (undskyld Comeback!), jeg har en af slagsen. Oven i købet en teenager. Indtil nu er alt roligt, men jeg er godt klar over, at diverse overvejelser, som du her gør dig, er undfanget på et skrivebord. Den virkelige slagmark er langt mere konkret :grin:

Hun kommer til at træne kravmaga (eller en anden effektiv type selvforsvar) fra hun er barn, og hun går ikke udenfor døren uden sin skarpe blyant og sin mega hotte salatdressing på spray :D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Om så pigerne gik nøgne rundt, har de krav på ikke at blive forulempet.

Hvis jeg går nøgen rundt, bliver jeg forulempet af en betjent,  som straks giver mig håndjern på, hvis jeg ikke følger med.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hvis jeg går nøgen rundt, bliver jeg forulempet af en betjent,  som straks giver mig håndjern på, hvis jeg ikke følger med.

Det manglede sgu' da også bare :grin:.

Jeg anførte tidligere i en streng, at en kneppedygtig (undskyld stavefejlen) kvindelig fotograf havde fået afslag på at hænge sine superflotte billeder af naturlige kvinder op på "pladser".

Det måtte hun ikke, og – med forlov – så er hendes billeder nok mere kunstneriske og æstetiske end dit dillersvingeri på Kongens Nytorv :grin:

Del dette indlæg


Link til indlæg

Han modsiger jo sig selv ved både at sige at kvinden har et medansvar og samtidig understrege at mænd under ingen omstændigheder har ret til at begå overgreb. Jeg vælger at tro det den unge mand mener er at piger kan være med til at forebygge voldtægter ved at gå mere konservativt klædt, men at han bare ikke er så god til at formulere sig.

Man kan så mene hvad man vil om hvorvidt kvinder skal gå i løst tøj for ikke at påkalde sig opmærksomhed, det er en anden diskussion og der er nok store forskelle i holdninger afhængig af hvor primitiv ens religion er. Men det er ikke det samme som at pigen har et medansvar, hvad hun jo aldrig kan have.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...