Hop til indhold
gerog

Kim Larsen - En god dansk musiker

Recommended Posts

Jeg så lige denne artikel på DR om Kim Larsen, som bl.a. sagde disse kloge ord "Øl, fisse og hornmusik er livets vigtigste ting" ;)

http://www.dr.dk/nyheder/kultur/musik/oel-fisse-og-hornmusik-er-livets-vigtigste-ting-se-de-bedste-kim-larsen-klip

Jeg har altid været glad for at lytte til hans sange, og ikke mindst synge med når der er fest ;) 


Min ynglings Kim Larsen sang er nok Kvinde Min. :)

Hvilken Kim Larsen sang er din favorit?
 

Del dette indlæg


Link til indlæg

En som jeg ofte nynner med på er denne her, jeg ved godt at det ikke er en Kim Larsen skrevet sang, men det der en fed version.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hej Gerog

Der er mange med ham der er fantastiske

 

Det er nok de tre sange der betyder meget her. 

God fredag Gerog.

KK

Tak og lige måde KK.

Ja, der er mange gode sange. Rabalderstræde er også en god sang :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Men for pokker er der mange:

Mig og mine venner

dråben

den gule enker

masser af succes

midt om natten..

jeg kunne blive ved

 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Guest Kysseglade Molly

Mig og Molly, -Selvfølgelig....! Bonobo har tvangsfodret mig med det nummer i et år inde på chatten, så nu det blevet lidt af en ørehænger... Så ham for første gang i sommers udendørs, masser af mennesker stod og skrålede med, han er super god live, og jeg blev ihvertfald Kim Larsen fan der.... 

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Stort set alt hvad Hr Larsen har fabrikeret og frem sunget er ynglings :-) 

Skal jeg fremhæve 3 må det være stakkels Jim, hvem kan sige nej til en engel og pianomand 

Når man er vokset op med Larsen på lp, bånd, cd og dvd så det ikke et spørgsmål om man er fan men snarere hvor stor fan man er. 

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Helt klart "Dagen før".

Hvis man aldrig har oplevet, at den lille pige, som man har snakket og pjattet med igennem tiden, pludselig er konverteret til en vidunderlig skabning, så mangler man noget i livet.

 

Del dette indlæg


Link til indlæg

Er vokset op med den gamle hankat . . . OG kan ikke nævne een favorit - ALT vækker minder . . . 

Husker stadig de første koncerter i det lokale anlæg med Gasolin, Savage Rose, Skousen og Ingemann, Gnags m.fl. - Har det meste på vinyl, og morer mig idag over, at datteren har anskaffet en pladespller, og lige skal hjem for at låne de gamle skiver . . . 'DET ER BARE SÅ RETRO, FAR' . . . ;-);-) SÅ føler man desværre alderen . . . :-D:-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Åh ja, Dagen før, den havde jeg helt glemt, tak :-) 

Liv, jeg kommer mere og mere til den antagelse, at vi ville få et godt ægteskab sammen. ;)

Hvordan har du det med The Moody Blues?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Gæst

Jeg kan altså nu bedre lide Suzi og Leo.

De kan hverken spille eller synge eller se flotte ud.

Men herlige, det er de altså. 

Og Suzi kan lave karatespark :)

Del dette indlæg


Link til indlæg

Liv, jeg kommer mere og mere til den antagelse, at vi ville få et godt ægteskab sammen. ;)

Hvordan har du det med The Moody Blues?

Hehe, ikke direkte skidt, men jeg er nok mere til Fairport convention fra den tid ;-) Og nu nævnte an2n lige Savage rose, dem har jeg lyttet meget til. Jeg har også beholdt mine plader, der er mest dansk og svensk musik, men også Pink Floyd, The Birds, Nina Hagen, Stones, Bob Dylan, Lou Reed, Joe Cocker og mange andre.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Hehe, ikke direkte skidt, men jeg er nok mere til Fairport convention fra den tid ;-) Og nu nævnte an2n lige Savage rose, dem har jeg lyttet meget til. Jeg har også beholdt mine plader, der er mest dansk og svensk musik, men også Pink Floyd, The Birds, Nina Hagen, Stones, Bob Dylan, Lou Reed, Joe Cocker og mange andre.

Enten var det dengang Beatles eller Stones - Cliff eller Elvis . . 

Har stadig mine Beatles . . . :-D

Del dette indlæg


Link til indlæg

Gasolin havde en stor andel i min ungdom, det var efter min mening der hvor Kim var bedst, rå og ufiltreret, han har dog gjort det godtsenere også.

Del dette indlæg


Link til indlæg

Jutlandia - berårer mig dybt giver mig altid "gåsehud" - den er så fantastisk og minder mig om samtaler jeg har haft med enkelte der var med og som fortalte om det store og uegennyttige arbejde der blev udført  af de ombordværende på det skib - de viste menneskesindet når det var smukkest. 
https://www.youtube.com/watch?v=FQQrZ1c_LlI 

 

Susan Himmelblå  (med en ung Birgitte Raabjerg) er også dejlig på en lidt vemodig måde der minder om en ungdom der burde have været levet

Del dette indlæg


Link til indlæg

Deltag i samtalen

Du kan oprette et indlæg nu og oprette dig som bruger bagefter. Hvis du allerede har oprettet en bruger, så log ind her for at oprette et indlæg med den bruger.

Gæst
Svar på denne tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...